Zadeldiefstallen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:24

Tinkerloos schreef:

Vavancht is op stal Doets in Loosdrecht een inbraak geweest.
Ze hebben zo'n 18 zadels gestolen.

De kasten opengebroken,de sloten opengeknipt.
Ze hebben alle sloten meegenomen,misschien ivm vingerafdrukken?
Alle dure zadels (merken dus) hebben ze meegenomen,en de 'gewone' zadels hebben ze laten liggen.
Ook de western zadels hebben ze laten liggen.
Boomloze zadels zijn wel meegenomen.
Ze zijn via de sloot en aan grenzende weilanden het erf opgegaan,en hebben met kruiwagens de zadels afgevoerd.

Mensen,laat je zadel niet bij je stal achter!!!
Neem het mee,en bewaar het thuis,of in je auto!!!

bobbiejames,je loopt iets achter...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:15

Het was net ook al op tv bij tvUtrecht, stal Evers in Baarn laten ze zien.

Liesjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:47

Bij ons (manege aerdenhout) was er een tijdje geleden ook ingebroken en waren wel alle zadels en hoofdstellen meegenomen.
Het was al de zoveelste keer dus nu hebben we een goed hek waar ze toch wel veel moeite voor zouden moeten doen, maarja als ze het echt willen komen ze er denk ik toch wel doorheen.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:54

Georgette schreef:
Sjonge jonge, ik hoorde het gisteren ook al op stal ja. Ze houden maar niet op!

Ah.. de kamphorst.. daar zijn ze ook geweest ja, en dat hebben ze stil gehouden. Zelfs de manegeklanten wisten van niets. Ze hadden op zijn minst de omliggende stallen kunnen waarschuwen. Stommerikken

Ze zijn ook bij stal klein geweest,wat naast de heide ligt. Daar kregen ze niets open en hebben ze alleen een deken meegenomen, waarom dat nou weer moest? Even laten weten dat ze actief zijn ofzo?

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:01

Barvrouwke schreef:
Georgette schreef:
Sjonge jonge, ik hoorde het gisteren ook al op stal ja. Ze houden maar niet op!

Ah.. de kamphorst.. daar zijn ze ook geweest ja, en dat hebben ze stil gehouden. Zelfs de manegeklanten wisten van niets. Ze hadden op zijn minst de omliggende stallen kunnen waarschuwen. Stommerikken

Ze zijn ook bij stal klein geweest,wat naast de heide ligt. Daar kregen ze niets open en hebben ze alleen een deken meegenomen, waarom dat nou weer moest? Even laten weten dat ze actief zijn ofzo?

Ja lijkt mij ook slim voor de rest om het juist wel te melden ( je kunt er als slachtoffer dan toch al niks meer aan veranderen voor jezelf en ik heb het idee dat je die dieven meoilijk kunt tegenhouden, dus hoef je je niet te schamen ).

PS. Wanneer was de kamphorst aan de beurt dan en ook alleen merkzadels?

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:07

Mag ik vragen hoe je erbij komt dat het is stilgehouden??

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:47

Georgette schreef:
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat het is stilgehouden??

Nou ten eerste, niemand van onze stal wist het. Sommige mensen bellen de omgeving af of in ieder geval de buren. Dat is wel zo sociaal! Ten tweede, van instructie bij ons op stal heb ik vernomen dat zelfs manegeklanten van niets wisten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 01:13

Ik wist het ook niet, eigenlijk hoorde ik 't van een vriendin dat zadeldieven actief waren in 't Gooi.. maar echt waar, zijn ze ook al op de Kamphorst geweest? Ben je mooi klaar mee dan.
Ik wist eigenlijk niet dat het zo 'dichtbij' was allemaal.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 01:16

Georgette schreef:
De ronde gaat ook dat ze bij De Hilversumse Ponyclub zijn geweest. Wie kan mij vertellen of dit klopt?

Niet dat ik weet. Vorige week dinsdag lagen in ieder geval alle zadels er nog

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 01:52

Bij ons in de buurt zijn ze ook bezig.. Rond den bosch- Waalwijk..

Volgens mij Kun je het niet echt tegengaan..
Ik heb onze valse waakhond maar losgelaten.. Mischien dat dat helpt..
Maarja als ze wat willen komen ze t toch halen..
Alleen ik wacht af.. Of ze levend de dam afkomen

x_shirley_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 01:55

idd. Louskeh, ze zullen bij ons dan misschien ook nog wel langs komen, maar maakt niet uit, weet alleen niet of ze er levend vanaf komen met de waakhonden .

Lies_Beuker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 02:17

WildWings schreef:
Ik wist het ook niet, eigenlijk hoorde ik 't van een vriendin dat zadeldieven actief waren in 't Gooi.. maar echt waar, zijn ze ook al op de Kamphorst geweest? Ben je mooi klaar mee dan.
Ik wist eigenlijk niet dat het zo 'dichtbij' was allemaal.

Al een maand geleden !!!!

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:45

Wij hebben uit betrouwbare bron vernomen dat ze nog voor het oudjaarsdag bij de kamphorst een zadelroof hebben gepleegt.
En nu dus bij ons. Gelukkig was mijn zadel er nog. Ze zijn waarschijnlijk gestoord door iets. Want bij ons zijn 3 merkzadels blijven liggen terwijl de rest weg was.
Eerst kreeg ik te horen dat die van mij ook weg was. Maar gelukkig bleek dat niet zo te zijn. Mijn Kieffer was er nog.

