Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lois_

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:43

beukiej schreef:
Mijn grappigste val is al zo'n 7 jaar geleden.
Ik was met een zeer eigenwijze pony aan het springen die nog wel eens op het laatste moment op de rem kon gaan staan.
Dat deed hij dus maar ik wou dat die erover ging dus gaf hem een enorme schop.
Toen sprong die er zo allemachtig vierkant overheen dat ik zo in de armen van mijn instructeur vloog die aan de andere kant van de hindernis stond.

Maar.. Hij was er wel overheen gegaan Tong uitsteken

knap gedaan! Haha!
Maar hij was er wel overheen Vork

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:44

Mijn grappigste vl is denk ik al heel lang geleden dat ik nog op een ponyclub reed. Die pony ging er altijd vandoor. Iedereen viel daarvan af. Ik dus ook en belande op mijn hoofd en bleef even zo staat en toen rolde ik om.
En een keer een fries die ze aan het zadelmak maken waren en ik erop ging. En hij hoorde iets en zetten zijn buik zo uit dat de singelstoot knapte en ik dus met zadel en al eraf ging.

Mijn ergste val was met mijn eigen paard achterover gevallen door het hek van de buitenbak. Paard lag half op me. Gelukkig geen hele ernstige verwondingen aan over gehouden.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:48

Ik was aan het galopperen met een paard van 1.80m, dan maak je al een lange val haha. Maar ik was aan het galopperen en rond A begint hij ineens als een gek te bokken en ik blijf nog wel een tijdje zitten maar op een gegeven moment schuif ik wat en het paard bokt de andere kant op dus toen gingen we gescheiden wegen. Ik vloog met mijn rug de bakrand op, val weer naar beneden waardoor mijn stuitje ook nog is extra wordt aangepakt. Dat was de eerste keer dat ik moest blijven liggen na een val. Teugels had ik nog in mijn hand, cap lag af. Kon er wel om lachen.
Was één van de eerste keren dat die mensen daar zo'n val hadden meegemaakt en ze stonden verbaasd dat ik niks had en gewoon door kon rijden Tong uitsteken

Mijn stuitje deed daarna wel echt verrekes zeer Clown

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:53

Vriendin was van haar pony gevallen toen ze achterstevoren ging draven, waar ik haar heel hard om uitgelachen had en zei dat ik het wel beter kon!
Ging allemaal prima, maar ik had mn teugels niet vast en toen mn pony dat door had, vloog ze de bocht om naar de uitgang en toen lag ik ernaast Haha!.

En van de zomer op ponykamp, we hadden springles maar dat paard kwam steeds niet helemaal lekker uit.. Dus hij sprong maar ging fout dus ik hing er al half naast en toen moesten we ook nog de bocht om (anders knalde we op de bakrand) en toen vloog ik eraf, vol tegen de spiegels aan!! Gelukkig geen pijn gedaan Haha!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:51

ik had ook op de camping een keer, was ik boris aan het rijden, maar omdat zn zadel niet paste zonder zadel dus:P

had buitenrit gemaakt en toen we terug kwamen (mn vriedin ook op dr pony) gingen we ff in de wei mn broertje op pipo laten rijden, hij wou galopperen , naja zijn probleen Clown

omdat pipo niet uit zichzelf ging galoperen ging ik met boris langs m crossen, dan ging die vanzelf wel mee:P maar aan het einde maakt boris ineens een bochtje, maar helaas, ik ging recht door Clown met mn kont en mn handen in een menseltje van paardenpoep en brandnetels... Vork

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:55

Grappigst was tijdens de manegeles, wij gingen springen en reden achter elkaar (wel met tussenafstand uiteraard) op de hindernis af. Pony van het meisje voor mij springt vlak voor de hindernis naar links en zij valt er aan de rechterkant af. Mijn eigen pony had op hetzelfde moment een run genomen en sprong vlak voor de hindernis naar rechts,waardoor ik er aan de linkerkant af vloog.
Het andere meisje en ik vielen dus bijna gelijktijdig naast elkaar neer voor de sprong, terwijl onze ponys elk de hindernis aan één kant voorbij renden Tong uitsteken

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:29

ik ben er es afgebokt door een haflinger,
bleek dat mijn groeischijf in mijn arm helemaal kapot was!!

