het mag dan wel sneller gaan, maar ik heb toch liever dat ze heel blijven

Dat je niet over je nek ging!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quellian schreef:luna1 schreef:zal ik je eens wat vertellen mijn dierenarts gaf mij het advies om haar te laten slachten niet voor het geld maar omdat het sneller gaat ze zijn nog nieteens binnen of ze zijn al weg ja ik heb er spijt van dat ik haar heb moeten laten gaan en nee ik zou nooit weer deze keuze willen maken maar soms moet je je en dan doe je wat je dunkt dat het beste is.
Dit lees ik nu pas
Ik heb mijn DA toendertijd ook om advies gevraagd en hij zei (ik zal citeren): 'meiske, als je echt van je pony houdt, dan breng je hem naar de slacht'. Dat was voor mij genoeg reden!
Ik heb dit al eens eerder naarvoren gebracht op bokt als er weer een dicussie slachten/inslapen was, maar ik werd altijd voor gek versleten. Onmogelijk dat mijn DA dat had gezegd...
Quellian schreef:Ach... Als mijn Stanley (pony vol humor, vol kattenkwaad, gekke streken, houdini-acties, knuffelkont) dood op de grond ligt, dan is het niet meer mijn Stanley... Stanley ligt niet op de grond zonder iets te doen... Dan neem ik afscheid van hem en dan zal het me werkelijk een biet zijn wat er met hem gebeurt. Of ze hem nou aan stukken hakken (slachter) of naar de destructie brengen (inslapen) en daar als hondenbrokken eindigt of op een berg met andere dode dieren maakt me dan echt niet meer uitKwijt ben ik hem dan toch wel!
*Wil er niet aan denken en hoopt dat haar paarden nog (minstens) 20 jaar meegaan
Laui! schreef:NG: ik bedoelde het niet rot, ik dacht echt dat je het niet gelezen had. Wat jij kiest is jouw keuze, en dat geld andersom net zo. En ik vind niet dat er iets mis is met de slacht.
En die PB heb ik idd van iemand anders gehad, excuus als je dat verkeerd hebt opgevat.
__elise__ schreef:ik heb niet alles gelezen, had ik dus echt geen zin in.
maar ik zou dus als we met school ook zo'n excursie hadden, dus mooi niet meegaan.
ik zou er nog dagen wakker van liggen.
ik zou zelf ook nooit me paard naar de slager brengen.
zo'n paard hoor je met waarde gewoon in te laten slapen als het echt moet.
het idee dat je paardje na een paar dagen bij iemand anders op je bord ligt.
Quellian schreef:Ach... Als mijn Stanley (pony vol humor, vol kattenkwaad, gekke streken, houdini-acties, knuffelkont) dood op de grond ligt, dan is het niet meer mijn Stanley... Stanley ligt niet op de grond zonder iets te doen... Dan neem ik afscheid van hem en dan zal het me werkelijk een biet zijn wat er met hem gebeurt. Of ze hem nou aan stukken hakken (slachter) of naar de destructie brengen (inslapen) en daar als hondenbrokken eindigt of op een berg met andere dode dieren maakt me dan echt niet meer uitKwijt ben ik hem dan toch wel!
*Wil er niet aan denken en hoopt dat haar paarden nog (minstens) 20 jaar meegaan
Norway_girl schreef:Ben ik met je eens, maar met een mens toch net zo? Waarom een mens ook niet onthoofden, villen en opeten? Ik wil best eens mens proevenGnagnagna
Shenavallie schreef:Quellian schreef:Ach... Als mijn Stanley (pony vol humor, vol kattenkwaad, gekke streken, houdini-acties, knuffelkont) dood op de grond ligt, dan is het niet meer mijn Stanley... Stanley ligt niet op de grond zonder iets te doen... Dan neem ik afscheid van hem en dan zal het me werkelijk een biet zijn wat er met hem gebeurt. Of ze hem nou aan stukken hakken (slachter) of naar de destructie brengen (inslapen) en daar als hondenbrokken eindigt of op een berg met andere dode dieren maakt me dan echt niet meer uitKwijt ben ik hem dan toch wel!
Wat je met je paard doet als hij overleden is, dat is jouw eigen beslissing, maar als ik het zo lees is het net of je een leeg pak melk in de vuilnisbak gooit. "Zo, het was lekker, maar daar hebben we toch niets meer aan, aju". Moest het even kwijt...
Hermesdeux schreef:Kimberley, niet om jou tegen te spreken. Maar toen ik vorig jaar bij het inslapen was van een 26-jarige Fjord die niet meer op haar benen kon staan, stak de dierenarts een aantal keer mis in een ader. Je wilt niet weten wat voor bloedbad daar uit kwam... toen hij eindelijk goed had geprikt, was het paard zo gestresst, dat het gewoon niet om aan te zien was. Ik ben altijd voor een spuitje geweest, maar na dit meegemaakt te hebben, kies ik voor de slager. Juist, omdat het dan "Past, boem... klaar" is...