Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:48

Midasje schreef:
Wat is dit nou voor een l*lkoek. mijn paarden komen dagelijks buiten.
Alleen als het erg slecht weer wordt en in de winter s'nachts gaan ze naar binnen.
Ik kan ook wel zeggen jullie gewoon laks zijn om de paarden gewoon in de wei te gooien en er niet meer naar om te kijken, scheelt toch weer stallen mesten he.

Mijn paarden kunnen kiezen en kunnen dus altijd naar binnen lopen als ze dat willen. Het gaat er om dat je paard de keuze kan maken, en niet jij. En wij mesten zowel de stallen als de paddock en het weiland, dus dat scheelt niets.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:48

Midasje schreef:
Alleen als het erg slecht weer wordt en in de winter s'nachts gaan ze naar binnen.
Ik kan ook wel zeggen jullie gewoon laks zijn om de paarden gewoon in de wei te gooien en er niet meer naar om te kijken, scheelt toch weer stallen mesten he.

Nou, dan is er toch geen probleem.... Meis, windt je niet zo op en voel je vooral niet zo persoonlijk aangevallen!
Gelukkig heb ik dagelijks 2 volle kruiwagens stront uit de wei... scheelt idd stallen mesten Clown

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:50

Nou ik vindt het gewoon niet leuk als er wordt gedaan of ik slecht ben voor mijn paarden.
Want dat is dus echt niet zo zou mijn eigen leven geven voor die beesten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:51

Haha! gisteren nog met onze buurman gesproken. Vraag waar zijn je schetties 's avonds want dan zie ik ze nooit. Antwoord die horen dan op stal die moeten 's nachts niet rondlopen. Heb nu visioenen van schetties die met hun dikke wintervacht in bed worden ingestopt Haha!

Trouwens paarden die op stal staan overdag of 's nachts teren in op hun doorbloeding van de benen. Ze zullen daardoor eerder schade aan hun benen ondervinden. Was een onderzoek van het weekend gehoord.
Van het weekend ergens geweest waar mijn paardje op stal stond. Oh wat heerlijk luxe. Verwarmde rijhal, verwarmde zadelkamer snik. Maar wat vondt mijn paardje ervan. Niets aan. Zal het argument dus eerder om willen draaien. Paarden op stal niet omdat het duurder is maar omdat het luxer is voor de ruiter. Ga nu naar buiten en proberen mijn paard in te vangen die naar de hoefsmid moet. En dekens blijven op stal langer heel dan bij paarden in de kudde. Weer een argument voor op stal zetten is goedkoper. Zadels en prijzen dat is echt een onzinnige opmerking. Boomloos of niet belangrijk het zadel past.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 16-11-07 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:53

_rosita_ schreef:
Nou, dan is er toch geen probleem.... Meis, windt je niet zo op en voel je vooral niet zo persoonlijk aangevallen!
Gelukkig heb ik dagelijks 2 volle kruiwagens stront uit de wei... scheelt idd stallen mesten Clown

Inderdaad, een weiland dat niet uitgemest wordt vind ik er altijd zo ranzig uitzien. Wij hebben ook een heel klein weiland, dus dan moet je wel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:01

Midasje schreef:

Pardon??? Ik sta in de regen, modder, vrieskou en/of storm mijn paard te voeren en te verzorgen, elke dag weer.
Misschien moet je eens goed lezen, wat mensen hier zeggen? Ik hou van alle paarden, hoor, en als ik het over ''barbiepaarden'' heb, zegt dat wat over hoe ik vind dat de eigenaren sommige paarden behandelen Knipoog . Jouw paarden staan zo vaak mogelijk buiten, toch? Dan heb ik het niet over jou... Knipoog
En er zijn inderdaad paarden die niet tegen bepaalde weersomstandigheden kunnen, mede ook omdat ze iets anders gewend zijn en soms door andere oorzaken.

Ik loop elke dag bijna 1 km over het land om bij mijn paard te komen, 's avonds in het stikkedonker (overigens heel mooi met zo'n sterrenhemel als gisteravond). Sommige mensen hier durven dat niet eens, durf ik te verwedden. Want stel je voor, helemaal in je uppie in een natuurgebied in het donker. Ik vind dat juist de mooiste momenten, omdat dat echt DE tijd van de paarden is en ik blij ben om daar een moment onderdeel van te zijn op dat tijdstip.....

