Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:34

Ooooh mooi zadel Remark!!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:56

Dankjewel Miranda en Granoek!

Vandaag eerste buitenrit gehad. Wat een drama :') De twee paarden die mee gingen zijn normaal super braaf, maar waren vandaag enorm moeilijk. Nergens langs willen. Hilana was een tikkende tijdbom. Aantal keer ook flink uitgehaald naar een van de twee paarden (oke, zij heeft afgelopen jaar een goeie trap van hem gehad, dus hij had nog wat tegoed. Het kwam nu alleen niet zo goed uit..). Gelukkig ook het middenstuk wel relaxt kunnen stappen en zelfs twee drafjes kunnen doen. Op het einde kwamen we een ander paard tegen (toevallig iemand van bokt). Nou dat zorgde weer voor een hoop druk gedoe. Ik heb zowat geen armen meer over haha! Binnenkort maar weer een poging wagen en volgende week een rondje bos. Dan hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken over auto’s waar we mogelijk tegenaan kunnen botsen +:)+

Pap kwam ons nog even opzoeken. Die had de locatie van mijn telefoon opgezocht.
Afbeelding
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:24

Ahhhh mooi dekje, welke is dat? Ik zoek er een met de Schotse vlag!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:45

Oeii ik ben even afwezig geweest, maar met goede reden :P (kom er zo op terug)

Retjet, al met al dus een prima begin zo lijkt het mij? Ondanks wat aan je moeder plakken in het begin met de enge machines, maar daarna los kunnen stappen, dat is toch al een mooie stap vooruit? :j

Elska, hoe waren de eerste dagen daar? Hoe lang blijft ze daar staan?

Remark, oeps! Dat klinkt nog spannend! Maar wel allemaal heelhuids thuis gekomen? Dat is het belangrijkste ;)

Ik ben een tijdje afwezig geweest.... we waren druk bezig met de voorbereidingen op de keuring waar ik Raika (op aandringen van andere) voor had ingeschreven... en dat is niet zonder succes geweest <3
Ze behaalde een 1ste premie met knappe punten, ze werd kampioen in haar rubriek, ze behaalde de titel van best getoiletteerde van de dag en als kers op de taart werd ze ook nog uitgeroepen tot dagkampioen :D <3
Afbeelding

Vandaag heeft ze nog een dagje vrij en dan gaan we morgen weer beginnen met rijden :) zo trots op mijn jonkie!! <3 ze heeft ook weer veel gezien en geleerd :j

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:04

Wauw super knap! <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:17

Gefeliciteerd linda2008! *\o/*
Had je een extra tas mee voor al die prijzen :D

Is reis naar Hoe to horse goed gegaan, Elskaland?

Retjethorse: Fijn dat het buitenrijden, na de enge machines, zo goed ging! Zelfs lekker een drafje meegepakt.

Remark: jammer van de spanning op jullie buitenrit.
Zeker als je echt langs de weg aan het rijden bent is dat extra spannend.
Gelukkig wel heelhuids thuis gekomen.

Momenteel heb ik aan schema van: een dag longeren/werk aan de hand, een dag wandelen, een dag vrij etc.
Het longeren gaat best goed. Stap en draf heel goed, aanspringen in galop is soms nog heel hard draven of een bokpartij.
Leg nu ook steeds balkjes neer bij het longeren. Als ze oplet gaan die heel goed maar ze wil ook nog weleens teveel op de omgeving letten en dan struikelt ze er bijna over (de flapdrol)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:15

Hoe to horse? :') Dat is wel iets anders _O-

Gefeliciteerd Linda! Ze ziet er erg mooi uit :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:16

Granoek, dit is een eurostar cross in navy white. Mocht je interesse hebben, dan wil ik hem evt wel verkopen. Gebruik hem niet zo vaak.

Linda, gelukkig wel heel thuis gekomen ja!
Wat een succes trouwens. Gefeliciteerd!

Fransje, prima schema toch. Lekker afwisselend zo.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:20

goldenarrow schreef:

Ach how of hoe..

Autocorrectie is zo irritant.. -O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:20

Remark schreef:
Granoek, dit is een eurostar cross in navy white. Mocht je interesse hebben, dan wil ik hem evt wel verkopen. Gebruik hem niet zo vaak.

Linda, gelukkig wel heel thuis gekomen ja!
Wat een succes trouwens. Gefeliciteerd!

Fransje, prima schema toch. Lekker afwisselend zo.

