Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:23

Alja schreef:
vonneke schreef:
Calypso, wat rijd je vriend eigenlijk zelf?

daar ben ik ook benieuwd naar :+

Een paard van 1.76 KWPN - Rex Magna.
Afbeelding

ZIj was veel te lang voor me. Net of ze een bezemsteel in haar nek had. Dit hebben meerdere Rexen

Alja

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:25

ik bedoel eigenlijk meer nivo!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:26

Alja schreef:
ik bedoel eigenlijk meer nivo!

oh haha, hoezo misverstand :P

met de ponytijd reed hij M. Met de Rex reed hij L2.

Ikzelf heb nog nooit een wedstrijd gereden. Rij al 16 jaar recreatie.

ik ben degene met het rode dekje.

Heb sindsdien wel veel bijgeleerd hoor. Heb een half jaar lessen gehad met de Rex. Dit ging al een stuk beter :P
Laatst bijgewerkt door Calypso84 op 10-04-12 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:27

Jij mag inderdaad wel een wat kleiner paard hebben of 1 die heel fijn is afgericht zodat het goed bij elkaar is te rijden, anders krijg je wat je ook hierboven aangeeft meer paard voor en achter je dan je kan handelen.

Nou weet ik natuurlijk niet hoe je normaal rijd, heb enkel dat ene filmpje gezien :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:30

een paard onder de 1.65 gaat hem sowieso niet worden. Want 2 paarden kunnen wij niet betalen :P

Horsesandme schreef:
Weet er iemand nog een leuk recreatiepaardje wat misschien bij mij past? Had al een advertentie gezet hier op de bokt Markt. http://www.bokt.nl/markt/ad/32449/gezoc ... itenritten

Als jullie nog wat weten hoor ik het heel graag!!

Ik ben niet zo in de kleinere paarden bekend, sorry!
Laatst bijgewerkt door Calypso84 op 10-04-12 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:31

Maar 168 is nog heel wat anders dan bv 174 en goed grof :p

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:32

/

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:34

Inderdaad je moet wel een paard nemen zoals jij hem wil en die bij je past als je vriend al een dier heeft en dan zal een 1.68 dier misschien beter passen :j

edit lees net dat jullie 2 paarden niet kunnen betalen, is het paard van je vriend er ook niet meer. dan heb ik dt gemist :o
Laatst bijgewerkt door Seven op 10-04-12 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Calypso84 schreef:
/

?

nikkiberber

Calypso84 schreef:
nikkiberber schreef:
als hijbuiten staat met anderen paarden is er niks aan de hand dan kan hij gewoon normaal doen.
bij mij is ze echt super makkelijk te rijden maar bij kleinere kindjes en beginners gaat ze moeilijk doen.
maar doordat ze nie super groot is kunnen er weinig gevordere mensen op omdat die meestal wat groter zijn.

Hou oud en groot ben jij zelf? Hoe lang kan jij nog plezier hebben van Berber dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Je kan er verliefd op zijn, maar als het in de toekomst niet gaat werken, gewoonweg omdat jij dat te groot bent, dan is het geen verstandige investering.

ik ben nu 13 en 160
eigenlijk ben ik er al wel een beetje te groot voor.
maar ik wil hem ook na 2 jaar weer verkopen omdat ik dan overga op de paarden.
en misschien zoeken we er nog eerder een bijrijder voor omdat ik dan een nieuw wedstrijd paardje krijg.
maar wat zouden jullie ervoor geven ?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:36

Seven schreef:
Inderdaad je moet wel een paard nemen zoals jij hem wil en die bij je past als je vriend al een dier heeft en dan zal een 1.68 dier misschien beter passen :j

edit lees net dat jullie 2 paarden niet kunnen betalen, is het paard van je vriend er ook niet meer. dan heb ik dt gemist :o

huh? we nemen een paard samen.. dus we moeten er beiden oppassen.. dus echt pas vanaf de 1.68. En ik vind het niet erg om een groter beest te rijden hoor :)
Die van de foto, vond ik perfect :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:36

nikkiberber schreef:
ik ben nu 13 en 160
en misschien zoeken we er nog eerder een bijrijder voor omdat ik dan een nieuw wedstrijd paardje krijg.

