Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:00

Jessix schreef:
Nikass schreef:
Hoe doe je dat dan?

Dat heb ik inmiddels al 100 keer verteld. Staat volgens mij zelf nog een stukje over op blz. 1 van dit nieuwe topic.

Dit is je antwoord?

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:01

Zoals je kunt lezen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:05

Jessix schreef:
Zoals je kunt lezen.

Okee, dus dat is alles wat je doet, en ook alles wat je interesseert?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:06

Precies Nikass.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:14

Jessix schreef:
Precies Nikass.

Dat is goed dat ik het weet. ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:16

Dat had je al kunnen weten. Ik ben actief in dit topic. Ik weet niet waar je precies naar op zoekt bent, maar dat interesseert me inderdaad niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:23

Nikass schreef:
Misschien kan jij daar ook antwoord op geven Tamary? Wat wil jij dan?
Want jullie weten heel goed wat je niet wil. Maar verder komt het niet echt?

1. Overheid zal onafhankelijk van de natuurorganisaties eens goed naar de juridische mogelijkheden van de EU wetgeving moeten kijken, want verklaren dat wolf een gevaar is voor of er stomweg geen geschikte plek is, laat die wet gewoon ruimte voor.
2. Een gezonde wolf die normaal gedrag vertoont is SCHUW! en dat behouden is een actief proces dat begint met het afschieten van alle wolven die zich aan mensen laten zien, zonder dat daar eerst een rechter, 2 hoger beroepen en 3 jaar overheen gaat. Wolven die zich niet als wolf kunnen gedragen bevinden zich in ongeschikt gebied en dat is via EUwet gewoon juridisch te onderbouwen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:27

Omgeving Emmer-Compascuum wolven gehuil gehoord.
Pas op je dieren.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:28

Daar gaat de overheid niet aan beginnen, die hebben grotere problemen dan de wolf. Daarbij is er zelfs een schepje bovenop de strenge EU regels gedaan. Nee de wolven krijgen de kans zich overal te vestigen in NL, zelfs in de provincie Zeeland. Aangezien dat nog wel even kan duren, gaat ook de huidige situatie nog jarenlang op deze wijze door.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:32

Geen geld of geen zin ( uit principe) om je omheining te verbeteren? Pech, dan ruim je je dieren maar op!
Overwint de angst om je dieren niet veilig te houden? Pech, dan ruim je je dieren maar op!
Zijn alle maatregelen om je dieren veilig te houden niet genoeg? Ook al zijn ze volgens norm? Pech, dan ruim je je dieren maar op!
Gaat het tegen je principes in om je dieren op te hokken? Pech, dan ruim je je dieren maar op!

De overheid is niet thuis!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:33

Jessix schreef:
Dat had je al kunnen weten. Ik ben actief in dit topic. Ik weet niet waar je precies naar op zoekt bent, maar dat interesseert me inderdaad niet.

Ik?
Ik wist niet dat ik ergens naar op zoek was? Volgens mij ben ik niet degene die problemen heeft met de wolf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:35

Kaja schreef:
Geen geld of geen zin ( uit principe) om je omheining te verbeteren? Pech, dan ruim je je dieren maar op!
Overwint de angst om je dieren niet veilig te houden? Pech, dan ruim je je dieren maar op!
Zijn alle maatregelen om je dieren veilig te houden niet genoeg? Ook al zijn ze volgens norm? Pech, dan ruim je je dieren maar op!
Gaat het tegen je principes in om je dieren op te hokken? Pech, dan ruim je je dieren maar op!

Is dit sarcasme of je echte mening?
Dat haal ik er even niet uit :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:35

tamary schreef:
Nikass schreef:

1. Overheid zal onafhankelijk van de natuurorganisaties eens goed naar de juridische mogelijkheden van de EU wetgeving moeten kijken, want verklaren dat wolf een gevaar is voor of er stomweg geen geschikte plek is, laat die wet gewoon ruimte voor.
2. Een gezonde wolf die normaal gedrag vertoont is SCHUW! en dat behouden is een actief proces dat begint met het afschieten van alle wolven die zich aan mensen laten zien, zonder dat daar eerst een rechter, 2 hoger beroepen en 3 jaar overheen gaat. Wolven die zich niet als wolf kunnen gedragen bevinden zich in ongeschikt gebied en dat is via EUwet gewoon juridisch te onderbouwen.

Ja ik weet dat het in de wet allang geregeld is.
En thanks voor je antwoord, ik begrijp hoe je er in staat.
Wat zou je nog kunnen doen om dat te bereiken?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:37

Ik weet het ook niet Nikass, maar zoals ik al schreef, het interesseert me niet. Ik ben ook niet degene die jou vragen stelt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:37

DuoPenotti schreef:
Kaja schreef:

Ik ben vooral ook benieuwd op welke partij je straks gaat stemmen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:39

Jessix schreef:
Ik weet het ook niet Nikass, maar zoals ik al schreef, het interesseert me niet. Ik ben ook niet degene die jou vragen stelt.

