Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:04

fransje23 schreef:
PSvanLot schreef:
18plus is helaas nogal hoog in suiker en zetmeel. Dat wil ik liever wat lager houden.
We gaan nu van 2x 0,8kg onderhoudsbrok naar 3x 0,8kg.

Dat was ook wel een beetje weinig voor een paard van 1,69 groot.

Pavo 18plus heeft 22% suiker en zetmeel en dat is niet echt hoog. In de onderhoudsbrok zal hetzelfde of meer zitten (afhankelijk van het merk).

Moet zeggen dat 2,4 kilo brok voor een paard wat niet echt hard werkt best veel is. Maar de jouwe moet natuurlijk aankomen in gewicht.

Joya is jaloers denk ik als ze het hoort. Die is dol op brok maar krijgt maar twee handjes per dag in de winter, ook nog verdeeld over dag. :D

Er zijn bizar veel soorten voer :j Momenteel krijgt Joya alleen vitaminebrok met wat Subli dieetmix omdat ze 24/7 op het land staat. In de winter voer ik een kilo Dengie Hi-Fi melassevrij bij de vitaminebrok.
Is wel fijn voer Dengie, ook luzerne maar zachtere stengels dan Hartog.

PL, Gentle is een krachtpatser!

Omdat er in de onderhoudsbrok al zoveel zit (25.5%) wil ik juist niet nog meer gaan voeren ;)

Ze krijgt idd best veel brok maar is ook echt mager. Zodra ze op gewicht is gaat het ook zeker weer omlaag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:21

Jullie zijn echt super aan de gang Fransje, lijkt me zelf ook echt wel spannend door zo‘n kudde. Je weet immers ook nooit hoe die reageren. Echt top van jullie :)

Ik heb ook ooit eens een magere 3 jarige op seniorenbrok gezet, dat was vooral hoog in olie en niet in suiker (was waarschijnlijk van Eggersmann, maar weet niet meer zeker). Er zaten ook extra eiwitten in en mineralen voor spieropbouw (spierbehoud voor oudjes). Hij knapte daar verbazingwekkend snel van op moet ik zeggen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:17

Sizzle schreef:
Jullie zijn echt super aan de gang Fransje, lijkt me zelf ook echt wel spannend door zo‘n kudde. Je weet immers ook nooit hoe die reageren. Echt top van jullie :)

Ik heb ook ooit eens een magere 3 jarige op seniorenbrok gezet, dat was vooral hoog in olie en niet in suiker (was waarschijnlijk van Eggersmann, maar weet niet meer zeker). Er zaten ook extra eiwitten in en mineralen voor spieropbouw (spierbehoud voor oudjes). Hij knapte daar verbazingwekkend snel van op moet ik zeggen.

Dat is inderdaad vaak een hele goede optie, extra olie! Dat werkt vaak het beste. We puzzelen nog even verder met deze muts ;)

Berdien

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:33

Wat doen jij en Joya het ontzettend goed Fransje! Heerlijk hoor, om zo lekker buiten kilometers te kunnen maken. En die omgeving :oo Wauw!

Knappe Gentle weer gezien, ik vind het er zo fijn uit zien bij jullie! Hij lijkt ook echt goede (en goed gereden) gangen te hebben, in plaats van dat hele akelige vlakke wat je ook wel ziet.

Ik heb Feyre op FiberForce van Cavalor staan, dat vind ik echt heel fijn voer. Voerde mijn ruin dat ook, die mocht ook absoluut niet teveel suikers hebben maar had de rest wél hard nodig. Net als Feyre nu met haar CPL. Haar benen gaan de goede kant op *\o/* Een plek is al helemaal dicht, de rest wordt ook rustiger. Gisteren denderde ze weer als een blonde tank door de wei, heb het idee dat ze zich ook echt beter voelt nu.

Mijn jachtpaard heeft ook niet zoveel nodig (die kun je nu rollen := ) die staat op Equifirst Herbs and Fibres. Ook laag in suikers. Ook fijn voer :j Zij heeft niet zoveel nodig als Feyre, vandaar.