Oh verdorie ik mocht eigenlijk niks kopen deze maand, ben een beetje los gegaan in juli :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:21

Ik moest ook maar weer eens een update geven.
Zoals verwacht door drukte weinig gedaan, maar op de avondjes dat ik voor het donker klaar ben nog lekker wat gefröbeld. (Ik weet niet of ik het woord juist gebruik maar het klinkt zo leuk)

Ik heb gekeken of zijn tuig nog paste en toen hebben we ook voor het eerst echt wat aan de lange teugel geoefend. Heb er wel al eens achter proberen lopen maar dat was steeds weinig succesvol.
Doe het filmpje even via Facebook:

https://www.facebook.com/17716158298285 ... =e&sfns=mo

Maar hij neemt vooral zijn vrijheidsdressuur heel serieus, met name de arbeidsstap in vrijheid. Op 6u30 ‘s morgens

https://www.facebook.com/17716158298285 ... =e&sfns=mo

Dus behalve het lange lijnen weinig nieuws!
Hij heeft wel een nieuw hoofdstel gekregen waar hij beter op reageerde dan ik verwacht had

Afbeelding

edit: sorry ik krijg de filmpjes niet in zo'n afspeelvakje

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:23

fransje23 schreef:
goldenarrow schreef:

Ach how of hoe..

Autocorrectie is zo irritant.. -O-

Hoe in het engels betekent echt iets heeeeel anders _O- Daarom moest ik er zo om lachen, haha.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:30

Gefeliciteerd Linda!

Hier niet veel nieuws, gister Gentle weer gereden en voor het eerst zonder anker (mens in de roundpen) stap en draf gedaan.... gaspedaal lijkt er ineens goed op te zitten en ondanks dat hij flink aan het wisselen is (zitten 2 doppen op zijn kiezen los waardoor hij wat druk in zn mond is) lijkt hij ook ineens door te hebben wat sturen is *\%/*

Helaas wilde mijn benen niet helemaal meewerken (beklemming in n zenuw van mn rug zitten waardoor ik vooral met wisselvallig weer last heb) dus niet veel meer daarna gedaan maar toch ben ik trots.

Zometeen maar weer eens richting stal en dan hoop ik dat we met Gentle in de binnenbak aan de slag kunnen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:05

goldenarrow schreef:

Hoe in het engels betekent echt iets heeeeel anders _O- Daarom moest ik er zo om lachen, haha.

Ja ik schoot ook gelijk in de lach! :D

Gefeliciteerd Linda!
Het is ook een prachtig dier. :j

Gentle doet het goed nu het kwartje is gevallen, super!

Omg Granoek hij was wel flink aan de wandel, heb je nog ontdekt waar hij eruit is gekomen?
Super dat hij goed reageert op keelgekruist!

Fransje, wel lekker regelmatig bezig zo.
En misschien de balkjes wat meer mikado neerleggen zodat ze geen tijd heeft om op andere dingen te letten?

Haha Remark ik had dat met mijn vorige paard zijn eerste buitenrit, alleen reageerde hij juist heel rustig, het paard waar ik mee liep ging bokken en mijne die normaal wel snel onrustig was liep er heel braaf achteraan. :D
Maarja, je weet toch nooit wat er gaat gebeuren, op buitenrit is altijd een avontuur, toch goed opgelost.
Wel leuk dat je foto's hebt!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:08

Bij de mikado heeft ze al eens op haar knieën tussen de balken gelegen doordat ze niet aan het opletten was :+ Balken zijn zo niet boeiend... :roll:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:47

Haha misschien een bril.. B-)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:51

MirandaFuego schreef:
Ja ik schoot ook gelijk in de lach! :D

Gefeliciteerd Linda!
Het is ook een prachtig dier. :j

Gentle doet het goed nu het kwartje is gevallen, super!

Omg Granoek hij was wel flink aan de wandel, heb je nog ontdekt waar hij eruit is gekomen?
Super dat hij goed reageert op keelgekruist!

Fransje, wel lekker regelmatig bezig zo.
En misschien de balkjes wat meer mikado neerleggen zodat ze geen tijd heeft om op andere dingen te letten?

Haha Remark ik had dat met mijn vorige paard zijn eerste buitenrit, alleen reageerde hij juist heel rustig, het paard waar ik mee liep ging bokken en mijne die normaal wel snel onrustig was liep er heel braaf achteraan. :D
Maarja, je weet toch nooit wat er gaat gebeuren, op buitenrit is altijd een avontuur, toch goed opgelost.
Wel leuk dat je foto's hebt!

Hij kan overal er uit want hij kruipt onder de draad door als hij merkt dat de stroom af staat.
En die stroom is helemaal drama

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:25

Oh ja de stroom goed hebben is ook nog een dingetje, bij onze vorige wei veel gedoe mee gehad.
We hebben toen een paar extra grondijzers erin geslagen en dat hielp wel.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:13

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:33

Fleur was bij vertrek eigenlijk heel relaxed! Ging goed op de trailer en zag er op de foto’s daar ook relaxed uit! Dinsdag ga ik voor t eerst naar haar toe, morgen lukt helaas niet. Benieuwd hoe ze verder alles oppakt. Ze is daar een maand.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:33

Even een ego-post uit mijn eigen topic gehaald:

update Joep

Gisteren (24 juli) was het dan zo ver. We gingen inclusief een hoop voorzorgsmaatregelingen naar de kliniek. Ik sleepte al een dag 12 liter water op en neer van huis naar stal en Joep kreeg extra zout. Om 8 uur laden en om 9 uur stond hij al inclusief zijn natje en droogje in de schaduw van het stallenblok. Wij lieten hem achter en gingen om precies 12 uur weer een uur in de auto (zonder airco) weer terug naar de kliniek voor het daadwerkelijke onderzoek. (40 graden! :7 )

