Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Cer schreef:Ja maar bij mij linkt ie niet door hoor... ik kom op de hoofdpagina uit.... en daar kan ik zo 1,2,3 niet het artikel vandaan halen...
Arabesk schreef:ik denk het punt daar waar de hoef het eerste de klap opvangt waar de hoef de grond raakt?
Cer schreef:Daar ben ik ook heel benieuwd naarVooral bij Natuurlijk Bekappen.. hoe lang wordt dat al gedaan eigenlijk? En zijn de effecten bekend??
Arabesk schreef:Paarden die HKO hadden en gedumpt werden in het wild en zich aansloten bij wilde groepen bleken te genezen. In het wild komt HKO niet voor, zo ook niet bij NB paarden, ook al worden ze bereden.
Citaat:24/7 met aanwezigheid van schuilstal en continu aanbod van ruwvoer is het allerbeste voor paarden!
Cer schreef:Over dat schokabsorberen... met een ijzer eronder kan de voet geen schokken absorberen. Maar ik zie het verschil niet zo tussen een paard met een ijzer onder die geen schokken kan absorberen, of een paard die over een ijzeren plaat, asfalt of bestrating loopt. Het enige verschil is dat t niet aan zn voet vast zit.
In hoeverre haal je die demping weg met een ijzer eronder? De demping vindt toch nog steeds plaats in de hoef?
Maar nogmaals, ik heb er geen verstand van, dus wellicht is dit een heel domme vraag
Fronton schreef:Geen domme vraag Cer, helemaal niet zelfs. Ijzers doen niets af aan de demping namelijk.
Fronton schreef:Geen domme vraag Cer, helemaal niet zelfs. Ijzers doen niets af aan de demping namelijk.
Over dat puntje dat rond 900 na chr. het beslaan is begonnen: zijn er daarna nog evolutionaire wijzigingen geweest in de paardenhoef?