de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:01

Wat een leuke berichten allemaal, daar wordt ik vrolijk van!! *\o/*

Picassox

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:05

Haha, ja heerlijk om te lezen dat alle jonkies het zo goed doen!

George vandaag een keer alleen mee genomen naar de clubles (normaal helpt mijn vriend met opstappen en trailerladen). Ik heb alleen kunnen opstappen, hij was echt superbraaf. Maar terug laden in de trailer wilde hij ineens niet meer? Gelukkig maar 10 minuten gestaan en met rust erin gelopen... Wel gek dat ze dat zo ineens bedenken!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:24

Wat goed Picasso!
Die 10 munutjes vallen mij heel erg mee hoor! (ik heb een meerie met trailer problemen die na 2,5 uur een keer staat, giv gelukkig niet maar dr mams)
Mag je trots op zijn!

Eerste drafje op Giv <3
(nageven vraag ik niet, ik heb licht contact en de rest doet ze zelf :') )
Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:12

goed zeg!!!
SUper hoor!

Zondag mag blondie weer mee op wedstrijd, en dan met Koningsdag weer.
ZOndag is t weer binnen te doen en koningsdag is het op gras, dan heeft ze alles al een keer gehad.
Loopt er fijn op t moment, weet ook gewoon wat ze moet doen, en doet dat ook dus ben je zo klaar.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:45

Ahh Goof vond het zo spannend :(:) Gefeliciteerd met je punt!

Jeej pradadaan gaaf! :D

Gibbie heeft nog steeds een beetje een dik been. Van de dierenarts moet het lichaam dit zelf oplossen maar sinds maandag is er echt 0,0 verbetering, aankomende maandag is het 2 weken dat het dik is.
Het rijden mochten we ook weer oppakken van hem dus dat hebben we nu 2x 20 minuutjes gedaan inclusief uitstappen op het harde, koelen doe ik ook nog 2x daags, ze staat de hele dag lekker buiten. Beentje is sinds vorig weekend niet meer warm (had lotion gekregen die ik daarvoor moest smeren) en ik mag er ook aanzitten, ze heeft helemaal niet onregelmatig gelopen.
Maar ik weet nu even niet wat verstandig is te doen, de dierenarts weer bellen of toch even af te wachten. Ik word altijd zo nerveus van opgelopen benen. -O-

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:16

Kaitlyn schreef:
Ahh Goof vond het zo spannend :(:) Gefeliciteerd met je punt!

Jeej pradadaan gaaf! :D

Gibbie heeft nog steeds een beetje een dik been. Van de dierenarts moet het lichaam dit zelf oplossen maar sinds maandag is er echt 0,0 verbetering, aankomende maandag is het 2 weken dat het dik is.
Het rijden mochten we ook weer oppakken van hem dus dat hebben we nu 2x 20 minuutjes gedaan inclusief uitstappen op het harde, koelen doe ik ook nog 2x daags, ze staat de hele dag lekker buiten. Beentje is sinds vorig weekend niet meer warm (had lotion gekregen die ik daarvoor moest smeren) en ik mag er ook aanzitten, ze heeft helemaal niet onregelmatig gelopen.
Maar ik weet nu even niet wat verstandig is te doen, de dierenarts weer bellen of toch even af te wachten. Ik word altijd zo nerveus van opgelopen benen. -O-

Moeilijk verhaal idd, voor je eigen gemoedsrust toch nog even naar de DA??

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:40

Hij is er vorige week bij geweest en heb deze week 2x telefonisch contact met hem gehad. Maandag over dat het been niet meer warm was en dinsdag dat ze een wondje had gekregen op dat been en of ik die lotion nog kon blijven smeren.

Beide keren gaf hij aan dat het lichaam dit zelf op moet lossen, behalve als het ineens weer dikker werd of warm. Dan wilde hij toch naar de antibiotica.
Dat is allebei niet het geval maar sinds maandag is het been niks dunner geworden en het rijden/stappen en daarna koelen maakt het been ook niet dunner als voor het rijden/stappen en koelen.

Toen ik hem vorige week liet komen was het been dikker en warm geworden. Toen heb ik dus die lotion voorgeschreven gekregen, deze moet ontstekingsremmend werken. Het been werd al snel wat slanker (je kon weer pees voelen) en de warmte was eruit. Alleen sindsdien is er geen verbetering meer geweest. Vind het gewoon lastig, moet ik hem hiervoor nu weer "lastigvallen" of moet ik het gewoon nog wat meer tijd geven?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:32

Hoe langer het been dik blijft, hoe groter de kans dat het lymfesysteem kapot gaat en dat Gibbie chronisch een dik been blijft houden. Ik zou er een belletje aan wagen...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:33

Ik ga dan toch maar even bellen. :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:34

Advies vragen is nooit verkeerd. Je kunt je zorgen erover toch uitspreken? :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:45

Heb gebeld, de assistente snapte mijn bezorgdheid en ik word vanmiddag door de dierenarts terug gebeld. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:47

Dat is fijn! Sterkte en succes dan... :(:) Hopelijk wordt ze snel weer de oude!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:10

Succes kaitlyn, altijd balen dikke benen. Ik heb het daar ook helemaal niet op. Mijn vorige paard heeft 2 jaar met (achteraf) een peesblessure gelopen. Zoveel verdriet en ellende gehad. Ik snap helemaal dat je daar nerveus over bent.

