Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sterregoud schreef:Wintu schreef:
Logisch dat je een roedel tegen kan komen. Vind het muziekje er onder wel weer dramatisch en de titel ook. Ze zien er in mijn beleving helemaal niet gestresst uit. Je ziet enkel wat wolven rondrennen in de verte, niet een paniek geren of iets. Misschien moeten ze het sensatie zoeken wat achterwege laten.
Ik vind er weinig logisch aan. Ze zouden toch alleen bij schemer en in de nacht actief zijn ?
We zouden onze dieren toch nog overdag in weides kunnen houden ?
sterregoud schreef:Je kan nu ook echt een groep wolven tegenkomen. Eventjes 6 wolven in beeld, hoe veilig ben je dan nog als wandelaar met aangelijnde hond ? Of als fietser, hardloper ? Mogen wij nog wel het het bos in ?
https://lc.nl/friesland/ooststellingwer ... 1704799920
En Lelieveld weer vertellen dat het zo zeldzaam is, een hele roedel overdag door de weiden. En wat als jouw paard er staat ?
rien10 schreef:Ik ga een voorspelling doen. Winter 2025/2026 zijn wolven te zien in de randstedelijke "bossen" (wat dus parken zijn). Het Amsterdamse bos, het Kralingse bos en het Hoge- en Lage Bergse Bos (resp. Amsterdam, Rotterdam, Bleiswijk en Bergschenhoek). En in het Rotterdamse Havengebied/Maasvlakte. Overigens is er in het havengebied opvallend veel natuur; veel diersoorten en dus voedsel voor wolven.
Ik ben benieuwd of het uitkomt.
rien10 schreef:Dreamboy schreef:
En dat is nu precies wat ik deed. Maar dan word je dus door iemand anders weer op de vingers getikt.
Zolang het geen mod is; gewoon laten tikken.
rien10 schreef:Ik ga een voorspelling doen. Winter 2025/2026 zijn wolven te zien in de randstedelijke "bossen" (wat dus parken zijn). Het Amsterdamse bos, het Kralingse bos en het Hoge- en Lage Bergse Bos (resp. Amsterdam, Rotterdam, Bleiswijk en Bergschenhoek). En in het Rotterdamse Havengebied/Maasvlakte. Overigens is er in het havengebied opvallend veel natuur; veel diersoorten en dus voedsel voor wolven.
Ik ben benieuwd of het uitkomt.
Paardenfann4 schreef:Hij heeft geen idee wat hier allemaal speelt, er worden dagelijks schapen of ander vee aangevallen al dan niet achter hoge hekken. Er zijn de hele dag door zicht meldingen van 1 of meerdere wolven. Hij zit in Spanje en zit ons een beetje uit te lachen omdat wij ons hier niet meer prettig bij voelen en bang zijn voor onze dieren en kinderen. Hij staat bij mij onder de foei knop.
journee schreef:Paardenfann4 schreef:Hij heeft geen idee wat hier allemaal speelt, er worden dagelijks schapen of ander vee aangevallen al dan niet achter hoge hekken. Er zijn de hele dag door zicht meldingen van 1 of meerdere wolven. Hij zit in Spanje en zit ons een beetje uit te lachen omdat wij ons hier niet meer prettig bij voelen en bang zijn voor onze dieren en kinderen. Hij staat bij mij onder de foei knop.
Van mij mag iedereen zeggen wat hij wil, zolang mensen alleen op inhoud en niet persoonlijk worden bekritiseerd. Als iedereen dezelfde mening heeft valt er weinig meer de discusseren. Ik vind een topic lang niet zo interessant als iedereen Kumbaya gaat zingen. En HC geeft zelf al toe niet in wolf territorium te wonen en dan is zijn mening wel te verklaren. Die is niet anders dan de rest van Nederland die ook niet in Wolf territorium woont.
journee schreef:Paardenfann4 schreef:Hij heeft geen idee wat hier allemaal speelt, er worden dagelijks schapen of ander vee aangevallen al dan niet achter hoge hekken. Er zijn de hele dag door zicht meldingen van 1 of meerdere wolven. Hij zit in Spanje en zit ons een beetje uit te lachen omdat wij ons hier niet meer prettig bij voelen en bang zijn voor onze dieren en kinderen. Hij staat bij mij onder de foei knop.
Van mij mag iedereen zeggen wat hij wil, zolang mensen alleen op inhoud en niet persoonlijk worden bekritiseerd. Als iedereen dezelfde mening heeft valt er weinig meer de discusseren. Ik vind een topic lang niet zo interessant als iedereen Kumbaya gaat zingen. En HC geeft zelf al toe niet in wolf territorium te wonen en dan is zijn mening wel te verklaren. Die is niet anders dan de rest van Nederland die ook niet in Wolf territorium woont.