Coupeerverbod, waarom iedereen voor???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Coupeerverbod, waarom iedereen voor???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:10

@ Lielle, als ik de door jou geplaatste foto goed bekijk zijn beide paarden gecoupeerd, alleen de haren van linkerpaard zijn langer. Is dus niet beter, toont alleen anders.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:11

Ik heb weleens gezien dat met de staart tot de staart wortel afknipt, ik vind dat persoonlijk veel mooier...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:29

ben bij pg 8 weer opgehouden

maar ik wil toch even een paar dingtjes neer zetten

mijn hengst loopt ook bij merries (weliswaar met een draadje er tussen maar goed zodra ik een goede ruin heb gevonden gaat ie er gewoon bij in mist ze elkaar niet slopen dan zoek ik gewoon verder) dus dat castereren is afgesloten daat gaat dit topic ook niet over.

wij hebben 4 boxers 1 ge coupeerde en 3 met staart die zonder staart zwalkt als de pest terwijl die met staart keurig netjes recht rennen dus vertel me niet dat een staart geen nut heeft bij honden !!!

goed en ik wil graag de mensen die voor couperen zijn graag uitnodigen om bij verschillende weers omstandigheden bv: volle zon / regen / hagel / sneeuw / vorst en als het waait om dan voorover gebukt in blote kont te gaan staan (tegen de wind in) wat paarden van nature doen.
en dan wil ik ze nog wel eens weer spreken.

en verder erger ik me groen en geel aan het geen dat het zo zou horen of iets dergelijks.
als je niet verder wil kijken dan je neus lang is dan is het vijn dat veel mensen dat wel gedaan hebben anders had je bv : geen stromend water wand het hoord zo dat je 10 km loopt naar de dichtst bijzijnde put of vijn dat de motor is uit gevonden zodat het land met trekkers bewerkt kan worden zodat je niet honger hoeft te lijden wand dat hoort zo

en dat vind ik bul oliebol

hygyëne is al meer dan eens meerdere opties voor gegeven en dagelijks wassen ??? je kan me niet vertellen dat die dieren elke dag 20 kg stront in de staart schijten en al helemaal niet als je de staart tot bv de knieën af knipt.
en dat ze de staart niet kunnen optillen vind ik ook een zeer vreemd verhaal ieder paard moet zijn staart minstens zo ver kunnen optillen dat ie vatsoenlijk kan schijten (zo'n 10 a 20 cm).
zo niet maak er eens een foto van dat ze dat doen wand alle paarden die ik ken (hoe zwaar ook qua bouw dan) kunnen alle maal hun staarten wel optillen wel niet als bv een arabiertje steil omhoog maar het zijn niet voor niets koudbloeden !!!!

zo dat ben ik kwijt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:32

ponyzotje schreef:
Overigens zie ik geen verschil tussen de twee paarden op de foto, niet "'veel en veel beter" zoals karoliena's reactie. Waarop baseer je je?

Het paard heeft een kortere staart die is zo op de foto te zien boven de hak afgeknipt, het zit dus met het boerenwerk niet in de weg en het paard kan toch nog redelijk de vleigen weg jagen

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:32

ik zag net dat mn shet moest mesten en heb snel wat foto s gemaakt.

hier was ik net te laat, normaal is hij een beetje hoger maar het geeft nog een idee hoe hoog hij hem kan houden
Afbeelding

hier kan je zien hoe lang zijn staart is
Afbeelding

en hier (een poging tot, is niet makkelijk om alleen te doen) zie je dat het wel een vrij dikke staart is
Afbeelding

het vuil dat erin hangt is trouwens van 2 dagen, ik doe er af en toe wat antiklit in en hij is zo weer uitgekamd

*kwaliteit is neit zo denderend, maar het is maar om een idee van zn staart en die zn beweeglijkheid te geven*

als je ziet dat een shet met een dus veel kleinere/minder bespierde staartwortel die staart helemaal kan optillen, dan zal een groot trekpaard toch wel een, desnoods uitgedunde, staart kunnen opheffen (moet ook niet zon hele lange staart zijn)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:35

ps excuus voor de taal fouten ik ben niet de goeiste in taal (beetje woord blind en dislectys of hoe je het ook schrijft)
ik lees het nu net pas hoeveel fouten er in staan mijn excuus Bloos

