amondi schreef:dan is zelfs hardlopen oneerlijk! Ik kan met het beste geld van de wereld geen langere benen kopen, die een ander zomaar cadeau krijgt!
En wie klagen er over oneerlijkheid? Niet de ZZL ruiters die achter Bart Bax of Coby van Baalen worden geplaatst, maar de L ruiters die het afleggen tegen Sister de Jeu( nu Edward Gal) Die L ruiters hebben gewoon te weinig realiteitszin.
Amen!
runningkawa schreef:En wat is handig zijn?
Ik kreeg complimenten dat ik mijn paard uberhaupt Z met punten kreeg.
Maar in de kijker rijden met dressuur, nee niet echt, daar is het gewoon het paard niet voor.
Klinkt ff heel arrogant, een ander was wellicht blijven steken in de M1.
Als jij een minder getalenteerd/opvallend paard netjes op kan leiden tot Z met wp, dan ben je in mijn ogen een hele handige ruiter! Als jij voor straks weinig geld een goede 3 jarige weet te kopen en die wederom netjes opleid dan kan je je wel in de kijker rijden! Je hebt in ieder geval de vaardigheden een paard op te leiden, nu nog de vaardigheid een goed paard te kunnen kopen voor niet te veel en jij kan ook opvallen in de dressuur.
runningkawa schreef:Toch is een paard met knopjes erop makkelijker verder te rijden dan een paard waar je de knopjes nog op moet gaan zetten
Je moet uiteindelijk wel de knoppen zien te vinden. Je kan zeggen wat je wil, maar dat vraagt toch om enig gevoel. Toch geef ik er de voorkeur aan zelf mijn paarden op te leiden. Dan zitten namelijk mijn eigen knoppen er op. Ik vind het ook knapper als iemand met een zelf opgeleid paard op hoog niveau rijdt, maar het is niet zo dat mensen die een hoog opgeleid paard kopen en daarmee op hoog niveau rijden niet kunnen rijden of geen gevoel hebben.