Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:08

Noukie12, van dat springzadel hoor ik wel vaker! Ik heb zelf nog een dressuurzadel en Wintec veelzijdigheid liggen, hopelijk past 1 van die 2. Al gebruik ik nu de Wintec ook voor Hilea. Maargoed die is tzt met verlof. En wat was de ervaring van je vriendin? Meestal hoor ik alleen maar positieve verhalen over Country Mill. Het is voor mij erg uit de buurt dus zal er zelf niet snel heen gaan.

Nouvel, knap zo met de longeersingel! Sowieso echt mooi paard ook <3

Waidida, jammer zadel niet zo goed beviel. Ik heb een BBP gekocht voor het allereerste stukje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:36

Urosa, thanx!

Ik heb nu voor de Fries een wintectje van een stalgenootje kunnen lenen die zij niet meer gebruikt, wel dressuur, maar ligt op hem gewoon verbazend netjes. Smallere boom erin gedaan en we kunnen voorlopig even vooruit.
Van onze vorige paarden heb ik nog 2 Wow zadels liggen, als ze eenmaal goed onder het zadel zijn allebei hoop ik dat we die pas kunnen krijgen.
Ik zit zelf niet zo graag op een vzh of springzadel :+

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 14:59

Vandaag wilde ik werken maar vriend van mithras had andere plannen, dus maar even samen laten spelen Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waidida

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:02

Die kunnen zich wel leuk amuseren samen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:47

Ahhh spelen is ook heel belangrijk!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 16:06

leuke paarden allemaal hoor :D

Ik kreeg vandaag een filmpje van Fellow aan de longe. Hij was erg over hem te spreken, hij deed het heel goed.
Even een screenshot uit het filmpje

Afbeelding

Hij lijkt ontzettend op zijn moeder qua uiterlijk.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 16:39

Mooie screen shot van fellow

Ja waidida en nouvel, dat spelen is echt goed voor hem.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 22:39

Mooi plaatje van Fellow, fijn dat hij het goed doet!

Hier vanavond ook een poging tot longeren gedaan, maar hij was erg scherp met de koude wind en alles wat hij dacht te horen of te zien was een trigger om te gaan rennen of omdraaien en vast te lopen in de lijn…
Volgende keer maar weer beter…

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 22:44

Die wind doet bij ons ook wel eens de paarden gek doen.

Ik was hier van plan om op deze mooie zonnige dag nog eens te gaan longeren aan de dubbele longe.

Helaas is er deze middag iets in mijn schouder geschoten, het was al wel een maand of 5 aan het aanslepen maar nu opeens heel erg.

Van longeren kwam dus niks in huis, morgen langs de dokter. Hopelijk is het snel over en kunnen we spoedig weer aan het werk. Net nu we zo lekker gingen, is wel erg zuur.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:39

Oh sterkte waidida
Wel vervelend

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-26 09:01

Sterkte waidida

Hier ook met het longeren begonnen, nu Tin Tin door heeft dat hij niet mag draaien gaan we echt met stappen voor uit. Hij kan eindelijk een paar rondjes in galop blijven zonder het hek uit de grond te lopen of uit galop te vallen. Dinsdag heb ik gelongeerd met longeersingel en zwembadnoodels. De noodels vond hij totaal niet spannend de beweging op zijn rug ook echt niet....... maar als de noodels toch het hek raakt schrok hij toch af en toe wel iets. Dat is dus een goede om aan te blijven werken, want mijn benen zullen ook zo nu en dan wel is in het hek zitten net als mijn zweepje die alles altijd raakt.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 09:17

Door de bevroren ondergrond hier doen we even helemaal niets :brr:
De paddocks zijn bevroren en nu mogen ze ook niet op het weiland.
Het mag van mij wel weer boven nul als ik heel eerlijk ben.

Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 15:20

Hier gebeurt ook niet veel ivm aanhoudende kou en vorst/ ijzel/ sneeuw. Maar vandaag hing de trailer er toch achter, dus dan maar trailer training. 2de keer stukje rijden onze nieuwe 1,5paards trailer ipv de 2 paards van hiervoor. Super in 1x erop en omdat omdat ik alleen op stap ga nu dus ook alleen oefenen (manlief als back-up wel thuis). Ging keurig eten, zodat ik de stang er achter kon doen, vast zetten, via deurtje eruit, klep dicht.

Mooi stukje N weg gereden, rotondes mee gepakt en laatste stukje binnendoor nog wat snelheidsdrempels geoefend. Thuis even brullen, maar braaf gewacht totdat vrouwtje de mest uit de trailer had gehaald en netjes en rustig er weer uit gelopen *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 17:14

Zo prettig als ze makkelijk laden he. Hier loopt hij gelukkig ook heel simpel de trailer op of in het tweepaards wagentje.
Ik heb twee meiden die beide graag willen komen helpen met Loki, eentje is van de hobbel en de andere wil wel serieus gaan rijden. Beide mogen komen maar ik wil dan wel dat beide les nemen bij dezelfde instructrice.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 00:13

Wat fijn om zelf trailer te hebben en te oefenen. Ik steeds rond de 120/150 eu kwijt maar geeft niet is een investering voor toekomst
In september gaan we weer een weekend naar parelli toe

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 08:59

Wat goed zeg sandrawierda, zo fijn als ze goed laden!
Wij willen binnenkort als het wat langer licht is ook gaan starten met oefenen.

