Al bieden ze een miljoen!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Al bieden ze een miljoen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:52

Elke, ik had bv. ook een miljonair als vriend uit kunnen kiezen Knipoog (en dat is echt waar), maar geld vind ik niet belangrijk.
Bij mij draait het in het leven om hele andere dingen. Ik heb beide kanten gekend, hoor, van arme tiener zonder enige cent op eigen benen staan tot aan een rijke vent hebben en me nooit meer ergens druk over hoeven maken (dan had ik wel tig paarden kunnen kopen). Maar ja, de man waar ik nu mee ben, van hem hou ik echt zielsveel. En hij ook van mij. Lovers

Ik ben dus dolgelukkig met mijn gezin, zoals het nu is samen met onze katten en paard. Die gaan voor geen goud meer weg. Financieel hebben we het ook niet nodig. Ik hoef geen miljonair te zijn. Ik ben liever gezond en gelukkig zoals het nu is, met de mensen en dieren waar ik iets heel bijzonders mee heb. Daar gaat voor mij niets boven.

Ons huis mogen ze wel voor een miljoen kopen. En mijn autootje ook Knipoog (voor ietsje minder is ook goed). Die zijn voor mij vervangbaar. Maar mijn dieren zijn niet vervangbaar, net als mijn dochter en vriend trouwens.

Dus iedereen mag het zelf weten. Ik doe mijn lieve Sammy niet weg voor een miljoen of wat voor bedrag dan ook. Hij blijft de rest van zijn leven bij ons.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:55

Nadya schreef:
Elke, ik had bv. ook een miljonair als vriend uit kunnen kiezen Knipoog (en dat is echt waar), maar geld vind ik niet belangrijk.
Bij mij draait het in het leven om hele andere dingen. Ik heb beide kanten gekend, hoor, van arme tiener zonder enige cent op eigen benen staan tot aan een rijke vent hebben en me nooit meer ergens druk over hoeven maken (dan had ik wel tig paarden kunnen kopen). Maar ja, de man waar ik nu mee ben, van hem hou ik echt zielsveel. En hij ook van mij. Lovers

Ik ben dus dolgelukkig met mijn gezin, zoals het nu is samen met onze katten en paard. Die gaan voor geen goud meer weg. Financieel hebben we het ook niet nodig. Ik hoef geen miljonair te zijn. Ik ben liever gezond en gelukkig zoals het nu is, met de mensen en dieren waar ik iets heel bijzonders mee heb. Daar gaat voor mij niets boven.

Ons huis mogen ze wel voor een miljoen kopen. En mijn autootje ook Knipoog (voor ietsje minder is ook goed). Die zijn voor mij vervangbaar. Maar mijn dieren zijn niet vervangbaar, net als mijn dochter en vriend trouwens.

Dus iedereen mag het zelf weten. Ik doe mijn lieve Sammy niet weg voor een miljoen of wat voor bedrag dan ook. Hij blijft de rest van zijn leven bij ons.

Jij kan het niet mooier verwoorden vind ik.. Daarom sluit ik mij bij jou aan.

Opmerkingen van ; ik doe er dan nog een strikje omheen.. Sja, dat zegt dan iets over de band die jij hebt met je paard. De band die ik met mijn paarden heb, die zijn nog meer waard dan al het geld en goud wat er op de wereld is. Die zijn onbetaalbaar.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:57

Dat zegt niet altijd iets over de band met je paard hoor Lachen . Ik heb een hele goede band met mijn paard, maar als er een groot bod opgedaan wordt, tja dan zoek ik me een paard waar ik weer zo'n band mee kan opbouwen. Dit gaat meer over van welk principe je bent en dus niet over hoe je band met het paard is. Oke, in sommige gevallen wel, maar niet iedereen die zegt van 'een strik erom' heeft een slechte band met zijn paard hoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:02

Dat weet ik niet, Elke, maar het komt niet echt heel aardig over, vind ik, als ik zoiets lees.
Ik zou tranen met tuiten janken, als ze Sam op kwamen halen en ik kreeg daarna een miljoen in handen.
Ik zou mezelf niet eens meer recht in de ogen meer aan kunnen kijken.

Maar ja, ik zal wel een hele rare zijn. En eerlijk gezegd, ben ik dat heel graag in dit geval. Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:03

Elke86 schreef:
Dat zegt niet altijd iets over de band met je paard hoor Lachen . Ik heb een hele goede band met mijn paard, maar als er een groot bod opgedaan wordt, tja dan zoek ik me een paard waar ik weer zo'n band mee kan opbouwen. Dit gaat meer over van welk principe je bent en dus niet over hoe je band met het paard is. Oke, in sommige gevallen wel, maar niet iedereen die zegt van 'een strik erom' heeft een slechte band met zijn paard hoor.

Laat ik het anders zeggen.. Wat als de vraag van dit topic luidde:
Zou je je kind verkopen voor een miljoen? Dan zou er (waarschijnlijk) niemand zeggen.. Jahoor met een strik erbij en verkopen maar.
Want het je kind, je houdt van je kind.. Je kind kan door geen ander kind vervangen worden want je houdt van dit kind.. En dit kind is belangrijker dan geld..

