LadyDii schreef:Update 31-8: Ondanks alle aandacht, belletjes, rondrijden naar stallen en contact met de fokker.. is nog steeds geen eigenaar bekend. Niemand in omstreken, Duitsland of Nederland, herkend het paard en ook niemand die hem als gestolen of vermist heeft aangemeld.
Het chipnummer is niet terug te vinden bij het RVO. Dat houdt in dat de "eigenaar" het paard niet heeft geregistreerd en ook zijn stalling onbekend blijft. Het vermoeden blijft dat het arme dier is gedumpt.
Hij is afgelopen donderdag al door mensen gezien. Waarom heeft er niemand eerder ingegrepen? Dat laat ik even in het midden.
Ik ga zo weer naar hem, Misterio, toe. Slobber staat alweer klaar en even lekker poetsen. Hij staat al de hele ochtend lekker op de weide. Weer is hij kalm, braaf en laat het allemaal over zich heen komen.
Daar ik al 4 dagen bezig ben en niemand zich heeft gemeld, wil ik toch z.s.m. de dierenarts laten komen. Even een check van A tot Z. Natuurlijk kost dit veel geld en zullen alle kosten goed opgeschreven worden. Ik ben natuurlijk geen goed doel, al lijken mijn acties op dit moment van wel.
Iedereen die geholpen heeft tot zover: Bedankt. Iedereen die nog wil helpen, kan dit doen door het originele (dit) bericht te delen. Mochten er mensen spullen over hebben (dit krijg ik al veel aangeboden, maar kan even al mijn PB's niet bijhouden) mogen jullie dat absoluut kenbaar maken. Maar ik vraag er níet om. Zijn maat is full en deken schat ik rond de 195/205. Alhoewel hij erg schraal is, maar wel groot.
Ik hou jullie op de hoogte.
Voor nu staat hij goed op zijn plek & hij is welkom. Ik bied hem een eeuwig, paardvriendelijk en dierwaardig leven, met alle liefde en aandacht die hij nodig heeft. ❤️
Liefs.
En hier is ie dan.. de wending die ik al zag aankomen..
TS: je hebt recht op een vergoeding vanuit de gemeente.
En dat dit paard al sinds do vrij rondliep geloof ik voor geen meter.. dat gebied zit vol met paarden liefhebbers.
Moderatoropmerking:
Bericht aangepast naar de regels