Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyzotje schreef:Overigens zie ik geen verschil tussen de twee paarden op de foto, niet "'veel en veel beter" zoals karoliena's reactie. Waarop baseer je je?
rommulus schreef:ben bij pg 8 weer opgehouden
maar ik wil toch even een paar dingtjes neer zetten
mijn hengst loopt ook bij merries (weliswaar met een draadje er tussen maar goed zodra ik een goede ruin heb gevonden gaat ie er gewoon bij in mist ze elkaar niet slopen dan zoek ik gewoon verder) dus dat castereren is afgesloten daat gaat dit topic ook niet over.
wij hebben 4 boxers 1 ge coupeerde en 3 met staart die zonder staart zwalkt als de pest terwijl die met staart keurig netjes recht rennen dus vertel me niet dat een staart geen nut heeft bij honden !!!
goed en ik wil graag de mensen die voor couperen zijn graag uitnodigen om bij verschillende weers omstandigheden bv: volle zon / regen / hagel / sneeuw / vorst en als het waait om dan voorover gebukt in blote kont te gaan staan (tegen de wind in) wat paarden van nature doen.
en dan wil ik ze nog wel eens weer spreken.
en verder erger ik me groen en geel aan het geen dat het zo zou horen of iets dergelijks.
als je niet verder wil kijken dan je neus lang is dan is het vijn dat veel mensen dat wel gedaan hebben anders had je bv : geen stromend water wand het hoord zo dat je 10 km loopt naar de dichtst bijzijnde put of vijn dat de motor is uit gevonden zodat het land met trekkers bewerkt kan worden zodat je niet honger hoeft te lijden wand dat hoort zo
en dat vind ik bul oliebol
hygyëne is al meer dan eens meerdere opties voor gegeven en dagelijks wassen ??? je kan me niet vertellen dat die dieren elke dag 20 kg stront in de staart schijten en al helemaal niet als je de staart tot bv de knieën af knipt.
en dat ze de staart niet kunnen optillen vind ik ook een zeer vreemd verhaal ieder paard moet zijn staart minstens zo ver kunnen optillen dat ie vatsoenlijk kan schijten (zo'n 10 a 20 cm).
zo niet maak er eens een foto van dat ze dat doen wand alle paarden die ik ken (hoe zwaar ook qua bouw dan) kunnen alle maal hun staarten wel optillen wel niet als bv een arabiertje steil omhoog maar het zijn niet voor niets koudbloeden !!!!
zo dat ben ik kwijt
Eline_ schreef:wij hebben een hele boel argumenten gegeven.
het paard kan zijn staart moeilijk optillen.
daar maken jullie afscheren van, en het leidsel verhaal.
leidselverhaal is bullshit. en van afscherem word de staartwortel niet lichter.
weetje; jullie willen toch persé jullie gelijk hebben.
dat is typisch bokt. en al helemaal typisch de meeste moderators.
weetje; hier hebben jullie je zin, zijn jullie ook weer blij..
tot ziens.
karoliena schreef:ponyzotje schreef:Overigens zie ik geen verschil tussen de twee paarden op de foto, niet "'veel en veel beter" zoals karoliena's reactie. Waarop baseer je je?
Het paard heeft een kortere staart die is zo op de foto te zien boven de hak afgeknipt, het zit dus met het boerenwerk niet in de weg en het paard kan toch nog redelijk de vleigen weg jagen
karoliena schreef:NOu i zei dus dat de staart er veel en veel beter uitzag zo dus ik snap niet waar je op doelt.
Cassidy schreef:Dan nog blijft het een non-argument (die vaginale infecties) omdat ook ruinen en hengsten gecoupeerd worden, dus die zouden dan eigenlijk per definitie niet hoeven.
Bovendien heeft Eline een nadeel dat haar leeftijd in haar profiel staat, maar ik heb zo mijn twijfels of de TS ook veel ouder is dan dat.
Ik mis nog steeds in dit topic een reactie van een echte trekpaardenfokker, en niet van kinderen met shetjes die niet beter/ander gewend zijn van huis uit, en dus denken/menen dat het zo hoort, of de mening doorbrieven van die trekpaardenfokkers. Dat de trekpaardenfokkers couperen om op keuringen mee te kunnen draaien nog tot daar aan toe, maar geef dat dan ook toe en ga geen rare " argumenten" verzinnen.
ponyzotje schreef:karoliena schreef:NOu i zei dus dat de staart er veel en veel beter uitzag zo dus ik snap niet waar je op doelt.
wel, ik had het over het paard! Hoe kan je zien aan het paard dat het er veel en veel beter uitziet? Want daar gaat het toch om, hoe het paard is?
Je kan niet zeggen: ik ben tegen het coupeerverbod omdat de staart dan lelijker is. Als er goede medische argumenten zijn mag je daar niet naar kijken. Ik vind niet dat je op een foto kan afgaan om te zeggen of het paard er beter uitziet of niet![]()
En trouwens, het andere paard was ook gecoupeerd
Karoliena, wil je alsjeblieft op je taalfouten letten wanneer je bezig bent over puberaal gedrag, want je spelling en de manier waarop je dingen zegt is daarin niet overtuigend..
karoliena schreef:Pardon, ik zeg neit dat het paard er beter uit ziet maar dat de staart er beter uit ziet ik heb het dus over iets anders dan jou. Daarnaast trek niet zo snel je conclusies het typt namelijk nogal moeilijk als je een handivcap hebt en maar een hand kan gebruiken