Zou voor jouw merrie ook FiberForce overwegen PSvanLot :j eventueel aangevuld met een beste scheut olie, daar zetten ze ook goed van aan.

Hier verder weinig te melden. Feyre staat soort van op rust, moest alles even een plekje geven :o en wil haar ook niet aan het werk zetten tot de osteo is geweest. Zadelpasser constateerde toen overvulling ter hoogte van haar nieren, en ze heeft daar ook een 'bochel' zitten. Klinkt allemaal heel dramatisch, is het vast niet maar wil dat wel even gecheckt en opgelost hebben voor we echt aan de slag gaan met longeren en verder 'rijden'.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:05

Wat goed Calipsolover, gewoon echt aan het rijden al weer! *\o/* Fijn dat ze het zo ontspannen oppakte :) Oehh ES Emerald, mooi!

Knappe Gentle! Heel fijn als ze zo na een aantal weken gewoon weer vertrouwd lopen :j Super om zo veel verschil te merken, doen de zooltjes in elk geval hun werk. Hij wordt zeker breed :wow:

Fijn dat Duke weer thuis is, niks prettig als ze zo achter hem aanzitten met een pijnlijk been :(:) Gaat zo te lezen de goede kant op! Arme Dexter gegrepen door de steekbeesten :(:)

Hele mooie foto van jullie MM! :) En ook leuk om de vergelijking te zien, puppysnuitje wordt al aardig volwassen zo :))

Vet stoer van Joya Fransje, ik zou echt een hartverzakking krijgen :wow: Maar ze doet het topbraaf zeg, wauw! Heerlijk zo vertrouwd kilometers maken :j

Fijn dat de plekjes de goede kant op gaan Berdien! Dat geeft ook een beetje rust lijkt mij, dat het iig nu goed te managen gaat zijn voorlopig. Lekker rustig aan weer oppakken wanneer jullie daar aan toe zijn :(:)

Hier alleen droge lucerne, om supplementen te geven (oa psyllium kuur eens in de zoveel tijd) gaat ze altijd even op de slobber/speedibeet. Maar aangezien de muppet momenteel wat veel spekjes heeft ( :o ) probeer ik dat zo veel mogelijk niet te doen :P Dat gras bij ons is momenteel echt de paardenversie van de MacDrek, de kilo's vliegen eraan := :')

Miepje haar been wordt gelukkig al veel beter! Vanaf vandaag geen antibiotica en pijnstillers meer, hopelijk blijft het verbeteren nu :)

Woei, wij hebben gisteren onze 2e buitenrit gemaakt, klein beetje variatie op het rondje van vorige keer gedaan en onze eerste stukken draf *\o/* Dat vindt ze mooooeeeeiiiilllijkkkk :wow: Hele lange rechte lijnen, dus slingerdeslinger en wiebeldewiebel :)) Maar weer superbraaf, ook haar eerste trein gezien nu. Op het gemakje staan wachten langs de weg tot die voorbij geraasd was, ze stond nog net niet op rust :)) Pinda houdt van stilstaan met een gezellig theekransje en rustig om zich heen mogen koekeloeren, wat een verademing na mijn Mieperd die nooit stil kan staan <3 Een vrachtwagen trok echt vlak achter haar keihard op op de terugweg, daar schrok ze even van. Net als een scooter die netjes uitzette zodat wij konden passeren, maar nadat we 1 meter voorbij waren ineens weer startte. Dat was even *stuiterstuiter* twee passen (onze eerste galopjes buiten dus ook een feit :+ ) en daarna weer rustig verder stappen :+: Ook nog een hond die los om ze heen ging springen en blaffen en door de struiken rennen (stomme eigenaren geen overwicht erover _-:( ), maar daar keek ze alleen maar naar van Wat mot jij nou, doe normaaaaal het is weekend :+ Braverd!

