Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:54

Als je de foto's s vergelijkt hoe ze voorheen uitzag en nu....

Elisa2

Berichten: 38099
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:56

2500 lijkt me een prima prijs voor zo,n soort onbeleerde pony.

Zonnetje81
Berichten: 18799
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:19

Als buitenstaander ziet ze er voor mij niet zielig uit.

Arm bespierd maar dat hoort bij de leeftijd.

Ik snap dat je als vorige eigenaar er anders tegenaan kan kijken.

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:39

Zie er op de hoeven na niet zoveel verkeerds aan, Marjan

Zonnetje81
Berichten: 18799
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:48

Als je de voor foto’s ziet snap ik het wel.

Maar we komen uit een slechte winter.

Zo had ik in de zomer mn 2 jarige in volle glorie staan en in maart erop na de winter leek het net een schrale new forrest pony ondanks in eigen beheer aan huis flink voeren. Dan had ik hetzelfde kunnen denken als dat bij een nieuwe eigenaar gebeurde.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:50

Heb het eea aan pb gestuurd maar zo is ze in september weg gegaan

Het lijkt nu een slanke pony die niet veel tinker in zich heeft. In werkelijkheid is het echt een buffel. En dr voeten zijn al maanden zo slecht en heb dat meerdere keren bij ze gemeld dat de smid moest komen. Deze is vandaag pas gekomen -O- ook hadden ze van de winter amper hooi tot geen hooi op sommige momenten, weinig schuilplaats en in modderige wei. Ze heeft gewoon te weinig eten gehad. Ze is nu laatst verhuisd en staat er gelukkig een heel stuk beter bij al.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus mocht iemand een hele nuchtere lieve pony zoeken. Ze kan echt fijn bewegen ook!

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:53

Maar verwaarloosd…. Ja misschien wel hoor.
Maar een fijne nieuwe baas heeft dat er zo weer op.
Ik heb ook een leuk dier gezien waar door omstandigheden echt nog werk aan de conditie is, maar wel gezond, alleen schraal. Dat is een kwestie van goed voer en liefde en goede training..

vidya

Berichten: 326
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:15

Nou ik vind het wel een groot verschil hoor, icm de staat van de hoeven kun je echt wel zeggen dat er niet goed voor is gezorgd..

Helaas voor mij een maatje te klein!

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:33

Wat een verschil, ook qua uitstraling. Ik kan me voorstellen dat het je aan het hart gaat om haar zo te zien, MarjanB.

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:33

MarjanB schreef:
Heb het eea aan pb gestuurd maar zo is ze in september weg gegaan

Het lijkt nu een slanke pony die niet veel tinker in zich heeft. In werkelijkheid is het echt een buffel. En dr voeten zijn al maanden zo slecht en heb dat meerdere keren bij ze gemeld dat de smid moest komen. Deze is vandaag pas gekomen -O- ook hadden ze van de winter amper hooi tot geen hooi op sommige momenten, weinig schuilplaats en in modderige wei. Ze heeft gewoon te weinig eten gehad. Ze is nu laatst verhuisd en staat er gelukkig een heel stuk beter bij al.
[ [url=m/AzUVhz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1ynPTA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UJD1cg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yEqchP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus mocht iemand een hele nuchtere lieve pony zoeken. Ze kan echt fijn bewegen ook!


Wat een ontzettend leuk dier! Die krijgt vast en zeker een heel leuk baasje.

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:35

Fotos maken en breken een pony. De foto van Marjan zijn top geschoten in een mooie glimmende zomervacht waarschijnlijk ook al tijdje op de weide gelopen l.
Ponys komen nu met uit hun haar en hebben heeeeeeel veel regen over hun lichaam gehad. En pony is gewoon in de groei. Als je die fotos ziet van Marjan was het een 2jarige zou je kunnen zeggen voor die leeftijd en die glorie wellicht te vet daar is ook wat van te vinden.

Ja de hoeven hadden eerder behandeld mogen worden. Maar ze vragen een prima prijs voor een pony die helemaal niet zo'n opknapper is als ik eerst hier dacht te lezen. Sorry maar dat valt echt alles mee

jazzejam

Berichten: 416
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:36

Ja, er is zeker een groot verschil in hoe ze ervoor bij stond en nu.

Maar stond eerst wel wat rijk aan gewicht. Nu mag er wel wat bij, maar van af de foto ziet ze er niet zwaar verwaarloost uit.

Kan zeker vertekenen, foto's voor een advertentie zijn uiteraard de betere foto's van het dier. Je wil ze immers verkopen.

Moet zeggen dat de prijs van 2500, - mits gewoon verder gezond niet heel gek vind hoor voor onbeleerd maar klaar om mee aan de slag te gaan. Zeker als ze braaf zijn.

Eef_Bam

Berichten: 4137
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:47

Vind de pony er minder goed uitsien maar verwaarlozing vind ik ook wat overdreven, alleen de hoeven zien er echr verwaarloosd uit.

Is er hier iemand met verstand van beenstanden en de invloed op gangen die mee wil kijken? Heb hier thuis wat discussie of iets normaal of afwijkend is. Graag even een pbtje met een telefoonnummer dan app ik een filmpje door :) .

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 07:53

vanavond naar een pony kijken, kwam er per toeval achter wie de verkoper was en zag op fb oude foto`s van de pony. Ook een bericht over een operatie dus daar wil ik vanavond wel iets meer van weten. is gelukkig in de buurt.
De pony waar ik het eerder over had is weer uitgesteld door de verkoper, dochter vindt het erg lastig en zit nu in een drukke periode van school dus ze wilde de bezichtiging uitstellen. Ik heb aangegeven dat pony echt niet binnen een dag weg hoeft te zijn, tot 1 juli heb ik nog een trainingspaard dus erna zou perfect uitkomen maar dan wil ik wel graag al eens gezien hebben of er überhaupt een goed gevoel en klik bijzit. Vind hem tot nu toe te leuk om volledig "zoek het maar uit" te zeggen en volledig verder te kijken.