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:35

Je mag wel oppassen er blijft weinig van je staart over als hij een keer achterwaarts gaat met grazen en er op gaat staan. Zou echt zonde zijn heb het een keer meegemaakt dat er giga pluk uitgelopen was en dan zijn de staarten van die van mij nog veel korter

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:39

ik weet dat er een stuk af zou moeten...
maar ik vind het zooo mooi Lachen
ik heb wel al een voornemen dat ik het binnenkort iets ga inkorten (maar dat zeg ik al zo lang :p )

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:49

rommulus schreef:
ben bij pg 8 weer opgehouden

maar ik wil toch even een paar dingtjes neer zetten

mijn hengst loopt ook bij merries (weliswaar met een draadje er tussen maar goed zodra ik een goede ruin heb gevonden gaat ie er gewoon bij in mist ze elkaar niet slopen dan zoek ik gewoon verder) dus dat castereren is afgesloten daat gaat dit topic ook niet over.

wij hebben 4 boxers 1 ge coupeerde en 3 met staart die zonder staart zwalkt als de pest terwijl die met staart keurig netjes recht rennen dus vertel me niet dat een staart geen nut heeft bij honden !!!

goed en ik wil graag de mensen die voor couperen zijn graag uitnodigen om bij verschillende weers omstandigheden bv: volle zon / regen / hagel / sneeuw / vorst en als het waait om dan voorover gebukt in blote kont te gaan staan (tegen de wind in) wat paarden van nature doen.
en dan wil ik ze nog wel eens weer spreken.

en verder erger ik me groen en geel aan het geen dat het zo zou horen of iets dergelijks.
als je niet verder wil kijken dan je neus lang is dan is het vijn dat veel mensen dat wel gedaan hebben anders had je bv : geen stromend water wand het hoord zo dat je 10 km loopt naar de dichtst bijzijnde put of vijn dat de motor is uit gevonden zodat het land met trekkers bewerkt kan worden zodat je niet honger hoeft te lijden wand dat hoort zo

en dat vind ik bul oliebol

hygyëne is al meer dan eens meerdere opties voor gegeven en dagelijks wassen ??? je kan me niet vertellen dat die dieren elke dag 20 kg stront in de staart schijten en al helemaal niet als je de staart tot bv de knieën af knipt.
en dat ze de staart niet kunnen optillen vind ik ook een zeer vreemd verhaal ieder paard moet zijn staart minstens zo ver kunnen optillen dat ie vatsoenlijk kan schijten (zo'n 10 a 20 cm).
zo niet maak er eens een foto van dat ze dat doen wand alle paarden die ik ken (hoe zwaar ook qua bouw dan) kunnen alle maal hun staarten wel optillen wel niet als bv een arabiertje steil omhoog maar het zijn niet voor niets koudbloeden !!!!

zo dat ben ik kwijt

Ik ben het zooo hard met jou eens!
Een paard heeft natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam een staart en ik neem aan dat het ook de bedoeling is om die eraan te laten!
Dieren zijn het mooiste zoals ze geboren worden hetzelfde geld bij honden... welke idioot verzint het eigenlijk om te couperen... het is eigenlijk te ziek voor woorden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:49

Er is een manier om je staart voor daags gebruik in te korten. Verdeel hem in een paar plukken, leg in iedere pluk een knoop en zet die vast met zelfklevend verband/vetwrap. Zo wordt de staart korter zonder dat je er de schaar in moet zetten. Maar zo rondlopen zou ik niet doen, zonde van de plukken die ze er uit trappen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:58

@ cassidy op de site in je onder schrift kun je ja ook zien dat die dieren staart zakken om hebben Haha!.
mischien een blone reactie maar dat is voor het eerst dat ik staart zakken zie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:59

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:06

handige site cassidy, bedankt Lachen

ik had al eens geprobeerd om hem te vlechten/knoop in te leggen maar dan hing hij nog over de grond. dit ziet er beter uit (ook wel ingewikkelder, zal het eens afprinten en meenemen naar pommeke)

