Heb vandaag een PONY GEWONNEN! *Update*: foto's op pag. 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Heb vandaag een PONY GEWONNEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:48

He Joyce, gave naam hoor Switch en het pasgeboren kleintje jaja had eindelijk een naam besloten kan je weer 1 bedenken Knipoog mooi beestje hoor. Kan niet wachten op de aankomende foto's Je kan zometeen wel een heeel groot span gaan rijden Tong uitsteken

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:59

wat leuk zeg!! Gefeliciteerd Haha!

Ben ook ooit een paar keer op de koetsenmarkt geweest, wel altijd gegokt.. maar nooit gewonnen Clown ! Veel succes met het kleine ding Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:01

JoyCiej007 schreef:
Zeker niet.... Daar ben ik ook wel eerlijk in, ik heb wel gelijk naar zijn beenstand gekeken, zijn gebit (heeft wel 2 van die haaktandjes/wolvendingetjes voor in zijn gebit, maar heeft daar op die plaats verder geen last van, gelukkig zitten ze daar, en niet verder achterin, anders hadden ze eruit gemoeten Knipoog staat van de hoefjes e.d.

Bovendien kom ik ieder jaar op die koetsenmarkt, en er staan altijd best wel leuke, mooie shetten, zeker geen afgedankte beestjes. Had toch wel verwacht dat het hengstje zou zijn, die zijn immers moeilijk kwijt te raken. Maar dat het een ruintje is, is toch wel een heel groot voordeel. bovendien zijn die mensen daar zo eerlijk, die zouden echt geen pony met ernstige gebreken, ziektes, of een erg afgedankte/verwaarloosde pony uitloven als prijs...

das wel heel mooi, dat geeft ook zeker een stuk vertrouwen mee als je zo'n diertje wint!!
De hoeven en benen is indd ook vaak het eerste waar ik naar kijk en na de tanden ook, daar komt immers een bit in en ze moeten er mee kauwen,

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:12

en natuurlijk van harte gefeliciteerd met het merrie veulen
alles goed en gezond ermee?
leuk hoor 2 verrassingen in 1week Knipoog
nou was het veulen natuurlijk niet echt een verrassing maar het behoort wel tot het lijstje Knipoog
veeeel plezier in dit lekkere weer met de 2 nieuwelingen Ja

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:23

Jeetje Joyce!! Ineens heel veel pony's! Echt superleuk joh!! Haha!
Groot-pony-houder Cool

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:55

Gefeliciteeerd

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:57

Gefeliciteerd!
Gelukkig issie naar iemand gegaan die wat over paarden weet, moet d'r niet aan denken dat iemand die er niks van weet 'per ongeluk' een pony wint. Bloos

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:46

hoi.
heel erg gefeliciteert, ik weet precies wat je voeld, ik heb nu al weer 13 jaar geleden een veulen gewonnen Go jij! Go jij! , hier kon je ook kiezen voor 400 gulden, dit veulen (lester) zag er des tijds helaas niet zo goed uit Ach gut , hij mankeerde echt van alles, maar goed het is allemaal goed gekomen en ik heb hem nog steeds Pling

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:25

Wow echt een pennydroom van elk meisje!
Een pony winnen! leuk dat dat je nu nog overkomt! echt een super leuk dier!
Zou leuk zijn als je hem ook aan kan houden.
Heel veel plezier ermee!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 11:13

Aan iedereen: bedankt voor alle leuke, spontane reacties en alle felicitaties Lachen Gister weer even gelongeerd, vrij gesprongen, en toen even mijn bijrijdster voor Otje er op (is wel ietsje te lang, maar weegt haast niets, dus om even te proberen) en hij deed het super braaf. Is nog niet zo goed aan de stemhulpen als Otje, maar ga vandaag toch even het mentuig van Otje op Switch proberen Knipoog Zou hem toch ook gráág voor de kar wilen hebben Lachen

Met hem gaat alles dus prima, en volgens mij voelt hij zich al helemaal thuis hier Lachen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:14

Wat leuk Joyce!
Als je nog een tuigje zoekt, heb ik hier nog wel wat liggen wat je even kan passen Tong uitsteken

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:17

Zo vet hé.
Gefeliciteerd! Ja

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:20

Gefeliciteerd!!
Heel veel plezier ermee!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 11:57

kas_flower schreef:
Wat leuk Joyce!
Als je nog een tuigje zoekt, heb ik hier nog wel wat liggen wat je even kan passen Tong uitsteken

Bedankt voor het aanbod Eline, maar ik heb toch zo'n sterk vermoeden dat een tuig dat op een shet van 1.03m. béter op een shet van 90 cm. past dan een tuigje voor een pony van slechts 76 cm Tong uitsteken Maargoed, ik ga vandaag dus eens even kijken.