Maaaaar ik denk ook zo over mijn paard. Er lopen nog duizenden leuke paarden rond.. maar dit is mijn paard, dit is het paard die mij met veel dingen geholpen heeft, dit is het paard waar ik zielsveel van hou, dit paard is belangrijker dan geld.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:06

Goh, ik hou niet van kinderen, dus ik kan niet antwoorden op die vraag Bloos .

Mijn paard is ook mijn kind, maar toch is het iets wat per persoon anders is. En of dat nu aardig overkomt of niet... hoeft dat dan? Clown
Ik zou ook janken als mijn paard verkocht zou zijn, maar niet om het feit dat ze daarna een miljoen in mijn handen duwen hoor. Gewoon om het feit dat dat dier weg is...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:08

Daarbij zeg ik alleen dat het iets zegt over de band met je paard. Dat betekend niet dat je band per direct slecht is.. Maar dat je band niet zo sterk is als die van mij. Anders zou dit je niet eens aan het denken zetten.

Je geeft nu zelf aan dat het per persoon "anders" is. En dat is wat ik ook zeg.. De band is dus anders tussen de mensen die zeggen; mijn paard is mijn vriend en die verkoop je niet. Of de mensen die zeggen; Jahoor, en een strik erom heen Knipoog

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:09

Goed, maar begrijp dan ook ons standpunt zoals ik dat van jullie moet begrijpen en heus ook wel doe Ja . Mijn band met mijn paard is heus even sterkt al die van jouw met jouw paard hoor. Daar kan je eigenlijk niet over oordelen .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:10

Ja, Nessah. Zo voelt het voor mij ook. Ik hou ontzettend veel van mijn eigen unieke dochter. En het gevoel voor mijn andere dieren is eigenlijk net zo. Ze horen gewoon bij je. Kijk, als ik mijn paard niet kan bieden wat hem gelukkig maakt, dan zou ik natuurlijk voor zijn geluk en welzijn kiezen. En als dat bij iemand anders is, ok (maar dan wel een heel, heel goed tehuis, hoor). Dan zou ik niet aan mezelf denken, maar aan wat beter voor hem zou zijn.

Maar dit is helemaal niet aan de orde. Daarbij heb ik met hem een hele bijzondere 'klik', die ik nog maar 1x eerder gehad heb, heel lang geleden met mijn verzorgpony uit de jaren 80. Daarna heb ik nooit meer zoiets gevoeld tussen een paard en mij als mens. En geloof me, ik heb schatten van paarden gekend, maar dat was niet zoals wat ik met Sam nu heb.
Ik zou wel gek zijn, als ik hem weg zou doen. Ja, voor een miljoen kan ik tig paarden kopen. Maar dat wil ik helemaal niet.

Maar goed, ieder zijn keuze, hoor.
Iedereen heeft andere prioriteiten en een ander karakter. Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:11

Ja maar dan snap ik het niet.. Als jou band even sterk is met je paard.. Hoezo overwint die band dan niet van een luxe leventje?
Mijn paard gaat niet weg, al bieden ze me een miljard..

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:13

Nessah schreef:
Ja maar dan snap ik het niet.. Als jou band even sterk is met je paard.. Hoezo overwint die band dan niet van een luxe leventje?

Dat verschilt dus van persoon tot persoon Knipoog . Onze band als combinatie is sterk, maar ik geloof erin dat moest ze verkocht worden ik zeker een paard zou vinden waarbij ik alweer die band mee ga hebben. We hebben het hier trouwens over een ontiegelijk hoog bedrag van 1 miljoen euro, ga je nu werkelijk zeggen dat dat je niets doet? Wel mij wel en ik schaam me daar niet voor .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:15

Nessah schreef:

Ik snap dat ook niet, Nessah. Maar veel mensen vinden het geld toch belangrijker blijkbaar.
En ik kan me dat niet voorstellen, omdat geld 'maar' geld is. Je koopt er geen liefde of gezondheid mee.
En zonder liefde of gezondheid, heb je volgens mij niets aan geld.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:16

Geld is maar geld ja, maar zonder dat kom je nergens in het leven en zal je ook geen paard kunnen houden. Dus die redenering is vrij onjuist.

Zullen we het er maar op houden dat iedereen zijn eigen principes heeft, maar daarom niet minder goed is voor zijn of haar paard? We zien onze dieren allemaal graag, maar wat men er voor over heeft of wil laten schieten ervoor verschilt dus van persoon tot persoon en daar kan een ander niets aan doen Lachen .

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:20

Kijk.. en nu zeg je het zelf..
de band die ik heb met mijn paard.. die kan niet vervangen worden door een ander paard.. Dit paard is uniek.
Mijn vorige pony's waren mega leuke beesten waar ik een hele sterke band mee had.. Maar dit paard; nee dit paard is anders.. en dit paard krijgen ze niet van me.. Nooit..

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:21

Ik zeg het al de ganse tijd bijna Knipoog . Dit is iets persoonlijk, maar ik kreeg hier van jullie dadelijk het verwijt dat mijn band met mijn paard niet goed is dan. Terwijl dat heus wel zo is Knipoog .

