Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Didoo schreef:Kipo, Ik geef geen reactie omdat ik graag tot vegetarier bekeerd wil worden.
Dus zulk soort plaatjes hebben echt geen invloed op mijn eetgedrag. Ik vind het eerlijk gezegd ook onzin dat je met zo'n plaatje aan komt zetten.
Ik houd van een lekker stukje biologisch vlees, en daar gaat zo'n plaatje niets aan veranderen.
Hinata schreef:Ik vind het nergens op slaan, het is voor een koe/kip/varken inderdaad net zo zielig. Iemand uit m'n klas gaf de reden: Maar een paard is een edel dier. Dat vind ik echt bullshit, dat het een edel dier is is ook alleen maar iets wat de mens verzonnen heeft.
Net zoiets als vegetarisch zijn: slaat ook nergens op, de mens is een vleeseter, we hebben vlees nodig, en met vegetarisch zijn schiet je echt niks op.
Muzefee schreef:Ik ben té nuchter om daar zo bij stil te staan. Er worden niet meer of minder koeien/paarden/schapen etc. geslacht als ik vegetariër wordt, dus het blijft even 'zielig'. Bovendien mag ik graag een frikandel eten, of gemengd gehakt. Mijn broertje denkt me er wel eens mee te kunnen klieren als hij paardenrookvlees eet, helaas heeft hij me er niet mee.
maarit12 schreef:Dat is inderdaad best wel dom.
Maar een frikandel is helemaal niet van paardenvlees gemaakt.
Ninx schreef:Didoo schreef:Kipo, Ik geef geen reactie omdat ik graag tot vegetarier bekeerd wil worden.
Dus zulk soort plaatjes hebben echt geen invloed op mijn eetgedrag. Ik vind het eerlijk gezegd ook onzin dat je met zo'n plaatje aan komt zetten.
Ik houd van een lekker stukje biologisch vlees, en daar gaat zo'n plaatje niets aan veranderen.
Tot vegetariër kun je niet bekeerd worden lijkt me.... dit is vaak de uitkomst van een optelsom die je hebt gemaakt wanneer je alles eens even goed overdenkt.
Ik ben dan wel vegetariër, maar ik ben al tevreden wanneer andere mensen bewuster gaan eten en iets minderen. Je doet het bij mij al snel goed dus, al zou het me nog meer plezieren wanneer iedereen vegetariër zou zijn.
RedPassion schreef:Hinata schreef:Net zoiets als vegetarisch zijn: slaat ook nergens op, de mens is een vleeseter, we hebben vlees nodig, en met vegetarisch zijn schiet je echt niks op.
De moderne mens heeft allang geen vlees meer nodig om gezond te blijven. Er zijn meer dan genoeg vervangende voedingsmiddelen.
En hoezo schiet je er volgens jou niks mee op?
Didoo schreef:Wo, dit begint echt op een 'wij willen dat iedereen vegatarisch wordt' topic te lijken.
Niets aanvallends of persoonlijks, maar het ging over de zin 'ik eet geen paardenvlees want dat is zielig' niet over 'daarom moet iederee vegetarisch worden'
Kirsten1995 schreef:Ik eet wel gewoon vlees..
Maar er komt hier geen paardenvlees in huis..
Wel frikandellen.
Maar was alleen paardenvlees is eten wij niet
Ik vind het toch een beetje raar als je gewoon iets opeet wat je lievelingdieren zijn.
Ninx schreef:ps: ik merk dat ik een beetje val over de vele opmerkingen van mensen die ongeveer als volgt klinken: "ik heb heel veel respect voor vegetariërs, maar kan het zelf niet hoor!" Dat is net zoiets als: "knap dat jij zoveel afvalt, dat kan ik echt niet hoor!" of "knap dat jij op een podium durft te staan, dat durf ik niet hoor!". Hebben mensen dat zo weinig vat op zichzelf en zo weinig geloof in eigen kunnen? En als dat zo is; dat kun je toch ontwikkelen?! Je kunt toch van je kont afkomen en zeggen: nu doen we het anders!
suuzepuus schreef:ik eet graag vlees.
stel je nu eens voor dat we hier in nl allemaal vegetarisch zouden zijn. waar moeten alle koeien dan naartoe??? je ziet er geen 1 meer in de wei lopen hoor (ik bedoel dat een koe een kalf moet krijgen om melk tegeven. eten we die niet op hebben we een overschot...= dus geen melk meer). in de dierentuin moeten we maar naar de afdeling beschermde huisvarkens want geen boer die meer varkens heeft natuurlijk. kost alleen maar geld om die dieren voor de lol te houden.
kippen hebben we hier en daar nog leuk in de tuin maar eieren zijn er ook niet meer in de supermarkt. die 5 kippen in mn achtertuin leggen er niet genoeg om ze naar de supermarkt te gaan brengen.
en dan nog iets, veel vegetariers eten wel vis. ben je wel een bij een kwekerij geweest?? die vissen hebben nog minder leef ruimte dan een kip in een legbatterij. en dat is dan niet zielug want et is maar een vis??
suuzepuus schreef:dat ben ik met je ens, vaak bestaat de maaltijd uit vlees en wat erbij maar het hoofdbestand deel is vaak vlees. nou eten wij hier regelmatig vegetaisch omdat dat gewoon goed voelt maar helemaal vegetarisch zijn gaat bij mij helemaal tegen mn gevoel in. maar zou jij het niet erg vinden om tussen de weilanden door te fietsen en nergens een koe te zien? nooit meer leren schoenen kunnen kopen en wat dacht je van alle producten waar melk of eieren in zitten niet meer te kunnen kopen?? dat is dus wel het geval als iedereen vegetarisch zou worden. dan kunnen we alleeen nog maar groente en fruit eten en verder niks.
suuzepuus schreef:ik ben ook zeker wel een voorstander van minder vlees eten hoor! maar geen vlees vind ik wat ver gaan. we hebben ook geen kilo vlees per week nodig om gezond te blijven. ik maak minimaal 1 keer per week een vegetarische maaltijd en minimaal 1 keer per week eten we vis. nu mn viend vaak weg is en ik vaak alleen eet eet ik vaker vegetarisch.
danneke80 schreef:die lichaamsomvang![]()
![]()
![]()
maar het klopt wel ja.
Om lege weilanden maak ik me absoluut geen zorgen. Lege weilanden is meer plaats voor paarden of andere hobbydieren.
dierlijke producten vervang ik dan wel door kunstmatige.
Zat me net te bedenken dat dieren ook weleens uit zichzelf doodgaan. Hiervan kan dan weer leer gemaakt worden![]()
dit gebeurd nu ook al door een bepaald merk.
wat een geweldige wereld zou dit zijn. maar helaas utopisch.
een wereld zonder bio-industrie is hoop ik wel haalbaar.