Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:4. Wist je dat je voor je echt begint met rijden je eerst 10 min lekker moet stappen, omdat anders de gewrichten van je paard op ten duur sneller verslijten???
Citaat:10. Je paard van eiwitten niet hoefbevangen word, maar van teveel suikers?
Citaat:32. Wist je dat Biotex geweldig is om geel geworden paardenstaarten weer wit te krijgen? Idem dito met betadine shampoo. Of met shampoo voor Grijze haren!,
Goed uitspoelen en je paard heeft een prachtige witte staart met zilverglas 
Citaat:50. wist je dat; 1 kilo hooi per 100 kilo lichaamsgewicht wordt aanbevolen
51. wist je dat; 1 plak ongeveer 1 kilo weegt
Citaat:69. Hoefijzers zijn helemaal niet goed voor het paard omdat ze de hoeven verbreden...!

Quirinake schreef:wist je dat je je singel niet op je zadel mag leggen (als je gereden heb) omdat anders het zweet in het zadel trekt
Elena schreef:rudi schreef:wist je dat het goed is voor je paard om ook eens via de rechterkant op te stappen? Mensen stappen altijd links op, omdat vroeger aan de linkerkant de zwaarden zaten, bij het opstappen zouden ze in de buik van het paard steken wanneer je dat via de rechterkant van het paard deed. Maar die gewoonte heeft iedereen nu dus overgenomen. Maar als je altijd links opstapt, zet het paard zich altijd schrap naar de zelfde kant en het is dus beter af te wisselen!
Dat geld ook voor het lopen naast je pony. Je pony raakt zo gewend aan dat je altijd aan de zelfde kant loopt, dat hij altijd zijn half automatisch naar die kant beweegt wanneer er iemand naast hem loopt! Ook goed dus om af te wisselen!
hiermee ga ik naar m'n instructise!
zij zegt altijd "links op stappen!" "aan de linkerkant van de paarden lopen!"
gnagna, ook een keer iets wat ik m'n instructise kan bijbrengen![]()
kom vanavond terug, benieuwd wat ze ervan zegt![]()

toen ik op buitenrit heerlijk om me heen aan het kijken was, mijn vriendin roept: pas op die paal! En ik mijn paard net op tijd liet stilstaan, anders had ze er echt tegenop geknald! We schrokken er allebei van.... Joyceee schreef:
idd! Dat doe ik ook regelmatig! Heel geleidelijk aan en je ziet echt dat de ruggewervels worden "gestrecht". Wat ook goed is, ook van een prof. iemand gehoord: Met de vuist over de hals "boksen" onder de manekam, natuurlijk niet té hardEn de manen vastnemen en heen en weer "trekken" schijnt ook goed te zijn... En de benen strechten kan je ook.. Vooraan is het simpel, gewoon opheffen, strekken en ff blijven vasthouden. en zo terug rustig op de grond zetten, maar wel gestrekt op de grond zetten. Achterbenen naar voor halen, de hoef moet bijna op de grond naar voor gehaald zijn. Niet alleen met de tippen maar met heel de hoef. Dat zijn wat masseer/stretchtips.

Elena schreef:
Hey,
nou mijn instructise vond het erg grappig dat ik hiermee aankwam
Maar ze blijft toch maar zeuren dat je aan de linkerkant van het paard moet lopen en ook die kant moet opstappen omdat...uh ben de reden vergeten
Dabo schreef:Wist je dat een paard, als je recht op een lantaarnpaal afrijd, er tegenaan zal lopen?
Daar ben ik gister door schade en schande achtergekomentoen ik op buitenrit heerlijk om me heen aan het kijken was, mijn vriendin roept: pas op die paal! En ik mijn paard net op tijd liet stilstaan, anders had ze er echt tegenop geknald! We schrokken er allebei van....

Paula schreef:Elena schreef:
Hey,
nou mijn instructise vond het erg grappig dat ik hiermee aankwam
Maar ze blijft toch maar zeuren dat je aan de linkerkant van het paard moet lopen en ook die kant moet opstappen omdat...uh ben de reden vergeten
Bullshit, de enige reden waarom het nog gedaan word is dat het over is genomen uit het leger omdat ze idd niet konden opstappen aan de rechterkant met zwaart.
Dat is niet meer van nu en ik zou daarom aan allebei de kanten opstappen en leiden, veel beter voor je paard.
Achja, beetje dubbel, maar ik vind het zo'n onzin dat links leiden en opstappen

amyke schreef:wist je dat ik daarjuist bijna helemaal achterover sloeg van de prijs van mijn nieuwe pessoa??
hij kost € 120
(srr off-topic maar ben er nog niet goed van.)
)