Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:04

Ik vind het vooral komisch dat hij zegt dat ze niet aanvallen want het zijn vluchtdieren die op dat moment op de vlucht zijn. En dan van onze paarden (wat dus echt vluchtdieren zijn) zeggen dat we ze er met grondwerk aan moeten laten wennen. Laat hij lekker grondwerk gaan doen met zijn roedel wolven.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:08

Komisch of dieptriest?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:09

sterregoud schreef:
Wintu schreef:

Logisch dat je een roedel tegen kan komen. Vind het muziekje er onder wel weer dramatisch en de titel ook. Ze zien er in mijn beleving helemaal niet gestresst uit. Je ziet enkel wat wolven rondrennen in de verte, niet een paniek geren of iets. Misschien moeten ze het sensatie zoeken wat achterwege laten.

Ik vind er weinig logisch aan. Ze zouden toch alleen bij schemer en in de nacht actief zijn ?
We zouden onze dieren toch nog overdag in weides kunnen houden ?

Ik behandel het net zoals het weer..Ik vertrouw mijn ogen meer dan wat Buienradar zegt. Dus vertrouw gewoon op feitelijke waarnemingen en luister niet naar mensen als Lelieveld.
Wordt een beetje een grijze plaat ook. We weten nu immers allemaal wel dat die man er naast zit.

Ik lees helemaal niets van wat die man zegt of welke andere deskundige dan ook, scheelt een hoop ergernis.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:13

Sanet schreef:
Komisch of dieptriest?

precies

En nog erger de media verspreid die leugens en mensen die weinig van dieren weten volgend dat blindelings.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:18

Sanet schreef:
Komisch of dieptriest?

Eigenlijk allebei. Het is zo diepstriest dat het komisch wordt. Maar is dat zo belangrijk dat we elk verkeerd gekozen woordje gaan corrigeren? Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat die vent niet spoort.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:25

Ik denk niet dat je dat als verbetering moet lezen, zo lees ik het althans niet

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:21

DuoPenotti schreef:
Ik denk niet dat je dat als verbetering moet lezen, zo lees ik het althans niet

Nee, zo was het idd niet bedoeld.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 23:52

sterregoud schreef:
Je kan nu ook echt een groep wolven tegenkomen. Eventjes 6 wolven in beeld, hoe veilig ben je dan nog als wandelaar met aangelijnde hond ? Of als fietser, hardloper ? Mogen wij nog wel het het bos in ?

https://lc.nl/friesland/ooststellingwer ... 1704799920

En Lelieveld weer vertellen dat het zo zeldzaam is, een hele roedel overdag door de weiden. En wat als jouw paard er staat ?

Het is ook nog eens geen bos waar ze vandaan kwamen, soort stuk heide met hier en daar wat bomen.
Ze leken overigens in het gebied zelf absoluut niet in de stress terwijl er toch relatief veel wandelaars waren door het mooie weer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:15

Ik ga een voorspelling doen. Winter 2025/2026 zijn wolven te zien in de randstedelijke "bossen" (wat dus parken zijn). Het Amsterdamse bos, het Kralingse bos en het Hoge- en Lage Bergse Bos (resp. Amsterdam, Rotterdam, Bleiswijk en Bergschenhoek). En in het Rotterdamse Havengebied/Maasvlakte. Overigens is er in het havengebied opvallend veel natuur; veel diersoorten en dus voedsel voor wolven.
Ik ben benieuwd of het uitkomt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:17

Dreamboy schreef:
Wintu schreef:
Over iemand spreken in de derde persoon, is nooit positief voor een discussie. Richt je dan gewoon direct tot diegene.

En dat is nu precies wat ik deed. Maar dan word je dus door iemand anders weer op de vingers getikt.

Zolang het geen mod is; gewoon laten tikken.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:32

rien10 schreef:
Ik ga een voorspelling doen. Winter 2025/2026 zijn wolven te zien in de randstedelijke "bossen" (wat dus parken zijn). Het Amsterdamse bos, het Kralingse bos en het Hoge- en Lage Bergse Bos (resp. Amsterdam, Rotterdam, Bleiswijk en Bergschenhoek). En in het Rotterdamse Havengebied/Maasvlakte. Overigens is er in het havengebied opvallend veel natuur; veel diersoorten en dus voedsel voor wolven.

Je vergeet de Oostvaardersplassen. Staat wel een hek omheen maar dat houdt ze niet tegen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:35

rien10 schreef:
Dreamboy schreef:

En dat is nu precies wat ik deed. Maar dan word je dus door iemand anders weer op de vingers getikt.

Zolang het geen mod is; gewoon laten tikken.

Zo jammer he, dat er schijnbaar allemaal weer kampen zijn. Precies het probleem waarom het euvel wolf nog lang niet opgelost gaat worden. Geen kamp die ook maar een stap vooruit wil doen, uiteindelijk zit je dan muurvast, precies wat niemand wil.

