heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:46

pluklief schreef:
Ik denk er momenteel aan, maar dan stop ik alleen met het rijden en ga door met de shetten.
Ik merk dat ik daar meer van geniet dan van het rijden.

Ik heb preciés hetzelfde. Ik vind het heerlijk om te gaan wandelen etc. met mijn shet, maar rijden.. Dus ik heb de knoop doorgehakt, en dat is zó'n opluctig voor mij geweest Lachen

Edit: Rijden op mijn pony dan hè Clown

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:54

Ik rij sinds januari niet meer, heb veel nek en rug klachten. Maar ik heb mijn paard nog wel. Ik hobby gewoon wat aan, en ben nu sinds 3 weken bezig met hem te beleren voor de wagen. Ik hoop dat wij allebei daar onze hobby van kunnen maken, hij gaat graag naar buiten en ik kan zo toch 'rijden'

Maar het kriebelt wel hoor, ik zou er eigenlijk weer zo op willen stappen, maar dat is gewoon niet goed voor mezelf.

Ik zou hem niet nu zo maar verkopen omdat ik niet kan rijden, ik kan nog zat leuke dingen met hem doen, die hij ook leuk vindt gelukkig !!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:45

Ik rijd nu op echt een klote manege,
het enige pluspunt zijn de 5sterren, maarja daar heb je ook niet zoveel aan.
Ik ga nu stoppen, wat is daarna ga doen weet ik nog niet..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:49

meerdere malen even een korte "pauze" maar de paardensport is nu eenmaal verslavend.

Langste periode dat ik gestopt ben is nadat ik Max heb weggedaan (door blessure aan de knie, op advies van de huisarts) dat waren zo'n 9 maanden. Toen ben ik bij de fokker begonnen waar ik nu nog rijd.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 05:00

Mijn langste pauze was 2 jaar stoppen Lachen. Ben regelmatig gestopt maar ik begin telkens weer en weer en weer...

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:49

2 jaar geleden ben ik een half jaar gestopt. En toen begon het weer te kriebelen Haha!

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:51

Ik heb er vaak over nagedacht, doordat ik in een dip zat met m'n pony en hierdoor het rijden echt niet meer leuk vond.
Nu vind ik het weer hardstikke leuk en ik ben blij dat ik niet gestopt ben! Haha!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:54

Ik heb ook een (korte) tijd gehad dat ik twijfelde of ik door wilde gaan of niet. Dit kwam door enige angst... Ik ben ruim een half jaar geleden goed van een pony gevallen en heb daardoor een aantal flinke kneuzingen in mijn nek en bovenarm opgelopen (ja ik had GELUKKIG een cap op Haha!). Heb hier dus vanzelfspreken veel pijn aan gehad en heb het ook even uit mijn hoofd gezet om te rijden.

Totdat ik twee maanden na mijn val bij de fysio kwam die mij vertelde dat ik écht weer moest gaan rijden omdat ik het anders niet meer zou durven... Een stalgenootje heeft toen aangeboden om op haar paard te rijden en dat heeft me zeker wel weer geholpen! Het paard waar ik af ben gevallen, heeft langer geduurd! De eerste keer dat ik daar weer opging, ws toch heel onwennig.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:57

Haha! Haha! Rij al 34 jaar paard, en heb sinds ik 13 jaar was al eigen paarden gehad zou er niet aan moeten denken om te stoppen. Ik heb sinds votig jaar juli niet echt mmeer gereden , omdat mijn paard overleden is Huilen . heb vorig jaar een jaarling gekocht dus moet nog even wachten.
Maar heb er wel weer zin in Haha! Haha!

Alrissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:05

Ik had het zo druk met school, en zag het allemaal niet meer zitten, toen ging ik echt met tegenzin nog met Rosie rijden, maar nu is het weer helemaal goed!!! Haha!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:07

Eigenlijk heb ik nooit overwogen écht te stoppen, ik heb namelijk een geweldige manege tijd gehad (11 jaar wel te verstaan) en ook verschillende leuke bijrijdpaarden gehad.

