Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:25

Karl66 schreef:
Maar je maakt hem wel voor het oog van de camera zwart. En of hij dat zelf gedaan heeft is niet aan jou om te beoordelen maar nog steeds aan de rechter.

Niemand beoordeelt, we concluderen enkel.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 02:26

Karl66 schreef:
Crystal-gek, als die mensen dat toen al wisten hadden ze toen actie moeten ondernemen.

Ik zei toch dat er actie was ondernomen?
Het heeft alleen niet mogen baten...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:26

Chrystal-gek schreef:
Karl66 schreef:
Crystal-gek, als die mensen dat toen al wisten hadden ze toen actie moeten ondernemen.

Ik zei toch dat er actie was ondernomen?
Het heeft alleen niet mogen baten...

In sommige gevallen is -helaas- de media nodig om ogen te openen Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:27

Karl66 schreef:
Maar je maakt hem wel voor het oog van de camera zwart. En of hij dat zelf gedaan heeft is niet aan jou om te beoordelen maar nog steeds aan de rechter.

En als dat onterecht is heeft hij weer alle mogelijkheden voor een rechtszaak wegens laster. Knipoog

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:30

Deze meneer heeft meer op zijn kerfstok te staan jammer genoeg.
Aantal jaren geleden heeft hij een waarschuwing gehad over zijn koeien, en nu flikt ie het lekker weer.
Vind het daarom een super actie als deze komt.
Anyway we maken helemaal niemand zwart voor een camera of iets dergelijks, we willen gewoon deze paardjes behoeden voor de verdere gevolgen van deze eigenaar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:30

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:
Dan moet hij wel eerst veroordeeld worden en daar zijn rechters voor en niet bokt.

Wie op bokt veroordeelt hem dan?
Ok, ik heb gezegd dat het geen sympatieke man is en dat hij in mijn ogen verantwoordelijk is voor zijn eigen dieren.
De rechter zal uiteindelijk oordelen, maar dat is toch ook logisch?

Snap je punt dus duidelijk niet.

Dan zal ik het uitleggen, is niet zo moeilijk hoor. Als mensen op bokt roepen dat iemand zijn dieren verwaarloosd, dat hij er te veel heeft om voor te zorgen, dat hij ze geen warme en liefdevolle omgeving kan bieden, dat wij paardemensen zullen laten zien dat wij het niet met de gang van zaken eens zijn, dan heet dan in gewoon nederlands veroordelen en dan heb ik het nog niet eens over termen als dierenmishandeling en dood door schuld.

En als echte rechtbank wordt er dan ook gelijk maar een vonnis uitgesproken, wij zorgen ervoor dat die man zijn paarden niet terugkrijgt.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 02:31

Karl66 schreef:

Ach, denk je dat de rechter mijn mening mee neemt in zijn beoordeling?
Mwoah, denk het niet hoor

Die actie was niet bedoeld tegen die boer, maar voor de dieren.
Toch enigzins een verschil hoor...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:32

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:
En dat zegt iemand die vindt dat je niet achterover moet zitten Verward

Ze hebben ook wel wat gedaan. Maar wat hadden ze volgens jou dan nog meer kunnen doen?
Ik zou het graag weten zou voor mij een en ander ook een stuk makkelijker kunnen maken. Knipoog

De instanties aanspreken en als al die mensen dat gedaan hadden, dan was er echt wel een reactie gevolgd. Misschien niet met de uitkomst die ze graag zouden hebben gezien, maar die reactie was echt wel gekomen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:35

Chrystal-gek schreef:
Karl66 schreef:

Ach, denk je dat de rechter mijn mening mee neemt in zijn beoordeling?
Mwoah, denk het niet hoor

Die actie was niet bedoeld tegen die boer, maar voor de dieren.
Toch enigzins een verschil hoor...

Maar dat betekent dat jij denkt dat jij kan bepalen of en in hoeverre die man goed genoeg voor zijn dieren zorgt. En alleen al vanwege het feit dat jij niet alle informatie hebt kan jij dat niet beoordelen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:35

Karl66 schreef:
Dan zal ik het uitleggen, is niet zo moeilijk hoor. Als mensen op bokt roepen dat iemand zijn dieren verwaarloosd, dat hij er te veel heeft om voor te zorgen, dat hij ze geen warme en liefdevolle omgeving kan bieden, dat wij paardemensen zullen laten zien dat wij het niet met de gang van zaken eens zijn, dan heet dan in gewoon nederlands veroordelen en dan heb ik het nog niet eens over termen als dierenmishandeling en dood door schuld.

