Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:24

nathe schreef:
stel u voor dat ik en Adin dan na dit weekend een paard hebben...

dan is dit topic voorbij :D

En ik dan? |( ik blijf eeuwig zoekend ben ik bang.

Ik ben net weer bij die arabo fries geweest. Wat een leuk paard en zo lief. Maar de stand van zijn achter benen was niet helemaal goed en in combi met die gallen durfde ik het niet aan. Heel jammer, want ben echt verliefd. Dus zo maar met een emmer ben en jerry's op de bank. Haha. Ga nu rustig de paarden van mijn instructrice proberen, kijken of daar wat tussen zit wat me bevalt. Ik blijf hier voorlopig nog rondhangen.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:27

He, wat vervelend en al helemaal als je verliefd bent.
maar je moet je gevoel dan echt uitschakelen en naar je verstand luisteren.

Ik blijf dit topic volgen dus je bent niet alleen :)

ingetje3012

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 13:51

Ik ben ook nog steeds op zoek :):)
Maar wel rustig aan.. Mijn merrie doet het op het moment zo goed dat er geen haast bij is.
Al moet ik wel zeggen dat het wedstrijd rijden toch wel weer gaat kriebelen.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:53

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:59

haha ineens weer leven in de brouwerij.
Er zijn nog wel meer mensen die zoeken :)

kan me voorstellen Ingetje dat het wedstrijdrijden wel kriebelt. Wel fijn dat het nog steeds goed gaat met je merrie hoor!

Ik ga denk ik, mocht ik dan een paard hebben, in het voorjaar starten, gelijk lekker in het buiten seizoen.
Had alleen liever een paard dat ook L mocht starten dan hoefd ik de B niet te doen.
Ben met Joey mijn eerste paard neit verder gekomen dan de B omdat hij niet goed meer liep.
Met Andres was ik net L1 met winst maar helaas had hij HKO en nu moet ik weer de B door maar ja, dan lekker in het voorjaar met 2 proefjes dan lukt dat ook wel weer.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:01

adin mag ik ook linkje? en buiten wedstrijden rijden vind ik ook veel mooier! en 2 proefjes per keer. mijn merrie was ook buiten makkelijker te rijden als binnen. wil nog welleens veel spoken zien :+

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:03

wreck zeg je "eisen" nog eens?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:05

linkje verzonden.

buiten is veel lekkerder, maar op de concoursen is het soms wel veel enger qua drukte, met kraampjes etc
maar wel leuker.

Toen ik met mijn vorige paard naar een concours ging deed ie harstikke eng, en dan was ik ook op hem wel eens angstig.
Ik had een vriendin mee, gewoon een recreatieruiter, maar wel met lef, en die heeft even de energie er uit gereden, daarna durfe ikwel, hoorde later pas dat dat niet mag. oops.
Had geen winst dus maakte niet uit hahah

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:08

Nathe: gefeliciteerd met de goedkeuring! Hopelijk wordt ie door jou ook nog goedgekeurd ;) haha!

Adin: linkje? :D Spannend hoor! Helaas is Haaksbergen niet in de buurt anders had ik gerust met je meegewild.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:09

oh olivia is juist buiten makkelijker maar meer omdat er dan paarden in de buurt zijn denk ik.. ze kan niet best alleen zijn :+ en als ik dan binnen start kom je uit de groep alleen in de binnenbak. dat vind mevr niet zo leuk :o en buiten veel minder last van kraampjes enzo maakt haar dan niet zoveel uit ritselende bosjes daarintegen :+ haha ach verder is ze heel lief hoor! mag hier oma worden! die gaat niet meer weg :o

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:10

niemand wil mee, iedereeen heeft spontaan verjaargen hihi.
geeft niet, heb een aanbod van izie die ik msischien wel aanneem en anders ga ik alleen met mijn videocamera :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:10

hey mayflower! hoe gaat het met mac? start je ook of gewoon lekker thuis? had laats de vorige eigenarenaan de tel. hun andere hebben ze nu ook verkocht!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:11

Mijn nieuwe paard staat sinds 2,5 week bij mij (in de buurt) op stal, maar ik lees nog steeds mee, vind jullie verhalen veel te leuk om te volgen!

Ik wilde een überbrave ruin (omdat ik snel angstig ben) en kom thuis met een toch iets rillerige merrie. Eergisteren hárd gevallen (thank God voor de cap), type dit berichtje nu met zere pols. We hebben nog veel te leren samen, maar ik vind haar zó geweldig leuk!!!