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:11

Lynn_Nikita schreef:
vanavond naar een pony kijken, kwam er per toeval achter wie de verkoper was en zag op fb oude foto`s van de pony. Ook een bericht over een operatie dus daar wil ik vanavond wel iets meer van weten. is gelukkig in de buurt.
De pony waar ik het eerder over had is weer uitgesteld door de verkoper, dochter vindt het erg lastig en zit nu in een drukke periode van school dus ze wilde de bezichtiging uitstellen. Ik heb aangegeven dat pony echt niet binnen een dag weg hoeft te zijn, tot 1 juli heb ik nog een trainingspaard dus erna zou perfect uitkomen maar dan wil ik wel graag al eens gezien hebben of er überhaupt een goed gevoel en klik bijzit. Vind hem tot nu toe te leuk om volledig "zoek het maar uit" te zeggen en volledig verder te kijken.

Ben benieuwd of de verkoper eerlijk de info over de operatie aan je geeft.

Doet mij denken aan de tijd dat kennissenkring van mij een paard gingen bekijken. Ze vertelden mij de leeftijd en dat die jonge paarden competitie had gelopen. Toevallig ging ik bij die jaargang mee met een kennis naar meerdere van die wedstrijden en vertelde aan mijn kennissen dat ik zelf nooit mee zou doen aan dat soort wedstrijden met allemaal 3 en 4 jarigen bij elkaar.
Dat op 1 wedstrijd er een ambulance moest komen omdat iemand gewond was geraakt bij het trailerladen en dat er een mannelijke ruiter de wedstrijdbaan uit moest omdat het andere paard wat hij mee had de trailer dusdanig aan het verbouwen was.

Wat bleek het paard wat mijn kennissen gingen bekijken was het paard wat de trailer toen verbouwde (helemaal kapot). Ze kwamen daar achter door te kijken bij de reacties onder een filmpje van hem van die wedstrijd.
Toen ze hem erover vroegen tijdens de bezichtiging deed hij alsof zijn neus bloedde en zich er niets meer van kon herinneren. Met die persoon zijn ze dus niet in zee gegaan.
Als je niet eerlijk kan zijn over zaken die online te vinden zijn, hoe makkelijk kan je liegen over wat een ander niet op voorhand kan vinden.

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:14

Maar zoiets hoeft ook helemaal niet meer aan de orde te zijn na een paar jaar. Kan poepie braaf op de trailer zijn :+

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:21

En als je alles moet vertellen wat er in het verleden gebeurd is… De meeste zaken zijn helemaal niet meer relevant of van toepassing.

NorwayFjord

Berichten: 3208
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:32

Maar als er naar gevraagd word dan kan je toch eerlijk zijn en zeggen dat het inmiddels niet meer van toepassing is? Dan hoef je toch niet te doen alsof je van niks weet, dat zou ik ook raar vinden

boemel

Berichten: 8618
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:33

Ja eens. Relevante dingen moeten verteld worden, maar focussen op alle negatieve dingen die er gebeurd zijn, heeft geen enkele toegevoegde waarde en doet alleen maar afbreuk aan het paard.

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:43

Ja zo kun je over elke poep en scheet wel wat vragen. Mensen die handelen in paarden of er veel in de hand krijgen kan ik oprecht geloven dat ze niet elk ding kunnen heugen.

Als je een paard wil dat nog niks heeft gehad, koop je gewoon een veulen.. puur blanco.

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:45

boemel schreef:
Ja eens. Relevante dingen moeten verteld worden, maar focussen op alle negatieve dingen die er gebeurd zijn, heeft geen enkele toegevoegde waarde en doet alleen maar afbreuk aan het paard.


Eens!

Change3x

Berichten: 6626
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:46

Cioccolato schreef:
Ja zo kun je over elke poep en scheet wel wat vragen. Mensen die handelen in paarden of er veel in de hand krijgen kan ik oprecht geloven dat ze niet elk ding kunnen heugen.

Als je een paard wil dat nog niks heeft gehad, koop je gewoon een veulen.. puur blanco.


Exact, en zelfs daarmee kun je pech krijgen. Een stokpaard kopen kan ook. 8-) {:}

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:58

Change3x schreef:
Cioccolato schreef:
Ja zo kun je over elke poep en scheet wel wat vragen. Mensen die handelen in paarden of er veel in de hand krijgen kan ik oprecht geloven dat ze niet elk ding kunnen heugen.

Als je een paard wil dat nog niks heeft gehad, koop je gewoon een veulen.. puur blanco.


Exact, en zelfs daarmee kun je pech krijgen. Een stokpaard kopen kan ook. 8-) {:}

Maar ook daar kan de stok van breken :+

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:01

Ik zei een keer tegen mijn VA na alle pech die ik had gehad met de laatste 2 paarden: "ik denk dat ik maar een hobbelpaard ga kopen." Zijn reactie, met jouw geluk krijgt hij houtworm _O-

mavantos

Berichten: 3680
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:05

c_alsemgeest schreef:
Ik zei een keer tegen mijn VA na alle pech die ik had gehad met de laatste 2 paarden: "ik denk dat ik maar een hobbelpaard ga kopen." Zijn reactie, met jouw geluk krijgt hij houtworm _O-


Ik zei laatst ook al dat mijn budget toereikend genoeg was voor een stokpaard met houtworm :')