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:21

Elke86 schreef:
Geld is maar geld ja, maar zonder dat kom je nergens in het leven en zal je ook geen paard kunnen houden. Dus die redenering is vrij onjuist.

Zullen we het er maar op houden dat iedereen zijn eigen principes heeft, maar daarom niet minder goed is voor zijn of haar paard? We zien onze dieren allemaal graag, maar wat men er voor over heeft of wil laten schieten ervoor verschilt dus van persoon tot persoon en daar kan een ander niets aan doen Lachen .

De vraag was.. stel dat ze nu een miljoen bieden.. Nou, op dit moment heb ik geld genoeg om een paard te onder houden.. De vraag is niet, stel dat je in zware geld nood zit en ze bieden een miljoen. Knipoog

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:22

Elke86 schreef:
Ik zeg het al de ganse tijd bijna Knipoog . Dit is iets persoonlijk, maar ik kreeg hier van jullie dadelijk het verwijt dat mijn band met mijn paard niet goed is dan. Terwijl dat heus wel zo is Knipoog .

Nogmaals ik zei niet dat je band niet goed is.. maar het is wel een andere band.. als je namelijk de zelfde had.. had je hier niet eens over na hoeven te denken Knipoog

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:22

Nessah schreef:
De vraag was.. stel dat ze nu een miljoen bieden.. Nou, op dit moment heb ik geld genoeg om een paard te onder houden.. De vraag is niet, stel dat je in zware geld nood zit en ze bieden een miljoen. Knipoog

Ik weet heus wel wat de vraag was, maar als jij zegt dat geld 'maar' geld is dan is dat onjuist. Want zonder geld ben je niets. Dus ookal heb je geld genoeg, dan is geld nog steeds niet 'maar' geld. Het is een levensmiddel dat we nu eenmaal nodig hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:23

Elke, wij hebben het financieel prima, dus die miljoen zal alleen maar ervoor zorgen dat ons leven gecompliceerder wordt. Of dat we veel meer materiele zaken aan gaan schaffen of iets dergelijks. Dus?
Een groter huis, grotere auto's? Mensen die bij je gaan slijmen, omdat je centen hebt?
Voor mij voegt het niets toe, behalve dat je ruimer gaat leven. Is prima, maar ik offer daar echt mijn paard niet voor op.

En zonder geld, kun je heel wat bereiken, hoor. Als je verder gezond en intelligent bent, kun je daar altijd iets aan doen door een goede baan te zoeken. Heb ik destijds ook gedaan toen ik op straat stond en nog op school zat. Ik ben letterlijk met niets begonnen en nu ik 36 ben, heb ik een eigen huis, een auto, een gezin, paard en ik kan alles kopen wat ik wil (mits ik binnen ons budget blijf natuurlijk, we zijn geen miljonairs Knipoog ). Ik heb veel van de wereld gezien en ik ben nu gelukkig zoals ik het voor elkaar heb. Daar voegt een miljoen niet veel bijzonders meer aan toe.
Maar ja, dat is mijn persoonlijke ervaring. Lachen

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:24

Nessah schreef:
Nogmaals ik zei niet dat je band niet goed is.. maar het is wel een andere band.. als je namelijk de zelfde had.. had je hier niet eens over na hoeven te denken Knipoog

Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is, maar nogmaals: wie ben jij om te beslissen dat mijn band anders is dan jouw band? Ik mag niet beslissen dat sommige onder jullie toch voor het geld zouden gaan terwijl ze nu moord en brand schreeuwen dat ze hun paard nooit zouden wegdoen, dus mag jij ook niet gaan beslissen dat mijn band anders is met mijn paard Knipoog .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:24

Elke86 schreef:

Ik geloof je, hoor, maar ik snap het gewoon niet, omdat ik het zelf niet zou kunnen. Lachen
We zijn dus allemaal anders blijkbaar. En dat mag.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:25

Verder gaat we wat offtopic nu Lachen . Dus zullen we er maar over ophouden?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:26

Is goed, ik wil toch lekker naar buiten naar mijn paardje toe! Doei!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:28

Elke86 schreef:
Nessah schreef:

Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is, maar nogmaals: wie ben jij om te beslissen dat mijn band anders is dan jouw band? Ik mag niet beslissen dat sommige onder jullie toch voor het geld zouden gaan terwijl ze nu moord en brand schreeuwen dat ze hun paard nooit zouden wegdoen, dus mag jij ook niet gaan beslissen dat mijn band anders is met mijn paard Knipoog .

Haha.. mijn band is uniek met mijn paard.. iedereen heeft een andere band met zijn paard.. maar wie zegt dat anders per direct slechter betekend?? En uit jou opmerkingen kan ik dat toch opmaken.. En van mij mag jij zeggen dat je denkt dat ik mijn paard bij het moment dat ze zoiets bieden toch weg doe.. geen probleem mee, ik weet wel beter Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:28

Nadya schreef:
Is goed, ik wil toch lekker naar buiten naar mijn paardje toe! Doei!

Heeeel verstandig Haha! Ik ga nu ook naar mijn paardje Lachen Bye bye Doei!