En als echte rechtbank wordt er dan ook gelijk maar een vonnis uitgesproken, wij zorgen ervoor dat die man zijn paarden niet terugkrijgt.

Dat wordt niet alleen op bokt beweerd maar ook gewoon op de televisie.
Dat hij teveel dieren heeft lijkt me duidelijk, dat heeft niets met veroordelen te maken.
Dat hij wel de verantwoordelijkeid heeft over zijn eigen dieren lijkt me duidelijk, dat hij die verantwoordelijkheid afgelopen dinsdag niet heeft kunnen waarmaken lijkt me ook duidelijk.
Dat hij ooit al eens berecht is voor verwaarlozing van vee en paarden is een feit.

Niemand heeft beweert (tenminste niet dat ik in dit topic heb kunnen lezen) dat ze ervoor zorgen dat hij zijn paarden nooit meer terugkrijgt. Sommigen hopen dat wel lees ik
De bedoeling was om die paarden niet terug te geven voordat duidelijk is wie er nu schuld heeft.

Dat gebeurd in andere gevallen ook zomaar. Daar worden ook paarden in beslag genomen in afwachting van de rechtszaak en dan beslist de recht er of ze terugmogen.
Waarom zou dat hier niet kunnen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:36

Quellian schreef:
Karl66 schreef:

En waar is die conclusie op gebaseerd? Op half bokt wat achter elkaar aanloopt?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:36

Karl66 schreef:
Maar dat betekent dat jij denkt dat jij kan bepalen of en in hoeverre die man goed genoeg voor zijn dieren zorgt. En alleen al vanwege het feit dat jij niet alle informatie hebt kan jij dat niet beoordelen.

Net zo min dat jij kan bepalen dat hij wel goed voor zijn dieren zorgt.
Dus laat ze lekker op neutraal terrein todat dat door een rechter beoordeelt is zou ik zeggen. Knipoog

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 02:37

Even tussen de discussie door... als iemand dit tenminste opvalt

De actie gaat morgen niet door!
Dit omdat de boer, als het goed is, de paarden morgen niet meeneemt.
En zodat, als het wel doorgaat maar alleen uitgesteld wordt, we meer tijd hebben om het voor te bereiden en meer mensen te bereiken en van de actie af te laten weten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:37

Karl66 schreef:

Neem digitale tv dan kun je omroep friesland ontvangen.
Ik concludeer niets op wat op bokt gezegd wordt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:38

xXGRIETJEXx schreef:
Deze meneer heeft meer op zijn kerfstok te staan jammer genoeg.
Aantal jaren geleden heeft hij een waarschuwing gehad over zijn koeien, en nu flikt ie het lekker weer.
Vind het daarom een super actie als deze komt.
Anyway we maken helemaal niemand zwart voor een camera of iets dergelijks, we willen gewoon deze paardjes behoeden voor de verdere gevolgen van deze eigenaar.

En als hij die waarschuwing nu ter harte heeft genomen en zijn bedrijfsvoering heeft aangepast?

Wat als die paarden nu lekker de hele winter op dat voldoende land wat hij volgens jou heeft kunnen rondlopen en voldoende bijgevoerd worden?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:39

Karl66:

Stel jij haalt een aantal hondjes uit het asiel en verwaarloosd ze lekker.
Dat komt op TV.
Wie gooit dan zn eigen glazen in??
Volgens mij ben JIJ dat dan en niet IK die actie voert.

Jij kan me niet zeggen dat deze paarden goed worden verzorgd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:40

ThePast03, dan snap jij deze actie niet helemaal, men wil dat hij zijn paarden nooit terugkrijgt en dan het liefst op zo'n manier dat die sielughe paardjes allemaal een goed bestaan krijgen bij een lieve penny.

Echt, hij is in dit en de andere topics allang veroordeeld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:41

Karl66 schreef:
En als hij die waarschuwing nu ter harte heeft genomen en zijn bedrijfsvoering heeft aangepast?

Wat als die paarden nu lekker de hele winter op dat voldoende land wat hij volgens jou heeft kunnen rondlopen en voldoende bijgevoerd worden?

En of hij over voldoende tijd en manschappen beschikt om zijn paarden in veiligheid te brengen indien nodig.