Het is me helder. :)*

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:39

Gelukkig maar!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:40

DuoPenotti schreef:
Kaja schreef:

Geen van beide. Het is namelijk de waarheid (met een aantal ‘ach wat rot’ en ‘wat vervelend voor u’ eraan toegevoegd). Ik denk dat mijn mening rondom de herintroducering van de wolf in NL heel duidelijk is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:22

Nikass schreef:
Ja ik weet dat het in de wet allang geregeld is.
En thanks voor je antwoord, ik begrijp hoe je er in staat.
Wat zou je nog kunnen doen om dat te bereiken?

Geen geld, middelen of talent om publieke opinie te beinvloeden en gezond verstand verwachten van de overheid heb ik al opgegeven. Blijft even goed kijken wie te stemmen in nov. over.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:30

400 bladzijdes geleden was iedereen het er wel over eens dat het voor alles beter is om Nikass te negeren. Kijk nu hier even terug en Nikass geeft op iedereen een weerwoord, het gaat gewoon om en om en blijft maar haar mening ventileren en doordrammen. Ik ga dit topic maar helemaal negeren het is gewoon strontvervelend geworden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 23:38

Nikass schreef:
Hartstikke fijn dat jullie ze toch nog ergens een plekje op de wereld gunnen, maar wanneer gaat het kwartje een keer vallen dat je zal moeten dealen met de aanwezigheid van de wolf? En dat het niet altijd aan jou is om te bepalen wie waar mag leven?

En ook niet aan jou trouwens.

Ik hoef helemaal niet te dealen met de aanwezigheid van de wolf. Al blijft hij hier nog zolang ik leef, dan nog kan ik me daar mijn hele leven aan ergeren en er voor te kiezen er niet mee te dealen. Mag ik helemaal zelf weten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 00:38

Nikass schreef:
tienus63 schreef:
Op dit moment mag je de wolf niet verstoren, vangen, bejagen, verplaatsen.

Aanbod van prooi bepaalt de nest grootte.
Dat geldt voor de meeste dieren. Uilen en andere roofvogels leggen meer eieren als het een goed muizen jaar is.

Ja, maar wetenschappers hebben al bewezen dat dieren zich aanpassen als er op ze gejaagd wordt. Dus je blijft steeds opnieuw moeten afschieten als je op die manier wilt "beheren". De vraag rijst dan natuurlijk wie er dan de "moordenaar" is ;)

Als de wolf op je erf komt mag je hem volgens mij wel wegjagen? Met stem of lawaai of wapperende linten oid?

En als je dat doet, krijg je doodsbedreigingen en word je terecht gesteld in de media.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 00:50

Soepblik schreef:
Sanet schreef:
Ik vind de wolf een prachtig beest. Maar niet hier. Punt.

Hij is hier echt zelf heengewandeld. Je kan zeggen "hoort hier niet, hoort hier wel", maar als de wolf vindt dat hij hier hoort en dat Nederland geschikt leefgebied is, is dat zo. Dat is niet "pro-wolf" of "anti-boer" maar simpelweg hoe de ecologie in elkaar zit. En ja, dat zorgt voor moeilijkheden en soms hele nare taferelen, en nee, daar denk ik niet luchtig over. Ik vind die uit elkaar gescheurde dieren die geen kant op kunnen ook verschrikkelijk. Daar moet absoluut een oplossing voor gezocht worden. Maar je blindstaren op de "laten we ze dan allemaal maar doodschieten" methode waar de haat vanaf druipt, is dat niet. De planeet is niet van ons en onze dieren; die moeten we delen. Dit is simpelweg een enorm, ethisch vraagstuk waar nu eenmaal geen makkelijke oplossing voor is.

Allemaal mooi gezegd, maar ondertussen moet je je ofwel in de schulden werken of dieronvriendelijk voor je dieren zijn. Maar daar wordt heel gemakkelijk overheen gelopen, zo zie je in deze post maar.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 00:53

Nikass schreef:
SusanH schreef:
Het is gewoon een ingewikkeld ondedwerp. Ik zie de toon die hierboven genoemd wordt niet, doorgaans wordt er respectvol gereageerd. Natuurlijk lopen de emoties soms op, logisch met een onderwerp als dit. Maar het is wel fijn dat er een plek is om dit te delen met elkaar.

Dat is zo.

Jessix je was me al aan het negeren, want op de vraag die ik jou stelde geef je geen enkele reactie.

En dat valt me dan wel weer op. Dat gebeurt hier meer: oei een lastige vraag, weet je wat, gewoon net doen of je het niet gezien hebt.

DP wat jij wil is mij ook niet duidelijk?
Ik heb al eerder gevraagd aan de mensen die een 0 stand voor wolven in Nederland willen, hoe ze dat zouden willen realiseren? Stel ff dat we dat allemaal zouden willen, hoe dan?

nikass, anderen niet betichten van iets wat je zelf altijd na laat.
Hoeveel vragen jou al wel niet gesteld zijn, in meerdere topics, die je dan compleet negeert.
Je komt dan met reacties dat je je aangevallen voelt of iets dergelijks om je er maar uit te banketstaaf.

Helemaal prima, maar dan ben je wel de laatste die iemand anders mag beschuldigen over iets waar je zelf ook maling aan hebt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 05:43

Moderatoropmerking:
Inmiddels wordt hier flink op de man gespeeld. Ondanks dat dit onderwerp begrijpelijke emoties opwekt is persoonlijk worden echt niet nodig. Leg je standpunt helder uit, van mening verschillen kan maar verlies het respect voor een ander niet uit het oog :).