Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:00

hoii allemaal,
ik weet niet echt hoe bokt werkt dus ik plaats hier maar even een berichtje.

ik wil graag een manege pony bij ons op de manege kopen maar ik vroeg me af wat ze waard is.

ze is 1.40.
ze is 8 jaar oud.
ze is een merrie.
haar ras is onbekend.

ze is niet echt geschikt voor de beginners in de beginners bak want dan gaat ze stil staan en beukt de andere pony's tegen de muur, onze paardrij juf noemt haar dan GEVAARLIJK maar als je bij de gevordene mee loopt valt ze soms nog wel eens pony aan maar niet heel vaak.
maar door haar groote kunnen de wat gevordene ruiters niet op haar omdat ze niet zo groot is.
bij mij valt ze trouwens nooit andere pony's aan.
op stal is ze verder wel heel braaf.
als ik dr koop zet ik hem ook bij hun op stalling omdat me moeder geen pony meer bij huis wil.
ze is ook te lease maar dat is 400 in de maand en dan is ze 24/7 voor jou, en loopt ze niet meer mee in de manege lessen.
maar dat vind me moeder te duur:c

wat zouden jullie voor dit paardje geven ??

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:00

vonneke schreef:
De eerste vind ik een aardig dier. De tweede doet me niets en de laatste lijkt me eerder een wat minder handige ruiter dan een verkeerd paard.
Maar vind je vriend dat wel wat als hij hier niet aan de teugel is?

Vossen geen uitstraling...

Hij ziet iets in het dier of niet. Ik rij niet perfect, dus nee, als het dier niet aan de teugel is, is dit geen probleem _O-
maar hij moet wel zien dat ik er iets mee kan. Dit was bij dit ene paard niet het geval. 3 bokken, aandrijven tot ik een ons woog en maar met die kop omhoog. Al met al een super papier op paard, maar hij zegt dat het niets voor mij is. Ik moet niet alleen maar met een beest aan het oefenen zijn om de basis erin te krijgen, terwijl ik een recreatiedier zoek.. snappie? Het plaatje moet kloppen.

en sorry over de vos, het is niet persoonlijk :o

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:02

Eerste paard lijkt me een leuk paard maar moeilijk te beoordelen zo.

2e paard lijkt me niet helemaal makkelijk na te rijden en vindt ik ook niet lekker door de hals.

3e paard lijkt me zo op het oog een leuk paard maar om nou in de advertentie te zetten, makkelijk te rijden paard en dan
een elastiek erom knopen op de verkoopfoto. :?

Calypso84

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:05

haha

hoi nikkiberber. ik moet straks bijlezen, want ga zometeen eten en terug naar het 'kreupel' paard. Ben heel benieuwd! wish me luck!

Bedankt voor al jullie adviezen he! Ook al is het negatief, dat maakt niet uit, ik heb er wat aan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:08

Calypso, wat rijd je vriend eigenlijk zelf?

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:21

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:23

Die tweede vind ik voor dat geld een erg(!) fijn paard.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:32

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:46

vonneke schreef:

Hij heeft zijn paard net moeten laten inslapen. We reden haar samen, maar de laatste jaren alleen ik, omdat hij whiplash heeft en helaas altijd met hoofdpijn van het paard stapt en dan niks meer waard is. Jasmijn was haar naam :) Een Rex Magna, gekocht met 9 jaar en in laten slapen met 21 jaar.

mg911 schreef:

Die eerste is idd leuk! Alleen zie je die rug met springen? Geen springer zoals het lijkt. OOk het hoofd houdt hij eigenlijk altijd wel heel hoog op de foto's. Rare plek op zijn schouder. Hmm.. miss iets om in het achterhoofd te houden. Ik vind hem wel een heel leuk koppie hebben voor een vos haha :P

Die 2de heb ik al gereageerd, ze staat ook op sporthorses. Die filmpjes, erg mooi paard!!! een paar keer antwoord gehad, maar nu reageert ze helaas niet meer :(
Laatst bijgewerkt door Calypso84 op 10-04-12 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:49

hoiii
wat zouden jullie nou voor berber geven ??
xx
sorry als mensen al gereageert hebben ik weet niet hoe bokt werkt

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:53

Vanavond gaat helaas niet door, mijn vriendinnetje kan helaas niet. Anders wordt het te laat...
Vrijdag waarschijnlijk :)

@nikiberber:

lastig hoor. Het is niet een makkelijk paard zo te lezen. Als ze verder leuk onder het zadel is, zou ik eerst wat meer lezen over dominantie bij paarden en samenstelling van de groepen waar hij dan in zal staan buiten.
Laatst bijgewerkt door Calypso84 op 10-04-12 18:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:55

Calypso84 schreef:
vonneke schreef:

