Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mpc_rijder

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:16

@Esther en Fleursandro, bedankt voor de feedback! Hadden jullie de info vanuit de vaderlijn bij de hengstenhouder vandaan, of is dat ergens na te zoeken? :)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:50

mpc_rijder schreef:
@Esther en Fleursandro, bedankt voor de feedback! Hadden jullie de info vanuit de vaderlijn bij de hengstenhouder vandaan, of is dat ergens na te zoeken? :)

Die van mij heb ik gekocht bij een hengstenhouder/fokker dus die is daarvan allemaal op de hoogte

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:53

Ik heb ook niet getest (wel klinisch, rontgen incl hals en rug en bloed).
Vader zou negatief zijn en inderdaad de uitslag duurt dusdanig lang dat dat niet haalbaar is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:54

Zo Kimberley, je hebt dan ook wel meteen een top kwaliteit haf te pakken, aardige erelijst zo! Geniet ervan!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:55

Mer1980 schreef:
Zo Kimberley, je hebt dan ook wel meteen een top kwaliteit haf te pakken, aardige erelijst zo! Geniet ervan!

En daar was ik helemaal niet naar op zoek haha.
Maar kwam met haar eigenaar in contact na het plaatsen van een advertentie en het klikte zo goed dat Baloe het is geworden.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:38

Hebben jullie nog nieuwe bezichtigingen ingepland staan? Ik zou afgelopen weekend ergens kijken maar die was al verkocht voordat ik kon komen, helaas. Toen heb ik de zoektocht mentaal opgegeven en nu heb ik voor morgenavond een mega leuke bezichtiging gepland staan. Geen Fries dit keer, maar ik ben m'n zoekveld dan ook aan het verbreden. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:06

Kimberley_ schreef:
Jaaaa *\o/* *\o/* *\o/* mijn pony is goedgekeurd vandaag!
Meet Biscuit van Frankenastate oftewel Baloe!

[ [url=m/69Nt4T.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KUAifi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2O3Qo3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd! Gefeliciteerd!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:29

Ik heb zelfs nog altijd geen bezichtiging gedaan :') maar merk dat ik eigenlijk toch wat te onzeker ben om de stap te zetten (eeuwige twijfelaar en WAT ALS-er). Dus het ligt terug stil. Ik vind mezelf echt erg momenteel |o

Ben mij nu vooral goed aan het informeren. Stallen/fokkers en ervaringen aan het opzoeken zodat ik straks weet op welke adressen ik eens kan gaan kijken, ook wat meer info opzoeken wat pensionstal betreft want dat was voor mij ook een enorm stresspunt (altijd paard aan huis gehad, ja daar was altijd plek :+ ik vind het nu een beetje gek met een plek zoeken, je hebt immers nog geen paard maar als je een paard hebt moet je wel ergens terecht kunnen). Ook hier en daar wat rondhoren wie met me mee zou kunnen gaan kijken want heb toch graag een extra paar ogen. Ik kan rijden en een paard verzorgen maar paarden beoordelen op hun exterieur vind ik moeilijk en denk dat ik snel kleine dingen zou missen die een meer ervaren iemand wel meteen ziet. Ohja, en natuurlijk ook wat doorsparen, heb gemerkt dat dat geen overbodige luxe is!

Ooit kom ik er wel :+ Hoop ik.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:49

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:57

Kiwiaa schreef:
Ik heb zelfs nog altijd geen bezichtiging gedaan :') maar merk dat ik eigenlijk toch wat te onzeker ben om de stap te zetten (eeuwige twijfelaar en WAT ALS-er). Dus het ligt terug stil. Ik vind mezelf echt erg momenteel |o

