Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 07:14

Ik baal. Gisteravond een appje van de verkoper dat paardje een oeps gedaan had. Ze had een snee op der been gemaakt en loopt nu niet lekker. Nu ga ik toch vandaag maar kijken. Ik kan er toch niet op zitten en een beetje lakschade hersteld wel.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:22

Volgens mij waren er ook een aantal op zoek naar een haflinger? Er staat er nu één op mp: jonge ruin, onbeleerd. Verder weinig info en als je meer wilt weten moet je bellen. Lijkt mij best een leukerd!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:58

Bontfire schreef:
Volgens mij waren er ook een aantal op zoek naar een haflinger? Er staat er nu één op mp: jonge ruin, onbeleerd. Verder weinig info en als je meer wilt weten moet je bellen. Lijkt mij best een leukerd!

Die zag ik ook, maar met zo weinig info. Denk inderdaad een jonkie en onbeleerd als ik het zo kan inschatten

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:07

Meneer had een paar weken geleden ook een merrie te koop staan; zelfde verhaal. Ik had toen wel gebeld omdat die me erg aansprak: onbeleerd, 3 jaar, en zo uit het land; denk dat deze hetzelfde gaat zijn. Deze ruin is ook erg leuk en oogt heel groot; ik ga hem overslaan ik ga de keuringen van januari en maart even in de gaten houden.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:19

Esther_r20 schreef:
Bontfire schreef:

Die zag ik ook, maar met zo weinig info. Denk inderdaad een jonkie en onbeleerd als ik het zo kan inschatten

Er staat ook bij dat deze onbeleerd is. Misschien iemand die gewoon geen zin heeft om allerlei filmpjes etc. te sturen. Soms kan ik daar best inkomen. :o Zelf ook wel eens een paard te koop gehad. Kreeg echt tientallen berichtjes met alleen maar: filmpje (aub). Vroeg me echt af hoeveel ‘penny’s daar tussen zaten.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:40

Als je niet stad en land ervoor hoeft af te reizen zou ik zeker bij dat soort beestjes gaan kijken. Er staan nog altijd genoeg goede paarden bij minder digitale mensen.
Kan een hoop geld schelen. De winst bij snelle (pony) handelaartjes zit hem vaak in even toiletteren, in de knotten en knap door een goede fotograaf op de foto laten zetten.

De verkoper van mijn merrie vertelde ook dat ze er gek van werd. Zij had een keurig kort filmpje beschikbaar maar sommige mensen wilde filmpjes van zowat alles ontvangen voordat ze überhaupt wilde komen kijken (in het bos, laden, springen, aan de longe etc). Mensen mochten gerust meerdere keren komen kijken en vanalles proberen maar daarvoor gingen ze niet in de auto stappen...

Als je het beeldmateriaal toevallig hebt omdat je dat als verkoper leuk vind ala maar ik begrijp echt zo goed dat veel mensen dat niet lukt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:53

Hier onverwachts al onderweg naar eentje. Moet er 190km voor rijden, nog nooit in Friesland geweest _O- Als het goed is een super brave merrie in de bak en op buitenrit en met wedstrijdervaring

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:57

Selina schreef:
Hier onverwachts al onderweg naar eentje. Moet er 190km voor rijden, nog nooit in Friesland geweest _O- Als het goed is een super brave merrie in de bak en op buitenrit en met wedstrijdervaring

Eens moet de eerste keer zijn...... }>

Luister vooral ook naar wat het paard je te vertellen heeft.
Doe een beetje onhandig. Sommige paarden kunnen juist daar niet zo goed tegen en hun reacties kunnen een hoop duidelijk maken.

n0va

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:57

Oeh leuk! Heel veel succes. Wel een roteind rijden zeg :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:04

ikke schreef:
Selina schreef:

Eens moet de eerste keer zijn...... }>

Luister vooral ook naar wat het paard je te vertellen heeft.
Doe een beetje onhandig. Sommige paarden kunnen juist daar niet zo goed tegen en hun reacties kunnen een hoop duidelijk maken.

Ben sowieso al onhandig, hoef ik niet eens bewust te doen :') Paarden worden er altijd heel mak van _O-

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:36

Succes Selina!

Ik ben net terug bij een bezichtiging van een haf. Heel leuk en aansprekend dier. Toch wel een paar ‘mitsjes’ en ‘maaren’. Moeilijk om dan een beslissing te nemen of je doorgaat naar een tweede bezichtiging en geld uitgeven voor een keuring. Of dat je bedankt en verder zoekt. Paardje voldeed aan heel veel eisen. Wel een paar kleine dingetjes die ik zag waarbij ik me nu afvraag hoeveel werk er aan gaat zitten in de toekomst.
Voorbeeld: paard is 10+ en aan de hand niet zo respectvol, trekt zich los. Dat een puberend dier dit doet kan, maar krijg je het op deze leeftijd er uit? Ik vind investeren in een band helemaal niet erg en wat dat betreft mag het wel een projectje zijn. Alleen tsja, hoe erg gaat het zijn/worden als ie met mij mee naar huis gaat.
Verder stonden de benen een heel klein tikkeltje bodemnauw. Maar ik heb geen sportambities dus dan hoeft dit niet zo erg te zijn? 1 hoef had een klein scheurtje, werd wel goed verzorgd. Maar ja, gebeurt dit vaker? En zo ja, is z’n hoefbalans dan wel goed?