Onze eerste oortjesfoto buiten <3 (bijna thuis en ze was moe dus hield het niet meer goed bij, dus maar op ons gemakje erachteraan geschuifeld :(:) )
Afbeelding

Theekransje voor de trein :Y) Blij nieuwsgierig snuitje <3
Afbeelding

Straks hoefsmid, Pinda's achtervoeten worden wel erg kort zo dus ik vrees dat het ook achterijzers wordt :$ Ben benieuwd wat ze daarop doet, ze vindt dingen achter haar vaak best eng dus dat branden achter zal wel even een dingetje zijn denk ik.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:03

Wow wat wordt Gentle een bink!!
En prachtige foto's van Malik met zijn mens <3
Duke weer lekker thuis, gevoel volgen werkt altijd het beste!
Marie ook superknap geweest in draf met haar mens erop, supertof!
Veel over voer, ik voer nu Equifyt Zupa (een slobber), met een vitaminen supplement voor de zekerheid na die wormen, verder onbeperkt ruw. Hij doet het daar fantastisch op! Hij eet ook niet graag brok, anders kreeg hij Hayster healthy herbs, dit is een voer zonder toevoegingen, dus alleen wat er van nature in de grondstoffen zit. Heel erg laag in suikers en zetmeel.
Joya en Pinda weer lekker op pad, heerlijk!

Ik heb me rot gelachen om Timmie van de week, ik zou gaan trailer trainen. Het was een spontane actie en ik bedacht me nog heel even "stel dat het lang gaat duren, kan dat dan?", maar die gedachvte gauw weggewuifd, je moet het ten slotte niet jinxen!
Hahahaha, volgens mij issie in een trailer geboren ofzo :') Erin, eruit, allemaal geen punt! Dus ik heb het daar maar even bij gelaten, rustig opbouwen, volgende keer vastzetten, keer daarna de stang erachter etc. Maar ik was eventjes zoooo ontzettend trots op hem!!
Hij wordt eigenlijk wat te groot.....

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:55

Wauw die Gentle!! Wat ziet die er super uit!! En wat ziet het rijden er zo vanaf de stills super uit!!! :+: _/-\o_ Wat fijn dat hij nu zoveel fijner loopt.. Hij laat al mooi los in de galop! :+: Heerlijke bink <3

Fijn dat ze weer thuis zijn Granoek.. ik zou daarin ook altijd m'n gevoel volgen :j

Oehhh mooi dekje erbij Calipsolover <3

Wat een prachtige foto Miranda!! :+: Heel verschil al inderdaad haha <3

Hier Tamme een keer afgezet op m'n enkel (om de hond bij het eten van z'n maatje weg te jagen... ), toen ik op de grond zat ( 8)7 ), heb nu een deuk en een altijd pijnlijk blijvende lelijke plek :') Tja.. harde les _O-

De merrie die hier moeilijk aan kwam heb ik dit gegeven: https://horsefoodthebest.nl/assortiment ... mix-detail
Daar knapte ze héél mooi van op! _/-\o_ In combinatie overigens met extra pulp (zit ook al in de mix) en slobber, beide ook van Van Gorp :j PAVO heeft mij ook teveel suikers :n Maar ik vind voer ook zo enorm moeilijk... ze krijgen hier ook alle 8 wat anders _O- Er is ZOVEEL!!
Welke vitaminekorrel hebben jullie? Miranda voert metazoa zie ik al :P

Wat goed fransje!! +:)+

Jaaa eerste Pinda-buiten-oortjes!!! :):) Goed gedaan ook zeg!!! +:)+

Knappe Timmie met de traileroefening!! :D Wat een knapperd is dat ook :+:

Bij ons vandaag voor 't eerst de nieuwe wei gemaaid, dat was wel ff wat om te zien _O- Dije had plopogen hahaha

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:38

Pavo heeft teveel suiker en zetmeel is niet waar. Hangt net als bij de andere fabrikanten af van welk produkt je voert.
Over het algemeen is Pavo zelfs laag in koolhydraten bij vergelijkbare voeders.
Maar het is vooral een kwestie van op de etiketten kijken.
Maar de grootste leverancier van suiker in het rantsoen is vaak het hooi en gras. Daar eten ze ook het meest van.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:44

Onbeperkt hooi bij ons inderdaad :j Heb heel wat etiketjes zitten vergelijken ja haha :P Weet van gekkigheid op een gegeven moment niet meer wat nou echt goed is :') Maar ze zien er allemaal prima uit nu, dus ik verander niets meer haha. Alleen m'n Quarter wordt een kleinnnn beetje te heet := dus die krijgt geen muesli meer hahaha, geen houden aan dat dier _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:49

Voervergelijk is een fijne site om dingen te vergelijken. Daar staat alles goed aangegeven.

