Binar schreef:Ik gebruik nu trouwens Prosplan, is er iemand die dat kent/gebruikt??
Ervaringen?
Jep ik gebruik dat.
Zoals ik al zei schrok ik laatst van de prijs (9,50 euro)
Dus ben ik langsgegaan waar ik mijn voer altijd haal en deze verkoopt hetzelfde product voor 7 euro. Das effe 2,50 verschil zeg.
Dit is een baal van 600 liter (als ik me niet vergis) en dat is dus meer als de vlas pakken, maar zo ook als hennep en dat andere product, dus in feite niet duurder.
Maar goed ik zei dus dat ik dat ook gebruik.
Zaterdag morgen is bij mij de stal open gegaan en vandaag nog steeds geen drol of plasplek te zien.
Nu heb ik een inloopstal ervan gemaakt, en heb ik in het begin telkens de drol buiten gegooid in de hoop dat ze in de wei zouden poepen (omdat ik die dan uitspreid zodat de insectjes de eitjes moeilijker kunnen leggen, en je dus ook geen mega overlast in de zomer daarvan hebt, tip!)
Dat werkte echt, want sindsdien poepen ze niet meer in de stal, of althans zelde.
Nu heb ik er een nieuw paard bij, en ondanks dat ik verwacht had dat ik dus enorme hopen in de stal zou aantreffen, heeft ook zij nog niet in de stal gepoept.
Staan ze er wel eens in dan? Jawel hoor, als ik voer, en regelmatig staan ze er even in om uit te rusten.
Ergens heb ik dus de mazzel zulke schone paarden te hebben
Over het spul zelf ben ik ook erg tevreden, want het bespaart zoveel werk vergeleken met stro, het ziet er altijd erg mooi en fris uit, stinkt idd niet, en is zo ontzettend handig uit te mesten, en op te strooien.
Fijn spulletje dus, ik wil niet anders meer.
Wat er trouwens gevraagt word over wat het doet bij een inloopstal.
Ik heb matten voor mijn stal liggen, waardoor het heel gemakkelijk op te vegen is. Elke hoef neemt het spul maar 1 pas mee. Met stro blijft het wat langer plakken en zou mijn hele pad dus vol liggen ermee.
Nee hoor, ik ben er erg blij mee.