Karl66 schreef:Maar je maakt hem wel voor het oog van de camera zwart. En of hij dat zelf gedaan heeft is niet aan jou om te beoordelen maar nog steeds aan de rechter.
Niemand beoordeelt, we concluderen enkel.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karl66 schreef:Maar je maakt hem wel voor het oog van de camera zwart. En of hij dat zelf gedaan heeft is niet aan jou om te beoordelen maar nog steeds aan de rechter.
Karl66 schreef:Crystal-gek, als die mensen dat toen al wisten hadden ze toen actie moeten ondernemen.
Chrystal-gek schreef:Karl66 schreef:Crystal-gek, als die mensen dat toen al wisten hadden ze toen actie moeten ondernemen.
Ik zei toch dat er actie was ondernomen?
Het heeft alleen niet mogen baten...
ThePast03 schreef:Karl66 schreef:Dan moet hij wel eerst veroordeeld worden en daar zijn rechters voor en niet bokt.
Wie op bokt veroordeelt hem dan?
Ok, ik heb gezegd dat het geen sympatieke man is en dat hij in mijn ogen verantwoordelijk is voor zijn eigen dieren.
De rechter zal uiteindelijk oordelen, maar dat is toch ook logisch?
Snap je punt dus duidelijk niet.
ThePast03 schreef:Karl66 schreef:En dat zegt iemand die vindt dat je niet achterover moet zitten
Ze hebben ook wel wat gedaan. Maar wat hadden ze volgens jou dan nog meer kunnen doen?
Ik zou het graag weten zou voor mij een en ander ook een stuk makkelijker kunnen maken.
Chrystal-gek schreef:Karl66 schreef:Maar je maakt hem wel voor het oog van de camera zwart. En of hij dat zelf gedaan heeft is niet aan jou om te beoordelen maar nog steeds aan de rechter.
Ach, denk je dat de rechter mijn mening mee neemt in zijn beoordeling?
Mwoah, denk het niet hoor
Die actie was niet bedoeld tegen die boer, maar voor de dieren.
Toch enigzins een verschil hoor...
Karl66 schreef:Dan zal ik het uitleggen, is niet zo moeilijk hoor. Als mensen op bokt roepen dat iemand zijn dieren verwaarloosd, dat hij er te veel heeft om voor te zorgen, dat hij ze geen warme en liefdevolle omgeving kan bieden, dat wij paardemensen zullen laten zien dat wij het niet met de gang van zaken eens zijn, dan heet dan in gewoon nederlands veroordelen en dan heb ik het nog niet eens over termen als dierenmishandeling en dood door schuld.
En als echte rechtbank wordt er dan ook gelijk maar een vonnis uitgesproken, wij zorgen ervoor dat die man zijn paarden niet terugkrijgt.
Quellian schreef:Karl66 schreef:Maar je maakt hem wel voor het oog van de camera zwart. En of hij dat zelf gedaan heeft is niet aan jou om te beoordelen maar nog steeds aan de rechter.
Niemand beoordeelt, we concluderen enkel.
Karl66 schreef:Maar dat betekent dat jij denkt dat jij kan bepalen of en in hoeverre die man goed genoeg voor zijn dieren zorgt. En alleen al vanwege het feit dat jij niet alle informatie hebt kan jij dat niet beoordelen.
Karl66 schreef:En waar is die conclusie op gebaseerd? Op half bokt wat achter elkaar aanloopt?
xXGRIETJEXx schreef:Deze meneer heeft meer op zijn kerfstok te staan jammer genoeg.
Aantal jaren geleden heeft hij een waarschuwing gehad over zijn koeien, en nu flikt ie het lekker weer.
Vind het daarom een super actie als deze komt.
Anyway we maken helemaal niemand zwart voor een camera of iets dergelijks, we willen gewoon deze paardjes behoeden voor de verdere gevolgen van deze eigenaar.
Karl66 schreef:En als hij die waarschuwing nu ter harte heeft genomen en zijn bedrijfsvoering heeft aangepast?
Wat als die paarden nu lekker de hele winter op dat voldoende land wat hij volgens jou heeft kunnen rondlopen en voldoende bijgevoerd worden?
Chrystal-gek schreef:Even tussen de discussie door... als iemand dit tenminste opvalt
De actie gaat morgen niet door!
Dit omdat de boer, als het goed is, de paarden morgen niet meeneemt.
En zodat, als het wel doorgaat maar alleen uitgesteld wordt, we meer tijd hebben om het voor te bereiden en meer mensen te bereiken en van de actie af te laten weten.
Karl66 schreef:[*olduser*], dan snap jij deze actie niet helemaal, men wil dat hij zijn paarden nooit terugkrijgt en dan het liefst op zo'n manier dat die sielughe paardjes allemaal een goed bestaan krijgen bij een lieve penny.
Echt, hij is in dit en de andere topics allang veroordeeld.
xXGRIETJEXx schreef:Karl66:
Stel jij haalt een aantal hondjes uit het asiel en verwaarloosd ze lekker.
Dat komt op TV.
Wie gooit dan zn eigen glazen in??
Volgens mij ben JIJ dat dan en niet IK die actie voert.
Jij kan me niet zeggen dat deze paarden goed worden verzorgd.
Chrystal-gek schreef:Help de paarden uit Friesland
De paarden uit Friesland zijn op het droge!!!
Dat is heel mooi, maar nu hebben we te horen gekregen dat de boer ze morgen ophaalt.
Dat willen wij tegengaan, dat hebben deze paarden niet verdient.
Een warme, liefdevolle plek wel en dat zullen ze daar bij die boer helaas niet krijgen.
Daarom stel ik voor om morgen daar de boel te gaan blokkeren, zodat de boer de paarden niet op kan halen.
Mensen, honden, paarden, spandoeken, de hele rambam.
Ook het plan is om de media op de hoogte te brengen, maar daarvoor moeten we eerst meer duidelijkheid hebben.
Dus ga nou niet allemaal massaal mailen, dat is al gedaan en wanneer er meer duidelijkheid is, zal dat weer gedaan worden.
Voor achtergrond informatie:
viewtopic.php?f=11&t=676734&hilit=
viewtopic.php?f=11&t=677098&hilit=
viewtopic.php?f=11&t=677749&hilit=
ThePast03 schreef:Karl66 schreef:En als hij die waarschuwing nu ter harte heeft genomen en zijn bedrijfsvoering heeft aangepast?
Wat als die paarden nu lekker de hele winter op dat voldoende land wat hij volgens jou heeft kunnen rondlopen en voldoende bijgevoerd worden?
En of hij over voldoende tijd en manschappen beschikt om zijn paarden in veiligheid te brengen indien nodig.
Dat is dus aan de rechter om te beoordelen. Tot die tijd kunnen ze dan toch lekker op neutraal land blijven. Ik zie het probleem niet, gebeurd in andere gevallen ook en dan zijn er vaak een stuk minder dode dieren te betreuren of zelfs geen.
Karl66 schreef:Sorry hoor, maar ik zag toch echt paarden die goed in het vlees zaten met mooie vacht erop, ik heb geen paarden met flinke wonden gezien, of paarden die liepen te kreupelen. Als ze verwaarloosd worden zal je toch echt met feiten en niet van horen zeggen moeten komen.
Karl66 schreef:Quellian schreef:Niemand beoordeelt, we concluderen enkel.
En waar is die conclusie op gebaseerd? Op half bokt wat achter elkaar aanloopt?