Ik geef geen vitaminebrok bij, zie dat in de Multibeet Senior enorm veel vitamines zitten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:54

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:36

Vitaminebrok is alles wat ik geef, het is geen bijvoer.
Malik krijgt vijf eierdopjes en de ponnies ieder twee.
Ze krijgen onbeperkt hooi wat ik week om de suikers eruit te spoelen en dat gaat in de slowfeeder.
En Malik gaat overdag op de wei.
Zo worden ze allemaal vet. :')

Malik is geen slobbereter, dat is meestal wel fijn voer om vet te mesten, de ponnies hebben dat al helemaal niet nodig. :')

Dije vindt ook alles interessant he, Malik ook! :))

Timmie geboren trailermak! :D
Is toch wel een mooi maatje zo. :j

Vientje wat goed, superbraaf!
Alleen een beetje dronken in draf. :P
Hopelijk gaat de hoefsmid goed.

Berdien wat goed dat de cpl al zo opknapt. +:)+

Malik zijn been is ook weer helemaal ok en ik heb nog wel een paar keer er gewoon eventjes op gezeten op de wei.
Hij is ook lekker braaf als ik zijn hoeven vijl, staat gewoon los.
Dus ik ben blij met de gup! <3

Bedankt voor de lieve reacties op mijn fotootje. :+:
Zat nog te denken dat ik dat nu toch wat vaker inplan met het beeldmateriaal, van vroeger heb ik echt veel te weinig foto's en dat vind ik ontzettend jammer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:39

Hier gaan ze waarschijnlijk op de wei wanneer er gehooid is. Hoop het van harte. Dat zal veel uitmaken. Nu staan ze op het zand met voordroog. Ze vreet dan bijna niet, vindt ze echt niks aan...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:42

Hooi/voordroog moeten eten zouden mijn dames ook niet gelukkig van worden. Je merkt aan het eind van de winter al dat ze daar klaar mee zijn, en het gras op willen.

Zeker zoveel mogelijk beeldmateriaal verzamelen MM! Dat heb ik wel geleerd toen mijn ruin volslagen onverwachts overleed. Had wel veel 'gewone' foto's van hem, maar bijna geen foto's van ons samen. Dat vind ik nu zo jammer.. Ondertussen maak ik nu weer dezelfde 'fout' hoor, ik heb veel foto's van mijn paarden maar eigenlijk helemaal geen foto's mét mijn paarden. Nou vind ik hen ook knapper dan mezelf dus ja := Maar moet daar wel weer even wat mee doen :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:44

Voervergelijk klopt niet altijd, ik check het meestal ook even op de site van de fabrikant.

Joya krijgt nu de Balancer van Dengie maar voorheen Marstall Force.
Gemengd met een paar handjes muesli omdat 75 gram wel erg weinig is.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:00

|Ik heb niet alles gelezen maar zag een vraag over lucerne. Als alternatief kun je espercette voeren. Zeker bij wat gevoelige paarden echt een heel fijn product.

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:11

Psvanlot ja gras is wel het beste!
Malik staat op veel gras maar als ik hem 's avonds ophaal gaat hij thuis direct verder aan het hooi, vindt hij ook erg lekker. :=

Ja Berdien, precies zo, ik maak zelf wel foto's maar samen is ook wel leuk. (al ben ik ook veel te kritisch) :')
En nu met de beginselen van inrijden ben ik wel blij met de filmpjes en foto's, zijn toch bijzondere momenten!