Maar ik heb wel eens een flinke dip gehad, ik had mijn bijrijdpaard gekocht, en al snel kwamen we met het rijden in een diep dal waar ik na een tijdje aankijken echt geen heil meer in zag. En toen heb ik me ook echt afgevraagd of ik er wel goed aan heb gedaan om haar te kopen (ik ben 19, meer manege ruiter geweest dan iets anders...) maar uiteindelijk heb ik de oorzaak van het probleem gevonden en hebben we dat kunnen oplossen, daarna ben ik met frisse moed opnieuw begonnen, weer van voor af aan, met een nieuwe instructrice, toen ging het alweer beter, en sinds ik ook van stal verhuisd ben, voel ik me weer helemaal top als ik op mijn kanjer stap Haha!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:37

Ik had eerst 2 jaar op een manege gereden, daarna kwam ik bij een man terecht die zijn paarden verhuurde. Je kon het echt als je eigen paard voorstellen en ik reed er ook wedstrijd op. Na 3 jaar zag ik het niet meer zo zitten en stopte o.a. daarom met paardrijden, vanwege die man o.a. omdat hij altijd veel stress veroorzaakte bij ons en soms zo mopperde.Ook omdat het meer een verplichting werd ipv mijn hobby en omdat ik minder tijd kreeg door school. Na daar te zijn gestopt ben ik bijna 1 jaar gestopt met paardrijden, maar toen ik weer contact kreeg met een oude vriendin was ik weer begonnen (nou bijna een jaar geleden). En nu heb ik een eigen paard Lachen Gelukkig ben ik weer begonnen, het is en het blijft kei leuk.

liesbeth93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:48

Ik ben een keer een 1jr. gestopt Verdrietig
ik reed altijd op een manege.. en op het gegeven
moment hield het op.. ik zat ook op volleybal en dwarsfluiten
dus dachten we.. ik stop met paardrijden..
(op het gegeven moment leerde je op de manege ook niet
zo veel meer.. alleen beetje basis..)

Heel dicht bij mijn huis is een boerderij.. die mensen hebben paarden
daar kwam ik altijd al vanaf groep 5-6.. daar was een pony.. verkocht
en na een jr weer terug.. want het ging daar niet zo goed.. hij stond altijd
stil alleen in heel hoog gras.. en toen ging ik daar heen met een vriendin
uit de straat. die pony (Ivito) stond te koop.. nu hebben we hem niet
gekocht maar hij blijft bij die boer staan.. alleen wij moeten m verzorgen
als eigen paard Haha!

ik en dr heel blij mee!:)

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:48

ik had ook wel een "time out" voor een tijdje Nagelbijten / Gniffelen daarna miste ik het toch wel en ben er weer opgestapt *LOL*

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:58

Ja Ik heb namelijk de knoop doorgehakt.. Ik stop ermee, paard staat te koop, camion staat te koop..

Waarom? Mijn prioriteiten zijn in de loop van de jaren zo verschoven, dat ik meer tijd wil uitrekken voor andere dingen (studies, [***], reizen,..), op die manier dat er veel te weinig tijd overblijft voor mijn paard. Vaak dat ik eens een maand in het buitenland ben, dan weer eens twee weken, dan heb ik weer examens,... Ik ga waarschijnlijk ook binnen een jaar aan een master beginnen (doe nu bachelor sociaal werk) waardoor ik zoiezo op kamers moet, en dus nog minder tijd overhoudt..

Nee, ik heb het gewoon niet meer in me.. Die drive om elke dag te trainen, die drive om wedstrijden te rijden en resultaten te halen, mijn 'drive' ligt nu op een ander terrein en dan vind ik het niet meer dan eerlijk om mijn paard een baas te gunnen die haar wél die tijd en aandacht kan geven die ze ZO graag heeft. 't is een toppaard, zonde van al dat talent dat nu achter in de wei staat 'weg te rotten' bij wijze van spreken.

