Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:56

xtwisterx schreef:
Waarschijnlijk is een deken niet geschikt voor jouw paard.
Als ik jou was zou ik iets anders proberen en geen nieuwe deken halen...

Raadpleeg de dierenarts eens, misschien heeft hij een goed idee.

Helaas, ik heb al zo veel dingen geprobeert. Mijn enigste ding was nog die deken te nemen. Ik heb 2,5 maand geleden 3 dag stage gelopen bij het veteranair Centrum in Someren. Ik heb gevraagt, wat er allemaal tegen zomereczeem te doen was. Helaas, vertelden ze mij dat er gewoon te wenig tegen te doen was. Het enige wat ze zeiden was dat de deken zou helpen.

Mijn pony is ook echt niet druk in de wei. Het enige wat ze doet is eten, liggen en rollen. Maar daar moet een deken gewoon tegen kunnen. Toch?
Laatst bijgewerkt door Deau op 24-05-05 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:01

Steffie89 schreef:
Helaas, ik heb al zo veel dingen geprobeert. Mijn enigste ding was nog die deken te nemen. Ik heb 2,5 maand geleden 3 dag stage gelopen bij het veteranair Centrum in Someren. Ik heb gevraagt, wat er allemaal tegen zomereczeem te doen was. Helaas, vertelden ze mij dat er gewoon te wenig tegen te doen was. Het enige wat ze zeiden was dat de deken zou helpen.

Mijn pony is ook echt niet druk in de wei. Het enige wat ze doet is eten, liggen en rollen. Maar daar moet een deken gewoon tegen kunnen. Toch?

Als dit alles niet gewerkt heeft, dan zul je toch moeten overwegen je pony naar het strand te verhuizen...
Het is een vreselijke marteling voor zo'n beest om met zoveel jeuk rond te lopen, en op zo'n moment kun je toch niks met hem doen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:02

Ja, het is zo erg. Gelukkig merk ik niks in het gedrag dat mijn pony veranderd in de zomer. Buiten de jeuk om is ze nog altijd even vrolijk. Ook geloof ik er niet echt in. Dat het richting strand niet heeft. Ik denk dat het namelijk ook te maken heeft met de nieren ed.

Wat ik ook zo raar vind, is dat de rits dus gewoon open is gegaan. Ik ga de deken morgen weer maken. En dan weer opgooien. Het moet toch een keer goed gaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:15

Ik hoop voor je dat het slaagt, zomereczeem is echt verschrikkelijk!!

Succes er mee!!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:15

[quote="Steffie89"][quote="xtwisterx"]
Waarschijnlijk is een deken niet geschikt voor jouw paard.
Als ik jou was zou ik iets anders proberen en geen nieuwe deken halen...

ik denk toch echt dat je de verkeerde maat, of deken hebt.

hier lopen er twee met een boett pyama, er wordt heel wat afgeragd gespeeld, en over het algemeen blijven ze heel. ik vind ook op de foto de deken ontzettend groot. maatje kleiner dat is een goed plan mischien

sas

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:33

Och, dat strand wat ik toch steeds bij eczeemtopics voorbij zie komen. Voordat je uberhaupt een paard met zijn voeten in de zee zet, kun je het beter eens uitproberen met een vakantie aan zee. (hoewel, dat wordt een lange vakantie dan)Ik was zo naief dat hele strandverhaal te geloven, hele volkstammen geloven mij ook haast niet, als ik vertel dat mijn fjord in Den Helder, bij de duinen, bijna met de voeten in de zee, toch eczeem heeft. En nee inderdaad begint het wat later, en is het misschien ietsje minder, maar als ik er niks aan doe, gaan en staart en manen er echt vanaf. En de zoute zeewind waait je om de oren.

Nu staat ze op een manege, en staat ze overdag binnen en snachts met de manegeponies buiten, ik hoop dat dat wat gaat schelen, in verband met minder UV licht. Er zijn namelijk verschillende factoren voor SeMe, en die zullen misschien voor elk paard verschillend zijn.Ik heb de mijne 6 jaar geleden kaal in drenthe gekocht, en de volgende zomer stond ze, op haar pluk na, net zo kaal in Den Helder aan zee.. Misschien dat het voor andere paardjes helpt, heel fijn, maar zeker dus niet voor alle paarden.
Ik word er weleeens een klein beetje moe van als ik uitleg dat ze SeMe heeft, want dan krijg je een opmerking in de trant,: dat kan toch niet, we hebben die vliegjes hier niet..
Hallo, denk ik dan, wat staat dat kale kriebelpaard hier dan te doen. Kriebelmugjes misschien niet ( hoewel ik zomers onder de bulten zit hoor), maar eczeem toch echt wel.