We begonnen met een kreupelheidsonderzoek waar natuurlijk uit naar voren kwam dat hij kreupel was. Maar die conclusie hadden wij ook getrokken. Daarna gingen we weer terug naar de binnenruimte om daar het eerste gedeelte (waar het botfragment zit) uit te verdoven. Hij was erg braaf. Het kon zelfs zonder praam of dergelijken gebeuren. Maar na een paar minuten in de witte, saaie ruimte begon hij toch wel wat irritant te worden. :') Hij begon rondjes te lopen waarna hij een paar keer met zijn billen bijna tegen allerlei dure aparatuur kwam. Gelukkig kwam daarna de dierenarts voor het tweede onderzoek. Helaas liep hij toen nog kreupel waardoor de conclusie was dat het fragmentje niet voor de problemen zorgde. -O- Maar iets anders wel. Dus we gingen verder verdoven. Toen liep hij wél goed.

Dus hop naar de peesscan. Daar was het idee om hem niet een roesje te geven, maar dan moest hij wel doodstil blijven staan. Hoewel hij heel erg braaf was, had hij het ook wel gezien in die witte ruimte. Hij mocht nergens aanzitten (dure aparatuur) en de duwen tegen de dierenarts of het baasje mocht ookal niet. :') Maar met 30 graden is het niet écht heel fijn om aan de slag te gaan met sedatie, dus we gingen het proberen. Met handenvol brokjes kon ik hem het eerste gedeelte heel braaf stil laten staan. En toen waren mijn snoepjes op. De wortels lagen nog in de auto en de dierenarts was juist op het punt waar ze eindelijk iets had gevonden. Stoppen kon dus niet. Het enige wat mijn moeder nog in haar tas had zitten was een musliereep van Verkade. Die ging ook op. Lekker dat hij het vond. _O-

Helaas moest er wel een heel erg zure conclusie getrokken worden. Toen hij erg jong was heeft hij iets gedaan waardoor hij een heel bandje in zijn been aan gort getrokken heeft. Aan de ene kant een stukje bot los en aan de andere kant littekenweefsel van een oude peesblessure. Het resultaat is een paard dat niet belast kan worden. In de praktijk betekend dat voor Joep dat hij een gezellig weidepaard gaat worden. Of professioneel feestbeest - dat klinkt een stuk leuker.

De verwachtingen zijn goed. Hij kán weer pijnvrij worden en dat is dan ook mijn enige voorwaarde. Waar er daarnaast, daarna of daarmee gebeurd moet de tijd gaan uitwijden. En dat is poedersuiker
Afbeelding

--
Inmiddels trekt hij alweer verkeersborden uit de grond (oeps!), rent hij op de track en spelen we veel spelletjes. Het gaat dus al een stuk beter. _/-\o_

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:47

Oh oliebol zeg dat is geen fijn nieuws :( arme Joep!
Wat een bikkel is hij dan geweest al die tijd

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 05:55

Jeetje wat een verhaal over Joep ;(
Al die tijd geen kreupelheidje te zien? Pas bij enige vorm van belasting? Of hoe is het aan het licht gekomen?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:28

Hahaha Granoek, heel herkenbaar. Ik heb echt een gat in mijn hand w.b.t. spullen voor Hilana. Mocht je van gedachte veranderen, dan kun je altijd een pb sturen. Mooi hoofdstel trouwens! Is de release goed? Daar twijfel ik altijd een beetje aan bij dat soort hoofdstellen.

Wat goed cubalibre! Wel balen van je benen, maar anderzijds is vroeg stoppen alleen maar fijn voor je paard. Wij mensen zijn geneigd te lang door te gaan. Als iets goed gaat is het een mooie beloning voor je paard om lekker te stoppen voordat hij of zij moe is of weer iets nieuws moeilijks uitgevoerd moet worden.

Hahaha nou Miranda, kan jouw oude paard Hilana niet even influisteren? :D

Fransje, mikado met je paard? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Spannend Elskaisland. Hoe ver is het rijden voor je? Lijkt mij best lastig om je paard daar over te geven aan onbekende mensen.

Isabel, wat een flut nieuws zeg! Bewonderenswaardig dat je er zo goed mee om gaat. Ik duim voor je dat hij snel van de pijn af is. Maaruh verkeersborden uit de grond trekken? Wat???

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:11

Granoek, dieper graven. :P
En een beschermende buis eromheen, ijzer is wel handig, van die cv buizen.
Daar maaien ze niet doorheen.

Remark, mijn vorige paard was alleen buiten een vreselijke draak dus verder het slechtste voorbeeld wat je kon hebben. _O-

Blij dat Joep alweer zo is opgeknapt. :j

We gaan een paar daagjes ertussenuit, onze dochter zorgt voor de dieren dus see you all later! :wave: