[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:06

die hebben ze al heeel lang! volgens mij willen ze die niet kwijt! want eerst stond deze ook niet te koop :)

druk gehad! hopelijk nu weer meer aanwezig! :j

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:07

Evelien_1987 schreef:
leuk paard. Heeft er iemand zo'n budget;)
wel slordig dat er in zo'n advertentie nog grammatica fouten zitten. Bij zo'n vraagprijs is er toch wel iemand die correct nederlands kan of kan vertalen. Ik solliciteer wel even;)

en daar hebben ze wel vaker commentaar op gehad! :')

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:10

nou ja een ton tot anderhalf he... Misschien is er ook wel iemand die er anderhalf voor overheeft. Dan is je huis gewoon een rijtjespaard. Die zou ik wel in de verzekering gooien. Wordt zo'n paard dan ingezet op olympisch niveau of hoe moet ik dat zien?

http://www.virtualzonehorses.nl/pg8.html
heeft deze nou zo'n bijzondere galop? Staat een beetje gek op de foto? Of is dat een andere gang/oefening die niet in mijn b proefjes voor komt;)

in alle beschrijvingen staan grammatica fouten bij hun advertenties beetje slordig.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:13

Evelien_1987 schreef:
nou ja een ton tot anderhalf he... Misschien is er ook wel iemand die er anderhalf voor overheeft. Dan is je huis gewoon een rijtjespaard. Die zou ik wel in de verzekering gooien. Wordt zo'n paard dan ingezet op olympisch niveau of hoe moet ik dat zien?

http://www.virtualzonehorses.nl/pg8.html
heeft deze nou zo'n bijzondere galop? Staat een beetje gek op de foto? Of is dat een andere gang/oefening die niet in mijn b proefjes voor komt;)

in alle beschrijvingen staan grammatica fouten bij hun advertenties beetje slordig.

dat is een heeel goed paard hoor _/-\o_ die had ik graag op stal gehad :j

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:17

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:27

rijdt je moeder ook zo? <3
ik zou het paard ook wel willen hebben, helaas niet te koop anders was ik gaan kijken;)
maar vind die foto in het hoofdmenu en onder de tekst er apart uit zien. Is dat gewoon een super bergopwaartse galop sprong dan? Zie het niet terug in jet filmpje maar dat ligt meer aan de kwaliteit van mijn telefoon

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:29

wat een commentaar zeg ...
ik zie net al Lisch een heel goed paard en juist die paarden in deze prijscategorie verkopen nog heel goed ..dat is althans wat ik in de springpaarden merk ..die mensen zien dat echt als een investering en het risico is gewoon veel kleiner dan in een 4-5 jarige steken die dan net niet goed genoeg zijn
een heel goed 6-7-8 jarig springpaard met potentie tot GP /landenwedstrijden daar staat momenteel gewoon geen prijs op en dan sprekke ik echt over wat ze voor dit dressuurpaard vragen tot het dubbele en meer ...

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:43

ik weet niet waar jij commentaar ziet? Ik was nieuwsgierig omdat ik zo'n beweging als op de foto nog nooit gezien heb. Ik zou niet eens commentaar durven geven. Was gewoon een vraag om meer te leren dan de onkunde die ik nu heb...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:44

Evelien_1987 schreef:
ik weet niet waar jij commentaar ziet? Ik was nieuwsgierig omdat ik zo'n beweging als op de foto nog nooit gezien heb. Ik zou niet eens commentaar durven geven. Was gewoon een vraag om meer te leren dan de onkunde die ik nu heb...

oh is ook helemaal niet jouw post hoor :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:46

Welke foto vind je er dan zo raar uitzien? :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:49

Gut, Besita, je kunt 15 miljoen voor een dressuurpaard betalen maar dat is nog geen enkele garantie dat het voor je gaat lopen.
Bij springpaarden ligt dat veel makkelijker, een succesvolle ruiterwissel is dan sneller gerealiseerd. Die handel is daarom niet te vergelijken.

Ik weet heus dat er belachelijk veel geld omgaat in (top)sportpaarden.
Maar ik geloof niet dat bij dressuurpaarden de investering ooit wordt terugverdiend. Vandaar: niet iedereen die een ton te besteden heeft, wil dat in een paard stoppen. Sommige mensen zijn van mening dat zaken ook hun geld waard moeten zijn en emoties kun je ook gratis beleven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:51

besita schreef:
wat een commentaar zeg ...
ik zie net al Lisch een heel goed paard en juist die paarden in deze prijscategorie verkopen nog heel goed ..dat is althans wat ik in de springpaarden merk ..die mensen zien dat echt als een investering en het risico is gewoon veel kleiner dan in een 4-5 jarige steken die dan net niet goed genoeg zijn
een heel goed 6-7-8 jarig springpaard met potentie tot GP /landenwedstrijden daar staat momenteel gewoon geen prijs op en dan sprekke ik echt over wat ze voor dit dressuurpaard vragen tot het dubbele en meer ...

