Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:19

ik heb een bod gekregen van 9000 pond op mijn ja haflinger.
dit omdat ze in schotland alleen op schoonheid vallen haha
Ik heb hem niet verkocht vele zullen me voor gek verklaren maar ik ben nog steeds blij dat ik hem heb.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:08

Nadya schreef:
Ach, Lielle, wat jij over mij schijnt te denken of te vinden (net als in diverse andere topics Knipoog ), jouw eigen interpretatie, hoor. Haha!

gelukkig wel, zou vreemd zijn als dat al niet vrij was. En we waren het laatst zowaar ergens overe eens Haha!

Citaat:
Ik heb het hier niet over het wel of niet laten afmaken van een ziek paard. Dat lijkt mij een geheel andere discussie. Wel over de vrije keuze om mijn maatje weg te doen, mocht er een (vet) bod komen. NEE dus. Einde discussie. Haha!

Jouw standpunt is wel helder hoor, dat weet j wel over te brengen Haha! Maar we hadden het over afscheid moeten nemen van een paard, in allerlei omstandigheden. Ik heb afscheid moeten nemen van mijn enige eigen paard door een blessure, en van diverse andere om andere redenen. Ik heb daardoor in ieder geval het inlevingsvermogen opgedaan dat ik begrip kan hebben voor mensen die hun paard wegdoen omdat er veel geld voor wordt geboden. En ik kan ook begrijpen dat jij dat niet doet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:45

Lijkt mij vreselijk om je maatje te moeten missen vanwege een blessure, waar niets meer aan te doen is, Lielle Ja . Als mijn paard ooit vreselijke pijnen moet leiden en er is niets meer aan te doen, laat ik hem ook inslapen. Zijn kwaliteit van leven is het allerbelangrijkste. Maar ik had het verder niet over afscheid nemen in andere situaties..... Jij wel dus. Knipoog
Maar daar gaat dit topic toch niet over of ben ik gek? Haha!

Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij/zij een paard houdt. Wie ben ik als het mijn paard niet is?
Maar ik zou het zelf niet kunnen, om mijn Sam te verkopen. Ik hou zielsveel van dit ene unieke paard (en ze zijn net als wij mensen, allemaal uniek) en om de een of andere reden voelt hij aan als een zielsverwante. Kan het niet uitleggen, maar het gaat heel erg diep. Ik weet ook heel zeker dat hij niet voor niets in mijn leven gekomen is. Als je iets zo sterk voelt, wat betekent geld dan nog? Ik kijk dagelijks rond op MP, maar ben nog geen paard tegen gekomen wat dat unieke gevoel heeft opgeroepen, wat ik bij hem wel had. Wil niet zeggen dat ik geen leuke beestjes zie staan, want ja, die zie ik wel. Maar wij houden het er voorlopig bij eentje. Dat is wat ik wilde zeggen.....

Trouwens, geld vind ik sowieso niet zo erg belangrijk. Het is fijn als je er niet te druk over hoeft te maken, maar er gaat bij mij niets boven gezondheid en liefde. En met die twee dingen, red je het meestal wel in het leven (dan kun je ook geld verdienen, als je het even niet breed hebt. Zonder goede gezondheid is dat al heel wat lastiger. Knipoog ).

Maar ik ken zat mensen (inclusief in mijn vriendenkring) die zich wel heel druk maken over geld. Moeten zij weten. Ikke niet in elk geval. Ik zal waarschijnlijk nooit rijk worden (had ik toch bij mijn rijke ex moeten blijven, dan had ik tig paarden kunnen kopen Clown ) en ben er ook niet mee bezig. En toch voel ik me al zo ontzettend rijk in dit leven. Ja

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:50

Ik kon als ik wilde mijn tweejarige merrie allang kwijt, ik deed het niet omdat ik voor de hoofdprijs wil hebben * wat ze in de zakelijke wereld helemaal niet waard is*

Maar als ze dat geld ervoor willen betalen weet ik zeker dat er voor haar goed verzorgt word.
Mijn andere merrie word nooit meer verkocht. die blijft tot haar laatste ademteug. Die merrie heb ik een hele goede band mee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:14

Speciaal voor Nadya Knipoog

Fitzroy schreef:
Ja hoor, mooie strik erom heen en de trailer op!
Geen probleem, geen hand vol paarden maar een land vol paarden.
Het enige paard dat de rest van zijn leven hier mag slijten is mijn pensionado Fitzroy.
Voor de rest is alles te koop tegen de juiste prijs.

