Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
happy worker schreef:Goh Katja, als jij beweert dat het rechtrichten bij elk fatsoenlijk gereden paard voor elkaar is, dan heb ik nagenoeg alleen maar onfatsoenlijk gereden paarden in mijn omgeving (nivo varierend van L tm GP). Volgens mij ben je daar nooit klaar mee, in Bit staat nog een interessant interview met een Nederlander die bij een duitse topruiter op stal staat. Ze rijden elkaars paarden, omdat ze zo elkaars scheefheid eruit rijdenbeetje vreemd opgeschreven misschien maar volgens mij staat het er echt zo. Grappig dat er zoveel mensen zijn die beweren dat ze het rechtrichten voor elkaar hebben.... en in de praktijk blijkt dat er maar bitter weinig combinaties zijn waarbij dat ook echt voor elkaar is. (en daar schaar ik mezelf ook onder maar ik ben het me bewust en ben er ook dagelijks mee bezig)
happy worker schreef:Grappig dat er zoveel mensen zijn die beweren dat ze het rechtrichten voor elkaar hebben.... en in de praktijk blijkt dat er maar bitter weinig combinaties zijn waarbij dat ook echt voor elkaar is. (en daar schaar ik mezelf ook onder maar ik ben het me bewust en ben er ook dagelijks mee bezig)
Sjuimpje schreef:Rechtrichten heb je nooit voor elkaar, maar iemand met gevoel / ervaring weet dat continue te verbeteren. Die hebben hun paard alweer rechter voordat de problemen opkomen.
Maar nu nog iets:
Hoe kan ik nu positief zijn als ik na 2 dagen gewoon gereden te hebben nog steeds een rot gevoel heb.
Mijn paard maakt zich in die 2 dagen continue lang, hij loopt van het achterbeen af en hangt in de hand.
Verder is met name zijn linkerlengtebuiging nu echt slecht te noemen, hij hangt continue tegen mijn been in en neemt steeds het tempo over.
Ik probeer nog steeds objectief te kijken maar het wordt me steeds moeilijker gemaakt.
germie schreef:bij ene goede les loopt het paard erna juist lekkerder lijkt mij. Als ik 2 dagen ga ploeteren omdat het in de les niet lekker ging zou ik ook een twijfelachtig gevoel krijgen.
Ik ben er niet bijgeweest, hoor positieve verhalen en negatieve. Ik weet echt niet meer wat ik ervan moet denken. Maar als het gevoel 2 dagen later nog slecht is, dan is het niet de methode voor OZep en sjuimpje
essie79 schreef:Volgens mij blijft een paard altijd een goede en een slecht kant houden, maar is het de kunst dit zo dicht mogelijk bij elkaar te krijgen. Ik vraag me nu ook gelijk af hoe ik het recht richten kan verbeteren als ik maar 1 paard per dag rijd. (behalve zo goede lessen nemen)Op een gegeven moment past je paard zich aan jou aan en jij aan je paard. Ik zou dus niet weten wat ik hier aan kan doen.
Sjuimpje schreef:"Als een paard aan de voorkant langer wordt gebruikt hij automatisch zijn achterhand beter" .
happy worker schreef:Een goed gereden paard moet je naar mijn mening zowel laag als hoog in kunnen stellen en zowel met de neus achter als op als voor de loodlijn kunnen rijden.
Eleonoor"]
[quote= schreef:HOe is eigenlijk het gevoel van de andere ruiters enkele dagen later?
Na de eerste les viel het zelfs stalgenoten op dat Pablo met de dag beter ging lopen, ruimer en zuiverder met meer plezier.