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:35

mijn grappigste val is denk ik dat ik in een keer in volle galop zat en die pony toen ineens stopte, dus toen maakte ik zo een koprol er vanaf Tong uitsteken

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:39

De grappigste keer was bij mij tijdens het gymnastieken, ik zat met 2 benen aan een kant en moest draven, toen dukelde ik zo achterover en lag ik nog met mijn benen achter mn hoofd op de grond, als ik door was gerold had ik een koprol achterover gemaakt.

De ergste was 10-02-07 tijdens de gelderse kampioenschappen, ik vloog keihard tegen een steunpilaar die het dak van de binnenbak ondersteund. hierdoor had ik een hersensschudding en kon ik me even laten hechten in het ziekenhuis..

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:40

Ergste val heb ik nóg niet meegemaakt, het was altijd wel op me kont ofzo en iig wel blauw haha.

grappigste die ik me herhinner was:
Was heel vroeger toen ik nog op manege pony's reed, was in de les en er gingen een paar "ervandoor", dus iemand viel wel heftig, en de mijne gaf een bok na het rennen dat ik gewoon over z'n manenkam hing haha dus met voeten op de grond eindigde, slechts 1 iemand had gezien dat ik eraf was "gegooit" want ik zat er weer heel snel op..
tsjaa die les gaf was toch bezig met diegene die wel heftig gevallen was. ROFL

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:50

Mijn grappigse val is nog maar een maand geleden gebeurd. Ik was in bos gaan wandelen en madam ging onder tak waar ik niet mee onder kon. Gevolg: tak in men buik en daar hing ik Knipoog echt wel grappig! Eigenlijk ben en er goed vanaf gekomen. Enkel gekneusde vinger en wa blauwe plekken.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:08

Grappigste val: Ging springen op manegepony en gingen in uitje springen. De eerste nam hij in volle galop, stormde op de andere af en precies voor die maakte hij een noodstop en vloof over hem heen. Lag over de balk met alleen mijn voeten op de balk (net een kruiwagen Haha!). En daarna gebeurde het nog een keer en toen hing ik over de balk en had perongeluk in de val het hoofdstel meegenomen met als gevolg dat Kasper (zo heette de pony) lekker vrolijk rondliep:P

Ergste val: Was bij een handelaar, stapte op een paard die in de draf ineens in volle galop er vandoor schoot. Na zeker 10 rondjes in volle rengalop sprong de handelaar ervoor om hem te stoppen. Met als gevolg dat het paard naar rechts vlieft en ik rechtdoor en dus was ik bijna keihard met mijn rug tegen een houten balk aangevlogen. Kon ook niet meer ademen:(

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:11

Ergste val tja heb er nogal vaak naast gelegen.

Een keer in een greppel met paard en al erop, toen een keer met een 3jarige uit gegleden zwaare hersenschudding. Maar de ergste was wel deze: Ging een stukkie buiten stappen paard sloeg echt enorm op hol niet voldoende aangesingeld, zadel opzij klap zo met mijn knie tegen een boom op 3 plaatsen gebroken dat was wel de ergste Vork

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:24

Hoi hoi, nou hier moet ik toch ook even hoor Lachen wat een verhalen, vooral de grappige zijn errug leuk om te lezen!

Raar genoeg zijn zowel de grappigste als ergste in Amerika (waar ik gewoond heb en toen op vakantie gebeurd, maar niet hetzelfde jaar)

Ergste val: ik reed op een renpaard een rondje buiten, er was mij verteld dat ik toch echt niet in galop mocht, want dan werd ze te sterk...kortom, madam schrok en vloog weg (dat gaat best hard, zo'n renpaard!). We gingen vol op een hek af dus ik besloot te draaien voor het hek, helaas redden we de draai niet en ging ze in de ankers...ik vloog er zijwaarts of, vol door het hek heen (gelukkig was het een verrot hek). Twee ribben gebroken, paar geneusd en een ga in mijn long. Was toch 2 weken ziekenhuis en heel veel weken rustigaan doen. Die zomer niet meer kunnen rijden (op een paard komen met gekneusde ribben is één ding, maar eraf!!). Ook wel grappig/ jaar erop ging ik weer vrolijk op pad met een renpaardje met nog iemand op een jong paardje. Die wilde niet vooruit (in principe blijf je met het bijpaard achter het renpaard en dit was en hengstje ook) dus ik voorop- wij in galop, zit die van mij naar een onbekende stapel hout te kijken aan de rechterkant, komt dat hengstje ineens heel hard links voorbij...dus madam schrok en deed iets wat we "dropping the shoulder" noemen...en natuurlijk lag ik er meteen naast Lachen We hebben het jarenlang niet aan de trainster verteld anders had ik nooit meer mogen rijden Knipoog

