Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:17

Wat een vreselijke verhalen. Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden!

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:36

Mordysh schreef:
Maak foto's van de wonden waar mensen het over hadden, maak foto's van de hoeven, maak foto's waar paarden duidelijk veel te mager zijn. Dan pas kan je een zaak maken...

Er zijn meer redenen op basis waarvan je er een (juridische) zaak van kunt maken en die ben ik op dit moment aan het onderzoeken.

Zeer dringende vraag aan de mensen die (ooit) als 'trainee' werkzaam zijn geweest bij V.K. op de ranch:
Zijn er afspraken gemaakt over salaris, werktijden, hoe lang je er zou blijven, reiskostenvergoeding, onkostenvergoeding, afspraken over het eten, mee eten inbegrepen in de prijs of juist niet, slaapplaats, etc. etc. op papier ?
Zo ja, willen die mensen zich bij mij per pb melden.

Aan mondelinge afspraken heb ik niks, want je hebt geen poot om op te staan bij de advocaat noch voor de rechter.

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:37

heey

helemaal niet leuk dit verhaal...ik zat gewoon half te janken!

misschien kan je het ook wel op de divoza site zetten..daar hebben
ze ook een forum. anders wil ik het ook wel voor je doen??

groetjes

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:45

Ik had juist wat heen en weer gemaild ivm met de aankoop van een merens voor een vriendin van mij. Na deze verhalen denk ik dat ik toch geen verder contact zoek met haar.

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:15

Op Kapaza staan ook geen advertenties meer

nance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:17

Ik heb marktplaza een e-mail gestuurt en heb ze er op gewezen en hebben nu vivian haar advertensies er afgehaald. Dus dat is tenminste iets wat we bereikt hebben.

Ik zag dat iemand een link naar het merens forum had geplaatst, maar die is niet helemaal de werkelijkheid. Ik zal even mijn verhaal doen toekomen.

Ik was een half jaar geleden op zoek naar een merens en hoorde toen over [***]. Ik heb me toen bij het merens forum aangemeld en informatie over haar gevraagd. Daar zeiden ze me niet veel over haar te weten en wezen me erop goed te informeren over importpaarden.
Toch wilde ik wat meer informatie over haar en ik had met vivian gesproken en ze klonk heel aardig aan de telefoon. Later ben ik niet meer op haar in gegaan en voelde me toen al bedrogen door haar. Omdat ze eerst een bedrag voor een paard rekende en later weer met €500 verhoogde. Toen ik op het merens forum vertelde dat ik haar een oplichtster vond, kreeg ik een boze pb van haar. Ik heb daar niet meer op gereageerd, want ik wilde niets meer met haar te maken hebben.

Hier ook een link van het merens forum zoadat de zaken niet verkeerd geinterperteerd worden.
Graag eerst even verder lezen voordat er meteen iets gesuggereerd wordt.

http://www.merensstamboek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=647

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:20

wreckh schreef:
ja idd alle advertenties zijn van marktplaza af. Een uurtje gelden stonden ze er nog op. Ongelooflijk.Vind het wel jammer dat Vivian niet zelf gewoon reageerd. Maar goed.

http://www.merensstamboek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=417

Hier wordt haar naam ook in positieve zin genoemd.

Diezelfde Nance1 heeft hier op bokt een paar pagina's terug aangegeven dat zij niet positief over haar was. Dit in dit topic was haar eerste contact dat zij gehad had met haar. That's all!
Zoals ik al eerder schreef moeten we als stamboek erg voorzichtig zijn met negatieve info/zwartmakerij, vandaar dat niet altijd alle informatie/topics nog openbaar leesbaar zijn. Zéker uit de tijd dat wij verder ook nog geen informatie over VK hadden Nu, nadat we toch verschillende ervaringen horen is dat al weer wat anders, maar nog....

Lees dan ook dit nieuwe topic wat er pas over gestart is: http://www.merensstamboek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=647

russel schreef:
Doet het merens stamboek hier niets mee? Je kan toch niet toelaten dat je stamboek op deze manier bedoezeld worden?

Vertel, wat zouden wij verder moeten/kunnen doen? Imo zijn de 'werknemers' en kopers van de paarden waarbij er iets kwa gezondheid niet oke was degenen die daadwerkelijk wat tegen haar kunnen doen. Kwa bewijzen.
We waarschuwen, verwijzen mensen door naar mensen die al een paard via haar gekocht hebben.
We hebben ook contact met verschillende verkoopplaatsen/marktplaza/marktplaats. Advertenties zijn verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Eline op 17-11-05 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek post aangepast omdat de techniek weer eens niet meewerkt ;)

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:20

Sorry, ik had deze topics niet gevonden. Maar idd het bewijst het tegendeel. Was niet mijn bedoeling om dingen te suggeren. Was gewoon verbaast.

