fransje23 schreef:PSvanLot schreef:18plus is helaas nogal hoog in suiker en zetmeel. Dat wil ik liever wat lager houden.
We gaan nu van 2x 0,8kg onderhoudsbrok naar 3x 0,8kg.
Dat was ook wel een beetje weinig voor een paard van 1,69 groot.
Pavo 18plus heeft 22% suiker en zetmeel en dat is niet echt hoog. In de onderhoudsbrok zal hetzelfde of meer zitten (afhankelijk van het merk).
Moet zeggen dat 2,4 kilo brok voor een paard wat niet echt hard werkt best veel is. Maar de jouwe moet natuurlijk aankomen in gewicht.
Joya is jaloers denk ik als ze het hoort. Die is dol op brok maar krijgt maar twee handjes per dag in de winter, ook nog verdeeld over dag.![]()
Er zijn bizar veel soorten voerMomenteel krijgt Joya alleen vitaminebrok met wat Subli dieetmix omdat ze 24/7 op het land staat. In de winter voer ik een kilo Dengie Hi-Fi melassevrij bij de vitaminebrok.
Is wel fijn voer Dengie, ook luzerne maar zachtere stengels dan Hartog.
PL, Gentle is een krachtpatser!
Omdat er in de onderhoudsbrok al zoveel zit (25.5%) wil ik juist niet nog meer gaan voeren

Ze krijgt idd best veel brok maar is ook echt mager. Zodra ze op gewicht is gaat het ook zeker weer omlaag.
Momenteel krijgt Joya alleen vitaminebrok met wat Subli dieetmix omdat ze 24/7 op het land staat. In de winter voer ik een kilo Dengie Hi-Fi melassevrij bij de vitaminebrok.
Wauw!
Een plek is al helemaal dicht, de rest wordt ook rustiger. Gisteren denderde ze weer als een blonde tank door de wei, heb het idee dat ze zich ook echt beter voelt nu.
) die staat op Equifirst Herbs and Fibres. Ook laag in suikers. Ook fijn voer
en wil haar ook niet aan het werk zetten tot de osteo is geweest. Zadelpasser constateerde toen overvulling ter hoogte van haar nieren, en ze heeft daar ook een 'bochel' zitten. Klinkt allemaal heel dramatisch, is het vast niet maar wil dat wel even gecheckt en opgelost hebben voor we echt aan de slag gaan met longeren en verder 'rijden'. 
Gaat zo te lezen de goede kant op! Arme Dexter gegrepen door de steekbeesten 
Dat gras bij ons is momenteel echt de paardenversie van de MacDrek, de kilo's vliegen eraan
Een vrachtwagen trok echt vlak achter haar keihard op op de terugweg, daar schrok ze even van. Net als een scooter die netjes uitzette zodat wij konden passeren, maar nadat we 1 meter voorbij waren ineens weer startte. Dat was even *stuiterstuiter* twee passen (onze eerste galopjes buiten dus ook een feit
) en daarna weer rustig verder stappen
Ook nog een hond die los om ze heen ging springen en blaffen en door de struiken rennen (stomme eigenaren geen overwicht erover
), maar daar keek ze alleen maar naar van Wat mot jij nou, doe normaaaaal het is weekend 
Blij nieuwsgierig snuitje 
Ben benieuwd wat ze daarop doet, ze vindt dingen achter haar vaak best eng dus dat branden achter zal wel even een dingetje zijn denk ik.
Wat fijn dat hij nu zoveel fijner loopt.. Hij laat al mooi los in de galop!
), heb nu een deuk en een altijd pijnlijk blijvende lelijke plek 
Maar ik vind voer ook zo enorm moeilijk... ze krijgen hier ook alle 8 wat anders
Goed gedaan ook zeg!!!

Zij daarna ook. We lopen niet! over baasje heen. Daarna kwam ik met het vliegenmasker aan en zei zij ‘Nope. Héll no.’ Terwijl ze het wel kent hoor, vorige jaren heeft ze ook een masker op gehad. Puber. Uiteindelijk heeft ze nog een keer haar bakje omver gebanjerd en toen zat het masker op, de poedertjes in de Feyre en kon ik weer naar huis