Met die instelling: lekker laten staan!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:37

en je ouders weten hier ook van? Dat je hem dan wilt houden en dat jullie dus het geld moeten hebben voor 2 paarden??

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:37

Kan jij makkelijk afscheid nemen van je paard zo nee niet doen, je weet dat het moet gebeuren en als je dat niet makkelijk kan maak je het je zelf alleen maar lastiger.

Kijk liever naar iets waarmee je lekker aan de gang kan ook als je naar de paarden over gaat.

@claypso,
ik was in de veronderstelling dat jullie de rex magna nog hadden :j

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:38

nee, die is vorige maand naar de paardenhemel gegaan /3

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:42

we hebben nu al 2 grote paarden van me moeder er staan
en 5 shetties
en 2 welshes waar ik vroeger op reed maar nu te groot voor ben dus die rijd me buurmeisje
en k mag nu een nieuwe en die wil ze dan ong 1 a 2 jaar op een stalling hebben
en daarna bij ons thuis laten voor als ik lekker het bos in wil
en dat ik ook een wedstrijd paardje kopen en die dan op stalling zetten waar ik wedstrijden mee ga rijden

we hebben er plek genoeg voor en (niet opscheperig bedoel ) ook wel het geld voor

Ulfeino

Zwingli zojuist binnen gehaald, moet altijd ong. 400 mtr. over de weg, ze vond dit bijzonder spannend, maar ze bleef netjes lopen en bleef goed bij me.
Ze moest wel even wennen in haar nieuwe stal, maar ze vond het wel leuk dat ze over de onderdeur met haar hoofd naar buiten kon en zag haar ogen uit.

nikkiberber

Calypso84 schreef:
nikkiberber schreef:
ik ben nu 13 en 160

Met die instelling: lekker laten staan!

wat bedoel je met die instelling ?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:43

Calypso84 schreef:
een paard onder de 1.65 gaat hem sowieso niet worden. Want 2 paarden kunnen wij niet betalen :P

Horsesandme schreef:
Weet er iemand nog een leuk recreatiepaardje wat misschien bij mij past? Had al een advertentie gezet hier op de bokt Markt. http://www.bokt.nl/markt/ad/32449/gezoc ... itenritten

Als jullie nog wat weten hoor ik het heel graag!!

Ik ben niet zo in de kleinere paarden bekend, sorry!

haha ok dat kan :)

Ik vind het lastig zoeken. Heb nog niet echt iets kunnen vinden waarvan ik dacht YES! dit kan mijn paardje worden.
Heb nu 1paard wat me wel wat lijkt. Maar ik moet nog even iemands reactie afwachten. Maar onder voorbehoud kan ik zondag komen kijken.

Het lijkt wel of er niet veel paarden te koop zijn die een beetje bij mij passen haha

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:45

Ulfeino schreef:
Zwingli zojuist binnen gehaald, moet altijd ong. 400 mtr. over de weg, ze vond dit bijzonder spannend, maar ze bleef netjes lopen en bleef goed bij me.
Ze moest wel even wennen in haar nieuwe stal, maar ze vond het wel leuk dat ze over de onderdeur met haar hoofd naar buiten kon en zag haar ogen uit.

Wat goed zeg!

@nikkiberber; maar wat heb je er aan als je toch nog een wedstrijd paardje wilt aanschaffen binnen 2 jaar? Dan staat ze de hele dag in de stal of op de wei, en je doet er niets mee!?

Koop dan 1 paard waar je de komende tijd nog mee vooruit kunt. Als je nu al weet dat binnen 2 jaar de pret over is met Berber.. waarom dan willen kopen? Ik begrijp dit niet.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:48

Horsesandme schreef:

Ik vind het lastig zoeken. Heb nog niet echt iets kunnen vinden waarvan ik dacht YES! dit kan mijn paardje worden.
Heb nu 1paard wat me wel wat lijkt. Maar ik moet nog even iemands reactie afwachten. Maar onder voorbehoud kan ik zondag komen kijken.