Succes met de boel! Hopelijk komt er een oplossing en wel gauw, ik zie het niet gebeuren als niemand maar een stap richting tegen de tegenpartij wil zetten, maar enkel zijn eigen punt wil maken. Als bokt een afspiegeling is van de maatschappij, is een oplossing niet nabij. Een normale discussie met wat respect voor alle standpunten is er niet meer bij, ook al ben je allemaal 'anti wolf in Nederland'. Als je ook maar een kanttekening plaatst bij de algehele opinie hier, word je neergesabeld. Ga vooral zo door, dat brengt een oplossing, not. Ik ontstip hier, tabee.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:43

rien10 schreef:

Dit verwacht ik ook, naar mijn mening is het ook slechts een kwestie van tijd voor de wolven in heel Nederland voorkomen. Alhoewel regio Rotterdam erg druk is met verkeer, dus ik heb wel mijn twijfels of ze zich daar ooit kunnen vestigen. Dan moeten ze wel heel goed kijken met oversteken. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:45

@ wintu. Ik ben van " Kamp" inhoud. Altijd op de inhoud blijven discussieren.
Het punt wat ik wil maken is; Als je meningen als feiten gaat benoemen, je een non-discusssie krijgt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:46

Zo dan Wintu, waar heb jij last van? Als je er gewoon niet op gereageerd had was het vanzelf over gewaaid. Maar jij moet gewoon altijd en overal op reageren en vooral lekker door blijven drammen. Doei :wave:
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 10-01-24 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:47

Ik?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:49

rien10 schreef:
Ik?

Nee joh, ik zwaai jouw toch niet uit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:52

;) dan ga ik nu lekker slapen. En hopelijk niet van wolven dromen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:16

Wat mij is opgevallen laatst is dat de definitie van een probleemwolf dus is aangepast. Persoonlijk kan ik daar erg boos om worden. Want geeft mij toch steeds meer het gevoel dat er eerst echt iemand gepakt en verscheurd moet worden voordat er überhaupt iets gaat gebeuren. Als er al "weerstand" is van de ene partij naar de andere partij dan vergroot je die alleen maar door de spelregels te veranderen. En dat is wat steeds gebeurd. Dus een dialoog is dan haast al niet meer te voeren als de ene gewoon steeds maar de spelregels veranderd en de ander het maar gewoon moet slikken. Want dat is wat er nu gebeurd. En als bepaalde "wolvendeskundigen" iets zeggen dan word daar toch echt achteraan gewandeld qua regelgeving. En dat is precies wat mensen denk ik tegen de borst stuit.
Wolfwerend hek? Je moet het wel plaatsen en er in investeren maar het is mijn inziens gewoon al bewezen dat het niet werkt, maar dan word er gezegd. De draad was 2 cm te hoog dus de omheining was niet goed. Kom op zeg. 2 cm?

Daarbij met HC, kun je vervelend vinden hoe mensen tegen hem doen. Maar als er ook maar een grijntje begrip kwam van zijn kant. Wat hij in dit topic doet voelt voor mij als steeds een bommetje droppen en dan weer gaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:05

Bovendien dropt hij Spaanse bommetjes en die zijn niet geheel passend, gezien de topic titel.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:35

Hij heeft geen idee wat hier allemaal speelt, er worden dagelijks schapen of ander vee aangevallen al dan niet achter hoge hekken. Er zijn de hele dag door zicht meldingen van 1 of meerdere wolven. Hij zit in Spanje en zit ons een beetje uit te lachen omdat wij ons hier niet meer prettig bij voelen en bang zijn voor onze dieren en kinderen. Hij staat bij mij onder de foei knop.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:07

Paardenfann4 schreef:
Hij heeft geen idee wat hier allemaal speelt, er worden dagelijks schapen of ander vee aangevallen al dan niet achter hoge hekken. Er zijn de hele dag door zicht meldingen van 1 of meerdere wolven. Hij zit in Spanje en zit ons een beetje uit te lachen omdat wij ons hier niet meer prettig bij voelen en bang zijn voor onze dieren en kinderen. Hij staat bij mij onder de foei knop.

Van mij mag iedereen zeggen wat hij wil, zolang mensen alleen op inhoud en niet persoonlijk worden bekritiseerd. Als iedereen dezelfde mening heeft valt er weinig meer de discusseren. Ik vind een topic lang niet zo interessant als iedereen Kumbaya gaat zingen. En HC geeft zelf al toe niet in wolf territorium te wonen en dan is zijn mening wel te verklaren. Die is niet anders dan de rest van Nederland die ook niet in Wolf territorium woont. :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:19

journee schreef:
Paardenfann4 schreef:

Van mij mag iedereen zeggen wat hij wil, zolang mensen alleen op inhoud en niet persoonlijk worden bekritiseerd. Als iedereen dezelfde mening heeft valt er weinig meer de discusseren. Ik vind een topic lang niet zo interessant als iedereen Kumbaya gaat zingen. En HC geeft zelf al toe niet in wolf territorium te wonen en dan is zijn mening wel te verklaren. Die is niet anders dan de rest van Nederland die ook niet in Wolf territorium woont. :+

En hier ga jij dus fout, ik woon niet in wolventerritoria, maar ik leef erg mee met de mensen die dat wel doen en ik hou m'n hart vast. En ik ke heel veel mensen hier die er hetzelfde over denken . Meer dan pro wolf mensen. Ze komen hier in de randstad ook, en snel ook, heb dezelfde mening als rien hierin.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:48

journee schreef:
Paardenfann4 schreef:

Maar de angst die heerst als je er wel woont word belachelijk gemaakt of er word gezegd dat dat niet gegrond is. En dat is wat mij er aan stoort. Ik woon op de rand van het "rampgebied" maar het is een kwestie van tijd dat het hier ook niet meer de rand is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:57

Zichtmelding wolf De Wijk. Tussen A28 en riviertje de Reest.
Bron app meldingen wolven in Westerveld eo.
Afbeelding
Afbeelding