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:32

Eline_ schreef:
wij hebben een hele boel argumenten gegeven.
het paard kan zijn staart moeilijk optillen.
daar maken jullie afscheren van, en het leidsel verhaal.
leidselverhaal is bullshit. en van afscherem word de staartwortel niet lichter.

weetje; jullie willen toch persé jullie gelijk hebben.
dat is typisch bokt. en al helemaal typisch de meeste moderators.

weetje; hier hebben jullie je zin, zijn jullie ook weer blij..

tot ziens.

GEWELDIG WAT EEN ZELF KENNIS!!
Dat zie je niet vaak bij een 13 jarig meisje Haha!

staartwortel is nooit te zwaar om op te tillen, staart in z'n geheel wel Haha! Afscheren tot op de hak is dus de ultime oplossing. Lijdsel vangen kan niet als het paard zijn staart niet op kan tillen, hoe verklaar jij dit dan?
Oh laat maar, we willen toch alleen maar gelijk hebben, die meelopers toch van tegenwoordig, zou verboden moeten worden.... allemaal een arm amputeren! Dat zal ze leren Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:58

karoliena schreef:
ponyzotje schreef:
Overigens zie ik geen verschil tussen de twee paarden op de foto, niet "'veel en veel beter" zoals karoliena's reactie. Waarop baseer je je?

Het paard heeft een kortere staart die is zo op de foto te zien boven de hak afgeknipt, het zit dus met het boerenwerk niet in de weg en het paard kan toch nog redelijk de vleigen weg jagen

ik had het natuurlijk over het paard... en niet over zijn staart Knipoog dat verschil zie ik wel Lachen

ik vind het wel jammer dat de discussie als besloten wordt gezien omdat het nu toevallig een 13-jarig meisje is die de voor-argumenten geeft en ze blijkbaar niet zo goed kan uitdrukken.
Maar waarschijnlijk is de discussie daarmee ook gesloten, dat er te weinig mensen op bokt voor couperen zijn om te discussieren. Wanneer je 50 tegen 1 bent bij wijze van spreken, is het zeer moeilijk... Ook al heb je goede argumenten, en extra moeilijk als je je als 13-jarige niet echt kan verwoorden..

Ik heb een aantal bladzijden terug nochtans een GOED verhaal gelezen, een stevig argument: persoon had verschillende trekpaarden waaronder gecoupeerde en niet-gecoupeerde. De niet-gecoupeerde merries hadden allen last van vaginale infecties, terwijl dit niet voorkwam bij de gecoupeerde dieren.

Overigens gaat het argument niet altijd op dat elk paard zijn staart kan optillen omdat een paard 'natuurlijk' is. Er wordt dikwijls zeer verkeerd gefokt en op verkeerde dingen gelet, waardoor de kans bestaat dat dit inderdaad niet meer mogelijk is (en zwieren wel nog, opzij vergt minder energie dan omhoog, dus gaat het leidselverhaal wél weer op). Bij honden wordt immers ook de extreme doggenmuil gefokt terwijl dit echt nefast is voor de dieren.
Als we er dus vanuit gaan dat er wel een medische reden is (de vele vaginale infecties), kan couperen wel zijn nut hebben...

Zoals ik al eerder zij ben ik tegen nutteloos couperen maar ongelooflijk hard VOOR nuttig couperen, en natuurlijk op een pijnloze manier (nuttig: voorbeelden die ik op de vorige pagina aangaf).

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:04

NOu i zei dus dat de staart er veel en veel beter uitzag zo dus ik snap niet waar je op doelt.

