Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CalipsoLover schreef:Ze is mooi in proportie, alleen nog wat rank en weinig nek. 3 witte beentjes. Zoals ik zei beweegt ze goed met een extra sterk achterbeen, ze heft ook zeer mooi vooraan, achteraan heeft ze wel wat extra dan de gemiddelde. Vader is geen spectaculaire hengst in de sport, opa is Negro. Persoonlijk dacht ik ook aan een 5000-6000 euro, deze zomer vroegen ze het dubbele. Nu intussen nagevraagd en is idd al iets gezakt in prijs maar nog altijd meer dan 5000-6000 euro. Staat wel al sinds juni te koop.
mavantos schreef:CalipsoLover schreef:Ze is mooi in proportie, alleen nog wat rank en weinig nek. 3 witte beentjes. Zoals ik zei beweegt ze goed met een extra sterk achterbeen, ze heft ook zeer mooi vooraan, achteraan heeft ze wel wat extra dan de gemiddelde. Vader is geen spectaculaire hengst in de sport, opa is Negro. Persoonlijk dacht ik ook aan een 5000-6000 euro, deze zomer vroegen ze het dubbele. Nu intussen nagevraagd en is idd al iets gezakt in prijs maar nog altijd meer dan 5000-6000 euro. Staat wel al sinds juni te koop.
Prijs is wat de gek ervoor geeft. Ik zou zeggen ergens tussen de €6.000-€8.000, ligt eraan hoe ze beweegt en dan zou ik ook willen dat de rug-/halsfoto's goed zijn. Als je me meer informatie kan sturen via PB kan ik wel iets specifieker zijn en de moederlijn opzoeken van de merrie (als ze KWPN is).
Retjethorse schreef:Ik ben trouwens benieuwd naar jullie mening.
Ik ben van plan om voornamelijk een paard met recreatieve doeleinden te kopen, voornamelijk om buitenritten te maken. Maar een wedstrijd rijden wordt niet uitgesloten.
Klinische keuring wordt sowieso gedaan, maar wat zouden jullie rx laten keuren? Benen, rug, nek?
Domi_94 schreef:Ja, dat vind ik dus ook lastig.Retjethorse schreef:Ik ben trouwens benieuwd naar jullie mening.
Ik ben van plan om voornamelijk een paard met recreatieve doeleinden te kopen, voornamelijk om buitenritten te maken. Maar een wedstrijd rijden wordt niet uitgesloten.
Klinische keuring wordt sowieso gedaan, maar wat zouden jullie rx laten keuren? Benen, rug, nek?
Ik heb dit nog nooit gedaan om eerlijk te zijn. Had ik achteraf beter wel kunnen doen bij mijn eerste pony. Maar goed, voor een nieuwe wil ik sowieso een klinische keuring en mocht er iets uitkomen neem ik het misschien in overweging. Bij sommige paarden is ook een recent röntgenologisch keuringsrapport aanwezig, ik weet alleen niet in hoeverre je daar op kunt steunen.
Retjethorse schreef:Ik ben trouwens benieuwd naar jullie mening.
Gini schreef:Hoewel het voornamelijk de bedoeling is om de recreatieve kant op te gaan, zal het paard wel kilometers moeten maken op wandeling. Het is echt de bedoeling om buitenritten van enkele uren te kunnen maken, vandaar de voorkeur om rx te laten keuren.Retjethorse schreef:Ik ben trouwens benieuwd naar jullie mening.
Persoonlijk zou ik het gek vinden een paard met als doel 'recreatie' volledig uitgebreid op de foto te zetten. Meestal worden röntgenologische keuringen namelijk gedaan met als doel de sportcarrière van een paard in te schatten. Gaande van een volledig gezond paard over deze bemerking houdt wel iets risico in tot dit paard is niet waarschijnlijk niet geschikt voor de sport.
Als je op zoek bent naar een recreatiepaard is dit dus minder aan de orde en bestaat zelfs de kans dat je een paard laat staan omwille van een beperking terwijl die beperking echt nul komma nul hinder geeft bij het recreatieve gebruik van het paard.
De laatste jaren (of zeg maar decennia) is het echter 'in' om paarden altijd en overal te röntgenen. Ongeacht leeftijd, gebruiksdoel etc. Dus daar kan je uiteraard ook voor kiezen. Dat is niet per sé slecht, maar kijk vooral naar het paard, laat je niet gek maken. Een tienjarige die hard op de benen staat, tijdens het proefrijden lekker los in de rug onder je loopt, geen tekenen van pijn of protest vertoont en geen geschiedenis heeft van blessures en/of kreupelheden en daarenboven helemaal naar wens is en ruim binnen je budget past, dan stel ik me de vraag: waarom zou je zo een paard laten röntgenen?
mirjamalvaro schreef:De pony die ik te koop heb staan heb ik zelf al klinisch en rx benen laten keuren.
De andere pony twijfel ik nog steeds over of ik die wel zelf laat keuren, men lijkt het totaal niet interessant te vinden dat ze al gekeurd zijn?
mirjamalvaro schreef:De pony die ik te koop heb staan heb ik zelf al klinisch en rx benen laten keuren.
De andere pony twijfel ik nog steeds over of ik die wel zelf laat keuren, men lijkt het totaal niet interessant te vinden dat ze al gekeurd zijn?