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:59

ik opdit moment, er is zoo veel gezeik altijd op stal, ik heb geen eigen paard, zal snel ook nie komen, dus rijd op een manege, maar niet dat ik een keer per week rijd, nee ik help in de vakanties n op zaterdag met de stallen enzo en dan mag ik vrijrijden. het is zo begonnen met een vriendin, toen kwamen er nog een paar bij, maanu is het bijna standaart dat iedereen komt, maar ik heb nogal een hele eigen mening ik zeg dus ook wat ik denk(ben 14 jaar) en de meeste mensen van mijn leeftijd kunnen daar niet zo goed tegen. maar ik kom dus ook voor iedereen op, ook als er iets gebeurt is zeggen ze het tegen mij, mdat ik toch altijd alles zeg, ik krijg dus ook overal de schuld van, ook bijvoorbeeld met ruzies onderling ofzo, en dan weet ik niet eens waar het over gaat ben ik de gene die boos aangekeken word, dus ik heb de laatstse tijd nie zo`n zin om naar de manege te gaan. en je zou zeggen dan ga je toch alleen lessen, maar dat is met de zelfde met wie ik dus meehelp op stal. maar ik leef echt met paarden, ik zou echt niet zonder ze kunnen. alleen is het wel zwaar vermoeiend om telkens maar die klappen op te vangen. maarja hoop dat jullie het nog snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:00

ik stop binnekort,misschien naar een andere manege

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:17

Ik ben heel ff gestopt tijdje terug, maar na dikke maand hadk nieuw paard en daar rij ik momenteel toch nog mee Knipoog (hopelijk nog lang genoeg;))

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:45

Ik heb nooit serieus overwogen te stoppen met paardrijden. Ik heb me alleen vaker afgevraagd waar ik het eigenlijk allemaal voor doe wanneer het zoveelste verzorgpaard verkocht werd. Maar uiteindelijk kan ik het ondanks meermaals gebroken hart, het niet over mijn hart verkrijgen te stoppen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:15

Ik overweeg nu om definitief te stoppen met de paardensport.
Heb in 6 jaar tijd afscheid moeten nemen van 4 paarden omdat het geen passende combinatie was.
Ook ben ik 2 keer erg hard gevallen waardoor ik al 2,5 jaar een rugblessure heb die niet over wil gaan.
Paardrijden kan ik al heel lang niet meer daardoor.
Mijn laatste afscheid was april dit jaar, dat paard had ik 4,5 jaar in mijn bezit.
Voorlopig wil ik even niks met paarden, maar misschien dat ik straks wel weer op een manege ga rijden hier in de buurt.
Het is wel moeilijk om een keus te maken, word ook wat ouder en heb ook andere prioriteiten die belangrijk zijn.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:29

Ja, toen mijn paard verkocht was. Heb daarna wel eens andere paarden gereden maar tis gewoon niet hetzelfde, vond er niks aan. Dus ik ben ermee gekapt en ik mis het totaal NIET. Vind het aan de ene kant zelfs beter zo, geen zorgen meer aan m'n hoofd als het bijv. regent/onweert van 'ik MOET nu naar stal om 'm binnen te zetten' geen stal meer die gemest moet worden, geen zorgen meer om de mok die hij had, niks. Begrijp me niet verkeerd want ik mis m'n paard nog steeds na anderhalf jaar, maar ben toch blij dat ik geen zorgen meer heb. Misschien dat het later nog begint te kriebelen, je weet nooit. Knipoog

silke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:32

Ik zou er niet aan moeten denken om te stoppen! ik zou er serieus alles voor doen om maar door te kunnen gaan.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:15

Nee, eigenlijk nog nooit. Zou er niet aan moeten denken om te stoppen (of nog erger : te moeten stoppen door omstandigheden zoals bv gezondheidsredenen) Geniet nog steeds met volle teugen.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:19

ik wel.
Ik reed op een manege, met goede lesgevers,..
De manege werd overgenomen, nieuwe lesgevers waren totaal niet vriendelijk, gaven (in mijn ogen) niet kindvriendelijk les. Nou dan blijft een kind van 9 daar niet.
Ik ben dan een half jaar gestopt, maar daarna toch naar een andere manege gegaan.
Nu kan ik me niet voorstellen te stoppen, ik heb nu een superverzorgpony, en ga met plezier elke dag rijden, poetsen, verzorgen.. ik stop denk ik nooit meer! als ik het paard niet opgeraak ga ik lekker mennen Haha!

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:51

Nou ik had even niet gereden en had geen zin meer. Vanwege overvol huiswerk van school. Maar nu rijd ik weer op mijn verzorgpony. Heb woensdag en vrijdag gereden en morgen ga ik weer Lachen.