Ik heb nu net zo'n deken als steffie, en heb hem nog niet in gebruik, ik hoop dat die minder zon-uurtjes schelen, en anders hoop ik dat die van mij, het beter doet dan die van Steffie.
En Steffie, ik zou het zeker even melden bij de verkoper, des te meer klachten.. des te serieuser ze die moeten nemen. Je bent misschien de enige niet. Ik was al enigzins pissig, dat er op de site staat dat maat 1 voor paardjes t/m 1.50 is, en die van mij het niet paste. Er stond niet bij, dat voor dikke fjorden maat 2 aan te raden is, en als ik jouw berichten zo lees... is het helemaal niet aan te raden..
Nou succes met je rampendeken!
O ik denk dat zonder de buikflap het veel onstabieler ligt.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:26

@ toverpaardje
Ik ga ook zeker een emailtje sturen over dat de deken mij niet goed bevalt. Het is toch niet normaal als een pony gaat liggen. Dat de ritssluiting dan open springt. Dan iedere keer de klipjes tussen de benen knappen.
De maat van de dekens snap ik nog steeds niet veel van. Omdat bij jou maat 1 niet paste. Heb ik maat 2 genomen. Alleen maat 2 verzoop ze dus in. Mijn moeder had de rug korter gemaakt en nou past die beter. Alleen de nek is in de lengte nog steeds te groot. Eigelijk haden ze een special deken moeten maken voor de stevige rassen. De nek deken past in de breedte goed. Maar in de lengte niet. De rug is te lang in de lengte maar in de breedte niet.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:08

Steffie89 schreef:
Eigelijk haden ze een special deken moeten maken voor de stevige rassen. De nek deken past in de breedte goed. Maar in de lengte niet. De rug is te lang in de lengte maar in de breedte niet.

Daar ben ik het helemaal mee eens!
De deken die mijn moeder heeft gemaakt naar aanleiding van de Boett is voldoende aangepast en zit ook veel beter.
Ik moest een grote maat omdat ze breed is, maar een grote maat is ok voor lange paarden. En lang is ze juist weer niet....

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:21

Ja, kan je moeder geen dekens verkopen Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:59

..heb gisteren mn boett deken binnen gekregen en gelijk op gedaan..vanmorgen zat die nog goed, zag dat die er mee had gelegen...alleen zn halsgedeelte was naar achteren geschoven maar ik geloof dat dit wel op te lossen is...zit alleen nog te twijfelen of het wel de goede maat is...groter is iig geen optie, overal zit die goed alleen wat krapjes bij de schouders maar daar kijk ik vanavond wel weer naar..ben heel benieuwd of dit wel gaat werken trouwens, heb al zoveel geprobeert en gedaan..hopeloos en zo zielig!..dat ie kaal is maak me niets uit, maar die jeuk!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:46

@Dimitri, welk merk deken heb je?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:17

Steffie, stinkmodder van je deken zeg..denk je iets goeds te kopen en dan Scheve mond
Ik las dat je denkt dat het met de nieren ed. te maken heeft. Heb je al eens een bloedonderzoek laten doen? Kosten vallen wel mee, ik heb het een tijdje terug laten doen. Het was een pak van me hart dat bij Jewel alles goed bleek te zijn. Misschien kun je dat eens laten doen.

@dimitri: succes met je deken, hoop op een jeukvrije zomer!

Even nog een toevoeging: ik merk dat Jewel last krijgt op andere plaatsen. Jeuk op de benen vooral. Is dat bij jullie ook?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:49

@ JewelFamke, Het liefste wil ik alles kopen en doen wat er maar tegen zomereczeem te doen is. Helaas is Klaartje niet mijn pony. Maar het is een pony van een man van 65. We hebben super veel smeersels gekocht, inentingen, poedertje ed. Alles hielp niet. Ik vertelde Piet, vol volle moet dat die deken moest helpen. En ik ben de deken gekregen. De deken helpt goed, alleen de kwaliteit is dus bagger. Nou kan ik ook niet nog eens gaan zeggen. Zullen we een bloedonderzoek doen.
Ik ben ook maar een werkloze scholier. Dus het zit er voor mij ook niet in om het te kopen. Als er nou echt 1 ding was. Wat echt zo helpen. Dan had ik het meteen gekocht. Helaas is dit dus nog niet het geval.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:05

Dan wordt het wel anders ja, als ze niet van jezelf is. Zelf ook zat vz-pony's gehad, ik weet hoe lastig dat kan zijn.

