Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:04

Sintara schreef:
Ik ben op van de zenuwen, maar ze staat nog online.. Wie weet is het mij gegund en kan ik na morgen een afspraak voor keuren maken. En dan stallen bellen.

Ik geloof het niet voor het waar is hoor :x

Voor jou ook nog spannend babootje!

Robin het komt vast wel goed. Ik dacht zelf waarschijnlijk pas volgend jaar er een te vinden en ik heb nu al binnen een maand tijd een gevonden die ik waarschijnlijk wil hebben. Gewoon lekker naar vanalles gaan kijken en de weirdos snel vergeten

Spannend! Ik ga morgenavond weer bij eentje kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:40

robinxfellow schreef:
ArcoIris schreef:
Waar ben je naar op zoek? Mocht ik wat tegen komen tijden het uitkammen van de interwebs... :j

Een ruin (voorkeur) of merrie tussen 6 en 10 jaar voor recreatief gebruik. Tussen 1,60 en 1,70m.
Geen PRE's of koudbloeden. Het allerbelangrijkste is voor mij een nuchter ongecompliceerd karakter omdat ik soms nog wat onzeker kan zijn dus moet geen sensibel/ril paard onder mijn kont hebben. Verder heb ik geen wedstrijdambities, gewoon lol met je knol en buitenritten maken. Mijn budget rond 6000 euro.

Ik had ook zo’n eisenlijstje. Uiteindelijk ben ik met een draver ruin thuis gekomen. Heerlijk koel en nuchter paard, heeft van alles gezien tijdens zijn koerscarrière. Kan in zijn eentje naar buiten, hoewel hij nog nooit op buitenrit is geweest voordat hij bij mij kwam. “Gewoon doen en dan zien we het wel” werkt goed bij hem. Nog geen stap verkeerd gezet! En in de bak kan hij ook heel leuk lopen. Is fijner ingereden dan menig paard dat ik heb bezichtigd/op Marktplaats heb zien staan. Maar je moet het maar net willen, een draver. Helaas zijn er niet veel fans. Ik wilde het ook niet, maar nu ben ik toch héél blij met mijn vriend. Dit is mijn knappe jongen:

Afbeelding

Afbeelding

Mega spannend, Sintara en proven! Succes vandaag, ik ga voor jullie duimen :):)

proven02

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:49

Wat een leukerd @pernilla! Ik heb het ook niet zo op dravers maar deze van jou is wel erg leuk hoor! Totaal niet het beeld van een draver wat ik in me hoofd heb.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:54

Echt een beauty inderdaad Pernilla!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:30

Mooi hoor! Ik wist niet eens dat er dravers in die kleur bestaan!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:12

Ik heb vroeger diverse dravers gereden. Deze waren volop actief in de drafsport.

Met een grote mooie hengst, ging ik vaak het bos in.
Je wilt niet weten hoe vaak men mij naar de afstamming vroeg en stomverbaasd was dat het een draver bleek.
Zitten echt wel leuke paarden tussen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:23

Leuk dier Pernilla. Meeste dravers hebben zo'n naar voren dragend stekkenekkie maar deze heeft veel front.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:57

Leuk dat de meeste mensen toch nog wat leuks gevonden hebben!
Ik heb weinig gekeken afgelopen tijd.

Net wel twee leuke dieren gezien. Bod uitgebracht bij beide geaccepteerd, even in afweging, liggen ook niet dicht bij elkaar.

Merylpluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:00

Ik ga zaterdag voor een 2de x kijken maar is al bijna zeker dat ik verder ga met het paardje. Het voelde zo goed, een geweldige klik, zowel ik als het paardje waren enorm relaxed!!
Best wel spannend, het is mijn eerste paardje dat ik koop.

Enkel de keuring zou dan nog moeten plaatsvinden.
Hoe doen jullie dat? Aangezien het mijn eerste paardje is, heb ik nog geen vaste DA. Het paardje staat ook over de grens, op een uurtje rijden.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:01

Voor alle zoekers, hebben jullie die heeele leuke welsh cob van 1.61 al langs zien komen? :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:28

Ik heb weinig gezien de laatste week helaas. Zit nog steeds in de teleurstelling van de afgekeurde merrie van vorige week, vrees ik.

Moeilijkheid is ook wel dat zowel ik als mn vriend er blij van moeten worden.
Ik kan prima met wat hetere paarden, hij niet.
En is 187cm dus moet wel een beetje paard hebben.
Maar boven de 175cm voel ik me er weer niet prettig op. Dus ik maak t mezelf ook niet heel makkelijk :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:30

Boemel, kan je dan niet beter kijken naar een wat breder paard? Dan hoef je niet zo de hoogte in en kan je nog steeds je benen kwijt..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:49

Sintara schreef:
Boemel, kan je dan niet beter kijken naar een wat breder paard? Dan hoef je niet zo de hoogte in en kan je nog steeds je benen kwijt..