Fitz heeft heel veel voor mij gedaan en ik heb heel veel aan hem te danken.
Nu zal jij zeggen: dan heb je toch die speciale band met Fitz, en misschien is dat ook wel zo. Maar Fitz is afgekeurd voor de sport en het is mijn keuze geweest om hem te houden. Ik had hem idd ook naar de slager kunnen brengen, maar daar heb ik niet voor gekozen, gewoon omdat het voor mij een bijzonder paard is.
Mede omdat Fitz wel een box/plek bezet houdt en ik dus weet hoe het kan verlopen met blessures e.d. zou ik er nu wel voor kiezen om mijn paard te verkopen als er goed geld geboden wordt.
Ik moet wel reeel zijn en heb een paard om te rijden en niet om naar te kijken. Anders heb je al gauw een rusthuis voor geblesseerde paarden Knipoog

xFellty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:16

Nee echt nooit.
Als ik een pony koop, koop ik hem/haar niet om 'm vervolgens weer te vérkopen.
Okal krijg je veel geld.
Ik redt me best hoor.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:16

Nooit. Zelfs niet als ik zelf maanden brood zou moeten eten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:23

Fitzroy, bedankt voor je verhaal. Dan sta jij er toch gewoon anders in dan ik Knipoog . Als mijn Sam niet meer te rijden zou zijn, dan zou ik hem ook niet weg doen. Ik zit niet in de sport, ik heb hem echt als mijn maatje. Hij geeft me zoveel meer dan het rijden alleen (ik ben hem trouwens pas aan het inrijden Knipoog ) en de NH oefeningen e.d. die wij doen, zijn net zo goed prestaties. Wie weet op wat voor niveau we nog komen samen. Haha!

Ik wilde in de toekomst graag endurance gaan doen, leek me helemaal geweldig zo in de natuur. Zit er helaas niet in vanwege het feit dat zijn ene achterbeen iets korter is dan het andere (zie je trouwens niets van, hoor Knipoog ). Ik zal nooit keihard met hem voor wat dan ook kunnen trainen, heb ik pas van mijn dierenarts vernomen. Het zij zo, het is heel jammer, maar ik hoef toch geen ander paard. Lachen

En hij vult een plekje in de wei en dat kan makkelijk. Het is gewoon een iets ander verhaal, een andere insteek. Nogmaals, ieder zijn ding. Fijn dat jij Fitz een plekje gegeven hebt. Ja

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:41

Fitzroy schreef:
Speciaal voor Nadya Knipoog

Fitzroy schreef:
Ja hoor, mooie strik erom heen en de trailer op!
Geen probleem, geen hand vol paarden maar een land vol paarden.
Het enige paard dat de rest van zijn leven hier mag slijten is mijn pensionado Fitzroy.
Voor de rest is alles te koop tegen de juiste prijs.

Fitz heeft heel veel voor mij gedaan en ik heb heel veel aan hem te danken.
Nu zal jij zeggen: dan heb je toch die speciale band met Fitz, en misschien is dat ook wel zo. Maar Fitz is afgekeurd voor de sport en het is mijn keuze geweest om hem te houden. Ik had hem idd ook naar de slager kunnen brengen, maar daar heb ik niet voor gekozen, gewoon omdat het voor mij een bijzonder paard is.
Mede omdat Fitz wel een box/plek bezet houdt en ik dus weet hoe het kan verlopen met blessures e.d. zou ik er nu wel voor kiezen om mijn paard te verkopen als er goed geld geboden wordt.
Ik moet wel reeel zijn en heb een paard om te rijden en niet om naar te kijken. Anders heb je al gauw een rusthuis voor geblesseerde paarden Knipoog

toch wil ik hier ook even op reageren.
ook ik heb veel! geld geboden gehad op mijn kwpn en het blijft mijn keus niet te verkopen.
ik heb ook die andere kant meegemaakt en veel blessures e.d. achter de rug soms met de dood tot gevolg.
ik kan nu zeggen ik verkoop voor ze "een been breekt"
zakelijk gezien misschien wel zo slim maar als je zo moet gaan denken kan of durf je straks niets meer.
niet dat ik jouw mening niet respecteer maar ik begrijp heel goed waar nadya staat.
ik denk er namelijk ook zo over.
het gaat er niet eens om dat een ander er niet voor zou zorgen,want dat is onzin.
ook heb ik al een aantal keer een bod op mijn tinker gehad en ook afgeslagen.
zakelijk gezien pakte ik hem nu in en bracht hem weg,hij is een schat maar allergies voor alles wat je kan bedenken.
ik heb hem belooft dat hij hier oud mag worden,zolang ik dat kan.
en dat doen we daarom ook!
hoezo penny Clown