Monkeydonckey, ja van mij mag het ook voorjaar worden hoor, vandaag gaat de temp flink omhoog, hopelijk bij jou nu ook de vorst uit de grond!

DDDara, fijn dat het longeren bij jou goed gaat!
Hier nog veel draaien en nog niet goed op de volte blijven, dus nog even gedoe, maar gaat ook vast met de tijd wel goed komen.

Waidida, balen zeg, sterkte!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:13

boedjang schreef:
Wat fijn om zelf trailer te hebben en te oefenen. Ik steeds rond de 120/150 eu kwijt maar geeft niet is een investering voor toekomst
In september gaan we weer een weekend naar parelli toe

Wow zoveel? Is dat dan alleen trailer huur of laadtraining?

Nouvel, hier snap hij het longeren ook nog niet helemaal hoor. Ik moet sw stuk afzetten anders breekt hij uit. Hoplijk deze week wat dooi en dan weer eens oppakken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:21

Ja ik ga hier ook rustig 1 of 2x in de week blijven oefenen, hier wel een longeerring maar die is heel zwaar, dus ook lastig fijn meelopen en ik wil er voorzichtig mee zijn qua benen.
Gisteren wel even niemand in de binnenbak zowaar, dus even fijn aan de hand wat kunnen doen met singeltje om.
Hij kan dan als hij de rust heeft al wel stukjes mooi van me af blijven lopen en als ik dan mee loopt kan ik hem ook stukjes laten draven als een soort longeren, dat deed hij gisteren super braaf, singeltje was geen enkel probleem!

Mijn vriend kan nu ook alleen wat langeteugelen met de fries, lijnen aan de neus en dan rechtuit stappen en wat sturen, dus als de bak dan vrij is kunnen we ook tegelijk nu wat doen, dat is wel heel fijn!
Alleen jammer dat de momenten dat de bak leeg is wat schaars zijn…

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:54

:o Haha dat longeren is hier echt een ding hoor. Ik doe het alleen met een dubbele longe. Vanwege een schouder blessure van mij is de interpretatie van Tosh soms verkeerd en komt ze recht op me af ;( :=
En dat vind ik niet zo grappig.
Met de dubbele longe stuur ik zo van mij af en doet ze het geweldig. We sturen al zo de gehele baan door!
Ik ben van plan om er straks gewoon op te gaan zitten en wegrijden in de bak.
Niet aan de longeerlijn met hulp..
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 11:44

Noukie wat fijn zeg!
Zo hebben wij het met de Fries inderdaad ook eerst gedaan , als ze dat fijn oppakken werkt dat heel goed inderdaad. Maar wij mogen in de bak niet longeren dus dat werd alleen er achter lopen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:10

Noukie12, tof! Ik wil dat idd ook gaan doen met de dubbele lijnen.

Nouvel wel heel leuk als je zo tegelijk met paarden bezig kunt zijn!

Boedjang, dat is wel prijzig! Zelfde vraag, alleen trailer of ook laadtraining? En heel interessant zo'n Parelli weekend! Leuk die speelfotos!

Sandrawierda, wat ben je al ver de trailer laad training, heel fijn!

Wonkeydonkey, ook in het Noorden dus? Wij vinden het ook vreselijk, hier liggen nog sneeuwresten.

DDDara, fijn Tin Tin nu heeft geleerd niet meer te draaien en goede training dan zo met de noodles.

Waidida, vervelend zeg, hoe is het nu met je schouder?

Setteli, Fellow ziet er goed uit!

Hier ondanks de barre omstandigheden wel beide paarden bezig kunnen houden gelukkig. Met Thomasso dit weekend weer oefenen met de trailer. En Hilea wordt steeds comfortabeler met iemand op haar rug dus leuk, nu al links en rechtsom aan het stappen en sturen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:19

Eng dan ineens komt er een geschikt zadel op je pad. Hups in de auto en naar Duitsland. Kleine jongens worden groot <3

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:23

Mooi zadel Sandrawierda
Trailer laden met een kort ritje erbij maar wel met de trailer van de trainster.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:27

Wat leuk SandraWierda !

Ik heb dus een blokkage en een verkrampte nekspier. Geen toelating om een jong ontstuimig paard tegen te houden dus.

We kregen vorige week van onze instructe huiswerk mee: vierkantjes longeren.

Dat kan dus ook zonderlongeerlijn vond ik. Dus hop, paard de bak in, en gaan. Al is het niet zo simpel, het kan wel haha. Alleen moet je wel bereid zijn om zelf stukjes mee te lopen.

Ik ben toch echt zo vaak dankbaar dat het longeren bij ons in het begin zo moeilijk ging dat we dat los longeren hebben aangeleerd. Het is erg leuk, makkelijk en hij kan zelf kiezen wat het prettigste loopt in welke gang.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:17

Wat een sliert is het dan he SandraWierda! Wel een mooi zadel.
Heel vervelend Waidida, gewoon even wat rustiger aan doen als het zoveel last geeft.
Vandaag is hier het meisje geweest wat straks graag met Loki verder wil, meisje wordt 16 dus zeag straks nog even lekker tussen de ponies, ook is zij akkoord gegaan met het verplicht lessen om de week bij mijn instructrice.
Morgen komt de andere dame kennis maken, ook haar vraag ik of ze hiermee akkoord gaat.
Het meisje van vandaag heeft kennisgemaakt met Loki en ze heeft hem gelogeerd, niks geks gewoon lekker rustig kennismaken.
Vrijdag gaat hij van hengst naar ruin en ik ben er best zenuwachtig voor.