Iedereen die starten moet van het weekend, succes! ! Het blijft mooi weer. Zo jaloers op juliie dat jullie zo lekker aan het rijden zijn. Ik hoop over een week of 7 ook weer te kunnen beginnen

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:20

Sorry, maar even een klein echo moment. Wil mijn jonge dame even showen
Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:31

Ai Kaitlyn, dat duurt wel erg lang zeg! Ik zou me ook zorgen maken en terecht dat je aan de bel trekt. Ze heeft er dus geen pijn aan?

Ik had nog niet gezegd dat ik jouw Blondie heel, heel erg gaaf vind Peetje! Succes dit weekend.

Leuk Pradadaan. Spannend vond ik het die eerste keer draven (en dat is nog maar 2 weken geleden). Ze ziet er relaxt uit. Maar... Is jouw zadel niet wat aan de kleine kant? Het lijkt me dat je er niet echt lekker in kan zitten?

Wat een Beauty Syl! Wat is het 'er ook maar weer voor een'?

Ik heb morgen de tandarts bij Flo. Vorig jaar was het een bloederige bende (2 doppen, 2 snijtanden en een wolfskiesje), dus ik hoop dat het er dit jaar beter voorstaat. Blijf het spannend vinden! :+ Ga ook gelijk vragen welk bit ik het beste kan gebruiken. Dat is me toch een rommelpotje om het goed te krijgen (net als zadels een crime zijn).

We hebben inmiddels 2 keer los gereden door de hele bak. Mevrouw is snel afgeleid en vooral erg hengstig deze week. Daardoor voelt ze de behoefte om flink te brullen (lijkt wel een hengst) en alle andere paarden in de smiezen te houden. Dat is tenslotte veel belangrijker dan bezig zijn met het werk. Los daarvan is ze rete braaf!

Ook de twee momentje waarop ze me begon te testen (halthouden en willen omdraaien) hebben we zonder problemen en stress opgelost. Het is geen vechter gelukkig, al laat ze wel duidelijk merken wat ze ervan vindt dat ik (en niet zij) bepaalt wat we aan het doen zijn. :+

Ze ziet er wel ontzettend goed uit sinds ze aan het 'werk' is (foto van een week geleden ongeveer):
Afbeelding

Hoop een dezer dagen weer een filmpje te kunnen maken :D

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:33

Wat een leuk topic! Mag ik me ook melden? :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:37

Leuk Elvi! Wat heb je voor een paardje? Iets uit jouw profiel doet me vermoeden dat je uit het Noorden komt? Als ik wat namen van eigenaars en afstammingen van paarden/pony's zie? Kan er heel goed naast zitten natuurlijk hahahaha

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:45

JA uit het noorden inderdaad!
Ik rijd sinds kort een Uphill Merrie van bijna 1.80 := Is in eigendom van KMK horses te Groningen :j

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:53

@Olympia 96 het is een Zwaarwarmbloed paard

Jij hebt ook een mooi paard

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:59

Syl1612 schreef:
@Olympia 96 het is een Zwaarwarmbloed paard

Jij hebt ook een mooi paard

Dank, ook 'zwaar', maar dan rasecht Gelders :D

Leuk Elvi! Hoe ver ben je?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:05

Nog een uphill! Wat leuk, dat is die van mij ook, maar die is gelukkig geen 1.80..... ik ben zelf maar klein, dus zo'n grote zou niet bij mij passen.

jouw uphill heeft wel dezelfde uitdrukking in zijn ogen. Lief en betrouwbaar, klopt dat?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:18

Elvi_Elisa schreef:
JA uit het noorden inderdaad!
Ik rijd sinds kort een Uphill Merrie van bijna 1.80 := Is in eigendom van KMK horses te Groningen :j

Kom even onder mijn mee lees steen vandaan , vind het wel leuk om te lezen hoe de jonge paarden het doen! Helaas komt die van mij uit 2010 dus mag ik hier niet mee praten. Maar vond het leuk om te lezen dat er toch nog van die afstamming zijn die ook zo groot zijn! Die van mij is ook een Uphill en zit op 1.80+ (moet nog 5 worden)

dan kruip ik nu weer onder mijn mee lees steen :j

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:46

Ook hier weer een tijdje alleen gelezen en geen tijd voor reactie. Gently doet het super. Hij wordt steeds krachtiger maar ok de puber fase is iets gekomen. Af en toe heeft meneer een huppel dag en vind het dan nodig om de eerste 5 minuten lekker alles uit de kast te trekken en alles uit proberen. |En eindigt dan met een fikse bok. en klaar is kees.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:14

Welkom elvi.. leuk! Das een flinke zeg.

Haha zirano dat komt me bekend voor! Grease heeft daar ook last van.
Voor de liefhebbers heb ik een klein stukje laten filmen vd les van gisteren. Nu ben ik niet zo happig dat hier zo maar neer te zetten maar wie wil stuur ik even t linkje.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:05

Even een foto van gisteren van mijn knappe baby... <3

Afbeelding