Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucky

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:30

Nikka schreef:

Nou 3 keer in de week in het bos en 1 a 2 keer in de bak dressuur met de teugel van de stang (ff geen idee hoe ik het moet verwoorden) nog langer dan op de foto's.....

En daniella74, dat is dus nooit.... en ze heeft die hengst al vanaf dat hij 4 maanden is...[/quote]

ken haar ook een beetje en zij rijdt heel vriendelijk en respectvol.[/quote]

Jeeej, nog meer fans van Marian en Pajk Lachen Als je ook op haar site kijkt, ik vind haar echt het voorbeeld van iemand die er goed mee omgaat op het moment dat ze verder komt in de sport (nu Z2)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:32

Ja was afgelopen keer haar laatste Z1 wedstrijd, zei ze.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:33

daniella74 schreef:
jumpertjes schreef:
Voordat ik commentaar heb op Anky, heb ik al duizenden topics en commentaren gehoord over de basisruiters in Nederland, die het allemaal wel zo slecht doen, en die het allemaal wel zo slecht voor hebben met de paarden.
Ik vindt het prima dat deze "voorbeeldruiters" ook eens onder de loep worden genomen.

Piaffe en Passage is nog steeds geen natuurlijke gang...
Ik moet dan altijd denken aan circusberen die ze op een gloeiende plaat zetten...

"KIJK EENS WAT IE LEUK DANST???"

right... helemaal uit zichzelf...

Passage en piaf zijn wel degelijk natuurlijke bewegingen.

het zijn niet geheel natuurlijke bewegingen maar ook niet gedwongen, van uit de verzameling komt het achterbeen erronder en zo krijg je ze in de piaffe en passage (wat makkelijk gezegd want dit duurt echt lang)

ik vind dat de paardensport wat doordraait ... ik zie ook op wedstrijd wel eens na de proef als de proef gespannen ging die mensen hun paard over het terrijn nog even narijden maar dat noem ik ook geen narijden meer, met een shagerijnige kop aan die mond te sleuren en boos te worden want hij deed het zo fout, en dan vraag ik me echt af , het is tog een hobby ?

en ook bij topsport zo, topsport of geen topsport het moet wel je hobby en je passie blijven...
en als ze dit net zoals op de foto's getoond een trainingsmethode noemt dan weet ik niet meer waar de paardensport over gaat, een paard even de krul in trekken en echt het uiterste er uit halen in een onnatuurlijke houding,

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:34

(ik heb een quote stoornis volgens mij Tong uitsteken)

Ja bij de Gooische jachtvereniging volgens mij Lachen Heb je haar gezien daar?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:42

Moderatoropmerking:
Graag de discussie ontopic houden Lachen Marian en Pajk zijn ongetwijfeld goed bezig, maar daar gaat het topic niet over Lachen

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:43

okidoki

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:45

Nou- mogen mensen geboycot worden tijdens belangerijke evenementen na het laten zien van zulk rijgedrag?...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:48

Dat mag, gebeurd ook wel eens dat iemand ergens personna non grata wordt verklaard.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:49

Ik vind oko dat dat mag. Desnoods een periode uit de roulatie...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 21:50

Ik hoor hier nog als een vallen dat de paarden van Anky heel sensibel zijn en hoog in het bloed staan.
Salinero 17,58% (bijna een koudbloed)
Painted Black 26,95%

Maar als je deze paarden 9 kg krachtvoer op een dag geeft (heb ik eens gelezen over Salinero)
vind ik het niet zo gek dat deze zo gek zijn als een deur.

Die van mij zou de box uitstuiteren. Haha! Deze krijgt geen krachtvoer maar 5-granenmix en dan 2-3 kg per dag.

Het gros van de KWPN- paarden in Nederland heeft een xx/ox percentage van 25 - 43 % ( hang me er niet aan op )
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 01-10-07 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:51

Ach, het wordt zo gestigmatiseerd he? heb nu jong diertje, 80 % Volbloed, broodnuchter en fors gebouwd.
Gaat ook niet altijd op idd, en met voer krijg je ieder dier gek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:56

Volbloed of niet heeft ook niet alles met karakter te maken
Mijn zanda-tje heeft ook niet zoveel bloed (24,61), stamt af van tango --> Jazz (39,85)
En hij is soms echt super cool, maar soms heeft hij jazz neigingen

Jazz heeft ook niet zoveel bloed, maar men weet ook hoe die is.

Kawa (65.63% ) heeft veel meer bloed dan Zanda, is ook een pittig paard, maar ik zeg steeds dat ik aan Zanda precies dezelfde heb Lachen

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 21:58

Runningkawa geeft ze beiden eens 9 kg krachtvoer op een dag. Dat doe jij echt niet (grapje) Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:59

Van jazz hoor je soms dat het dieren zijn die enorm kunnen staken en uitadgen; weinig Volbloeds die ik ken met dat stakerige hoor! die zijn ongeremd in hun inzet. maar je moet ze gewoon met respect behandelen, thats all. Ze zijn vaak net wat intelligenter en vlugger...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:02

Nee, dan weet ik zeker dat ik niet boven blijf zitten Lachen

Maar ik wil er wel mee aangeven dat de percentages bloed er weinig mee te maken heeft.

