Filmpjes terug gekeken echt wat een knap ding, maja ik zie mezelf er als een plank opzitten helemaal strak van de spanning. Zo zonde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
proven02 schreef:Ik ben gister bij een paard wezen kijken. Ontzettend gave ruin van 4. Hij was aardig voorwaarts en had ook grote passen waardoor ik meteen al enorm veel spanning had met rijden. Totaal onnodig want hij deed helemaal niks was hartstikke braaf.
Filmpjes terug gekeken echt wat een knap ding, maja ik zie mezelf er als een plank opzitten helemaal strak van de spanning. Zo zonde
MairiMacBran schreef:Ik vind vooral de buigproef een dingetje, lees daar zoveel verhalen over, verkeerd toegepast, te ruw...
proven02 schreef:Ik ben gister bij een paard wezen kijken. Ontzettend gave ruin van 4. Hij was aardig voorwaarts en had ook grote passen waardoor ik meteen al enorm veel spanning had met rijden. Totaal onnodig want hij deed helemaal niks was hartstikke braaf.
proven02 schreef:@Elin ligt zeker aan mijn eigen onzekerheid. Heb inmiddels wel geaccepteerd dat ik dat nou eenmaal snel heb maar denk dat om die reden een minder voorwaarts paard beter zou passen.
@mairimacbran wat spannend zeg! Hopelijk komt het gewoon helemaal goed en heb je straks een hele blije dochter!
@vanillia haha kan me voorstellen spannend zeg!
@babootje ja heb ik lang over nagedacht omdat ik hem zo leuk vond, maar de andere paarden waar ik heb gekeken had ik deze erge spanning niet dat is niet echt een goed teken denk ik dan. Misschien door de combinatie van grootte + voorwaarts zijn en jong (zat nog geen goede rem op) dat die spanning er zo erg was.
MairiMacBran schreef:Keuren gebeurt bij onze eigen dierenarts, een paardenkliniek. Dochters instructrice was er niet zo over te spreken wegens idd een keer een slecht uitgevoerde buigproef, maar dat was jaren geleden en een andere arts. Tot nu toe komen ze me heel zorgvuldig over, veel ervaring hebben we echter nog niet met ze. Dochter kan er zelf ook nog eens niet bij zijn, moet dan uitgerekend naar school. Dus als ze thuis komt staat er wel of niet een pony op stal.
mamabird schreef:Vandaag voor de tweede keer naar het paard geweest. Mijn man ook mee, want die is de sponsor dus heeft uiteraard ook een stem. Viel ons drieen meteen op dat het paard ietsie grumpy was. Dat was gisteren helemaal niet, dus ik was verrast. Met rijden ging ik er meteen op en paard was uit z’n hum. Sloeg een keer naar mijn been en gaf een keer een bok als ik rechtsom wat buiging wilde vragen. Ging ook wat tandenknarsen wat ie gister niet deed. Paard gaf aan te moeten mesten, maar duurde even voordat ie dat deed. Na de galop en uiteindelijk gemest te hebben was het grumpy zijn inneens over en paard was weer blij.... Na het rijden mijn twijfel uitgesproken over het verschil in zaterdag en vanochtend. Het liet me ook niet meer los, juist omdat ik niet heel veel vroeg van het paard. Mijn dochter heeft daarna nog lekker gereden, wat het alleen nog maar lastiger maakte. Uiteindelijk besloten er niet voor te gaan. De twijfel is te groot.... en bij twijfel niet doen heb ik inmiddels wel geleerd. Nu de ergste teleurstelling gezakt is denk ik dat we de juiste keuze hebben gemaakt.
ArcoIris schreef:Ik heb voor vrijdag een afspraak staan, wie gaat er nog meer kijken deze week?
Hoeveel hebben we er nog over? Aangezien de meeste (voorzichtig) geslaagd zijn
Autumnn schreef:ArcoIris schreef:Ik heb voor vrijdag een afspraak staan, wie gaat er nog meer kijken deze week?
Ik ben er nog steeds, en dat blijft ook wel even zo gok ik![]()
Heb wel 1 op het oog, staat niet in de verkoop en wordt nu zadelmak gemaakt. Wacht rustig af
ArcoIris schreef:Ik heb voor vrijdag een afspraak staan, wie gaat er nog meer kijken deze week?
Autumnn schreef:ArcoIris schreef:Ik heb voor vrijdag een afspraak staan, wie gaat er nog meer kijken deze week?
Ik ben er nog steeds, en dat blijft ook wel even zo gok ik![]()
Heb wel 1 op het oog, staat niet in de verkoop en wordt nu zadelmak gemaakt. Wacht rustig af
robinxfellow schreef:ArcoIris schreef:Ik heb voor vrijdag een afspraak staan, wie gaat er nog meer kijken deze week?
Ik ben ook nog zoekende, maar ik heb het gevoel dat ik zoek naar een speld in een hooiberg. Er komt regelmatig wel wat leuks voorbij maar dat is vaak al met één of twee dagen verkocht of ze zijn te jong/oud/sensibel. Ik check elke dag verschillende FB groepen en marktplaats maar helaas. Voorlopig zal ik nog wel ff paardloos blijven.
Sintara schreef:Ik ben op van de zenuwen, maar ze staat nog online.. Wie weet is het mij gegund en kan ik na morgen een afspraak voor keuren maken. En dan stallen bellen.
Ik geloof het niet voor het waar is hoor
ArcoIris schreef:Waar ben je naar op zoek? Mocht ik wat tegen komen tijden het uitkammen van de interwebs...