de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:13

Morguh
Ik sta een beetje in de meeleesmodus, lees wel af en toe bij, maar heb t ontzettend druk op het moment, paarden staan ook op een rustig trainingspitje... wel sprongetje gemaakt afgelopen zaterdag, en kort rondje buiten, zullen we beide eens wat meer op gaan pakken...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:14

Hier ook de galop als beste gang. Maar ze heeft nog wel moeite met balans. Ik heb het geluk dat we op stal een 60 meter binnenbak hebben en een springtuin van 120x120 meter, dan heb je zat ruimte om te galopperen.

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:16

Dat klinkt wel heel fijn, vooral die springtuin van 120x120. Dan heb je ook de ruimte om wat te oefenen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:16

Dat is waar wij nog tegen aanlopen, galop is nog niet zo stabiel, hebben wel een groot weiland (daar heb ik haar ook leren galopperen onder de man) maar ga komende weken gewoon veel naar buiten met haar, kilometers rechtuit, sterk maken, en de kop fris houden...

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:35

wauw, 120x120 is wel héél fijn! Bij ons is de buiten piste 20x60 en binnen 20x40. Maar lukt beiden wel, die galop.
In de rechtergalop zet ie zn kont wel te veel naar binnen.

Ik ga je tip eens proberen anneruth.
Weet ook niet goed of scheef het beste woord is, maar denk het wel. Bv in een wending naar rechts, valtie op de binnenschouder, met buitenstelling.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 12:13

Mijn zusje is afgelopen zondag voor het eerst officieel gestart met Guusje. Dit was de 1e selectie voor de Brabantse kampioenschappen dus de ring was goed gevuld.

Ze was weer super braaf op zo'n groot terrein. Mijn zusje was niet helemaal tevreden maar ze was toch 3e met 192 punten *\o/* . Op naar de volgende selectie!

Wel raar hoor om je eigen paard met iemand anders op wedstrijd te zien. :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:31

Ik herken het erg hoor Alizeetje. Mijne is duidelijke links hol, rechts bol (dus rechts moeilijke kant). Ik probeer 9 van de 10 keer op 3e hoefslag te rijden, rechtsom iets schoudervoor rijden in wendingen en op rechte stukken meepakken en linksom stel ik hem voor m'n gevoel iets naar buiten waardoor hij recht wordt. Ik pak het eigenlijk in al m'n trainingsfacetten mee: misschien heb je er iets aan? :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:59

Leuk Lizzy! Mooi een 3e plek!

Picasso, inderdaad, zo zijn we er ook mee bezig :)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:21

Interessant om te lezen hoe jullie dingen doen en oplossen :) Kan ik over een paar maandjes ook over meepraten hihi!

Gefeliciteerd met de 3e plek Lizzy :)

Ben vanochtend langs Grand geweest. We hebben hem ff in de buitenbak los laten lopen en ik werd wel blij van wat ik zag :) Had nog nooit zn gangen op het rechte stuk gezien (in onze bak mag je niet losgooien, alleen in de longeerkring) en dat viel me nog niet tegen. Ook wat schriktraining gedaan maar meneer keek nergens van op. Echt mega nuchter +:)+

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:49

Heerlijk vooruitzicht Clau! :D

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:33

:D :D

Wist al dat hij nuchter is maar zelfs zo in een bak met lege flessen lopen en steeds harder gaan stampen omdat het krakende geluid zo leuk is.. Dat had ik dan ook weer niet helemaal verwacht :')

Elise heeft foto's gemaakt dus hopelijk kan ik er hier wat showen :)

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:35

Ff snel alles gelezen. Ik pak galop altijd en vanaf het begin aan mee. Het moet geen 'dingetje' worden die galop. Galop is net zo normaal als draf en stap. Teveel ellende mee gemaakt met paarden waarbij de galop te lang is uitgesteld en zo een heel spannend iets wordt. Voor het paard en de ruiter moet galopperen onder het zadel de gewoonste zaak van de wereld zijn. Dus ik pak het vanaf het begin aan mee. Gewoon 3 rondjes rechtsom 3 rondjes linksom en klaar. Maar inderdaad zoveel mensen zoveel wensen haha

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:31

ik doe ook alles gelijk hoor, en merk heel goed dat mijn g'tje na een goed stuk galoparbeid een stuk fijner aanpakt in draf.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:11

Helaas een erg onduidelijk filmpje, maar wilde toch even laten zien hoe geweldig mijn lieve Garool zich heeft gedragen gisteren! :D Dit is de derde keer sinds lange tijd dat ik er weer op zit, en de eerste keer weer los.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:20

Helemaal leuk Ketly! Fijn dat het zo goed gaat! :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:22