Moedeloos kan je er soms van worden, dat stomme eczeem..

Succes met je paardje iig Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:15

Ik ga morgen na school snel naar de stoffen winkel, daar ga ik klipjes kopen. En iets van stevig elastiek ofiets. Dan ga ik dan bij de nek bevestigen. Mocht de rits weer open gaan. Dan blijft de deken teminste liggen.
Iemand een idee waardoor de rits opengaat?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:18

Afbeelding
Als ik deze foto bekijk. Zie ik hoe belabberd de deken zit. Als Klaartje ligt. De deken is eigelijk te kort bij de borst. maar weer te lang bij de nek.

Is Klaartje nou zo misvormt. Of is die deken nou zo raar Boos!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:25

Het emailtje wat richting Duitsland gaat

Hallo,

Zweiundeinhalbe Woche habe ich eine Sommerekzemdecke gekauft. Die decke hat keine gute Passform für mein Fjord von 1.46 m. Ich hatte Grösse 2 genommen. Letzten Montag lag die Decke in einer ecke von die Weide. Später ist gebleicht das der Reissverschluss von dem Nacken is augegangen. Die Decke ist nach hinten geweht. Die bauchflappe und der Gürtel vom hintern waren noch feste dran. Bei diese eine Beschwerdigung von dem Reissverschluss, auch bleibt die Kopfkappe nicht auch seinem Platz.

Ich hoffe auch eine reaction zürück.

Mit Freundliche Grüsse Steffie.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:54

in de eerste zin ben je vergeten : geleden

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:24

Ik zie nu dat de deken van divoza dus wel een ietsje ander model heeft:
de buikflap en deken zijn echt helemaal 1 geheel en doe je dus niet apart om.
Dan heb je dat probleem van Klaartje ook niet, want de deken loopt met een stuk stof dus tussen de voorbenen door en vormt dan de buikflap. Omhoogtrekken bij de schouder tijdens het liggen kan dan niet.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:50

Steffie89 schreef:
@Dimitri, welk merk deken heb je?

een echte Boett...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:47

@Djahil, Maar hoe doe je de deken dan om? Dan moet je dus de voorbenen door het gat doen. Of begrijp ik het verkeerd?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:39

Jeeh! Heb vandaag eindelijk de deken besteld Lachen Hopen dat ie er snel is Haha!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:05

Maar ik heb dezelfde deken als steffie en bij die van mij loopt de buikflap door tot naar de borst waar hij met drukkers en klit vastzit..
Bij die van jouw niet steffi, of hebben jullie dat veranderd?
Ik vond de stof wel heel stevig ..lijken..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:30

Nee, bij mij zit de buikflap alleen boven aan vast. Met 3 klipjes. En tussen de benen zit een flapje, alleen die klipje gaan daar seeds los. De stof is wel stevig.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:59

De deken ligt alweer thuis. Volgens de buurvrouw, ligt de deken binnen 2 uur er al af. Ze loopt regelmatig langs de wei. Ze ziet dan eerst gewoon Klaartje staan met een deken. Daarna is de ritssluiting nog half dicht. En daarna ligt de deken er helemaal langs.
Ik ga dus nou een mailtje sturen met het verzoek dat ik mijn geld terug wil. Het is toch niet normaal dat de ritssluiting steeds open springt. Ik hoop dat ze ook zo vriendelijk zijn, dat ik de deken terug mag sturen en een nieuwe krijg.

Ze staat nou dus weer zonder deken in de wei. Maar de afgelopen 3 dagen stond ze ook de hele tijd zonder. Omdat de deken er steeds langs lag. De manen liggen er weer bijna af. Maar het stomme is, toen ik Klaartje net terug in de wei zetten zonder deken. Gaf dat een beter gevoel dan met de deken.