Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kiwiaa schreef:Ik heb zelfs nog altijd geen bezichtiging gedaanmaar merk dat ik eigenlijk toch wat te onzeker ben om de stap te zetten (eeuwige twijfelaar en WAT ALS-er). Dus het ligt terug stil. Ik vind mezelf echt erg momenteel
![]()
Ben mij nu vooral goed aan het informeren. Stallen/fokkers en ervaringen aan het opzoeken zodat ik straks weet op welke adressen ik eens kan gaan kijken, ook wat meer info opzoeken wat pensionstal betreft want dat was voor mij ook een enorm stresspunt (altijd paard aan huis gehad, ja daar was altijd plekik vind het nu een beetje gek met een plek zoeken, je hebt immers nog geen paard maar als je een paard hebt moet je wel ergens terecht kunnen). Ook hier en daar wat rondhoren wie met me mee zou kunnen gaan kijken want heb toch graag een extra paar ogen. Ik kan rijden en een paard verzorgen maar paarden beoordelen op hun exterieur vind ik moeilijk en denk dat ik snel kleine dingen zou missen die een meer ervaren iemand wel meteen ziet. Ohja, en natuurlijk ook wat doorsparen, heb gemerkt dat dat geen overbodige luxe is!
Ooit kom ik er welHoop ik.
Kiwiaa schreef:Ik heb zelfs nog altijd geen bezichtiging gedaanmaar merk dat ik eigenlijk toch wat te onzeker ben om de stap te zetten (eeuwige twijfelaar en WAT ALS-er). Dus het ligt terug stil. Ik vind mezelf echt erg momenteel
![]()
Ben mij nu vooral goed aan het informeren. Stallen/fokkers en ervaringen aan het opzoeken zodat ik straks weet op welke adressen ik eens kan gaan kijken, ook wat meer info opzoeken wat pensionstal betreft want dat was voor mij ook een enorm stresspunt (altijd paard aan huis gehad, ja daar was altijd plekik vind het nu een beetje gek met een plek zoeken, je hebt immers nog geen paard maar als je een paard hebt moet je wel ergens terecht kunnen). Ook hier en daar wat rondhoren wie met me mee zou kunnen gaan kijken want heb toch graag een extra paar ogen. Ik kan rijden en een paard verzorgen maar paarden beoordelen op hun exterieur vind ik moeilijk en denk dat ik snel kleine dingen zou missen die een meer ervaren iemand wel meteen ziet. Ohja, en natuurlijk ook wat doorsparen, heb gemerkt dat dat geen overbodige luxe is!
Ooit kom ik er welHoop ik.
FleurSandro schreef:mpc_rijder schreef:@Esther en Fleursandro, bedankt voor de feedback! Hadden jullie de info vanuit de vaderlijn bij de hengstenhouder vandaan, of is dat ergens na te zoeken?
Die van mij heb ik gekocht bij een hengstenhouder/fokker dus die is daarvan allemaal op de hoogte
Kiwiaa schreef:Ik weet het zelf niet zo goed... ik denk gewoon ook bindingsangst? Ik ben nog altijd beetje aan het slikken over het bedrag dat ik straks ga moeten uitgevenen ik ben ook wel met alles tegelijk bezig. De pensionstal is nu het meest recente waar ik volledig op geblokkeerd ben in mijn hoofd
maar wat Lunar zei is wel een goei punt gewoon een lijstje hebben met genoeg backups! Daar ga ik eens werk van maken
![]()
Maar ook zo dingen van waar/bij wie ga ik trainen en ah mijn zadel gaat niet passen dus ik moet een nieuw kopen en ik weet niet waar ik dat ga doen en ik heb geen auto die een trailer kan trekken en ik moet mijn rijbewijs BE nog halenOok al weet ik op zich wel dat dat echt geen haast heeft en dat ook wel allemaal nog kan als ik al een paard heb en dat dat zelfs geen problemen zijn
ik ben het mijzelf gewoon erg moeilijk aan het maken in mijn hoofd.
Edit als ik het zo lees vraag ik me af of ik eigenlijk wel een paard wil, maar ik wil er wel echt terug eentje want mis het enorm
Dilan93 schreef:Pensionstal kan idd lastig zijn. Zeker met de gehaaste markt momenteel. Ik weet ook nog niet precies hoe ik dat ga oplossen als ik daadwerkelijk een nieuw paard vind, maar ik verzin wel wat
Babootje schreef:Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar op dit ogenblik is niet alleen de markt voor paarden overspannen maar ook de markt voor fijne (pension)stallen. Wat een drama vind ik dat zeg!