Ja, wat breder vind ik prima.
Leuke Fries kan wat dat betreft ook goed , maar Tinker of meer koudbloed wil ik gewoon echt niet.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:11

Ketly schreef:
Voor alle zoekers, hebben jullie die heeele leuke welsh cob van 1.61 al langs zien komen? :D

Mag ik een linkje? <<)

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:20

xxPaige schreef:
Ketly schreef:

Mag ik een linkje? <<)

Ik ben ook wel benieuwd! Doe mij ook maar een linkje :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:52

Ik heb dr onder voorbehoud van keuring gekocht :D :D. En met garantie op een wondje op haar been,dat dat goed komt. Dus ik ben happy. De keuring laat ik bij nader inzien toch door Utrecht doen. Ga ervan uit dat dat ook wel ok is

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:57

Sintara schreef:
Ik heb dr onder voorbehoud van keuring gekocht :D :D. En met garantie op een wondje op haar been,dat dat goed komt. Dus ik ben happy. De keuring laat ik bij nader inzien toch door Utrecht doen. Ga ervan uit dat dat ook wel ok is

Alvast voorzichtig gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door boemel op 10-06-20 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:11

xxPaige schreef:
Ketly schreef:

Mag ik een linkje? <<)

Heb ik contact mee gehad. Schijnt wel een heel pittig ding te zijn hoewel ik dat op de filmpjes er niet uit heb gehaald. Vond de prijs ook wat aan de hoge kant voor een paard wat moeite heeft met de gallop en relatief lang heeft stilgestaan, maar misschien is dat nu een normale prijs :+.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:23

Welsh zijn altijd pittig. Ook de cobs. De prijs kan aan de hoge kant zijn, want er is een heel aparte markt van Welsh Cob liefhebbers. Wel moet je opletten op de bouw; een goed passend zadel is soms moeilijk te vinden.
Het is wel een beetje een oude liefde. Ik heb zelf een Welsh Cob gehad. Gwernfythan Black Prince heette die. De zwarte in mijn profiel. Hij flink aan de maand voor een cob en van het niet te zware type.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:26

Nu even snel op zoek naar een stal.. Als iemand een tip heeft in Amersfoort /Leusden /soest :P
Wil vooral bij het bos staan en weidegang voor haar hebben, verder weinig eisen.

Ik vind het echt spannend maar ze was weer zo top vandaag! Heel hengstig, maar braaf en liep heel lekker. Deze keer ook wat meer doorgevraagd qua aanleuning en dat ging al heel goed.
Ook stukje langs de weg gedaan, wielrenners, verkeer vond ze allemaal gezellig. Echt <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:30

Bedankt proven02, Sintara, anjali en Babootje. Ik vind m idd ook erg leuk. Maarja, ik heb m dan ook gekocht. :D En idd wat Boemel zegt, er zitten echt leuke tussen. Sowieso is zijn karakter geweldig en hij wordt geen draver geschat als ik met m loop. Zo jammer dat ze zo ondergewaardeerd zijn. Maar goed, nu lijkt t net alsof ik aandelen in het draverstamboek heb. _O- Dat ook weer niet, ik ben gewoon erg blij met hem.

Spannend Merylpluche! Ik ga voor je duimen, mega leuk.

En onwijs gaaf Sintara! Op naar de keuring :D

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:10

Vandaag was de keuring en hij is goedgekeurd! Eindelijk een paard op stal <3

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:22

Wat leuk amber, gefeliciteerd! Wat voor een is het? Ik heb even teruggekeken maar kon niet zo snel terugvinden waar je was gaan kijken

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:24

gefeliciteerd amber, vrolijk en aansprekend dier.

leuk die draver, ik hou van die aansprekende koppies.

en ja ik meld me nog niet in dit topic :o

ik heb een hele leuke 2 jarige (eind juni wordt ie 2). het lijkt er echter op dat hij te klein blijft voor mij. dus daarom stiekem aan het meelezen hoe de zoektocht jullie vergaat. ik zal eerst nog maar eens nadenken wat ik wil. staat nu in de (hengsten)wei. na dit zomerseizoen maar weer eens opmeten en kijken waar hij op uit komt en dan mijn plan uitstippelen. al wil ik veel te graag nu al mijn plan uitstippelen haha. (houdt ik hem gewoon op de gok dat hij later nog veel gaat groeien, of lekker verkopen en op zoek naar een passend paard).

dus denk dat ik nu weer onder de meeleessteen kruip.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:31

Sintara schreef:
Wat leuk amber, gefeliciteerd! Wat voor een is het? Ik heb even teruggekeken maar kon niet zo snel terugvinden waar je was gaan kijken

Het is een warrant x don primaire