3heathcliff5 schreef:Earth schreef:Nja de 2e foto is een beetje rottig genomen van onder, maar ze lijkt wat week in de rug. En wat ik sowieso altijd een nadeel vind van de modern gefokte haflingers, is het steile kruis. Maar ik vind dat op de laatste foto al minder trouwens, maar dat is ook niet helemaal goed te beoordelen.
Dit is overigens allemaal geen kritiek hoor, ik vind het een interessante discussie
Nee zo zie ik het ook niet, vind het ook leerzaam en goed om elkaar alert te hebben op bepaalde zaken, zijn ook geen pakjes boter die je koopt.
Ik vind het zo spannend, ik vind haar zo leuk, contact gehad met de fokker en hengstenhouder, foto’s gehad en filmpjes, informatie over de ouders en lijnen ervoor, echt zonde als het niet goed is![]()
[ [url=m/cRZzdN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik hoop echt dat ze goed is voor je gebruiksdoel en je er straks veel plezier aan kan beleven met je dochter. Ik begrijp je enthousiasme in je zoektocht, maar het is gewoon niet handig en netjes om al zoveel informatie te delen op een openbaar forum als de pony nog niet van jou is. Want wat als de keuring niet positief uitpakt? Dan staat de pony hier in geuren en kleuren besproken met alle bokt diagnoses van eczeem tot bokvoet, tot mogelijk vreselijke halsproblemen wegens de bovenlijn van een pony die daar de komende jaren nog niet op uitgegroeid is. Op de advertentiefoto’s, die ik op basis van alle info makkelijk kon vinden, zou het voetje RV me trouwens niet eens opgevallen zijn.
Is er straks sprake van een afwijking waarbij jij het risico niet aandurft maar de pony is wel geschikt voor de sport, staat de volgende koper die dat risico verwaarloosbaar vindt misschien met dit topic in de hand om eens flink af te dingen. Vragen stellen kan, maar vraag in het topic of iemand wil meekijken en deel de info via PB. Er zijn hier genoeg bokkers die hun ongezouten diagnoses en prognoses via PB met je willen delen hoor. En ook genoeg die je alleen attenderen op dingetjes die lijken op te vallen misschien wat extra aandacht mogen krijgen bij de keuring, want ja, niet alle bokkers zijn gezegend met rontgen-ogen.[/quote]
Even resumé, ik heb enkel en alleen dingen gedeeld hier de je zelf ook zou kunnen vinden als je even je best doet via Google. Ik heb enthousiast gedeeld welke pony ik bekeken heb, foto gedeeld en dat ze gekeurd wordt maandag en dat ik hoop dat zij goedgekeurd wordt en dat ze dan naar mij komt. Iets wat volgens mij wel meer gebeurd in dit topic en op bokt in het algemeen. Zelf heb ik niks negatiefs gezegd of gedeeld en kwamen er nav mijn foto’s diagnoses online, gemaakt door mede bokkers over de Haflinger. Ik heb zelf niet expliciet gevraagd of mensen haar willen beoordelen oid of mee willen kijken, heb haar enthousiast gedeeld thats it.
Maar als mensen iets op te merken hebben, dat keur ik niet af en is ook typisch bokt.