Voor mij si de discussie zo open als het maak kan mits er dus serieuse argumenten komen en neitgelijk puberaal gedrag getoond word met zoeken jullie eht maar uit en dat soort dingen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:06

Dan nog blijft het een non-argument (die vaginale infecties) omdat ook ruinen en hengsten gecoupeerd worden, dus die zouden dan eigenlijk per definitie niet hoeven.
Bovendien heeft Eline een nadeel dat haar leeftijd in haar profiel staat, maar ik heb zo mijn twijfels of de TS ook veel ouder is dan dat.
Ik mis nog steeds in dit topic een reactie van een echte trekpaardenfokker, en niet van kinderen met shetjes die niet beter/ander gewend zijn van huis uit, en dus denken/menen dat het zo hoort, of de mening doorbrieven van die trekpaardenfokkers. Dat de trekpaardenfokkers couperen om op keuringen mee te kunnen draaien nog tot daar aan toe, maar geef dat dan ook toe en ga geen rare " argumenten" verzinnen.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:13

karoliena schreef:
NOu i zei dus dat de staart er veel en veel beter uitzag zo dus ik snap niet waar je op doelt.

wel, ik had het over het paard! Hoe kan je zien aan het paard dat het er veel en veel beter uitziet? Want daar gaat het toch om, hoe het paard is?
Je kan niet zeggen: ik ben tegen het coupeerverbod omdat de staart dan lelijker is. Als er goede medische argumenten zijn mag je daar niet naar kijken. Ik vind niet dat je op een foto kan afgaan om te zeggen of het paard er beter uitziet of niet Knipoog
En trouwens, het andere paard was ook gecoupeerd Lachen

Karoliena, wil je alsjeblieft op je taalfouten letten wanneer je bezig bent over puberaal gedrag, want je spelling en de manier waarop je dingen zegt is daarin niet overtuigend..

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:14

Cassidy schreef:
Dan nog blijft het een non-argument (die vaginale infecties) omdat ook ruinen en hengsten gecoupeerd worden, dus die zouden dan eigenlijk per definitie niet hoeven.
Bovendien heeft Eline een nadeel dat haar leeftijd in haar profiel staat, maar ik heb zo mijn twijfels of de TS ook veel ouder is dan dat.
Ik mis nog steeds in dit topic een reactie van een echte trekpaardenfokker, en niet van kinderen met shetjes die niet beter/ander gewend zijn van huis uit, en dus denken/menen dat het zo hoort, of de mening doorbrieven van die trekpaardenfokkers. Dat de trekpaardenfokkers couperen om op keuringen mee te kunnen draaien nog tot daar aan toe, maar geef dat dan ook toe en ga geen rare " argumenten" verzinnen.

Cassidy, daarin heb je zeker wel gelijk wat ruinen en hengsten betreft.
En zoals ik al eerder aangaf is een forum als bokt niet de manier om met trekpaardenfokkers in contact te komen vermoed ik... Ergens echt jammer inderdaad Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:19

ponyzotje schreef:
karoliena schreef:

wel, ik had het over het paard! Hoe kan je zien aan het paard dat het er veel en veel beter uitziet? Want daar gaat het toch om, hoe het paard is?
Je kan niet zeggen: ik ben tegen het coupeerverbod omdat de staart dan lelijker is. Als er goede medische argumenten zijn mag je daar niet naar kijken. Ik vind niet dat je op een foto kan afgaan om te zeggen of het paard er beter uitziet of niet Knipoog
En trouwens, het andere paard was ook gecoupeerd Lachen

Karoliena, wil je alsjeblieft op je taalfouten letten wanneer je bezig bent over puberaal gedrag, want je spelling en de manier waarop je dingen zegt is daarin niet overtuigend..

Pardon, ik zeg neit dat het paard er beter uit ziet maar dat de staart er beter uit ziet ik heb het dus over iets anders dan jou. Daarnaast trek niet zo snel je conclusies het typt namelijk nogal moeilijk als je een handivcap hebt en maar een hand kan gebruiken

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:29

karoliena schreef:
Pardon, ik zeg neit dat het paard er beter uit ziet maar dat de staart er beter uit ziet ik heb het dus over iets anders dan jou. Daarnaast trek niet zo snel je conclusies het typt namelijk nogal moeilijk als je een handivcap hebt en maar een hand kan gebruiken