Ga Malik nu snachts op de wei laten en in de middag thuis, zal hij wel even raar opkijken.
Ik was van de week een keer wat later om hem van de wei te halen, stond hij heel beteuterd bij het hek te wachten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:38

Ik heb hier tegenwoordig 2 tabladen bokt open staan, 1 om te reageren en 1 om bij te lezen, wat gaan jullie hard soms :') Maar ik vind de positieve energie in dit topic zooo onwijs leuk. Dat moet toch ook even gezegd worden :D

Wat een mooie foto van Malik! <3

Wat goed dat je voet er al wat beter uit ziet Granoek, maar dat niet kunnen bewegen zou ik toch eens laten checken want dat is niet normaal! Maar ja, hier heeft Diallo eens op m'n teen gestaan en die staat ook nog altijd scheef.

Wat een prachtige foto's van Gentle! Echt een tank inderdaad. Hoe groot is hij?

Ik heb Diallo een tijdje terug de all in soup van aveve gevoerd (3-4x per week) omdat die wat mager stond, was op 2 weken echt een heel verschil. Bevat ook luzerne en maak je uiteraard ook nat (is slobber) ideaal om medicatie mee te voeren. Ook niet zo hoog in suikers maar wel in vetten, die wordt ook niet gereden dus heeft suikers absoluut niet nodig. Was op aanraden van de DA. En voor de rest uiteraard hooi/gras. Hier staan ze bijna 24/7 op de weide, met veel gras. Heeft ook bij Marie wonderen gedaan.

Dat filmpje Fransje _O- Ik zou het in mijn broek doen op zo'n moment. Maar dat is wel echt geweldig! Zo chill dat Joya ook blijft, wat goed gedaan!

Fijn dat het al wat beter gaat met Feyre!

Ook goed om te horen dat het met Miep al wat beter gaat. Het zijn toch soms zorgenkindjes :(:) Met Pinda ook weer allerlei avonturen meegemaakt zo te horen. Wat fijn dat Pinda toch heel flink geweest is op een paar keer verschieten na. En joh, wie houdt er nu niet van een theekransje? :+

Wat fijn dat Timmie zo braaf is op de trailer, daar moet ik binnenkort toch ook maar dringend eens op gaan oefenen met Marie. Voor sommige paarden is het gelukkig nu eenmaal niet zo eng. Diallo kruipt er ook zo op :+

Hier vandaag weer les gehad met Marie *\o/* Meteen even door gedaan, en een hele flinke pony weer. Links is duidelijk haar goede kant, ze luistert ontzettend goed naar mijn stem en af en toe al op mijn been. Rechts is een pak moeilijker, daar zoekt ze echt naar evenwicht en maakt ze zich heel sterk op haar buitenteugel en friemelt ze ook veel met haar hoofd. Verder loopt ze wel super ontspannen. Ze is 1x verschoten, maar ipv vooruit ging ze plots helemaal achteruit, sloeg helemaal even toe. Gelukkig goed opgevangen, meteen teugel gegeven en ze stond na een aantal meter gelukkig meteen stil. Nog steeds een mysterie waarvan ze precies verschoot, niemand had wat gezien. Maar daarna ook nog 2 keer een leuk drafje kunnen doen op haar slechte kant dus goed kunnen eindigen. Mijn ander paard Diallo staat al een dik jaar stil, dus voor mij is het toch ook even zoeken om terug te rijden. Qua techniek en opvangen merk ik dat ik niks verloren ben, ben toch blij dat ik op dat vlak altijd een sterke ruiter geweest ben. Maar halleluja, mijn evenwicht en zit is toch niet meer wat het geweest is := Waar ik vooral last van heb is dat ik wat in een stoelzit houding val soms. Ik heb 2 jaar geleden mijn ligamenten rechts gescheurd en sindsdien ook veel last om mijn been en enkel in een ontspannen positie te krijgen. Denk dat ik een van deze dagen toch maar weer een afspraak maak met de fysiotherapeut voor mezelf dan _O-

Afbeelding
Afbeelding
Even mooi nieuw dekje showen <3

En uiteraard een filmpje van haar in draf! Vind dat ze mij en zichzelf echt al ontzettend goed draagt. Volgende keer durf ik misschien zelfs al een galopje te testen. Ze voelt ook echt heel fijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:16

Marie _/-\o_ Dekje _/-\o_ Fijn dat je zo lekker hebt gereden!! :+:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:20

Marie <3 ik ben fan :D

Wat ziet dat er al fijn uit zeg!!!

