Internet vs realiteit : Geef de paarden een kans

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Re: Internet vs realiteit : Geef de paarden een kans

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:00

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dier nog aardig goed vind lopen (niet goed goed!), vanaf de zijkant gezien.
Had hem eigenlijk veel slechter verwacht aan de hand van de foto's en filmpjes van voren gezien, want vooral dat linker voorbeen is echt heel krom.
Van voren zie je duidelijker dat ie niet goed is.
Ook al is deze handelsstal in het lage segment, ik snap niet dat dergelijke dieren worden aangekocht, hier valt toch echt geen cent op te verdienen?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

Ik ga nu speculeren, maar er klopt niks van die filmpjes. Ik heb nog nooit een dierenarts gezien die zelf een paard zo "longeert" bij een keuring. Of de eigenaar doet dat of de assistent, nooit de da zelf (aan de schoenen zie je dat het dezelfde kerel is). Ook de buigproeven gaan nergens over. Ik heb alleen gezien dat ze zo'n been met 2 handen vast hebben, hoe ze wegdraven de ene keer na nog een paar secondes stilstaan en de andere keer in een hele andere richting als waar ze heen staan, is niet hoe ik dat in mijn leven mee heb gemaakt.

Buiten het feit dat een dier met een beenstand als deze niet aan het werk zou moeten komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:06

Ik dacht eigenlijk exact hetzelfde..ze moeten ook veel sneller wegdraven na een buigproef.

Imaudy..kan, of ze is ergens anders wat aan het compenseren..goed is het in ieder geval niet.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:11

different1 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit dier nog aardig goed vind lopen (niet goed goed!), vanaf de zijkant gezien.
Had hem eigenlijk veel slechter verwacht aan de hand van de foto's en filmpjes van voren gezien, want vooral dat linker voorbeen is echt heel krom.
Van voren zie je duidelijker dat ie niet goed is.
Ook al is deze handelsstal in het lage segment, ik snap niet dat dergelijke dieren worden aangekocht, hier valt toch echt geen cent op te verdienen?

Ik volg wat je wil zeggen.
Ik zie een paard dat zijn best doet, maar toch duidelijk moeite heeft met lopen. En het ziet er misschien niet zo dramatisch uit als je zou verwachten, maar wellicht compenseert hij wel behoorlijk. Hoe langer hij gaat moeten compenseren om vol te houden wat er nu allemaal van hem gevraagd wordt, hoe groter de gevolgen op lange termijn.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Er klopt geen hol van

Heb nog nooit zo een buigprpef zien gebeuren en heb er echt al veel meegemaakt. Onprofessioneel!
Zetten we het paard niet de kant op waar die heen moet draven. Alles moest bij mij DIRECT wegdragen.

Het longeren zou mijn veearts zich afvragen waarom dit paard met zweep en zakje en zulke grote hulpen nog niet weggaloppeert. Het zou bij mijn veearts iig alarmbellen doen rinkelen dat dit paard niet loopt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:52

Ik zou ook graag een filmpje zien van de buigproef aan de voorbenen. Is dat er ook? Vond de buigproef achter wel op een hele aparte manier gebeuren. Vraag me af of dit wel echt een dierenarts is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

Zo'n buigproef zegt bar weinig en voor het voorbeen is het helemaal niet nodig, gezien de ernstige misvormde voet. -O-
Zo'n pony kan alleen als grasmaaier worden ingezet op een plek waar ze haar welzijn goed in het oog houden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

Weet iemand of je mag keuren bij / met je eigen dierenarts?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

Nyaleti schreef:

Ligt net aan haar bui en welk paard.

Let wel op dat eigen veearts het te horennkrijgt als die negatief is over een paard

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:04

Dreamboy schreef:
Ik zou ook graag een filmpje zien van de buigproef aan de voorbenen. Is dat er ook? Vond de buigproef achter wel op een hele aparte manier gebeuren. Vraag me af of dit wel echt een dierenarts is.

Links voor is toch in datzelfde filmpje.

Ja buigen zie ik de man niet doen. Enkel optillen.
Maar naar mijn idee willen ze zo de suggestie wekken van een buigproef.
Waarom rechtsvoor er niet op staat?

Zou hij dat voetje wel fatsoenlijk kunnen geven? Met alle gewicht op links?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:15

DuoPenotti schreef:
Dreamboy schreef:

Je hebt gelijk, linksvoor heb ik even gemist.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

Dreamboy schreef:
DuoPenotti schreef:

Je hebt gelijk, linksvoor heb ik even gemist.

Wie zegt dat die gedaan is?

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:32

Nyaleti schreef:

Ja dat mag, iemand die ik ken ,heeft daar een paard gekocht en is toevallig gekeurd door mijn dierenarts..En goedgekeurd...wel een ierse ,ex koerspaard...gezond maar niet heel makkelijk,maar dat wist ze ,ze heeft haar eerst geleast voor ze hem kocht...
Persoonlijk vind ik dat ze te veel betaald heeft,maar goed ...
Paardje gaat wel braaf mee op buiten ritten en meer word er niet van gevraagd...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24 min geleden

Ik zal even verduidelijken voor de Mods wat van mijn eigen ervaringen waar is wat ik zelf heb gezien, gelezen en heb gehoord.

Meerdere paarden van stal Doorstap in handen gehad.

Mel meerdere keren schreeuwend aan de telefoon gehad.

Contracten van de paarden in handen gehad.

Zogenaamde goedgekeurde paarden zonder keuringsrapporten gezien na verkoop. Als ik alle documenten bekeek was het een "apart" contract met zogenaamde regeltjes die in de basis niet kunnen.

Lucky die naar stal doorstap is gegaan heeft bij mij op stal gestaan.

Een paard van stal Doorstap die al vanaf dag 1 minder was en uiteindelijk ingeslapen is stond ook bij mij op stal en heb ik het hele traject gevolg van klinieken.

Andere van stal doorstap stond ook bij mij op stal die meerdere keren bijna verongelukte met zijn eigenaar.

Dan hebben we nog iemand die een paard wilde kopen daar en toen ik het beeld zag heb ik het hele verhaal stopgezet. Wat liep dat dier slecht. 20 jaar en 4000 eutjes. Daar kreeg ik het hele verhaal te horen. Iedereen was dom, lomp en kon niks. Het was hun eigen schuld.

Ik heb zelf een keer nagevraagd voor keuren door eigen arts dit was absoluut niet de bedoeling. Hun arts is namelijk bekwaam genoeg.

Ik heb eigenlijk nog nooit een goed paard daarvandaan gezien MET EIGEN OGEN.

Ik denk ik verduidelijk het even aangezien de mods dit aan me vroegen. Het is nou blijkbaar niet duidelijk of ik gewoon lukraak wat zeg of dat ik meerdere dingen met stal doorstap meemaakte.

Alles wat ik vertel is gebeurd en heb ik gezien of zoals ik al zei ingelezen (zoals contracten), maar ook gehoord vanuit mel zelf die me zelfs even op wilde komen zoeken, want wie dacht ik wel niet te zijn. Ze zou me wel even laten weten hoe en wat. Toen ik daar heel kalm op reageerde, het adres gaf en zei dat de koffie klaarstond was ze ineens een stuk kalmer en niet langs geweest.

Hoop bombarie dus,
Ik praat hier niet voor 3e. Deed ik dat maar, dan was er een hoop meer losgekomen. Ik beperk me nu tot waar ik echt betrokken bij ben geweest. Niet eens wat ik nog meer gezien heb