[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:49

Ik heb zojuist kennis genomen van dit volledige topic. Ik zou je het volgende willen meegeven ts:

Ik wens jou en het paard een voor jullie beiden goede uitkomst van dit bizarre verhaal. Je hebt vanuit een goed hart juist gehandeld. Alles wat je nu al voor dit paard gedaan hebt, zal hij nooit vergeten en neemt niemand hem meer af. Juist in moeilijke tijden is elk lief gebaar zo ontzettend waardevol.
Laat niemand je ontmoedigen; negativiteit hebben we genoeg in de wereld. Wat jij doet is de zon die door de wolken breekt {:}

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:51

Moderatoropmerking:
Privégegevens plaatsen is niet toegestaan.
Laatst bijgewerkt door nathalie25 op 31-08-22 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 12:53

Update 31-8: Ondanks alle aandacht, belletjes, rondrijden naar stallen en contact met de fokker.. is nog steeds geen eigenaar bekend. Niemand in omstreken, Duitsland of Nederland, herkend het paard en ook niemand die hem als gestolen of vermist heeft aangemeld.

Het chipnummer is niet terug te vinden bij het RVO. Dat houdt in dat de "eigenaar" het paard niet heeft geregistreerd en ook zijn stalling onbekend blijft. Het vermoeden blijft dat het arme dier is gedumpt.

Hij is afgelopen donderdag al door mensen gezien. Waarom heeft er niemand eerder ingegrepen? Dat laat ik even in het midden.

Ik ga zo weer naar hem, Misterio, toe. Slobber staat alweer klaar en even lekker poetsen. Hij staat al de hele ochtend lekker op de weide. Weer is hij kalm, braaf en laat het allemaal over zich heen komen.

Daar ik al 4 dagen bezig ben en niemand zich heeft gemeld, wil ik toch z.s.m. de dierenarts laten komen. Even een check van A tot Z. Natuurlijk kost dit veel geld en zullen alle kosten goed opgeschreven worden. Ik ben natuurlijk geen goed doel, al lijken mijn acties op dit moment van wel.

Iedereen die geholpen heeft tot zover: Bedankt. Iedereen die nog wil helpen, kan dit doen door het originele (dit) bericht te delen.

Ik hou jullie op de hoogte.
Voor nu staat hij goed op zijn plek & hij is welkom. Ik bied hem een eeuwig, paardvriendelijk en dierwaardig leven, met alle liefde en aandacht die hij nodig heeft. ❤️‍

Liefs.

Moderatoropmerking:
Tekst aangepakt, oproepen voor spullen is niet toegestaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:53

Bijzondere wending krijgt dit topic...geeft wel misschien voor sommige mensen een duidelijker beeld hoe PZB in z'n werk gaat.

Heb het bericht even opgezocht en inderdaad..wat een egotripper bericht dat hun is gevraagd via hun grote netwerk om te helpen zoeken naar de eigenaar. En dat het eigenlijk opgevangen had moeten worden door de gemeente..manipulatie ten top.

Horseloverl

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:55

Heel apart. Ook apart dat zo’n paard gedumpt is. Vind het een erg leuk dier om te zien

Kimmetjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:58

Kimmetjex schreef:
Pumpkinbroes schreef:
Dit is voor mij wel de eerste keer dat ik ze zo duidelijk openbaar zie liegen.

In het verleden was het wel eens op het randje, dat er nog ruimte voor interpretatie was of een zijn woord tegen het hare situatie.

Dat met die chip is echt bizar. Wat een fantasten.

Ik noem bewust geen naam in mijn bericht(en) trouwens.
Ben bang dat de berichten hier op bokt anders weer verwijderd gaan worden.

Helaas heb ik tot 2x toe van dicht bij moeten zien, hoe vals die mensen zijn!
1x bij een behoorlijk moeilijk paard! Hebben ze zelfs een hele haat video over die vriendin van mij gemaakt!