Ik had het voornamelijk over je zinsbouw, daar verandert met een hand typen niets aan (dat moet ik ook af en toe). Staart ziet er dan inderdaad beter uit, ik had alleen het gevoel dat dat niet binnen de discussie pastte over de reden van couperen. Maar dan zat ik fout.
Mijn excuses Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:31

goed alles even vluchtig door gelezen

@ skitter vroeger jaagden we nog op dieren en bewerkten we het land nog met paarden en koeien wij evolueren zo ook de paarden dus dat het van vroeger uit komt klopt dus van geen kant wand het is niet meer nodig

@ pony zotje honden hun staart kapot slaan ??? geloof me dat gebeurt niet ze komen zo af en toe wel tussen deuren maar nee kom maar eens kijken ze slaan hier ook met hun staarten tegen de spak muren, tavels enz enz en nog geen enkel wondje !!!

en de mensen die voor couperen hebben die wel eens gedacht aan fantoom pijn of is dat te moeilijk???

en het couperen van honden zowel de oren en staarten is van ouds her gedaan voor het agressieve uiterlijk voor de reeds VERBODEN HONDEN GEVECHTEN de staarten werden nog wel eens doelwit van de tegen stander.
die traditie werd door gezet omdat die honden ongewenste mensen van het erf hielden.
en de oren werd na die tijd het argument gebruikt dat de oren het vuil zouden vast houden nou we hebben er 1 gehad met onstoken oortjes die is inmiddels overleden maar de laatste 5 die we hebben/ hadden zitgeen geiriteerd oortje tussen en ook bij geen van de andere 30 honden op de boxer club.

hoe je het verhaal ook wil wenden of keren je bent een dier aan het verminken voor eigen plezier/ gewin.

en ik heb nog steeds geen vrijwilligers gehoord die zich willen aan melden om even een paar uurtjes gebukt willen staan ?????

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:32

Prima maar dat zinsopbouw geklets van jou pastte volgens mij gevoel ook niet in de discussie. Als je daarom een volwassen iemand voor puber gaat uitmaken ben je zelf ok enti zo lekker bezig natuurlijk.

Ik merkte alleen puur op aan de hand vand e foto dat de staart en zo vele beter uyit zag en snap neit waarom jij daar nu zo ellenlangs over door meot zeuren

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:42

rommulus: toevallig heb ik inderdaad al heel vaak met mijn blote kont in de sneeuw gestaan als kampeerder en (jonge weliswaar) kleine avonturier... daar heb ik niks aan overgehouden Haha!
Van de oren heb ik mezelf teruggeroepen met dezelfde argumenten.
Staarten kapotslaan, daar hoef ik niet voor bij jou te gaan kijken, dierenartsen hebben het vaak in hun praktijk... Lachen zoals ik in mijn posts ook vaak zei met eventueel.
Fantoompijn kan niet wanneer alles goed is gebeurd. Moet het wel goed gebeuren natuurlijk Knipoog
Ik zal nooit een dier couperen. Maar ik wou enige nuance teweegbrengen. Medische feiten zijn daar een goeie voor..

karoliena, het ging er gewoon over dat iedereen maar moest stoppen met dat puberaal gedrag en 'jullie zoeken het maar uit en dat soort dingen'. Het is niet fijn om met mensen in discussie te treden die al op voorhand niet meer willen discussieren, begrijp je waarop ik doel? Als wij het allemaal maar moeten uitzoeken, wil dat zeggen dat je niet meer wil discussieren... daarom vond ik het jammer van de manier waarop je het zei Knipoog
Ik weet dat je 22 bent en geen puber meer, ik kijk wel soms in een profiel. Ellenlang doorzagen doe ik niet, ik had me al geexcuseerd, wat moet ik nog meer Verward
Oprechte excuses voor alles wat verkeerd overkwam en waarvan je de bedoeling niet hebt begrepen.

Nu moet ik ervandoor Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:45

Hoezo mee in discussie treden, ik kletste al een aantal pagina's mee ik vind het gewoon onzinnig als iemand gaat zeggen dat iedereen hier meelopers zijn en dat we alleen ons gelijk willen krijgen en dat soort dingen. Lijkt me dat je daar wel iets van mag zeggen. Maar goed. Ik stop hier ok mee, want word er op deze manier niet goed van