Jazz paarden willen ook met respect behandeld worden, daar ligt denk ik in de meeste gevallen het probleem met het niet om kunnen gaan van die soort paarden.

Kawa is ook zo'n paard, gaat echt voor je door het vuur...maar heeft er ook al enkele ruiters binnen 5 min afgewerkt en dat ik stond te kijken van..huh...is dat Kawa die daar rond bokt??

En ik ben iemand die het idd jammer vind dat er niet meer paarden zijn die zo hun ruiter niet laten zandhappen...zou ze wel leren Ja

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 22:05

Citaat:
En ik ben iemand die het idd jammer vind dat er niet meer paarden zijn die zo hun ruiter niet laten zandhappen...zou ze wel leren

Ik ben helemaal met je eens!!!! Kompleet in de staak vind ik ook goed. Haha!

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:05

daniella74 schreef:
Voor springen geldt eenbeetje hetzelfde. Op een gegeven moment doen ze het gewoon niet meer en dat punt is al relatief snel bereikt.

Wat ik me afvraag is als dat punt bij een eventer of een springpaard al snel bereikt wordt, waarom men dan denkt dat een top-dressuurpaard wel alles pikt en netjes doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:07

Helaas zal dat bij een aantal ruiters resulteren in een kwak verdoving erin....slof eraan en alle leven uit het paard helpen....
De geest breken...dan doet hij niks meer uiteindelijk....
En helaas heb ik dat eens met eigen ogen mogen zien...geen top paard overigens...maar wel 1 met karakter....

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:08

runningkawa schreef:
Nee, dan weet ik zeker dat ik niet boven blijf zitten Lachen

Maar ik wil er wel mee aangeven dat de percentages bloed er weinig mee te maken heeft.

Jazz paarden willen ook met respect behandeld worden, daar ligt denk ik in de meeste gevallen het probleem met het niet om kunnen gaan van die soort paarden.

Kawa is ook zo'n paard, gaat echt voor je door het vuur...maar heeft er ook al enkele ruiters binnen 5 min afgewerkt en dat ik stond te kijken van..huh...is dat Kawa die daar rond bokt??

En ik ben iemand die het idd jammer vind dat er niet meer paarden zijn die zo hun ruiter niet laten zandhappen...zou ze wel leren Ja

Nou dat heeft painted black tijdens die prijsuitreiking kennelijk ook gedacht :p
Nee grapje, het zou best kunnen dat hij gewoon erg geschrokken is, maargoed, het lijkt me voor Anky ook best wel vervelend om bij zo'n wedstrijd van haar paard te vallen, voel je je toch ongemakkelijk (zou ik ook hebben tenminste, ook al weet ik dat het bij iedereen kan gebeuren...)

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 22:08

Karl66 schreef:
daniella74 schreef:
Voor springen geldt eenbeetje hetzelfde. Op een gegeven moment doen ze het gewoon niet meer en dat punt is al relatief snel bereikt.

Wat ik me afvraag is als dat punt bij een eventer of een springpaard al snel bereikt wordt, waarom men dan denkt dat een top-dressuurpaard wel alles pikt en netjes doorgaat.

Ik heb er eentje in gedachten die het ook wel gehad heeft. Ik moet nog zien of deze terugkomt.

Maar voor deze heb ik wel bewondering!!!!!
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 01-10-07 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 22:10

runningkawa schreef:
Helaas zal dat bij een aantal ruiters resulteren in een kwak verdoving erin....slof eraan en alle leven uit het paard helpen....
De geest breken...dan doet hij niks meer uiteindelijk....
En helaas heb ik dat eens met eigen ogen mogen zien...geen top paard overigens...maar wel 1 met karakter....

Verdoofd zie ik ze ook wel eens lopen. Moet je vooral naar de ogen kijken, zit geen leven meer in.
Triest hoor.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:33

Nounou... als de "top" zo het voorbeeld moet geven dan mag er toch wel eens driftig ingegrepen worden.. dit slaat alles!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 22:35

Bij verdoven praat ik niet over de top.(die kijken wel uit) Het gaat bij mij over de regio-wedstrijden.
Niet gepakt worden is dan de kunst. Haha!
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 01-10-07 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:39

oow mijn god!! dat dat paard zijn nek niet breek!! dat mens is egt ziek in der hasses! hoe kan je dat je paard aan doen!?

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:44

Zo resoluut zou ik nou ook weer niet oordelen... het is fout en het hoort niet maar zen nek breken...