Dat is dus aan de rechter om te beoordelen. Tot die tijd kunnen ze dan toch lekker op neutraal land blijven. Ik zie het probleem niet, gebeurd in andere gevallen ook en dan zijn er vaak een stuk minder dode dieren te betreuren of zelfs geen.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:42

Chrystal-gek schreef:
Even tussen de discussie door... als iemand dit tenminste opvalt

De actie gaat morgen niet door!
Dit omdat de boer, als het goed is, de paarden morgen niet meeneemt.
En zodat, als het wel doorgaat maar alleen uitgesteld wordt, we meer tijd hebben om het voor te bereiden en meer mensen te bereiken en van de actie af te laten weten.

Ik lees het hoor:D
Ook wel goed dat morgenniet met de dieren word gezeuld Lachen
Ik vind het jammer dat het zo'n discussie word!terwijl het goed bedoeld is( heb niet alles gelezen!)
Vandaar dat ike heb terug getrokken deze afvond
Maar als we nog iets gaan doen , voor de andere keer als der nog iets op touw word gezet ..tegen deze man voor de dieren!! ben ik er alsnog bij:D
een goede nacht iedereen X

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:43

Karl66 schreef:
[*olduser*], dan snap jij deze actie niet helemaal, men wil dat hij zijn paarden nooit terugkrijgt en dan het liefst op zo'n manier dat die sielughe paardjes allemaal een goed bestaan krijgen bij een lieve penny.

Echt, hij is in dit en de andere topics allang veroordeeld.

Tja in elk topic komen Penny's voorbij, die lees ik met een glimlach door en kijk weer verder. Neem ik niet erg serieus dus.
De aktie is door TS opgestart en het gaat erom wat die wil bereiken met die aktie en dat is (dacht ik tenminste) wat ik net typte. Het gaat mij er niet om wat Penny's willen, die dromen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:43

xXGRIETJEXx schreef:
Karl66:

Stel jij haalt een aantal hondjes uit het asiel en verwaarloosd ze lekker.
Dat komt op TV.
Wie gooit dan zn eigen glazen in??
Volgens mij ben JIJ dat dan en niet IK die actie voert.

Jij kan me niet zeggen dat deze paarden goed worden verzorgd.

Sorry hoor, maar ik zag toch echt paarden die goed in het vlees zaten met mooie vacht erop, ik heb geen paarden met flinke wonden gezien, of paarden die liepen te kreupelen. Als ze verwaarloosd worden zal je toch echt met feiten en niet van horen zeggen moeten komen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:45

Chrystal-gek schreef:
Help de paarden uit Friesland

De paarden uit Friesland zijn op het droge!!!
Dat is heel mooi, maar nu hebben we te horen gekregen dat de boer ze morgen ophaalt.
Dat willen wij tegengaan, dat hebben deze paarden niet verdient.
Een warme, liefdevolle plek wel en dat zullen ze daar bij die boer helaas niet krijgen.

Daarom stel ik voor om morgen daar de boel te gaan blokkeren, zodat de boer de paarden niet op kan halen.
Mensen, honden, paarden, spandoeken, de hele rambam.
Ook het plan is om de media op de hoogte te brengen, maar daarvoor moeten we eerst meer duidelijkheid hebben.
Dus ga nou niet allemaal massaal mailen, dat is al gedaan en wanneer er meer duidelijkheid is, zal dat weer gedaan worden.

Voor achtergrond informatie:
viewtopic.php?f=11&t=676734&hilit=
viewtopic.php?f=11&t=677098&hilit=
viewtopic.php?f=11&t=677749&hilit=

Waar staat dat ze na de rechtzaak wel terugmogen? Ik lees alleen maar dat ze nooit meer terugmogen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:46

ThePast03 schreef:
Karl66 schreef:

En of hij over voldoende tijd en manschappen beschikt om zijn paarden in veiligheid te brengen indien nodig.

Dat is dus aan de rechter om te beoordelen. Tot die tijd kunnen ze dan toch lekker op neutraal land blijven. Ik zie het probleem niet, gebeurd in andere gevallen ook en dan zijn er vaak een stuk minder dode dieren te betreuren of zelfs geen.

En ook dat is aan de AID en het openbaar ministerie om te beoordelen en niet aan een goedbedoelende bokker.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 02:46

Karl66 schreef:
Sorry hoor, maar ik zag toch echt paarden die goed in het vlees zaten met mooie vacht erop, ik heb geen paarden met flinke wonden gezien, of paarden die liepen te kreupelen. Als ze verwaarloosd worden zal je toch echt met feiten en niet van horen zeggen moeten komen.

Uhm, bekijk de beelden dan nog eens...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:47

Karl66 schreef:
Quellian schreef:

Media Karl, je hebt het zelf ook kunnen zien.