Het lijkt wel of er niet veel paarden te koop zijn die een beetje bij mij passen haha

Welkom bij de club! haha

nikkiberber schreef:

ik heb dit hierboven proberen uit te leggen. Een paard kan nog zo leuk zijn, maar als je er niets mee kan (of in jouw geval, alleen de eerste 2 jaar, en er komt nog een wedstrijd paard bij.. hij/zij zal nooit veel aandacht krijgen van je. Je bent er nu al te groot voor, dus waarom kopen? Als hebbedingetje? Je gaat hem/haar tenslotte niet optimaal benutten/gebruiken. Ik bedoel niet kwaad hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zie het nut niet zo in van een paard kopen en ook nog een wedstrijdpaard kopen..

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:51

Calypso84 schreef:
Ulfeino schreef:

Wat goed zeg!

@nikkiberber; maar wat heb je er aan als je toch nog een wedstrijd paardje wilt aanschaffen binnen 2 jaar? Dan staat ze de hele dag in de stal of op de wei, en je doet er niets mee!?

Koop dan 1 paard waar je de komende tijd nog mee vooruit kunt. Als je nu al weet dat binnen 2 jaar de pret over is met Berber.. waarom dan willen kopen? Ik begrijp dit niet.

nou omdat ik berber sws een beter leven gun dat op de manege $ en ik dr gewoon zo leuk vind maar met 2 jaar een wedstrijd pony krijg en als ik die heb word ze gereden door me buurmeisje die nu ook me andere 2 welshes rijd en ik kan dan met haar mee het bos in wanneer ik wil.

en ik ben niet zo van de grote paarden ;) ik heb liever een pony maar ik weet niet hoe ik daar over 2 jaar tegenaankijk dus wil ik nu graag een pony waar ik lol mee kan hebben enz en over 2 jaar of miss nog eerder een pony waar is mee op wedstrijden kan

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:55

Maar als jij 1.60 bent pas je toch nog makkelijk op een pony van 1.40?
Weet niet hoeveel je nog gaat groeien, maar ik ben net zo groot en heb een iets grotere pony maar ik zou nog makkelijk op een kleinere pony passen. :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:55

Als ze bij jou een beter leven heeft, dan ben ik voor :P

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:59

Calypso84 schreef:
Horsesandme schreef:

Welkom bij de club! haha

nikkiberber schreef:

ik heb dit hierboven proberen uit te leggen. Een paard kan nog zo leuk zijn, maar als je er niets mee kan (of in jouw geval, alleen de eerste 2 jaar, en er komt nog een wedstrijd paard bij.. hij/zij zal nooit veel aandacht krijgen van je. Je bent er nu al te groot voor, dus waarom kopen? Als hebbedingetje? Je gaat hem/haar tenslotte niet optimaal benutten/gebruiken. Ik bedoel niet kwaad hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zie het nut niet zo in van een paard kopen en ook nog een wedstrijdpaard kopen..

nou alleen de eerste 2 jaar vind ik best lang me andere ponys misty jacky en moonlight zijn ook weggegaan met 2 jaar er zijn maar 2 paardjes waar ik zo band mee heb dat ze bleven en dat zijn brenda en albatros en die krijgen nu ook genoeg aandacht door me buurmeisje en ik doe wat aan grondwerk en VD enzo dusaan die aandacht komt ie wel.

en ik koop er een wedstrijd pony of paard bij omdat ik wedstrijden met me oude ponys ook leuk vond alleen waren die daar niet super goed in dus koop ik een nieuwe die al z heeft gelopen/gesprongen zodat ik de sport in kan maar dat wil ik pas over 2 jaar omdat ik dan denk ik wel op een paard kan want als ik nu een wedstrijd paard koop wil ik dat niet want ik hou niet van een te groot paard onder me ik heb liever te klein dan te groot en berber verdient het gewoon om bij mij te staan en de eerste 2 jaar doe ik er swswat mee maar daarna word ik gewoon te groot