Ben jij erbij als het geld wordt overhandigd?

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:52

die in het hoofdmenu naast de omschrijving staat en de foto onder de omschrijving bij de advertentie. Het paard gooit hierbij een been heel hoog op, zal waarschijnlijk een galopsprong zijn

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:57

Dat is gewoon een paard wat zich lekker uitleeft in een heerlijk hard galopje. :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:58

Evelien_1987 schreef:
die in het hoofdmenu naast de omschrijving staat en de foto onder de omschrijving bij de advertentie. Het paard gooit hierbij een been heel hoog op, zal waarschijnlijk een galopsprong zijn

Toch geen rare gang of foto? paard doet daar een rengalop op een pad buiten en is gewoon een actiefoto van een paard met veel kwaliteit en veel afdruk en ruimte in de galop :)

Meeste paarden van bokkers hebben niet zoveel kwaliteit, dus vandaar dat je weinig van zulke galopfoto's zal zien :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:09

Dees schreef:
Gut, Besita, je kunt 15 miljoen voor een dressuurpaard betalen maar dat is nog geen enkele garantie dat het voor je gaat lopen.
Bij springpaarden ligt dat veel makkelijker, een succesvolle ruiterwissel is dan sneller gerealiseerd. Die handel is daarom niet te vergelijken.

Ik weet heus dat er belachelijk veel geld omgaat in (top)sportpaarden.
Maar ik geloof niet dat bij dressuurpaarden de investering ooit wordt terugverdiend. Vandaar: niet iedereen die een ton te besteden heeft, wil dat in een paard stoppen. Sommige mensen zijn van mening dat zaken ook hun geld waard moeten zijn en emoties kun je ook gratis beleven.

denk je dat in de springpaarden de investering altijd wordt terugverdiend? ..ook niet maar toch gaat de handel in dat soort paarden gewoon veel beter dan in de prijsklasse -10.000 ;)
Laatst bijgewerkt door besita op 11-11-12 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:13

kijk zo weinig weet ik er dus vanaf. Haha

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:58

Ach Besita, dat is pure marktwerking.
Van de bovenklasse paarden zijn er veel minder en daar is de vraag wel. Dan heb je te maken met een heel andere prijselasticiteit dan in de klasse waar meer paarden zijn dan vraag.

De handelaar die doet in paarden van hogere prijsklassen heeft er minder te koop. Per saldo zal hij waarschijnlijk een netto jaarinkomen hebben dat gelijk staat aan die van de handelaar in paarden van 'normale' prijsklasse.

Ze hebben het wel eens over de zeepbel onder de huizenmarkt... :=

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:06

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:53

ach... kies je toch een ander van die site... wat een paarden :~

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:54

Ik heb al een hele mooie :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:57

Evelien_1987 schreef:
wel slordig dat er in zo'n advertentie nog grammatica fouten zitten. Bij zo'n vraagprijs is er toch wel iemand die correct nederlands kan of kan vertalen. Ik solliciteer wel even;)

Vind hun advertenties kwa inhoud en spelling altijd lachwekkend.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:01

Die boys hebben meer verstand van rijden gelukkig....
Wel slordig idd om bij zulke kwaliteitsdieren zoveel spelfouten te maken.
Ik heb wel een ton hoor. Niet zwart helaas. zo'n blauwe. :D

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:17

Pletje123 schreef:
Ik heb al een hele mooie :P

Dat klopt! Daar ga je denk ik ook heel gelukkig mee worden! Wanneer start je?

Ze hebben ook mooie uitspraken. Bijvoorbeeld bij Come What Way, komt op het voeteneinde van je bed liggen. Ik zie het al voor me.
Zijn er nog mensen op pad geweest? Nieuwe aanwinsten gezien, gekocht, op het oog

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:21

fokfanaat schreef:
Evelien_1987 schreef:

Vind hun advertenties kwa inhoud en spelling altijd lachwekkend.

Stond er laatst geen dekadvertentie voor Zardando in de IDS? Stukje tekst onder de foto was ook niet om over naar huis te schrijven. :=

Laat er dan op z'n minst even iemand overheen kijken, kleine moeite en komt toch veel professioneler over.