Persoonlijk vind ik dat stallen waar dit gebeurt de stallen in de omgeving moeten informeren.

En bij ons op stal kregen we inderdaad te horen dat de Kamphorst het stil heeft gehouden.

Ze schijnen ook bij Halinxkveld te zijn geweest.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:06

Stal Doets.

Ideaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:35

Als je je zadel in de auto laat liggen, is het s' nachts wel verzekerd!
Anders is je cd-speler en dergelijke toch ook niet veilig en te verzekeren!!
Maar goed, thuis is het allerbeste!!
Iedereen die zijn zadel kwijt is, veel sterkte !!!!

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:33

Dat zal ook wel gebeuren. Maar bij ons op stal hebben wij dit vernomen van iemand bij de Kamphorst staat.

Er worden altijd wel onzin verhalen de wereld ingeholpen. Daar doe je niks aan. Bij ons zouden er ook 40 wegzijn maar het zijn er 18.

Laat het lekker langs je heen gaan zou ik zeggen.

Somige mensen willen graag in de belangsteling staan en verdraaien een verhaal om er ook bij te horen. Dit zie je vaak onder de jeugd.

Ik ben in iedergeval heel blij dat mijn Kieffer zadel er nog was, want ik had echt geen geld voor een nieuwe. Deze is net een half jaar oud.

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:46

Zou je mij dan willen pb-en om wie het gaat? En op welke stal je staat?

Janine_L

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:34

khorizon schreef:
Dat zal ook wel gebeuren. Maar bij ons op stal hebben wij dit vernomen van iemand bij de Kamphorst staat.

Er worden altijd wel onzin verhalen de wereld ingeholpen. Daar doe je niks aan. Bij ons zouden er ook 40 wegzijn maar het zijn er 18.

Laat het lekker langs je heen gaan zou ik zeggen.

Somige mensen willen graag in de belangsteling staan en verdraaien een verhaal om er ook bij te horen. Dit zie je vaak onder de jeugd.

Ik ben in iedergeval heel blij dat mijn Kieffer zadel er nog was, want ik had echt geen geld voor een nieuwe. Deze is net een half jaar oud.

Hee nog een bekende van stal hier op bokt.
Wat lees ik nou in je onderschrift............... je bent zwanger van je 2e kindje.
Zo zie je maar weer je moet "digitaal gaan" om de nieuwtjes te horen

Trouwens volgens mij zijn het zelfs geen 18 zadels maar ongeveer 14 a 15.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:23

Ja er zitten hier heel wat bekenden.
Ja ik ben nu bijna 13 weken zwanger van de 2e. En alles gaat heel goed. Heb nergens last van. Ik ben 17 Juli uitgerekend.

Ik dacht dat bij 15 mensen zadels waren gestolen. En bij 3 daarvan 2 zadels.

eldango

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:42

rond schijndel en gemonde zijn/wordt er volop zadeldiefstallen gepleegd!
voor meer info graag pm.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:45

Hallinckveld ook al, of is dat maar een gerucht.. ?

Lies_Beuker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:06

WildWings schreef:
Hallinckveld ook al, of is dat maar een gerucht.. ?

Gewoon even bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:02

Vanmiddag zijn er op een priveterrein dat overigens goed bewaakt is, zadels gestolen door 2 mannen met een witte auto. De mannen zijn aangehouden!

Dit heeft zich afgespeeld in Drunen. Meer gegevens heb ik nu niet, maar mensen die een zadel missen, kunnen misschien kontakt opnemen met de recherche in Drunen. Wellicht ligt hun zadel tussen de gestolen spullen als ze die hebben kunnen traceren.

Of deze 2 mannen tot een bende horen, weet ik niet, maar neem je zadel mee naar huis als je in de omgeving van Drunen woont. Hier is overigens een maand geleden ook huisgehouden op een pensionstal. Ook dit gebeurde rond het middageten. Mensen waren even naar huis om te lunchen en in de lunchtijd zijn alle zadels weggenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:12

Ik verwacht ze binnenkort weer op vrije voeten. Hangt er van af of ze bekennendat ze meerdere diefstallen hebben gepleegd, maar het hangt ook af van de aangiften die tegen hun zijn, hoe meer hoe beter, als er overal vingersporen zijn, dan hangen ze!. Hopelijk kunnen er nog een hoop zadels teruggevonden worden. Ik weet dat er ergens in de buurt van Boxtel een heler zit met tig zadels, maar damn, ik weet niet wie, is ook beter niet mij te vertellen, want dan gaat hij failliet .

Maar met een jaartje zullen ze wel weer buiten lopen. en op nieuw beginnen.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:20

Na de diefstal bij ons op stal (althans, de stal waar ik toen stond) vorig jaar juli zijn er wel vingerafdrukken genomen. Ik heb toen aangifte gedaan en ik weet dat nog meer mensen op stal dat gedaan hebben. Als het dezelfde dieven zijn moet hier dan toch wel een match uit komen en is dat alvast de 2e diefstal die op hun lijstje komt te staan...