Ben mij nu vooral goed aan het informeren. Stallen/fokkers en ervaringen aan het opzoeken zodat ik straks weet op welke adressen ik eens kan gaan kijken, ook wat meer info opzoeken wat pensionstal betreft want dat was voor mij ook een enorm stresspunt (altijd paard aan huis gehad, ja daar was altijd plek :+ ik vind het nu een beetje gek met een plek zoeken, je hebt immers nog geen paard maar als je een paard hebt moet je wel ergens terecht kunnen). Ook hier en daar wat rondhoren wie met me mee zou kunnen gaan kijken want heb toch graag een extra paar ogen. Ik kan rijden en een paard verzorgen maar paarden beoordelen op hun exterieur vind ik moeilijk en denk dat ik snel kleine dingen zou missen die een meer ervaren iemand wel meteen ziet. Ohja, en natuurlijk ook wat doorsparen, heb gemerkt dat dat geen overbodige luxe is!

Het vinden van een stal gaf mij ook stress. Want wat doe je als je een paard vindt voordat je plek hebt bij een pensionstal? Hier had ik mij in januari op de wachtlijst laten zetten op m'n vorige stal. Gelukkig is er nu plek dus die stress is weg.

Kun je niet gewoon ergens kijken zonder druk? Dus reageren op een advertentie van een paard die je leuk lijkt en het gewoon proberen? In het ergste geval weet je daarna wat je niet wilt, in het beste geval wordt dat je nieuwe paard.

Ik stuurde vaak ook een rijfilmpje naar vrienden of ze dan even mee kunnen kijken hoe het paard loopt. Op dat gebied had ik niks aan m'n man, die keek alleen of het paard lief was haha.

Hier staat de keuring op 14 april. Dus nu even een tijdmachine zoeken op Marktplaats :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:58

Lunar het zal je verbazen hoe snel die weg is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:58

Kiwiaa schreef:

Wat is dan her punt waar je zo onzeker over bent?

Pensionstal kan idd lastig zijn. Zeker met de gehaaste markt momenteel. Ik weet ook nog niet precies hoe ik dat ga oplossen als ik daadwerkelijk een nieuw paard vind, maar ik verzin wel wat :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:03

FleurSandro schreef:
mpc_rijder schreef:

Die van mij heb ik gekocht bij een hengstenhouder/fokker dus die is daarvan allemaal op de hoogte

Bij mij hetzelfde

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:04

StalNollie schreef:
Lunar het zal je verbazen hoe snel die weg is.

Alles op MP wat momenteel niet snel weg is zet ik vraagtekens bij :')

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:06

Ik weet het zelf niet zo goed... ik denk gewoon ook bindingsangst? Ik ben nog altijd beetje aan het slikken over het bedrag dat ik straks ga moeten uitgeven _O- en ik ben ook wel met alles tegelijk bezig. De pensionstal is nu het meest recente waar ik volledig op geblokkeerd ben in mijn hoofd :+ maar wat Lunar zei is wel een goei punt gewoon een lijstje hebben met genoeg backups! Daar ga ik eens werk van maken :j

Maar ook zo dingen van waar/bij wie ga ik trainen en ah mijn zadel gaat niet passen dus ik moet een nieuw kopen en ik weet niet waar ik dat ga doen en ik heb geen auto die een trailer kan trekken en ik moet mijn rijbewijs BE nog halen |( Ook al weet ik op zich wel dat dat echt geen haast heeft en dat ook wel allemaal nog kan als ik al een paard heb en dat dat zelfs geen problemen zijn :+ ik ben het mijzelf gewoon erg moeilijk aan het maken in mijn hoofd.

Edit als ik het zo lees vraag ik me af of ik eigenlijk wel een paard wil, maar ik wil er wel echt terug eentje want mis het enorm :')

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:10

Op de stal waar ik schimmel heb gekocht hebben ze regelmatig leuke paarden
Wel hogere prijsklasse.
Voornamelijk springen en eventing.
Komen niet op sporthorses te staan

Maar je kan altijd bellen en wensen doorgeven.
Zo ben ik ook aan mijn paard gekomen.
Nog geen dag spijt van, hij us zo lief <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:14