Gentle is 1.51m en nog groeiende... gok dat er nog een cm of 5 bij gaan komen (mama was 1.45m, papa 1.55m).

Vandaag weer heerlijk gereden, hij is nu hij voor op een ijzertje staat ineens voorwaartser en heeft n mega draf (vooral voor een paint ;) ). Ik twijfelde even of mn zadel niet toch teveel los kwam aan de achterkant maar de zadelpasser was vandaag op stal en die heeft even gekeken... conclusie: hij heeft n (gras)buikje := maar mn zadel ligt toch echt prima _O-

Ik was bijna beledigd joh _O- _O- _O- maar hij zei: hij ziet er supergoed uit!!! En het is vrij normaal dat wanneer ze op het gras staan ze wat dikker worden, train je er van de winter wel weer helemaal vanaf :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:01

Hij is gewoon alvast wat reserves voor de winter aan het opslaan ;)

Ik heb voor donderdag de veearts gebeld. Er is iets niet in orde met haar. Ze glanst als een dolle, krijgt een buikje maar is enorm schraal op de ribben en achterhand. Ook is ze me niet fris genoeg.
We gaan der maar eens flink doorlichten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:23

Wat is Marie toch een verschrikkelijk knappe merrie. Fijn dat het zo goed ging!

Gentle heeft rondingen gekregen <<)

Balen PSvanLot, maar dan beter maar even doorlichten idd.

Ik stond vandaag tussen Feyre en haar bakje eten en dat heb ik geweten :roll: Zij daarna ook. We lopen niet! over baasje heen. Daarna kwam ik met het vliegenmasker aan en zei zij ‘Nope. Héll no.’ Terwijl ze het wel kent hoor, vorige jaren heeft ze ook een masker op gehad. Puber. Uiteindelijk heeft ze nog een keer haar bakje omver gebanjerd en toen zat het masker op, de poedertjes in de Feyre en kon ik weer naar huis _O- Paarden...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:35

Dan kan een bloedonderzoekje enzo nooit kwaad PSvanLot.. altijd je gevoel volgen!!

Hahaha ohhh herkenbaar zulke dagen Berdien _O- Dan kun je ze wel wat :')

Wij weer met Dije in de grote bak aan het longeren geweest :D Nu al zoveel rustiger dan de vorige keer. Alles is zo snel normaal bij hem :+: Daarna z'n hoefjes een beetje bijgewerkt, nat gemaakt en ingevet :D En een mooie bloem gegeven <3 :P

Afbeelding

Afbeelding

Tis toch zo'n lieve knapperd <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 00:43

Wat is iedereen goed bezig! Ik heb jullie de afgelopen dagen wel wat verwaarloosd, heb eea waar ik even over na moest denken.

Prazani krijgt na deze week even een maandje rust. We stagneren nu in de training, dus ik wil kijken of wat rust hem goed doet. Mocht hij zich gaan vervelen ga ik hem wel af en toe longeren, maar het rijden gaan we even op pauze zetten. Even kijken of dat nodig is. Vrijdag komt de zadelmaakster wel gewoon, maar dan heb ik toch niet direct een zadel voor hem, dus op zich is dat niet heel erg.

Gisteren wel een drukke dag gehad waarbij we een flink aantal paarden op de foto hebben gezet. Prazani mocht ook mee doen. Ik moet de foto's nog uitzoeken, maar deze vielen me in het bijzonder op en ben ik sowieso al heel blij mee:
Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn gemaakt door Reindert Jansen)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:03

Wauw wat een knap paard!!! :+: