Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:55

Het is precies een jaar geleden dat ik Puzzle heb gekocht! *\o/*

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:05

puppy1128 schreef:
@bian
Mooi hoofdstel! En de frontriem is ook zeker niet verkeerd! Maar dat zakje-frontriem is toch het mooiste hoor! :')

Hahaha bedankt! Jaa dat dacht ik ook haha mooi dat bubbeltjes plastic :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:09

NRJ schreef:
puppy1128 schreef:
@NRJ
Mag ik vragen welke BBP dat is? :P
En dat zadel, dat lijkt wel mega groot ding zo op de foto! En wat fijn dat je kat het zadel goedgekeurd heeft.. Kan ie straks ook fijn rijden. :')

Poeh daar vraag je me wat :+ Ik heb deze al een tijdje, zal als ik op stal ben eens kijken of er een merk op staat ;)
Waarschijnlijk lijkt het zadel zo groot omdat zij zo klein/kort is :') Want zo groot is het niet, en ook nog eens een roundskirt (die zijn altijd al korter door de ronde afwerking).

Ahh top. Al eens op gezeten? (de bbp bedoel ik hea :')) en voelt ie vrij dik aan zegmaar?
Haha ja, vooral de knop lijkt zo enorm. Net een toren ofzo? :P

Renske_W schreef:
Het is precies een jaar geleden dat ik Puzzle heb gekocht! *\o/*

*\o/*
Gefeliciteerd!

biancalaylo schreef:
puppy1128 schreef:
@bian
Mooi hoofdstel! En de frontriem is ook zeker niet verkeerd! Maar dat zakje-frontriem is toch het mooiste hoor! :')

Hahaha bedankt! Jaa dat dacht ik ook haha mooi dat bubbeltjes plastic :+

Ja en vooral: Hij komt bijna nergens voor. 8-)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 16:35

Jeetje wat gaat het hier hard. Hihi.

Maandag heb ik even met Rosie gewerkt. Ik heb de bak kleiner gemaakt en haar daarin laten lopen. Linksom rechtsom. Dat ging best leuk. Toen kijken of ze zo ook een drafje wilde maken. Op de stem en wat drijven naar haar achterhand. Het was eerst van wtf doe je nu, maar toen toch een drafje. Lekker beloond. Ik denk dat we een kwartier wat gedaan hebben. Dit breidt ik graag een stukje uit. Altijd fijn als ze op je stem kunnen werken. En lekker makkelijk met inrijden straks.

Natuurlijk snel weg kijken voor de foto. Haha Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:51

Ja commando's nu alvast aanleren maakt het ook wel makkelijker. Ik merkte het met fietsen al, even nadenken van moet ik hetzelfde doen als wandelen, 1 keer belonen en dan weten ze het precies. :D

Gister naar de stad spullen wezen halen. Vandaag samen met mams de kast een beetje gevuld. Stalletje klaar gemaakt en even een knuffel halen. Dat vond Elano wel gezellig.
Hij begint ook steeds meer bij de groep te voegen. Minder gegil, getrapt en gejaag. Dat is ook wel fijn. :D

Hopelijk morgen droog en in de nacht weer regen, kan het gras even groeien. Alles is half dood door de droogte. De zomer moet nog komen. :')

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:31

Pfff, nou wat een regen hebben we hier gehad, als dat gras nu de lucht niet in schiet :+

Nesprit gaat langzaamaan beter, maandag weer behandeld met sebacil, zie nu eindelijk wat haartjes op de plekken komen, de jeuk is gelukkig ook weg... Maar wat ooit een volle bos manen was is nu weinig van over... Wel ontzettend opgelucht dat het geen zomereczeem is, en haar groeit wel weer aan, uiteindelijk...

Vandaag even wat leukers gedaan, eerst eens een dekje op haar rug gelegd (die nu ook bij de wasstapel kan :Z )

En toen dacht ik, ach, heb ook nog wel een oud zadel liggen, dus die er maar eens voor de grap op gelegd, nou, ze is zadelmak ( _O- ) gaf er niks om

Ze wordt wel echt groot nu, met zadel op haar rug kwam ze tot mijn ooghoogte (ik ben 1.83) dus dat komt zeker wel goed!

Afbeelding

En daarna natuurlijk lekker verstoppertje spelen, want we zijn immers nog maar 2 :')

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:27

Hier ook heel veel regen! Wel goed voor het gras, is nu al een aardig stuk groener geworden! :D
Zo als het nu op ooghoogte komt met jouw 1.83, dan is ze zeker niet klein!