Hij heeft zijn paard net moeten laten inslapen. We reden haar samen, maar de laatste jaren alleen ik, omdat hij whiplash heeft en helaas altijd met hoofdpijn van het paard stapt en dan niks meer waard is. Jasmijn was haar naam :) Een Rex Magna, gekocht met 9 jaar en in laten slapen met 21 jaar.

mg911 schreef:

Die eerste is idd leuk! Alleen zie je die rug met springen? Geen springer zoals het lijkt. OOk het hoofd houdt hij eigenlijk altijd wel heel hoog op de foto's. Rare plek op zijn schouder. Hmm.. miss iets om in het achterhoofd te houden. Ik vind hem wel een heel leuk koppie hebben voor een vos haha :P

Die 2de heb ik al gereageerd, ze staat ook op sporthorses. Die filmpjes, erg mooi paard!!! een paar keer antwoord gehad, maar nu reageert ze helaas niet meer :(

de 2de lijkt wat raar op het voorbeen te staan, net alsof ze op de standfoto beide voorbenen in buigd terwijl de koot en pees wel recht staan. Kan een moment opgave zijn maar viel mij direct op.

Vossen geen uitstraling hahahaha kom mijn vos maar eens bekijken als er 1 uitstraling hebt is zei het wel :j

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:55

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:56

Ben ik niet de enige die het opvalt! Vond het voor de rest namelijk ook een erg leuk paard!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:58

:D Was namelijk het eerste wat mij opviel, hoeft geen probleem te zijn maar kan natuurlijk wel sneller sluitage geven als dit de bouw is van het paard
Het dier oogt wat bokbenig

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:00

Linni_ schreef:
Calypso, deze is misschien ook wel wat voor jullie? (alleen misschien wat te oud?)
http://www.bokt.nl/markt/ad/33425/leuke ... in-te-koop

Veel te oud ;)

Wij willen een paard tot de dood ons scheidt. We gaan er gemaks halve even vanuit dat een paard sowieso 20 jaar wordt. Bij een paard van 14 heb je er dan maar 6 jaar plezier van. Waar we nu aan het kijken zijn is een paard van 6 jaar. Hier hebben we als het goed is nog 14 jaar plezier van. Snap je dit verschil? Ik heb dus liever een wat jonger paard.

jaja, het is wat met die eisen van ons :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:01

Hol voorbeen idd!

Die 14 jarige lijkt me een erg leuk dier!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:02

Helaas kan je de achterbenen niet goed beoordelen door de staart maar deze lijkt wat stijl te zijn, lastig toch altijd weer maar wel heel leuk paarden beoordelen :D

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:02

Calypso84 schreef:
Vanavond gaat helaas niet door, mijn vriendinnetje kan helaas niet. Anders wordt het te laat...
Vrijdag waarschijnlijk :)

@nikiberber:

lastig hoor. Het is niet een makkelijk paard zo te lezen. Als ze verder leuk onder het zadel is, zou ik eerst wat meer lezen over dominantie bij paarden en samenstelling van de groepen waar hij dan in zal staan buiten.

als hijbuiten staat met anderen paarden is er niks aan de hand dan kan hij gewoon normaal doen.
bij mij is ze echt super makkelijk te rijden maar bij kleinere kindjes en beginners gaat ze moeilijk doen.
maar doordat ze nie super groot is kunnen er weinig gevordere mensen op omdat die meestal wat groter zijn.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:12

Calypso, met wat voor reden moet het paard zo groot zijn?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:19

nikkiberber schreef:
als hijbuiten staat met anderen paarden is er niks aan de hand dan kan hij gewoon normaal doen.
bij mij is ze echt super makkelijk te rijden maar bij kleinere kindjes en beginners gaat ze moeilijk doen.
maar doordat ze nie super groot is kunnen er weinig gevordere mensen op omdat die meestal wat groter zijn.

Hou oud en groot ben jij zelf? Hoe lang kan jij nog plezier hebben van Berber dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Je kan er verliefd op zijn, maar als het in de toekomst niet gaat werken, gewoonweg omdat jij dat te groot bent, dan is het geen verstandige investering.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:20

vonneke schreef:
Calypso, met wat voor reden moet het paard zo groot zijn?

ik pas goed op een paard vanaf 1.65. Mijn vriend is 1.86 en alhoewel hij nu niet rijdt, is dit wel weer de bedoeling. Dus we zoeken een paard waar we samen op kunnen rijden. Vanaf zo'n 1.68 dus.. 1.70 is eigenlijk wel goed. Op de foto van 1 pagina terug (sorry pagina 119), zie je dit wel. Paard is 1.73, ik missta hier toch niet op :o ?

toch? whaha
Laatst bijgewerkt door Calypso84 op 10-04-12 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:21

Naar aanleiding van het filmpje vond ik het paard echt te groot voor je. Knap als je die straks aan elkaar gereden krijgt!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:21

vonneke schreef:

daar ben ik ook benieuwd naar :+