En 1x bij 2 shetlanders!
Veulen en pleegmoeder, pleegmoeder moest een kinderpony zijn etc, nou daar was niks van waar! Pleegmoeder heeft kindje van n vriendin van mij een gebroken arm gemept! Dus terug gebracht naar paardzoektbaas en verteld dat het echt geen kinderpony is! En dat de pony moest worden nagekeken omdat het beesje pijn had, 2 dagen later stond ze weer op de pagina als kinderpony!

Gaat nergens over bij die mensen ze zien alleen maar geld!!

Heb je nou een account aangemaakt voor deze reactie?

@duopenotti Dat ben ik met je eens. Het dwaalt nu een beetje af.[/quote]

Huh, nee! Ik had bokt al, maar wist mijn wachtwoord enzo niet meer! Dus een nieuw account gemaakt!:) niet voor deze opmerking! Beetje vreemde vraag wel :)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:58

LadyDii schreef:
Update 31-8: Ondanks alle aandacht, belletjes, rondrijden naar stallen en contact met de fokker.. is nog steeds geen eigenaar bekend. Niemand in omstreken, Duitsland of Nederland, herkend het paard en ook niemand die hem als gestolen of vermist heeft aangemeld.

Het chipnummer is niet terug te vinden bij het RVO. Dat houdt in dat de "eigenaar" het paard niet heeft geregistreerd en ook zijn stalling onbekend blijft. Het vermoeden blijft dat het arme dier is gedumpt.

Hij is afgelopen donderdag al door mensen gezien. Waarom heeft er niemand eerder ingegrepen? Dat laat ik even in het midden.

Ik ga zo weer naar hem, Misterio, toe. Slobber staat alweer klaar en even lekker poetsen. Hij staat al de hele ochtend lekker op de weide. Weer is hij kalm, braaf en laat het allemaal over zich heen komen.

Daar ik al 4 dagen bezig ben en niemand zich heeft gemeld, wil ik toch z.s.m. de dierenarts laten komen. Even een check van A tot Z. Natuurlijk kost dit veel geld en zullen alle kosten goed opgeschreven worden. Ik ben natuurlijk geen goed doel, al lijken mijn acties op dit moment van wel.

Iedereen die geholpen heeft tot zover: Bedankt. Iedereen die nog wil helpen, kan dit doen door het originele (dit) bericht te delen. Mochten er mensen spullen over hebben (dit krijg ik al veel aangeboden, maar kan even al mijn PB's niet bijhouden) mogen jullie dat absoluut kenbaar maken. Maar ik vraag er níet om. Zijn maat is full en deken schat ik rond de 195/205. Alhoewel hij erg schraal is, maar wel groot.

Voor nu staat hij goed op zijn plek & hij is welkom. Ik bied hem een eeuwig, paardvriendelijk en dierwaardig leven, met alle liefde en aandacht die hij nodig heeft. ❤️‍

Liefs.

En hier is ie dan.. de wending die ik al zag aankomen..
TS: je hebt recht op een vergoeding vanuit de gemeente.

En dat dit paard al sinds do vrij rondliep geloof ik voor geen meter.. dat gebied zit vol met paarden liefhebbers.

Moderatoropmerking:
Bericht aangepast naar de regels

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:59

Waarom zou je een paard dumpen vraag ik mij dan af? Paard is waarschijnlijk zijn hele leven lang goed verzorgd (+ de daarbij komende kosten) waarom zou je hem dan zo achterlaten? Zou je hem dan niet liever naar de slacht brengen? Of verkopen voor een klein bedrag? Ik vind het een heel bizar verhaal, en denk/hoop dat alles op grote misverstanden berust…

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:01

Denk dat het goed is als je hem laat checken door de dierenarts, misschien kunnen mensen daar aan doneren mocht het geld een probleem worden.

