[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:22

Knert schreef:
Citaat:
Geen probleem hoor! Kan iedereen overkomen. Is geen sorry voor nodig.

Je schiet constant in de verdedeging, vandaar dat mensen zich bezwaard voelen om uberhuapt nog goed advies te geven.

Citaat:
Ik ben vanaf dat ik ben gaan rijden met hem (begon met alleen rond stappen, grondwerk, longeren poetsen etc want ik ben een schijtbroek hahaha) goed in de gaten gaan houden en 2 weken geleden kreeg ik toen ook de indruk dat er iets niet helemaal lekker was.

je eigen quote in november van vorig jaar! Dit speelt geen 2 weken.
Citaat:
In dacht ik mijn vorige topic had ik aangegeven dat hij een verdikte pees had, niet warm niet pijnlijk en gewoon knoeihard. Maar heel apart, het lijkt nu af te zakken.

Citaat:
Gelukkig gaat het al stukken beter. Helaas kon de DA niet eerder als morgen (ja heel vroeg, maar ik moet ook gewoon werken dus dat werd em niet) ben zelf ook heel benieuwd hoe het morgen gaat verlopen. Gelukkig vind ie het koelen geen probleem, hij ging vandaag tijdens koelen weer wat dutten hahaha.

Ja als je vanaf november al veel moet werken is een afspraak maken inderdaad lastig.

Een andere quote uit november
Citaat:
Sowieso is de da nog niet geweest omdat dit er nog niet van is gekomen. Niet alles kan maar per direct.

Citaat:
En even voor iedereen:

Wat betreft de adviezen rondom kliniek foto's echo's etc. Ik wil niet te snel teveel doen, ook omdat het financieel dan te veel gaat worden. En als ik heel eerlijk ben ga ik geen duizenden euro's uit geven aan een paard, als er nier zeker van is dat ie nog jaren lang mee kan gaan voor het doel waarvoor ik hem heb. Sowieso wil ik geen duizenden euro's uitgevem, zowel aan mezelf als m'n auto als m'n kat etc.

tja doel waarvoor je hem hebt? En dat is geen behandeling geven en domweg doorrijden?

quote uit december
Citaat:
Ik heb zeker geld voor een da. Meer als zat zelfs. Verdien een prima salaris. Dus dat is echt niet het probleem. Jij gaat met een dikke teen toch ook niet gelijk naar de seh? Ze zien je al aankomen.

Citaat:
Ik weet dat echo niet veel kost hoor! Maar dat staat voor nu even niet op prio 1. Helaas gaat het ook met mezelf niet altijd even goed.

dus wat hield je ook alweer tegen? oh wacht ik heb het onderaan samengevat.

Citaat:
Misschien valt het allemaal reuze mee, dus ik ga dit stap voor stap door. En ook voor het welzijn van mijn paard ga ik stap voor stap, hij kan heel slecht tegen verandering. En trailer ritjes zijn ook niet optimaal voor hem. Ik hoop dat iedereen me wat wil begrijpen en daar ook respect voor wil tonen. Ik heb gelijk al gezegd een echo te willen maken, maar door verschillende situaties is dat er nog niet van gekomen. Het scheelt dat ik zelf ook niet fysiek helemaal goed ben nu, dus weer gaan rijden zit er voorlopig niet in. Hooguit een 20 minuutjes wat non chalant stappen en draven. Natuurlijk neem ik advies van de da aan morgen. Hoop dat het zo wat duidelijk is.

Respect? om de quotes af te sluiten weer een oude quote.
Citaat:
Maar het boeit me helemaal niets. Ik laat hem niet met rust en laat em checken wanneer ik dat wil. Ik heb nergens om advies gevraagd, dus ik hoef dit dan ook niet

Je bent behoorlijk naief en eigenwijs voor je leeftijd. Dan is het niets maar een schoonheidsfoutje, dan wil je de tijd afwachten, dan wil je toch doortrainen, dan wordt hij ongelukkig van een pauze, dan wil je er niet veel voor betalen, dan ben je te druk met werk, dan kan hij niet tegen verandering of op trailer. en nu zit je zelf niet goed in je vel.

Ik zou mij diep schamen. sorry, Mijn respect heb je niet.
Wel duim ik met je mee op de hoop zo dat het meevalt met die pees en dat je zelf weer snel beter mag voelen. jammer dat je dan wel op begrip zit te wachten en als je paard zijn figuurlijke dikke teen heeft niet. Dit paard verdient zoveel beter! :Y)

_/-\o_ _/-\o_ Zo onder elkaar wordt het nóg schrijnender.

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:29

Knert ik wil je vragen dit topic te ontstippen en gewoon niet meer te reageren. November is alweer een hele tijd geleden. Mensen veranderen.

Ik zal zelf ook niet meer reageren. Mensen die op de hoogte willen blijven of me iets willen vragen zijn vrij een pb te sturen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:34

Dan lees je net op medisch een topic van een eigenaar die er alles aan doet om de onderste steen boven te halen en haar paard zich fijn te laten voelen en dan lees je (met groeiende verbazing) dit.