Dus aan alle zoekers: succes en blijf vooral hier de voortgang delen!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:16

ook aantal leuke paarden te vinden als je op google Hippisch Centrum De Jongh indrukt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:16

Lisch: Oh wat leuk!! Het gaat super met 'm! We hebben een kleine terugval gehad omdat hij veel is afgevallen (kreeg niet genoeg te eten op vorige pensionstal) en moet nu weer wat bijkomen. Ben nog altijd blij met hem!
Hoorde al dat ze die andere hadden verkocht! (hoorde het van Aniek). Heb jij het telefoonnummer van de oude eigenaren voor mij? Ik wil wel graag wat meer over zijn verleden weten namelijk. :D

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:17

Ik lees ook nog steeds mee. Ik heb mijn zoektocht op een laag pitje gezet omdat ik toch een paard in een wat hoger budget zoek. Dus dat wordt nog eventjes sparen.

Adin: hopelijk is dit eindelijk wat mag ik het linkje ook zien.

Nathe: mooie vos wat leuk dat ze is goedgekeurd hopenlijk is ze de tweede keer ook zo leuk is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:17

Adin: Opzich zou ik eventueel wel meekunnen trouwens, hoe laat wilde je dan weg?
Je woont toch vlakbij mij.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:20

ik ga om 11.00 uur weg ongeveer. Moet het adres nog even invoeren om te kijken hoever het echt rijden is.
Zou er rond 13.00 zijn.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:26

Ik ben er ook nog hoor, ga vrijdag weer kijken om 14.00. Als ik hem nog zo gaaf vind laat ik hem keuren.
Maar ik hou er rekening mee dat hij ook afgekeurd kan worden.
Dus niks is nog zeker!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:29

ja nooit rekenen op een keuring :')

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:29

Mijn eisen:
Een stevig paard van 165 of groter.
Tussen de 4 en 10 jaar.
Gezond
Ras: maakt helemaal niet uit, maar wil er wel een b proefje mee kunnen rijden, en misschien wel ooit L en wil er vooral lekker mee de bossen in kunnen, alleen of met andere paarden erbij. Heb verder dus niet echt hoge ambities.
Ga nu dus een aantal friesen proberen van mijn instructrice, nu ben ik niet zo weg van de gewone fries, maar goed, wie weet zit er wel een maatje voor mij tussen.
Ow, en ben een angstige ruiter, dus ik wil absoluut geen rillerig paard.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:33

177 km, 2 uur 13 min. A32
205 km, 2 uur 15 min. A32 en A1
164 km, 2 uur 14 min. A32 en N35

Nog langer dan 2 uur rijden zelfs............dan hoop ik echt dat het niet voor niets is.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:47

ow en nog een eis. Niet te ver weg! Ik woon in de buurt van Emmen, max is toch wel een uurtje rijden.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:11

wreckh zou de stand van de achterbenen hem zo belemmeren dat je er geen L proefje mee kan rijden?
Misschien is een van die Friese paarden van je instructrice wel geschikt.

Adin pfff wat een eind! Maarja ik heb zelf ook wel eens zo'n eind gereden haha. Wel jammer dat er niemand met je mee kan. Het ligt ook niet bij mij in de buurt, anders was ik wel meegegaan als je dat wilde. Heb je de mensen wel goed uitgehoord via telefoon/mail? Zodat je geen nare verrassing krijgt.

Cath veel plezier vrijdag!

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:39

wreckh schreef:
Mijn eisen:
Een stevig paard van 165 of groter.
Tussen de 4 en 10 jaar.
Gezond
Ras: maakt helemaal niet uit, maar wil er wel een b proefje mee kunnen rijden, en misschien wel ooit L en wil er vooral lekker mee de bossen in kunnen, alleen of met andere paarden erbij. Heb verder dus niet echt hoge ambities.
Ga nu dus een aantal friesen proberen van mijn instructrice, nu ben ik niet zo weg van de gewone fries, maar goed, wie weet zit er wel een maatje voor mij tussen.
Ow, en ben een angstige ruiter, dus ik wil absoluut geen rillerig paard.

is het paard van bokker Niene87 niet wat voor je, volgens mij heeft ze een paar pagina's terug de link geplaatst.