Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nick_en_ik schreef:Ik volg dit topic stilletjes, en ik hoop zo hard dat Nosey het haalt! Ze heeft zo’n lieve blik!
Een ideetje dat in me opkwam, zou een flexineb misschien kunnen helpen? Ik heb er weleens wat over gehoord en dat het helpt bij paarden met luchtwegproblemen, maar geen flauw idee of het in dit geval bruikbaar is. Maar ik moest er zo even opeens aan denken.
nick_en_ik schreef:Ik volg dit topic stilletjes, en ik hoop zo hard dat Nosey het haalt! Ze heeft zo’n lieve blik!
Een ideetje dat in me opkwam, zou een flexineb misschien kunnen helpen? Ik heb er weleens wat over gehoord en dat het helpt bij paarden met luchtwegproblemen, maar geen flauw idee of het in dit geval bruikbaar is. Maar ik moest er zo even opeens aan denken.
Zam_Cas schreef:Mijn dierenarts gaf destijds aan dat mijn paard veel meer tijd nodig had om medicatie op te nemen omdat hij uitgemergeld was. Hij heeft een langere kuur gehad en bewust geen hogere dosering omdat zijn lichaam dat niet aan gekund had. Die langere kuur was echt nodig voor hem en pas veel later dan bij en gezond paard, zag de dierenarts verbetering.
Kan dat bij Nosey ook zo zijn? En wat zegt Laura van Paard in Nood?
pien_2010 schreef:Ja sorry ook voor mij voelt het niet goed, ik ga mee met bovenstaande posts en ik ben normaal wel van het snel inslapen maar hier voelt het als onvermogen van een dierenarts die te weinig kennis heeft voor dit soort paarden. Ik zou Laura vragen om advies.
Duhelo schreef:Ik denk ook niet dat Nosey momenteel paard-onwaardig is. Ze doet het goed, ze is al enorm bijgetrokken lichamelijk, ik zou ook eerder opteren om lagere dosissen over langere periode te geven. Laat ze eerst bijtrekken op gewicht en de randvoorwaarden oke krijgen, dan komen die longen wel als ze er weer klaar voor is. Maandag keuze tot inslapen vind ik wel heel kort, en cortisone etc is een behoorlijke aanslag op het lichaam, laat staan op eentje in deze toestand ...
Zam_Cas schreef:Drie dagen voor grote veranderingen bij een paard wat zo uitgemergeld is dat elke verandering enorm is. Zowel lichamelijk en geestelijk. Ik zou me enorm voor het blok gezet hebben. Maar ik ben niet objectief merk ik. Ik begrijp jou ook absoluut, ik ben er niet op uit je aan te vallen op de keuzes die je maakt. Het grijpt me alleen enorm aan dat dat snoetje niet meer tijd krijgt wat haar lichaam waarschijnlijk echt nodig heeft. Alles gaat zoveel trager.