Denk wel dat ik zowiezo ander hoofdstel moet kopen, ik ben niet zo'n fan ervan om op een enkelgebroken trensje, normaal hoofdstel zonder oogkleppen te mennen, en dat hoofdstel van Otje is toch aardig aan de maat Lachen

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:00

Leuk ! Ik ben blij voor je:)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:32

leuk hoor Ja
zet je foto's in het topic? Haha!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:36

Leuk zeg! Haha! Gefeliciteerd! Haha!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:51

aah wat fijn!!Zal idd wel ff schrikken geweest zijn...Haha!
Hij heeft idd wel een erg apart kleurtje..lekker dingetje is het.
Nog veel plezier met hem!!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 02:16

Dat noem ik pas mazzel hebben!!! Sigaar jaloers Clown hihi
Ik dacht meteen aan die film, babe het biggetje Tong uitsteken is precies ook zo!
groet, esther

karliienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:45

Haha wat leuk zeg Haha!
Een ''Gewonnen pony''!
Veel plezier nog met hem, al denk ik dat dat vast wel zal lukken Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:54

Bedankt mensen voor alle leuke reacties Lachen

Pfoe, was wel even een hele papier rompslomp.... volgens de sponsor van de menvereniging (waar de pony vandaan komt) had hij (de sponsor) hem weg van een boertje uit Heeten, pony heette daar 'Polleke' (nu omgedoopt door mij tot Switch) en diende als gezelschapspony. Meneer had ineens genoeg van zijn pony, en vroeg de latere sponsor om het beestje maar 'op te ruimen'; met andere woorden; naar de slacht er mee. Sponsor vond dit zonde van zo'n leuk en mooi beestje, heeft hem toen meegenomen en aan de menvereniging ter beschikking gesteld voor verloting op de koetsenmarkt.

Echter, pony is niet gechipt, zit geen eigendomsbewijs, paspoort oid bij, helemaal niets. Ben super blij met de pony, maar zelfs al zóu ik er van af willen, ik zou hem niet eens bij de slacht kwijt kunnen, op ponymarkt kom je er niet eens op, krijg je fikse boete toe, zelfde verhaal met inschrijven voor wedstrijdjes e.d. en mag bovendien ook niet over de weg vervoerd worden...

Goed, toen ik dat hoorde vond ik het allemaal dus wel een beetje krom geregeld... Ik ging er vanuit toen ik die sponsor belde dat hij wel papieren e.d. van de pony had...

Nu zou het dus zó zijn dat ik dus een pony heb gewonnen, maar zelf allerlei kosten moet maken voor chippen, paspoort e.d. voórdat ik hem 'legaal' mag houden en er uberhaupt iets mee kan doen. Van de week menvereniging gebeld... Vrouw aan de tel. ging over die 'verloting', ik legde hele verhaal uit, zij wist er niets van... maar was het zeker met mij eens dat dit dus niet klopte; pony winnen en dan éérst kosten maken voordat je hem normaal volgens verplichte regelgeving kan houden.

Ze gaat dus v/d week met het bestuur van de vereniging overleggen, en één dezer dagen zal ik er over teruggebeld worden... Lachen Gelukkig maar... Ik zou het in iedergeval wel erg netjes en eerlijk vinden als ze zouden zeggen 'laat die pony maar chippen en vraag maar paspoort aan, dan vergoeden wíj de kosten'...

Gaat me niet eens om de kosten, maar meer om het hele principe Knipoog

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:56

Pfff dit was dus 't 'addertje onder 't gras'...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:59

A10 schreef:

Inderdaad Scheve mond
Hopelijk regelen ze het grootste deel voor je!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:02

A10 schreef:

Eigenlijk wel ja Knipoog men mag spreekwoordelijk gezien dan wel niet 'een gegeven paard in de bek kijken', maar dat vat ik dus niet al te letterlijk op. Kijk, dat zijn hoefjes even van de binnenkant wat meer bekapt moeten worden, prima, zijn mijn kosten voor mijn pony...

Maargoed, ik stelde ook aan de tel. de vraag of ze dus ieder jaar van die pony's hebben zonder chip, papier e.d.... Volgens haar was dit dus echt de eerste keer, en de menvereniging had hier dus blijkbaar geen weet van... Tsja, in principe is het dus vanaf begin 2004 verplicht, of het nu shetten of dure sportpaarden betreft, maar er is denk ik nog steeds een aantal beesten die gewoon bij boertjes rondhuppelen als 'gezelschap', waarvan die eigenaren het blijkbaar dus niet nodig vinden.

Terwijl wij (henk en ik) ons toch écht aan alle verplichte wetgevingen houden... Knipoog

Maargoed, ik ga er vanuit dat het dus allemaal wel goed komt Lachen

Ik heb trouwens ook even met de man gebeld die de pony kwam afleveren (ook v/d menvereniging) en die bood heel aardig al aan om mijn pony met zijn trailer op te komen halen, hij wist nog wel 'goedkoop' adresje waar ze dat dus deden (anders moet ik helemaal DA laten komen met voorrijkosten e.d.) want hij had zowiezo ook nog wel een pony die gechipt moest worden e.d.
vond het wel erg vriendelijk van hem, aangezien ik niet zomaar beschikking heb over een trailer... Knipoog

Marieke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:02

Ohh super .. K wou dat ik dat had Bloos