Het probleem is hier duidelijk, een (wellicht oude) peesblessure. Dit laten vast stellen en behandelen gaat geen duizenden euro's kosten.

Je voelt je zelf nu niet goed en rijd dus weinig. Dan zal dit de perfecte tijd zijn om dit uit te zoeken en zekerheid te hebben.

Is er niks aan de hand, kun je alle bokkers de tong uitsteken. Is er wel iets, kun je adequaat reageren voor je 'beste vriend'.

Edit: spelfoutjes :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:53

Marije_1997 schreef:
Knert ik wil je vragen dit topic te ontstippen en gewoon niet meer te reageren. November is alweer een hele tijd geleden. Mensen veranderen.

Ik zal zelf ook niet meer reageren. Mensen die op de hoogte willen blijven of me iets willen vragen zijn vrij een pb te sturen.

Maar jouw actie richting jouw paard verandert niet. Je redenen om niks te doen, die zijn wel veranderd.

Je geeft aan dat je geen duizenden euro's in je paard wilt pompen. Dat is een keuze die een eigenaar maakt. Maar feitelijk weet je nu niks, wellicht is er niks aan de hand met je paard en enkel een schoonheidsfoutje, wellicht maak je je paard onherstelbaar stuk en heb je voor een jaartje hobbelen ook duizenden euro's betaald. En zul je voor een nieuw jaartje hobbelen weer duizenden euro moeten betalen om een nieuw hobby-onderdeel aan te kunnen schaffen. En wellicht past ie dit zadel niet, dus nog meer kosten, want dan moet er naast een nieuw paard ook een nieuw / ander zadel komen.

Je hebt zo'n ontzettend leuk dier, ik snap je (lakse) houding naar hem toe eigenlijk niet zo goed.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:10

Hoe was het met de dierenarts vandaag. Is er iets uitgekomen?

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:55

Waarschijnlijk moet de DA nog komen vandaag !
De dag is nog niet om ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:12

Marije_1997 schreef:

klopt, mensen kunnen veranderen. Daar heb je gelijk in.
Ik meende wel serieus dat ik jullie het beste gun.

Maar heb je zelf niet door wat je houding is? Je houding is wel constant hetzelfde. telkens een uitweg zoeken.

Dan kom je er gewoon niet met dit paard. Ja, je mag mij heel hard uitlachen als ik geen gelijk heb! En stiekem hoop ik ook dat ik geen gelijk krijg. Dus zet straks gewoon een bericht neer... dat ik die lastige bitch was en jij weer een gezond paard naast je hebt staan. Dan kan iedereen mij op bokt uitlachen!

Die nare berichten is echt om je in te laten zien, dat het zo echt niet kan. Niet om je de ogen uit te krabben. Iedereen heeft wel eens problemen op paarden vlak. Jij bent echt niet de enige hoor! :(:)
Ik heb vroeger ook wel eens naieve dingen gedaan (toen nog paardloos).
Spoiler:
Geloof dat ik dat woord toen heb uitgevonden. :=

En ja je wil doorrijden op je nieuwe knappe paard, ik snap die kriebels wel. En toch adviseer ik je die kriebels even in een potje te stoppen.

ik zal liever doen... wil jij dan en klein beetje open wil staan voor advies?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:40

Hoe is het gegaan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:51

Celine_Famke schreef:
Hoe is het gegaan? :)

Goed, alles volledig zonder sedatie met foto's en echo's. Uitverdoven gister ging ook goed.

Pees is overigens niets mee aan de hand (okay wel wat afwijkingen, maar da zei dat het zeker goed komt) daar zat de kreupelheid ook niet.

Uit de foto's kwam ook naar voren dat hij echt scheef staat op de hoef, dus niet het been. Dat had ik dus juist gezien. Verder heeft ie wat atrose en een chipje. Er is gelijk ingespoten met ontstekingsremmers en er komt wss speciaal beslag. Komende 2 weken alleen stappen aan de hand, naast het buiten staan. En over 6 weken gaan we weer kijken. Als beslag en inspuiten voldoende helpen hoeft het chipje er niet uit.

De da heeft niets gezegd over dat het niets meer word. Dus heb er een goed gevoel over. Ik vind het ook behoorlijk mee vallen.

Krijg alles overigens nog op de mail dus weet niet met 100% of ik alles juist heb geschreven. Maar komende 2 weken sowieso doen wat ik al 2 weken heb gedaan. Komt vast goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:54

Knert schreef:
Marije_1997 schreef:

klopt, mensen kunnen veranderen. Daar heb je gelijk in.
Ik meende wel serieus dat ik jullie het beste gun.

Maar heb je zelf niet door wat je houding is? Je houding is wel constant hetzelfde. telkens een uitweg zoeken.