Kiwiaa schreef:
Ik weet het zelf niet zo goed... ik denk gewoon ook bindingsangst? Ik ben nog altijd beetje aan het slikken over het bedrag dat ik straks ga moeten uitgeven _O- en ik ben ook wel met alles tegelijk bezig. De pensionstal is nu het meest recente waar ik volledig op geblokkeerd ben in mijn hoofd :+ maar wat Lunar zei is wel een goei punt gewoon een lijstje hebben met genoeg backups! Daar ga ik eens werk van maken :j

Maar ook zo dingen van waar/bij wie ga ik trainen en ah mijn zadel gaat niet passen dus ik moet een nieuw kopen en ik weet niet waar ik dat ga doen en ik heb geen auto die een trailer kan trekken en ik moet mijn rijbewijs BE nog halen |( Ook al weet ik op zich wel dat dat echt geen haast heeft en dat ook wel allemaal nog kan als ik al een paard heb en dat dat zelfs geen problemen zijn :+ ik ben het mijzelf gewoon erg moeilijk aan het maken in mijn hoofd.

Edit als ik het zo lees vraag ik me af of ik eigenlijk wel een paard wil, maar ik wil er wel echt terug eentje want mis het enorm :')

Gewoon stapje voor stapje. Toen ik vorig jaar m'n eerste paard had gekocht vond ik het extreem overweldigend. Kreeg alleen een halster erbij dus ik had verder niks. Geen hoofdstel, geen hoefsmid, geen dierenarts. Nog geen poetskist. Maar toen heb ik een lijstje gemaakt en gekeken wat eerst moest. Er stond ook een BE-rijbewijs en trailer op, maar dat stond onderaan. Dus zou eerst focussen op het vinden van een paard :Y)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:22

esje, oh dat is idd wel fijn zo'n adresjes. Is voor mij nu ook een reden dat ik meer naar fokkerijen/stallen aan het zoeken ben waarvan ik al leuke paarden heb zien lopen op bv. wedstrijden, dan naar advertenties.

Selina, ja is helemaal waar natuurlijk! Ik maak het mijzelf telkens zo lastig door problemen te creëren die er niet zijn :o

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:33

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:07

Dilan93 schreef:
Pensionstal kan idd lastig zijn. Zeker met de gehaaste markt momenteel. Ik weet ook nog niet precies hoe ik dat ga oplossen als ik daadwerkelijk een nieuw paard vind, maar ik verzin wel wat :)

Ik heb nu een tijdelijke stal gevonden tot ik naar de permanente stal kan. Niet ideaal maar goed

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:24

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar op dit ogenblik is niet alleen de markt voor paarden overspannen maar ook de markt voor fijne (pension)stallen. Wat een drama vind ik dat zeg!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:28

Haha ja stap per stap inderdaad, rustig aan kiwi :+

Ik had twee stallen gevonden die fijn zijn en dichtbij liggen (ik reed eerder 40min enkel naar mijn verzorgpaard en met mijn eigen paard zou ik wel gewoon elke dag toch minstens 'hoi' willen gaan zeggen zonder dat ik een vreemde word voor mijn vriend :P ) maar die zijn nu beide vol en ze zagen daar niet meteen verandering in. Dus twee stallen die al afvallen en moet dan verder kijken wat toch weer een eind rijden is met de auto, of op zo'n gigastal zetten waar ze niet buiten kunnen maar dat vind ik maar niks. Vandaar de paniekreactie efkes. Dus ja, ik herken het wel -O-
Laatst bijgewerkt door Kiwiaa op 31-03-21 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:29

Babootje schreef:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar op dit ogenblik is niet alleen de markt voor paarden overspannen maar ook de markt voor fijne (pension)stallen. Wat een drama vind ik dat zeg!

Ja dat is hier ook echt een drama -O-

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:39

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:44

Babootje schreef:

Het punt met fijne stallen is denk ik dat het verloop er niet groot is.

Hier in de omgeving mag je al blij zijn met stalling waar ze het hele jaar (bijna) dagelijks een paar uur de box uit komen. :=