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:04

Nou, veel minder werk, paarden op de wei... De mijne staat met 8 anderen altijd buiten. Er moet bijgevoerd worden, voerbak schoongemaakt, in de zomer uitgemest, omheining controleren, voerstoepjes geveegd, noem maar op! En ook als het giet van de regen, 35 graden is of als het sneeuwt.
En ja, het is misschien wel wat goedkoper, maar je kan je paardenhobby zo duur maken als je zelf wilt. Mijn paard is niet geschikt om op stal te staan, hij drukt deurtjes uit de voegen en gaat alleen maar klieren zodra hij niets meer te eten heeft. Daarbij is hij een echt buitenpaard en zeer gelukkig met zijn vrienden om hem heen en dat is ook heel wat waard Knipoog
Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen hoe hij zijn paarden houdt, maar vind het jammer dat er maar weinig rekening wordt gehouden met de wensen en gedragingen van het paard...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:20

Ben het met TS ens dat je nooit mag bezuinigen op een paard; even een beestje aanschaffen (welk dier dan ook) en er altijd op beknibbelen vind ik ook naar. Als het te duur is, moet je geen paard kopen....
Maar dat geldt voor mensen die paarden houden uit alle disciplines (over cheap gesproken bijv, kijk eens rond op de paardenmarkt.... een en al verwaarlozing.... maar dat zijn boerepummels en geen NH'ers). Het zegt meer iets over de eigenaar dan de filosofie die hij aanhangt (NH bijv.).
Laat iedereen dus vooral lekker zijn eigen ding doen. Als het geluk van het dier maar op nr 1 staat, en er altijd voldoende geld is om de best mogelijke verzorging te geven.
@ TS: ben bang dat je gewoon nare mensen hebt getroffen.... ongeacht welke discipline of visie.
Tot slot denk ik ook dat een paard zoveel mogelijk buiten moet staan... ik heb heel vaak gezien hoe een dier daar van opbloeit! Haha!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:22

Midasje schreef:
wat houd dat natuurlijk bekappen toch in staan jullie dan in de struiken of zo ???

Ik moet hier heel erg om lachen. Zie het helemaal voor me ROFL

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:25

Vasthi schreef:
Midasje schreef:
wat houd dat natuurlijk bekappen toch in staan jullie dan in de struiken of zo ???

Ik moet hier heel erg om lachen. Zie het helemaal voor me ROFL

Mijn professionele natuurlijk bekapper staat dan in de struiken mijn paard te bekappen, jaaaaaaa Knipoog .
Leuk he? Hyper!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:27

natuurlijk bekappen is niet zo natuurlijk als je denkt hoor, je snijdt de verzenen weg en het paard krijgt een andere beenstand

Die verzenen moeten zo kort mogelijk, want door deze lange achterkant landt een paard zogenaamd op de toon en dat zou heel schadelijk zijn.

Een korte gang, dikke benen en gallen zijn hier vaak het gevolg van

*wilt hier verder geen discussie over*

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:33

_Skess_ schreef:
natuurlijk bekappen is niet zo natuurlijk als je denkt hoor, je snijdt de verzenen weg en het paard krijgt een andere beenstand

Die verzenen moeten zo kort mogelijk, want door deze lange achterkant landt een paard zogenaamd op de toon en dat zou heel schadelijk zijn.

Misschien moet je in dat geval je ( ondoordachte en totaal kromme, zonder enig verstand van natuurlijk bekappen) mening voor je houden!
Hamer
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 16-11-07 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:33

lekker hoor als het bericht aangepast word.... Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Nammie op 16-11-07 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:34

@rosita; iets genuanceerder op andermans mening reageren is wel zo prettig!

Maar goed, nu weer on topic:

Ik denk dat het hier in dit topic niet gaat over welbewust paarden op een natuurlijke manier houden, al of niet natuurlijk bekapt.
het gaat hier over mensen die overal op bezuinigen en dan onder het mom van 'natuurlijk'.

Zoals ik eerder in dit topic voorbij heb zien komen: iemand die zijn paard niet eens laat enten.
Ik vraag me af of zo'n pseudo-natuurlijk-figuur zich realiseert wat de kosten zijn als zijn paard tetanus krijgt. Als hij al een DA laat komen; misschien moet het volgens hem wel 'door het paard zelf opgelost worden'...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:35

_rosita_ schreef:
_Skess_ schreef:

Misschien moet je in dat geval je ( ondoordachte en totaal kromme, zonder enig verstand van natuurlijk bekappen) mening voor je houden!
Hamer

Pardon??? Doe even normaal zeg Boos! Ik heb er degelijk verstand van want ik heb het met eigen ogen gezien en zelfs gedaan Knipoog

heb de mod even gepbt over jou gedrag...sjemig wat ben jij kinderachtig Nagelbijten / Gniffelen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:37

_Skess_ schreef:

Dat is wel heel makkelijk praten... Er wordt helemaal niks gesneden aan mijn paarden. En paarden horen laag te staan aan de achterkant, dat is nu juist de natuurlijk stand. Hoeve met hoge achterkantjes zie je alleen bij paarden met ijzers, anders slijt het gewoon zo dat ze vanzelf laag komen te staan... Laag is ook noodzakelijk voor bevordering van de groei, de straal moet immers de grond raken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:38

Ik weet hoe het gaat.... heb het zelf gedaan

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:39

Hamer[/quote]

Pardon??? Doe even normaal zeg Boos! Ik heb er degelijk verstand van want ik heb het met eigen ogen gezien en zelfs gedaan Knipoog

heb de mod even gepbt over jou gedrag...sjemig wat ben jij kinderachtig Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

Vond je dat leuk om een paard naar de kloten te helpen met natuurlijk bekappen??
Je hebt het immers zelf gedaan?!!!

beantsje

Kom op jongens....er zijn genoeg topics over natuurlijk bekappen. Even weer on topic please...

