Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarianneR schreef:Binckydenice schreef:Ik heb mijn merrie in laten slapen, dit is een bewuste keuze van mij geweest. En mensen die zeggen dat er een hoop strijd van kan komen omdat ze er tegen in gaan, ga toch weg mensen de meeste dieren weten het zelf donders goed wanneer ze "moeten" gaan. Mijn merrie is vredig in geslapen zonder problemen en zonder pijn. Natuurlijk wil een dier graag opstaan maar ze weten snel genoeg dat het niet lukt. Sommige staan helemaal niet op en vinden het wel goed zo.
Ik ben tegen paarden bij de slager. Veel paarden voelen dood en ruiken dood, hierdoor breng je ze juist vaker in een panieksituatie dan door middel van een spuitje dat ze krijgen. Dat is echt oneerlijk je dier weg halen uit zijn vertrouwde omgeving en daarna naar een gure en koude plek om vervolgens een pen door zijn hoofd te knallen. Lekker repsct vol voor je paard, vervolgens mogen ze nog lekker door idioten die het eten worden opgepeuzeld ook. Achtelijk vind ik dat, is dat respect voor een dier?
Je laat je oma toch ook geen pen door haar hoofd heen knallen, die zal je toch ook een spuitje geven?
Gadverdamme wat ben jij kortzichtig zeg... Jij hebt het hier over respect voor je paard, maar zonder respect voor mensen kom je nergens... Mensen die (paarden) vlees eten zijn dus een stel achterlijke idioten? Ja inderdaad, als je een echte paardenliefhebber bent eet je inderdaad geen paardenvlees, blijkbaar heb jij geen idee wat voor paarden er naar de slager gaan....
Hoe vaak ben je zelf in een slachthuis geweest??? Niet vaak, maar ik zou jou vertellen dat 1 keer al genoeg had geweest.....
Ik zelf nog nooit, ebn er ook nog nooit bijgeweest toen een paard is ingeslapen, ben dus geen ervaringsdeskundige. Mijn vorige bijrijdpaard is ingeslapen en daar heb ik zelf een goed gevoel bij. Maar toch denk ik dat het per paard verschilt, dat de omstandigheden er naar moeten zijn en natuurlijk verschilt het ook per eigenaar. Ieder zijn ding.
Maar ga mensen ajb niet veroordelen en voor achterlijke idioten uimaken als je zelf niet eens weet waar je het over hebt.
Paarden en oma's zijn natuurlijk niet te vergelijken, dat snap je natuurlijk zelf ook wel
snoeske schreef:Iemand bij ons op stal heeft jaren terug is haar pony moeten laten inslapen. Dat gebeurden bij de dierenarts, die een stuk land erbij had. De pony kreeg een slaapspuit en ging het land op, even later begon de spuit te werken en viel het paard om in diepe slaap.. Vervolgens heeft die de defenitive spuit gehad.. Hij heeft niet gevochten maar een vredige dood gekregen, hij heeft nog heerlijk kunnen grazen voor dat ie ging..
jiehaaa schreef:Jeetje wat een wisselende ervaringen...
Ik heb alle 13 pagina's doorgelezen, omdat ik helaas, als het tegenzit, binnenkort misschien ook voor de keuze kom te staan.
Dus alle info is welkom.
Mijn paardje is een vechter van nog geen 6 jaar oud. Met zijn castratie vocht hij, omdat hij niet wilde gaan liggen, en nu met stappen aan de hand ivm kreupelheid breekt hij ook nog steeds door zeer zware sederingen heen. Wat de keus een stuk moeilijker maakt als het ooit zo ver komt.
Slachten lijkt me vreselijk, maar een gevecht tegen de prik is ook geen fijn vooruitzicht.
Pff, wat een dilemma... Hoop dat het voorlopig nog niet aan de orde zal zijn.
Maar graag zou ik wat info krijgen over goede, discrete slachthuizen, waar netjes met paard en baas wordt omgegaan. Graag via PB. Welke slagers zijn okee?
In principe zou ik voor inslapen gaan, maar mijn paardje kennende zou het een gevecht worden.
Nogmaals, ik hoop dat ik jullie info niet nodig heb...
Perlina schreef:Binckydenice, je bent vergeten je reactie te typenVerder,. zoals al een paar keer gezegd, kun je zelf aangeven of je je paard wel of niet op wilt laten eten.
Es79 schreef:Katiavl, heb je het tegen mij?
IKbenEllen schreef:Katiavi, ik vind je ook niet echt duidelijk omschrijven.
Je bent hypocriet als je zelf wel koe, kip whatever eet en dan zegt dat mensen die paarden eten freaks zijn. Hond en kat eten is niet echt gebruikelijk in onze cultuur, wel?
Es79 schreef:Oke, maar ik vind het raar als mensen zeggen dat het voor een paard zielig is en voor andere dieren niet! Vlees heb je in mijn ogen ook gewoon nodig, of vleesvervangers!
Es79 schreef:Dat wilde ik nou net gaan zeggen, je haalt de woorden uit mijn mond!
katiavl schreef:Dat bedoel ik