Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nadya schreef:Ach, Lielle, wat jij over mij schijnt te denken of te vinden (net als in diverse andere topics), jouw eigen interpretatie, hoor.
Citaat:Ik heb het hier niet over het wel of niet laten afmaken van een ziek paard. Dat lijkt mij een geheel andere discussie. Wel over de vrije keuze om mijn maatje weg te doen, mocht er een (vet) bod komen. NEE dus. Einde discussie.
Maar we hadden het over afscheid moeten nemen van een paard, in allerlei omstandigheden. Ik heb afscheid moeten nemen van mijn enige eigen paard door een blessure, en van diverse andere om andere redenen. Ik heb daardoor in ieder geval het inlevingsvermogen opgedaan dat ik begrip kan hebben voor mensen die hun paard wegdoen omdat er veel geld voor wordt geboden. En ik kan ook begrijpen dat jij dat niet doet.
. Als mijn paard ooit vreselijke pijnen moet leiden en er is niets meer aan te doen, laat ik hem ook inslapen. Zijn kwaliteit van leven is het allerbelangrijkste. Maar ik had het verder niet over afscheid nemen in andere situaties..... Jij wel dus.
).
) en ben er ook niet mee bezig. En toch voel ik me al zo ontzettend rijk in dit leven.
Fitzroy schreef:Ja hoor, mooie strik erom heen en de trailer op!
Geen probleem, geen hand vol paarden maar een land vol paarden.
Het enige paard dat de rest van zijn leven hier mag slijten is mijn pensionado Fitzroy.
Voor de rest is alles te koop tegen de juiste prijs.
. Als mijn Sam niet meer te rijden zou zijn, dan zou ik hem ook niet weg doen. Ik zit niet in de sport, ik heb hem echt als mijn maatje. Hij geeft me zoveel meer dan het rijden alleen (ik ben hem trouwens pas aan het inrijden
) en de NH oefeningen e.d. die wij doen, zijn net zo goed prestaties. Wie weet op wat voor niveau we nog komen samen.
). Ik zal nooit keihard met hem voor wat dan ook kunnen trainen, heb ik pas van mijn dierenarts vernomen. Het zij zo, het is heel jammer, maar ik hoef toch geen ander paard.
Fitzroy schreef:Speciaal voor Nadya
Fitzroy schreef:Ja hoor, mooie strik erom heen en de trailer op!
Geen probleem, geen hand vol paarden maar een land vol paarden.
Het enige paard dat de rest van zijn leven hier mag slijten is mijn pensionado Fitzroy.
Voor de rest is alles te koop tegen de juiste prijs.
Fitz heeft heel veel voor mij gedaan en ik heb heel veel aan hem te danken.
Nu zal jij zeggen: dan heb je toch die speciale band met Fitz, en misschien is dat ook wel zo. Maar Fitz is afgekeurd voor de sport en het is mijn keuze geweest om hem te houden. Ik had hem idd ook naar de slager kunnen brengen, maar daar heb ik niet voor gekozen, gewoon omdat het voor mij een bijzonder paard is.
Mede omdat Fitz wel een box/plek bezet houdt en ik dus weet hoe het kan verlopen met blessures e.d. zou ik er nu wel voor kiezen om mijn paard te verkopen als er goed geld geboden wordt.
Ik moet wel reeel zijn en heb een paard om te rijden en niet om naar te kijken. Anders heb je al gauw een rusthuis voor geblesseerde paarden

paardje
. (Let maar niet op mij, het verlies van Jumper zit me de afgelopen tijd blijkbaar erg hoog ook al is het bijna een jaar geleden. Ik mis hem op het moment heel erg
)
!

)