Maar de allergrappigste was op dezelfde stal die we inmiddels van renstal naar rijschool hadden omgeturnd (erg leuk, was voor mij stage van school). We hadden daar een pony (anna Banana) die ongeveer 1.25 m hoog was, amerikaanse shetland x hackney. Die kon wel es behoorlijk klieren buiten dus ik ging haar es even vertellen hoe dat wel moest. Ik keurig een rondje om een maisveld en uiteindelijk ging ze heel braaf....dus wij zijn weer op de terugweg langs een veld soja en ik en zij slaken allebei een zucht van verlichting dat we weer veilig bijna thuis waren en ik gooi de teugels los en zij doet 'r koppie naar beneden....springt er in dat veld ineens een hert op en weg...kan je wel raden waar ik zat...nou NIET op de pony in elk geval. Gelukkig kon ik haar vasthouden anders was het toch een eind lopen geweest en had ik nooit meer het einde daarvan gehoord Lachen

Sorry...soort van lang geworden, ik kan nooit iets kort vertellen geloof ik Knipoog

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:27

Mijn grappigste val!?!
Die is zo erg!
We waren tijdens onze les een beetje aan het gymnastieken enzo. En ik zat dus op casper een pony die soms een beetje vreemd kon zijn. Maar die hele les ging goed en toen werd er gevraagd of we ook een rondje-om-de-wereld durfden, en dat durfde ik wel Tong uitsteken . dus ik zwij m'n ene been erover en nog een been en toen zat ik dus achterstevoren op die pony. En toen opeens begint te draven en te galoperen en te bokken en ik zat daar te hobbelen andersom op zo'n hard zadel, ik hield het nog best wel lang vol maar toen viel ik er af .Clown

Pling

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:36

Mijn grappigste val is al een tijd geleden.Ik reed op mijn pony en we waren aan het springen.Mijn pony was zo uitgekookt dat hij voor de hindernis stopte om de balken met zijn neus weg te duwen.Hier had ik niet op gerekend en vlieg zo over zijn hals en hoofd heen ,alleen zaten mijn voeten nog in de beugels.Dus ik hang half op de grond met mijn kont tegen zijn borst Hoe ik dit voor elkaar gekregen heb weet ik niet maar we hadden de grootste lol.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:38

Ergste val: voor het eerst met de nieuwe pony van de eigenaren van je verzorgpony's in het weiland rondgalopperen. De dochter op de oude witte brave welsh, ik op de nieuwe temperamentvolle wedstrijdpony. Dat ging heel wat rondjes goed. Toen wilde ik stoppen want het ging allemala goed. Maar nee nog één rondje.... en ja hoor. Bok bok bok en hoppa daar ging ik als 10 jarig opdondertje er vanaf in het weiland! Ik herinner me niks meer van de landing; alleen dat ik mijn ogen opendeed en een pony héééél trots weg zag galopperen en rennen en bokken. Hij had mij helaas wel weggetrapt dus ik heb er op mijn scheenbeen nog een flink litteken aan overgehouden. We zijn nooit weer in het weiland wezen gallopperen Huilen van het lachen

[edit] normaal reden we dus in een gewone buitenbak met zand, dit was het grote grasweiland voor huis.

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:32

2 ergste Clown ...

Eerste: gelanceerd worden in de draf door bok en niet meer op kunnen staan en denken dat je iets gebroken hebt...
Uiteindelijk na 10 minuten op kunnen staan (paard hele tijd om me heen rennen) en niet zo best meer kunnen lopen,, had ik mn heup gekneust en nog meer dingen Clown ....

Tweede: Op mijn nieuwe paard rijden die je net 2 dagen hebt... sprong opzij gaf een onwijse bok (handstandje) toen vloog ik door de lucht, kwam weer op z'n hals terecht, kwam omhoog en bokte toen weer heel hoog (was handstandje van hem) en die kon ik ook echt niet meer uitzitten en toen lag ik op de grond..... dat was niet leuk Verdrietig ...
Durf er nog steeds niet op Boos! Bloos , ik was daarvoor al geen held meer en toen durfde ik echt niet meer.