Ik heb je bericht in ieder geval gedeeld op Facebook met de opmerking erbij dat ze contact met jou moeten opnemen en niet met PZB bij eventuele tips.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:01

Is er al een doneer-actie opgezet? Ik zou graag een klein beetje mee willen helpen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:02

SharonIndezz schreef:
Waarom zou je een paard dumpen vraag ik mij dan af? Paard is waarschijnlijk zijn hele leven lang goed verzorgd (+ de daarbij komende kosten) waarom zou je hem dan zo achterlaten? Zou je hem dan niet liever naar de slacht brengen? Of verkopen voor een klein bedrag? Ik vind het een heel bizar verhaal, en denk/hoop dat alles op grote misverstanden berust…

Ziet dit er voor jou uit als een paard dat goed verzorgd is?
Slachten en euthanasie kosten beiden geld als hij uitgesloten is voor de slacht (wat hij is zonder registratie.) Verkoop kost tijd en in de beginpost staat al dat hij vermoedelijk niet zonder gebreken is.
Dumpen is de snelste manier. Waarom worden zoveel honden aan een boom gebonden?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:02

Moderatoropmerking:
Bericht op de persoon verwijderd

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:03

Bericht van PZB gemeld en het bericht van TS gemeld. Ps je naam staat ook nog verkeerd gespeld in het bericht van PZB.
Goed bezig TS

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:05

Wellicht ten overvloede,

Maar chipnummers voor huisdieren kunnen in Nederland bij tig verschillende databanken geregistreerd zijn.
Er is niet 1 centrale database, idioot genoeg.

Mocht het paard bij 1 van die tig huisdieren databases aangemeld zijn, dan kun je hier checken bij welke:

https://chipnummer.nl/

Ik acht de kans niet per se heel groot dat hij daarin staat, maar checken is natuurlijk zo gepiept.

Verder,
Ik zou persoonlijk eigenlijk dit bericht ook op de voorpagina van bokt willen hebben.

Dat heeft meer bereik dan een 'los' topic

Ik tem mijn eigen bericht dan ook even, om deze reden.
Dan zien de modjes mijn voorstel.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:07

Ik heb het bericht van PzB ook gemeld en ik zal zo je originele bericht wel even delen. Wat een organisatie is die PzB zeg... Dat dat nog steeds bestaat vind ik eigenlijk al schandalig.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:08

Ayasha schreef:
SharonIndezz schreef:

Ziet dit er voor jou uit als een paard dat goed verzorgd is?
Slachten en euthanasie kosten beiden geld als hij uitgesloten is voor de slacht (wat hij is zonder registratie.) Verkoop kost tijd en in de beginpost staat al dat hij vermoedelijk niet zonder gebreken is.
Dumpen is de snelste manier. Waarom worden zoveel honden aan een boom gebonden?

Nee hij ziet er niet best uit, maar ik ga er vanuit (en dat is een aanname van mij) dat het beestje er zo uit ziet na een tijdje zwerven… warm weer, weinig water, weinig voer.. etc.

Moeilijk dit, ik kan mij (gelukkig) niet voorstellen dat ik mijn paard of welk ander dier dan ook dump op deze manier…. Hopelijk horen we hoe dit verhaal helemaal in elkaar steekt,

Voornaamste is nu dat hij goed verzorgd word door Diana, petje af hoor!!

Edit: wat je zegt over slachten klopt, alleen zover had ik nog niet gedacht :') ik merk wel dat het me bezig houd zeg…

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 13:08

Elisa2 schreef:
Denk dat het goed is als je hem laat checken door de dierenarts, misschien kunnen mensen daar aan doneren mocht het geld een probleem worden.

Ik heb je bericht in ieder geval gedeeld op Facebook met de opmerking erbij dat ze contact met jou moeten opnemen en niet met PZB bij eventuele tips.

Dierenarts komt eraan :) Is ingepland.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:09

Je bent een topper TS! Laat je niet van de wijs brengen, je doet het hartstikke goed! Ik heb het bericht van PZB gerapporteerd en hopelijk wordt het snel verwijderd. <3

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 13:09

Femke_Tweety schreef:
Wellicht ten overvloede,

Maar chipnummers voor huisdieren kunnen in Nederland bij tig verschillende databanken geregistreerd zijn.
Er is niet 1 centrale database, idioot genoeg.