_rosita_

beantsje schreef:
@rosita; iets genuanceerder op andermans mening reageren is wel zo prettig!

Maar goed, nu weer on topic:

Ik denk dat het hier in dit topic niet gaat over welbewust paarden op een natuurlijke manier houden, al of niet natuurlijk bekapt.
het gaat hier over mensen die overal op bezuinigen en dan onder het mom van 'natuurlijk'.

Zoals ik eerder in dit topic voorbij heb zien komen: iemand die zijn paard niet eens laat enten.
Ik vraag me af of zo'n pseudo-natuurlijk-figuur zich realiseert wat de kosten zijn als zijn paard tetanus krijgt. Als hij al een DA laat komen; misschien moet het volgens hem wel 'door het paard zelf opgelost worden'...

PARDON!!!
Wie komt hier nu met een ongenuanceerde mening? Lees eens ff zeg!

O, ja trouwens... Ik ben dat figuur wat zijn paard niet laat enten tegen een griepje... Wél tegen tetanus, maar goed... Ook hier heb jij uiteraard al eenhele mening over gevormd, zonder je af te vragen wáárom. Want tsja... Waarom niet? omdat het zo hoort uiteraard!
Overigens laat ik over het algemeen ook zeker niet snel een dierenarts komen, aangezien mijn paarden bijna nooit iets mankeren, als ze dan iets mankeren kijk ik dat idd eerst even aan, ipv als een kip zonder kop de DA te laten komen en vervolgens te horen dat ik het 'even aan moet kijken'

Liever wordt ik ook geen natural of pseudo-natuurlijk-figuur Clown genoemd... Mijn naam is Rosita en ga al 16 jaar zo met mijn paarden om, niets naturals aan.

_skess_: wanneer jij mij niet normaal vind reageren, kijk dan vooral ook even heel goed naar jezelf!
Ik zal niet zeggen dat ik vriendelijk gereageerd heb, maar dat was ook zeker mijn bedoeling niet, gezien jouw kromme reactie!
Dat JIJ de hoeven van je paard vern**kt hebt, wilt nog niet zeggen dat het hele natuurlijk bekappen de hoeven verstierd, ook hier weer: kijk eens naar jezelf en wat jij in dat geval voor je paard z'n hoeven betekend hebt Knipoog
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 16-11-07 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:40

_Skess_ schreef:

heb de mod even gepbt over jou gedrag...sjemig wat ben jij kinderachtig Nagelbijten / Gniffelen

Sorry hoor, maar als jij op 18-jarige leeftijd al zoveel verstand van bekappen meent te hebben en het al zelf gedaan hebt, krijg ik direct twijfels... Als je zo'n volledig ongenuanceerde reactie plaatst, kun je natuurlijk reacties verwachten...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:40

ik heb hem niet naar de klote geholpen als je dat soms dacht hoor...zo ver ben ik niet gegaan heb een cursus gedaan en geleerd dat het paard lager moet staan en je zo moest vijlen.

Verder wilde ik zelf niet gaan omdat me dat te ver ging. Je snijdt in het leven en dat doet ongelofelijk zeer. Heb ik zelf aangegeven dus zelf heb ik dat paard niet naar de klote geholpen.

heb echt duidelijk aangegeven dat ik geen discussie hier over wilt en vind de reacties op mijn bericht nogal kinderachtig.

@ Simone,

tja als je vanaf je 5e al bezig bent met paarden.....trek geen conclusies zonder dat je wat van me afweet...pff..
Laatst bijgewerkt door Coconut op 16-11-07 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:41

Ik weet niet welke cursus jij gevolgd hebt, maar in het leven snijden doet geen enkel weldenkend mens... Als je geen discussie wil moet je niet op een discussieforum een provocerende reactie plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 16-11-07 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:41

_Skess_ schreef:

Mijn paard staat niet te laag en te kort, maar gewoon zoals het moet zijn. Hij heeft prachtige hoefjes, zelfs stukken beter dan toen 'ie TB werd. Jij wilt geen discussie. Roep dan ook geen onzin.
Kom eens bij hem kijken, zou ik zeggen.... Knipoog
Kun je meteen zien hoe hij er bij staat in zijn enorme weiland. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:42

Oooooh, je hebt een cursus bij een kwakzalver gevolgd. Tja.... Gestoord
Ik laat een prof komen, doe het niet zelf en dat wil ik ook niet. Knipoog