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:45

Nee, ik hoef er niet over na te denken. Mijn paard is blind, heeft een slechte rug en is al 18 jaar. Ik kan lang niet altijd op hem rijden door zijn gezondheidsproblemen. Maar hij is mijn paardje. Hij blijft bij me tot zijn dood.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:47

en of!

als ze nu een bod van 25000 zouden doen, zou ik haar ook komen brengen Clown

natuurlijk ben ik dol op mijn paard! maar mensen die dat ervoor neertellen dus ook. Voor dat paard echt wel weer een ander...

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:47

4 dubbele van wat het paard echt waard is?
Doei, doei paardje

whaha, voor dat geld zou ik hem zeker weg doen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:59

En zo zie je maar of mensen geld belangrijker vinden of niet. Knipoog
Ikke dus niet. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:02

Ik ook niet... en toch gaat hij misschien wel een keer... En dan niet voor een appel en een ei, daar is hij te goed voor.

Kawa die gaat niet die blijjft...daar is ruim meer dan het 10 dubbele van de aanschafprijs voor geboden...en die man is 5x terug geweest...als ik er zelf een prijs van gemaakt had was hij denk ik ook weg geweest

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:03

Pffff....vanaf zo'n 30.000 zou ze dr bij mij toch wel uit gaan, ik ben gehecht aan mijn paard maar heb haar nog niet zo lang en voor dat geld zou ik een verglijkbaar paard terug kunnen kopen (alleen dan zonder de vele spatjes) en ook nog eens alle mooie spulletjes die ik graag bij zou willen hebben. Maarja dat krijg ik toch niet voor dr geboden dus ze blijft lekker bij mij. Haha!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:05

Belladin niet,

de rest wel..

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:12

Ik zou zelfs allebei mijn goede jonge sportpaarden in willen ruilen als ik daarvoor mijn oude afgekeurde Jumper terug zou krijgen Huilen . (Let maar niet op mij, het verlies van Jumper zit me de afgelopen tijd blijkbaar erg hoog ook al is het bijna een jaar geleden. Ik mis hem op het moment heel erg Huilen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:15

Ach gut
Helemaal niet raar toch?
Dat was gewoon echt jouw paardje...echt hou maatje.
En als je dan andere paarden hebt die wel lief zijn, maar niet nét dat...dan is dat gewoon moeilijk.
Ach gut

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:16

NOOIT!! NEVER!! Boos!!
Dat zal egt raar zijn als je meer voor geld geeft dan voor je paard :S
Dat zou ik nooit doen!
Okal wou die me een miljoen geven!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:18

ehm, ik heb altijd gezegd, ik verkoop NOOIT mijn pony. Die blijft tot z'n einde.
Toch heb ik besloten hem te verkopen. Ik voelde mezelf niet goed op te pony, ik was te groot en te oud (21), dit terwijl ik van de pony hield en houd! Hij was mijn alles. Was ik verdrietig ging ik lekker bij hem in de stal zitten, we konden spelen en fijn rijden.
Dus mij is geleerd, zeg nooit NOOIT.
Nu heb ik valescus, en hoewel ik ontzettend veel om hem geef, ben ik er niet zo zeker meer van.. Misschien voor een heeeeeel goed bod en een HEEL GOED TEHUIS??

xJessiicaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:04

Nee, echtniet!!! Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:10

Ik denk niet dat ik Falco voor veel geld zou kunnen wegdoen. Ik heb, ondanks zijn jonge leeftijd, te veel met hem meegemaakt om hem te kunnen missen of om hem "weg te sturen".

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:16

Op dit moment zeg ik nee, absoluut niet.
Maar mischien is dat over een tijdje wel heel anders Lachen
Mischien zit ik dan wel in zo'n situatie dat ik hem wèl voor een groot bedrag weg zou doen.
Maar op dit moment blijft hij gewoon lekker bij mij (En ik denk dat dat ook nog wel even zo zou blijven Haha! )

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:17

Uhhhmmm nee.... al mijn dieren komen hier voor het leven. Dus blijven totdat ze hun laatste adem uitblazen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:23

Ik denk dat je dat natuurlijk pas kunt zeggen als het je echt geboden word.. Twee zullen op dit moment NIET weg gaan.. De andere met pijn in mijn hart toch wel.. met de gedachte iemand die er zo veel geld voor uitgeeft zal ook een top plaatsje kunnen geven..