Mocht het paard bij 1 van die tig huisdieren databases aangemeld zijn, dan kun je hier checken bij welke:

https://chipnummer.nl/

Ik acht de kans niet per se heel groot dat hij daarin staat, maar checken is natuurlijk zo gepiept.

Verder,
Ik zou persoonlijk eigenlijk dit bericht ook op de voorpagina van bokt willen hebben.

Dat heeft meer bereik dan een 'los' topic

Ik tem mijn eigen bericht dan ook even, om deze reden.
Dan zien de modjes mijn voorstel.

Bedankt voor je goede advies, dit is allang geprobeerd. :)

Femke_Tweety

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:11

Goed bezig.

Ik vermoedde het al, je lijkt serieus zat!
Maar bij huisdieren gaat het soms mis, vandaar voor de zekerheid toch maar aangegeven.

Ik hoop dat je de eigenaar uiteindelijk vindt, en dat het raadsel opgelost wordt.

Fijn dat het dier het nu in ieder geval goed heeft.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:14

SjonnieZ schreef:
LadyDii schreef:

Iedereen die geholpen heeft tot zover: Bedankt. Iedereen die nog wil helpen, kan dit doen door het originele (dit) bericht te delen. Mochten er mensen spullen over hebben (dit krijg ik al veel aangeboden, maar kan even al mijn PB's niet bijhouden) mogen jullie dat absoluut kenbaar maken. Maar ik vraag er níet om. Zijn maat is full en deken schat ik rond de 195/205. Alhoewel hij erg schraal is, maar wel groot.

Liefs.

En dat dit paard al sinds do vrij rondliep geloof ik voor geen meter.. dat gebied zit vol met paarden liefhebbers.

Moderatoropmerking:
Bericht deels aangepast naar de regels.

wauw...echt wauw! TS vraagt helemaal niet om geld. Ze krijgt aanbiedingen van mensen die spulletjes aanbieden, en geeft aan: tuurlijk is het welkom. En ze vraagt zeker niet om geld. Geeft alleen aan dat de kosten opgeschreven worden, want ze is geen goed doel. Voor als de eigenaar zich meld.
En al vroeg ze om geld is het aan ieder voor zich om bij te dragen of niet. ZIJ is degene die dit paard een stal heeft geboden, en JA, hij liep echt al sinds donderdag rond, want ik heb vrijdag ofzo een bericht zien langskomen op facebook, waarin meegedeeld werd dat er een paard losliep.

Neem nog wat azijn.

AvalancheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:18

SjonnieZ schreef:

Moderatoropmerking:
Bericht deels aangepast naar de regels

Misschien dit soort dingen niet doen? TS vangt paard op, en zorgt ervoor, en stelt alles in het werk om de eigenaar te vinden, zo niet heeft paard een fijn plekje.

Het is echt ook gewoon mogelijk dat mensen goede dingen doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:20

SjonnieZ schreef:

Ander gebied, paardenliefhebber, maar wil/kan niet de financiele risico's lopen + risico's naar mijn andere dieren toe om zo'n dier op te vangen of andersinds in te grijpen, kan de verantwoordelijkheid om als houder aangewezen te worden er stomweg niet bij hebben. En daar zal ik niet de enige in zijn, zelf voor de grote inflatie sprong(en) en amper gras door de droogte.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:52

tamary schreef:
SjonnieZ schreef:

Ander gebied, paardenliefhebber, maar wil/kan niet de financiele risico's lopen + risico's naar mijn andere dieren toe om zo'n dier op te vangen of andersinds in te grijpen, kan de verantwoordelijkheid om als houder aangewezen te worden er stomweg niet bij hebben. En daar zal ik niet de enige in zijn, zelf voor de grote inflatie sprong(en) en amper gras door de droogte.

Dr zit ondermeer een grote manege middenin dat gebied.. sorry hoor maar het kan er bij mij echt niet in.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:54

Waaronder rapporteren jullie het pzb bericht? Ik heb net een bericht terug van fb dat het niet tegen de regels in gaat. ;(