[edit] Ik heb een mail gestuurd naar 2dehands.be waar ik ook haar advertenties tegen kwam. Misschien dat die ook iets doen. Als ikr eactie terug hebt horen jullie het wel.

2x edit} spelfouten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:34

VK zit ook op het forum van arabischevolbloeden.nl , is er ergens 1 paardenforum waar die niet op zit? Blijkbaar besteedt ze dus nogal veel tijd aan het internet en de pc. Toch heeft ze geen tijd om de paarden te verzorgen. Ze zou beter haar tijd voor nuttige zaken gebruiken, misschien eens voeden van paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:49

@Merens, ze zit op het forum heb ik begrepen en kennelijk wordt ze daar gewoon toegelaten, waarschuwingen gaan er niet van uit en aangesproken wordt ze ook niet. Maar ze verkoopt wel Merens en als rasliefhebber krijg je daar toch kromme tenen van.

Edit, niet goed gelezen, jullie waarschuwen wel.

Sweetselina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:55

Je ziet haar ook overal. Op 2dehands.nl is ook nog een advertentie van haar. Zal ze ook snel even mailen en hopen dat die ook weggaat. Zo verkoopt ze natuurlijk niks meer. Dit is geen goede reclame. Hopen dat we haar zo kunnen stoppen.

patrickab

The rancher says goodbye to this forum!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:02

The rancher says goodbye to this forum

Time has come to say goodbye and wish good luck to this forum. It is also an opportunity to say hello to my Dutch friends in the horse business who quietly check in this forum and to our customers who keep their trust in us and know that we breed some of the finest Merens horses in France and in Spain. Finally, my thanks to all those who took part with their spontaneous reactions.
It is my pleasure to add a striking note of discord by saying that if a
handful of poor souls can turn this forum into a chicken house, it is not a mere coincidence but the results of an orchestrated move to keep in the dark as many people as possible so that they grow like mushrooms with very spongy heads.

[EDIT ELLENDE: TEKST VERWIJDERD}
Laatst bijgewerkt door Eline op 17-11-05 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Er is duidelijk aangegeven dat er NIET voor deze ranch geadverteerd mag worden.

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:07

Olee, en we hebben weer een antwoord.
De 1e keer dat ik post in dit topic, maar het enige wat ik kan zeggen is dat ik dit alles ronduit walgelijk vind!! Zo ga je niet met je dieren om.. en NEE ook niet met mensen!!
Mensen heel veel succes als jullie daadwerkelijk een zaak tegen haar gaan beginnen!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:10

ik zou me niet stil gehouden kunnen hebben tegen die 'bazin'.

ik hoop dat je de afspraken vooraf op papier had, dan kan je wat tegen ze beginnen.

succes.

chevelarabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:42

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:43

Hier heb ik geen woorden voor!Ik hoop dat er wat tegen gedaan kan worden.Dit mag toch niet gebeuren zo!Helaas bestaan er teveel van dit soort mensen.
Succes ermee en ik blijf het topic volgen!

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:45

chevelarabe de foto s doen het niet op de link...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:47

Ja wie ben jij nu weer. Dat forum Ride On is juist van die gasten daar in Spanje, fotoos zijn trouwens niet te zien en objectief vind ik het zeer zeker niet.

Ook beetje van de ratten besnuffeld dat "The ranger", doet me denken aan een spannende serie, in het Engels post, terwijl liefje naast hem Nederlands spreekt, maar voelt zich daar nu te groot voor.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:49

Engels klinkt zoveel stoerder he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:50

Nouw precies, Dametje zal wel met een zwaar accent Nederlands spreken.

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:54

Ik ben weer dom bezig dus sorry mensen.Ik had het indd later ook pas door zag een tekst staan bij de foto s van de 3 jaarlingen zien er nu goed uit dus had een vermoeden indd dat het van hun was.Nogmaals sorry had wat beter moeten kijken.
Had gehoopt dat het hele slechte foto s waren waar jullie wat mee konden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:56

nee hoor, was goed bedoelt. Ik kan die fotoos niet zien, maar zijn het de zelfde jaarlingen?

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:58

Ik weet het niet want ik kan de foto s ook niet zien.Dat wou ik ook melden want dacht slechte foto s zijn harde bewijzen.Dat ook dat het dus tegen die lui was maar helaas.

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:58

is het geen idee om met zn alle erheen te gaan als trainees, en dan
foto's maken van alles, en alles op film leggen enzo, en dan weer
weggaan

*dit topic gaat wel hard zeg! met zéér goede resultaten!*

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:00

Dark_Bloom schreef:
is het geen idee om met zn alle erheen te gaan als trainees, en dan