Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fotsy schreef:Sintara ben ik wel met je eens hoor. Voorwaarts zijwaarts.
Paard is van nature ook een vluchtdier, lijkt me voor henzelf ook comfortabeler voorwaarts te kunnen blijven denken.
mooney schreef:Je merkt dat Callas al wel begrijpt wat je va haar wil, maar dat ze na een paar stappen in de knoop komt en dus een beetje gaat haperen in het patroon. Probeer te stoppen met vragen op het moment dat ze een paar stappen soepel doorkomt, dus of voor ze in de knoop komt (en dan rustig opbouwen) of nadat ze weer op gang is nadat ze stil heeft gestaan. Als ze dan soepel rondkomt kan je daarna wat meer buiging gaan vragen, dan rek je de bovenlijn een beetje extra op waardoor ze en soepeler in het lichaam wordt en je meer uitnodigt tot het zakken van het hoofd in het patroon zelf.
Met omzetten van de achterhand kan je eventueel beginnen met stoppen met vragen als ze een voet achter de ander zet, nog niet ervoorbij. Dan breek je het op in kleinere stukjes.
pien_2010 schreef:Ik weet niet of ik een volgtopic ga maken. Ik heb hier zo geen methodiek en het ghaat allemaal zo vanuit het gevoel. Ik denk dat ik alles doe wat God verboden heeft met paarden, en ik zie het echt niet zitten als merrie stout is (en dat is ze waarschijnlijk want die voelt zich ontheemd wellicht) en ik vind het zo moeilijk, dat heel Bokt over me heen gaat. Dan heb ik er een probleem bij en ik ben al zo onzeker. Dus on verra→ we zullen zien. Een merens is vaak echt moeilijk hoor het 1ste jaar (Polie 2).
Ellen schreef:pien_2010 schreef:Ik weet niet of ik een volgtopic ga maken. Ik heb hier zo geen methodiek en het ghaat allemaal zo vanuit het gevoel. Ik denk dat ik alles doe wat God verboden heeft met paarden, en ik zie het echt niet zitten als merrie stout is (en dat is ze waarschijnlijk want die voelt zich ontheemd wellicht) en ik vind het zo moeilijk, dat heel Bokt over me heen gaat. Dan heb ik er een probleem bij en ik ben al zo onzeker. Dus on verra→ we zullen zien. Een merens is vaak echt moeilijk hoor het 1ste jaar (Polie 2).
Ja joh leuk een volgtopic! Jij schrijft net zo makkelijk als Monique en lijkt me super om te lezen hoe de oudjes het jonkie gaan opvoeden. En er is altijd wel iemand die wat te zeuren heeft maar dat kan je toch ook in je openingspost zetten dat je daar niet op zit te wachten. Ik zeg: gewoon doen