[ITP] Elano is verhuisd!

Weer een topic gemaakt met foto's en filmpjes van de afgelopen 4 dagen.
Vandaag Elano gepakt en gepoetst. Toen hij terug mocht riep hij zijn vriendjes en kwamen ze aangerend. Heb dat filmpje ook in het topic geplaatst. Enorm leuk om te zien! :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:27

Gefeliciteerd Renske! Ik heb zilver nou 5 maand!

Mooi hoofstel Biancalaylo!

Leuk topic van elano!

Veel regen bij jullie Gordy? Heeft hier wel geregend maar niet zoveel dat er plassen liggen. Fijn dat het beter gaat! Wat goed, een zadel!

Leuk kvulden!

Haha Renee een kilometer is wel erg veel :+

Dankjullie allemaal! Hier een topicje
[ITP] Mijn knappe 2 jarige voor het eerst voor de lens..

En hier ook een zadeltje op. Even voor de lol een setje om. Boeide haar niet zoveel
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:28

Wat leuk, al zoveel guppies aan het proefdraaien met een zadel op, het lijkt allemaal al heel wat!

Wat sneu dat Elano nog niet zoveel vrienden heeft op zijn nieuwe stek. Hopelijk komt dat toch nog. Edit, ik zie dat het al beter gaat, gelukkig!

Puzzle laat zich moeilijk vangen? Ook niet als je iets lekkers voor hem hebt? Ik heb eerder wel een paard met trucjes gehad, die moesten we in het begin met een longeerlijn naar een hoek drijven voordat we hem konden pakken. Werd uiteindelijk wel beter trouwens, toch een vertrouwenskwestie.

Gordy dat lijkt een mooie maat te worde! Ik ben 1.80 dus ook vrij lang en ik duim dat veroon ook wat maat krijgt. Met een moeder van 1.61 en een vader van 1.74 blijft het nog even afwachten, maar volgens mij is ze mams inmiddels al wel voorbij.

Mooie foto's van jouw gup Kabayo! Zadel staat ook al goed, ze lijkt al best volwassen.

Kvulden, fijn is dat het, als ze al wat stemcommando's kennen, heb je straks alleen maar voordeel van.

Veronia vandaag voor de tweede keer aan de longe gehad, ging weer super! Nu voor het eerst met een longeersingeltje. Daar gaf ze geen kick om. Dekje van voor naar achter en terug over haar rug (en hoofd en nek en kont) geschoven, geen probleem! Heerlijk, zo'n relaxed paard!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 07:45

Ook met lekkers komt hij niet nee. :')
Afgelopen week ging het iets beter, toen was hij er na een paar rondjes rennen al klaar mee.
wellicht valt het kwartje een keer dat het veel minder vermoeiend is om zich gewoon te laten pakken. :+

Knappe veronia!
Begint ook echt al paard te worden. :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:41

Ziet er leuk uit! :D

Wat fijn dat het beter gaat Ren!

Hier gaat het ook steeds beter betreft in de kudde. Zaterdag ben ik weer een rondje gaan wandelen. Voor het eerst met 2 andere paarden erbij. Hij snapte er echt niks van in het begin.. Maar halverwege had hij helemaal door dat we gewoon een rondje aan het maken was. Toen vond hij het weer erg leuk! :D
Gister vooral laten grazen aan de hand. Vind hij niet erg. In de avond kwam er helaas regen.. Maar daardoor had ik wel een goed excuus voor een paraplu. Raakt hij dat ook gewend. Hij vind dat maar raar.
Toen een stalgenoot kwam met de auto en achter ons parkeerde, Elano had dat dus niet door tot de auto heel dichtbij was. Elano schrok zich dood. _O-

En we hebben Elano met een officieel meetstok gemeten, nog nét geen 1.40 groot! :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:00

Arme elano, schrikt zich gewoon te pletter. :(:) :')

Hier van de week de pony's ook gemeten.
Puzzle zit op 1.12 (wordt zaterdag 2)
En mijn haflinger jaarling Olivia is al 1.39 :=

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:55

Met Miles was het gisteren ook weer feest :+

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:32

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:32

_Reneee schreef:

[ [url=m/bqM9jJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeps _O-

Gefeliciteerd (met) Fflur!! *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:02

_Reneee schreef:

[ [url=m/bqM9jJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij staat ook zo te kijken van, hoe kan dat nou gebeuren?
Ligt ineens alles op de grond? :o?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:06

Ja echt een droogkloot. Mijn andere pony gooit ook altijd van alles om, om zicht vervolgens dood te schrikken _O-

Miles zoekt alleen maar dingen die hij nog niet in zijn mond heeft gehad :+

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:02

Het is zo een lieve knuffel :o <3 Afbeelding
Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:36

Gefeliciteerd met Fflur!