Gelukkig kan ik het even laten bezinken....ben stiekem wel een beetje verliefd geworden :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:54

Dat lostrekken zou ik me niet heel erg zorgen om maken, dat krijg je vaak met fatsoenlijk grondwerk wel opgelost of in ieder geval een heel stuk verminderd. Ik heb een merrie die wat dat betreft echt heel erg was en ook 0 respect had voor mijn ruimte. Die heeft een soort crashcursus gehad hier en loopt nu denk ik 95% van de tijd gewoon braaf mee. Af en toe doet ze nog wel moeilijk, maar ze is ook nog jong, dus ik denk dat ze nog wel wat gaat stabiliseren hierin. Ik hoef bijna niet meer te corrigeren nu en mijn correcties zijn veel kleiner geworden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:41

Nu op de terugweg maar paard was het niet. Was een lief en braaf paard, maar niet het paard voor mij. Dus de zoektocht gaat verder.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:29

Was er hier iemand nog op zoek naar een allround merrie spring gefokt? paard van lesklantje komt te koop. is braaf maar nog groen dus absoluut niet voor beginner, wel mee geweest op oefenparcours en springt alles. rontgen en klinisch gekeurd 1 1/2 jaar terug. komt volgende week online. VP +/- 9500

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 19:40

Mer1980 schreef:
Was er hier iemand nog op zoek naar een allround merrie spring gefokt? paard van lesklantje komt te koop. is braaf maar nog groen dus absoluut niet voor beginner, wel mee geweest op oefenparcours en springt alles. rontgen en klinisch gekeurd 1 1/2 jaar terug. komt volgende week online. VP +/- 9500

Ja ik! Komt voor mijn bankrekening alleen te vroeg vrees ik :=
Tenzij er iets te onderhandelen is en het matcht perfect, dan kan er wat geschoven worden.. :)

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:00

goldenarrow schreef:
Dat lostrekken zou ik me niet heel erg zorgen om maken, dat krijg je vaak met fatsoenlijk grondwerk wel opgelost of in ieder geval een heel stuk verminderd. Ik heb een merrie die wat dat betreft echt heel erg was en ook 0 respect had voor mijn ruimte. Die heeft een soort crashcursus gehad hier en loopt nu denk ik 95% van de tijd gewoon braaf mee. Af en toe doet ze nog wel moeilijk, maar ze is ook nog jong, dus ik denk dat ze nog wel wat gaat stabiliseren hierin. Ik hoef bijna niet meer te corrigeren nu en mijn correcties zijn veel kleiner geworden.

Ah dat is wel geruststellend! Maar heb toch besloten er niet voor te gaan...Jammer ergens wel, maar een paard koop ik toch nu voor het eerst dan moet het wel echt goed voelen

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:02

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:00

Moet zeggen dat op MP en sporthorses momenteel weinig paarden te vinden zijn....
Ja merries, en dat wil ik dan weer net niet haha

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:31

Mer1980 schreef:

Wil eigenlijk geen merrie maar mag ik meer info in PB?

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:32

Zocht er hier iemand nog een brave Shetlander? Zag er toevallig een dus mag een pb sturen

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:54

Voor de haflinger zoekers: op fb een hele leuke jonge merrie, verkoper zoekt wel een huis waar ze in kuddeverband kan staan

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:08

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:19

Leuk Nobel! Hopelijk is het wat voor je!

Ik heb dit weekend 4 paarden uitgeprobeerd. Laatste kreeg ik aangeboden terwijl ik er voor een andere was, maar die sprak me heel erg aan! Ga hopelijk deze week nog een keertje met mijn instructrice kijken. Merrie van 5 jaar, erg braaf voor haar leeftijd. Voelde goed!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:35

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:59

Waren hier nog mensen die een brave pony zochten? Mijn vriendin gaat binnenkort haar pony verkopen. Pony is bijna 5, schimmelbonte merrie en echt een knuffeldier. Is nu 3 maanden onder het zadel en is verkeersmak. Pony gaat mee naar buiten toe en rijdt lesjes. Ze blijft te klein hoor haar helaas (1.45), wel opzich breed gebouwd. Volgens mij wilt ze rond de 3000 zitten. Denk geef hem alvast door, komt binnenkort op marktplaats