Ben ook supertrots op haar! :D De batterij was hier al wel helemaal leeg, ze krijgt nu ook eerst weer lekker een paar dagen rust, oftewel 24/7 op het land. En ik zweef nog steeds op mijn roze wolkje omdat ik dit nooit had verwacht.. :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:27

*kruipt onder meeleessteen vandaan*
Ik heb de galop al heel snel meegepakt, ookal ging dat redelijk ongecontroleerd. Heb het inderdaad ook gedaan omdat de galop iets normaals moet worden wat ik toch iedere keer als het kan mee wil pakken :)

Toppie! @ketly :D
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 16-04-15 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:27

Geniet van je roze wolkje Ketly! Ziet er netjes uit :-).

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:57

Top ketly! Geniet ervan ziet er braaf uit!

Galop gaat hier ook meteen mee. Merk ook dat na de galop de draf fijner te rijden is. Balans is eigenlijk geen probleem, galop is ook zijn fijnste gang.

Ik heb net toch fijn gereden, echt heerlijk! Morgen heb ik les, zal eens een stukje laten filmen.
24 april start ik mijn 1e buiten wedstrijd, binnen al 1x officieel gestart maar daarna kregen we een beetje een terugval. Nu loopt hij weer lekker en luistert weer:p

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:14

Wat fijn Ketly!

Gisteren zijn wij naar een clinic gaan kijken rond het opleiden/rijden van jonge paarden, redelijk gekende ruiter (geweest) hier in België.
Vond er niet zoveel aan…
Het jonge paard waar ze de clinic mee gingen starten kon niet mee, dus dan was dat een 7-jarige.
Focus op heel veel stap-halt. Dan vanuit die halt een soort 90° draaien (beetje keertwending-achtig). Voorwaarts in draf. Veel draf – galop overgangen. En hij ging van in het begin doorzitten, nadien als ze wat ontspannen waren lichtrijden. Vond ik wel apart. Buitenteugel niet echt aanhouden in wendingen maar eerder zoals met een fiets (mag ik net niet van mijn instructrice).
Nadien wel een leuke jonge gezien.
En dan nog 2 oudere paarden, die alle oefeningen hebben gedemonstreerd. Maar niet echt hoe en waarom dus! Eerder: rij eens travers, rij eens een wissel… Dus dat was ook wel wat jammer. Zag ook het verband met het onderwerp van de clinic niet zo.
Nuja, het was wel weer een leuk uitstapje :)

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:15

Ziet er goed uit Ketly, top!

Met Goofy afgelopen zondag de eerste officiële wedstrijd gereden. Hij wist niet waar hij moest kijken, zoveel paarden, zoveel geluiden en zoveel mensen. Het terrein naar het inrijden hing een vlag en Goof vond die dood en dood eng, mijn vader had hem al bij de hand genomen knapt opeens het bak stuk :? Snel gemaakt en hup ergens anders losrijden. Kon hem moeilijk ontspannen krijgen en kon mijzelf wel voor mn kop slaan met die vlag. Met mijn andere had ik daar niet los gereden waarom wilde ik met Goof dat wel? 8)7 in de proef kreeg ik hem redelijk aan het lopen niet zo als de week ervoor maar toch redelijk tevreden. Uiteindelijk 10e met 186 punten dus het eerste winstpunt is binnen! *\o/*

26 april mag hij mee naar de schriktraining dus misschien kunnen we dan het vlaggen probleem oplossen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:28

Haha arme Goofy dat 'ie zo bang was! Gefeliciteerd met je winstpunt!

Ik ga 26 april George meenemen naar een losrijterrein, 2 weken erna mag hij voor het eggie! *\o/*

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:08

Kelly ziet er keurig uit.
Brandje gefeliciteerd met je winstpunten.

Vandaag weer gereden en gegalopeerd.
Was niet echt de bedoeling.
Kwam iets feller in met been, omdat ze die negeerde. Daar kreeg ik een bokje op en sprong toen in galop.
Oké jij wilt galoperen dan zetten we hem even door en dat ging netjes.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:45

Super Brandje! :D

Vandaag echt ge wel dig op Gigi gereden :D
Ze liet zich in het begin volledig los en liep keurig op haar eigen benen.

Deze foto is helaas in de laatste minuten gemaakt, toen was ze al erg moe en hield ze dus haar voorste wervels wat vast, maar ik ben super tevreden :)
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:49

Ik heb wel mee gelezen maar geen tijd gehad om te reageren.

Maar dit moet ik even kwijt:
Vanavond voor de 3e keer op Giv gezeten en we hebben zelfs gedraafd *\o/*
Zoooooo braaf <3