Hier dan ook eindelijk weer eens een foto van Zimba, hij lijkt echt aan het puberen en is veel aan het stoeien met zijn vriendjes. Ik doe daarom ff lekker niks met hem, is een stuk makkelijker voor ons allebei.
Donderdag komt de hoefsmid alweer, ik hoop dat het deze keer makkelijker gaat ...

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:05

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:16

Ik heb net het filmpje gezien idd.
Erg interessant!
Nou weten we zeker dat we onze jonkies nog niet teveel moeten belasten.

Dex is vandaag naar een nieuwe wei gegaan omdat het gras op was.
Dus hij staat nu in de wei langs de vorige wei.

Afbeelding
Afbeelding

Super veel gras om te eten Haha.
Ze zullen zich niet vervelen.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:13

Het gaat hier erg goed net kofu na de castratie.
Het is nu 2weken en 2 dagen geleden en het is al weer even mooi slank.
Alleen bij ze half broertje is het sinds 4 dagen weer gezwollen, iemand hier ervaring daarmee?
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:08

Leuke foto´s allemaal! :D

@renee
Ojee. Wel een geweldige foto. _O-

@fran
Zeker interessant! Alleen begreep ik dat je ook beter niet 'te laat' kan beginnen met belasten, omdat de botten anders het niet meer gewend raken. Dat tijdens de groei de botten kunnen 'wennen' en zich aanpassen/daardoor sterker worden. Ofzo iets. Al een tijdje geleden dat ik het had gelezen. :')

@bian
Was het daarvoor gezwollen en minder geworden zegmaar? (Dus opnieuw gezwollen om het zo te noemen?) Want dan zou ik het heel goed in de gaten houden als dat zo is.. Kan je temperaturen? Als ie verhoging heeft kan het een ontsteking zijn..

Vandaag weer gewandeld met stalgenootjes. Elano was echt súper braaf. In de middag ook langs geweest. Toen met mams, zus en haar twee kinderen. Zelfs de jongste die niet zoveel met dieren heeft, heeft Elano gepoetst en geknuffeld! Had Elano even naar voren gehaald, hebben ze niet zoveel last van de andere paarden namelijk. Sommige willen ook al te graag een knuffel en dat vind de jongste niet zo leuk, een paard in je nek. Maar Elano vind hij wel leuk! :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:34

biancalaylo als het weer dik wordt zou ik ook oppassen. Dat kan duiden op een zaadleiderontsteking. Je hoort ook weleens dat dat weken later nog opspeelt. Zou hem inderdaad even temperaturen.

Volgens mij maakt te laat beleren niks uit hoor. Er zijn genoeg paarden die pas op latere leeftijd worden beleerd.

Ik heb Miles gisteren weer kennis laten maken met mijn hengstje Uk, maar dat is nog niet echt een succes :+ Mijn oudere pony en mijn hengst gaan prima, mijn oudere pony haat de kleine maar hij tolereert het. De vorige keer dat ik ze samen zette heb ik ze uit eindelijk maar uit elkaar gehaald omdat Uk maar op hem bleef springen en ook als een debiel begon te rennen. Miles is echt mega voorzichtig met hem, maar toch kneep ik hem. Dit was de vorige keer:

En dit gisteren :+ Hij is stiekem wat dominanter dan ik dacht. Ik hoop dat ik ze ooit bij elkaar kan zetten, maar dit was nog even geen succes :')

Het is net een hond joh _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rothengst }>

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:12

Thanks voor de reacties! Ja het was eerst weer geslonken en toen weer dikker geworden. Ze heeft gister met de staleigenaar besproken dat als het morgen niet minder is hij antibiotica krijgt. De stal heeft elke dag gekeken sinds die zondag en gestapt met hem eant ze zagen er wel nog wat vocht uit komen. En ik ben er ook aantal dagen in de week dus hou het voor haar ook in de gaten.