Dan kom je er gewoon niet met dit paard. Ja, je mag mij heel hard uitlachen als ik geen gelijk heb! En stiekem hoop ik ook dat ik geen gelijk krijg. Dus zet straks gewoon een bericht neer... dat ik die lastige bitch was en jij weer een gezond paard naast je hebt staan. Dan kan iedereen mij op bokt uitlachen!

Die nare berichten is echt om je in te laten zien, dat het zo echt niet kan. Niet om je de ogen uit te krabben. Iedereen heeft wel eens problemen op paarden vlak. Jij bent echt niet de enige hoor! :(:)
Ik heb vroeger ook wel eens naieve dingen gedaan (toen nog paardloos).
Spoiler:
Geloof dat ik dat woord toen heb uitgevonden. :=

En ja je wil doorrijden op je nieuwe knappe paard, ik snap die kriebels wel. En toch adviseer ik je die kriebels even in een potje te stoppen.

ik zal liever doen... wil jij dan en klein beetje open wil staan voor advies?

Ik wil zeker niet doorrijden, ik heb er al 2 weken niet opgezeten. Omdat ik het niet wou. Ik heb wel aanbod gekregen dat als ik wou rijden het paard van de staleigenaresse wel mag pakken. Super lief aanbod. Zij houd mijn paard overigens altijd ook goed in de gaten. Zij kwam ook mer dat ze een bult zag. Super fijn. Ze geeft mij ook advies en vraagt ook altijd hoe het ging etc. Ik heb liever dat mensen die me kennen advies geven dan mensen online. Zij zien mijn paard niet, dus weten eigenlijk ook niets over hem.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:17

Goed dat je onderzoek hebt laten doen, en super dat de resultaten vrij positief lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:25

senna21 schreef:
Goed dat je onderzoek hebt laten doen, en super dat de resultaten vrij positief lijken.

Resultaten vond ik zelf wel heel positief. Maar ja als je van het ergste uit gaat, dan valt alles mee natuurlijk.

Gelukkig kan ik ook aan de hand nog genoeg met hem. Basis grond werk in stap bevestigen bijv. Aan de lange lijnen werken, dat moet hij ook nog beter leren begrijpen. Voorals als ik er achter ga staan. En dat alles kan in stap en kan mooi gecontroleerd. Advies wat de da gaf, deed ik ook al, elke dag 10-20min stappen aan de hand. Dus dat deed ik dan goed gelukkig.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:27

Marije_1997 schreef:
senna21 schreef:

Resultaten vond ik zelf wel heel positief. Maar ja als je van het ergste uit gaat, dan valt alles mee natuurlijk.

Gelukkig kan ik ook aan de hand nog genoeg met hem. Basis grond werk in stap bevestigen bijv. Aan de lange lijnen werken, dat moet hij ook nog beter leren begrijpen. Voorals als ik er achter ga staan. En dat alles kan in stap en kan mooi gecontroleerd. Advies wat de da gaf, deed ik ook al, elke dag 10-20min stappen aan de hand. Dus dat deed ik dan goed gelukkig.

Kijk wel uit met longeren in stap en lange lijnen nu. Vaak zegt men bewust stappen aan de hand omdat men wil dat je rechtuit stapt. Werk op een kleine volte is meteen veel belastender voor de pezen, dus doe dat enkel in overleg met je DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:34

SinneJ schreef:
Marije_1997 schreef:

Kijk wel uit met longeren in stap en lange lijnen nu. Vaak zegt men bewust stappen aan de hand omdat men wil dat je rechtuit stapt. Werk op een kleine volte is meteen veel belastender voor de pezen, dus doe dat enkel in overleg met je DA.

Probleem zit niet in de pees hoor! In het kogelgewricht aan het andere been. Zowel aan de longe als lange lijnen laat ik hem vaak al recht door gaan. Dit is sowieso beter voor hem, omdat hij gewoon scheef is. Ik longeer niet hoor :) ja volte om me heen, dan weer volgen recht door. Maar wil ook dat hij terwijl ik er naast/achter sta ook voor me uit blijft lopen. Hij plakt namelijk heel erg, en kan dan happen. Het is vooral echt grondwerk (zonder op een cirkel rondjes lopen)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:37

Goed! Let in ieder geval op met extra werk. Zelfs rechtdoor gaan ze hun lichaam anders gebruiken als je meer gaat vragen en dat is niet altijd de bedoeling bij blessure herstel. Ik zou zeggen; bespreek het gewoon even kort met je dierenarts wat kan en wat niet en dan ben je zeker ;)

Veel succes, ben benieuwd naar een update binnenkort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:39

SinneJ schreef:
Goed! Let in ieder geval op met extra werk. Zelfs rechtdoor gaan ze hun lichaam anders gebruiken als je meer gaat vragen en dat is niet altijd de bedoeling bij blessure herstel. Ik zou zeggen; bespreek het gewoon even kort met je dierenarts wat kan en wat niet en dan ben je zeker ;)

Veel succes, ben benieuwd naar een update binnenkort

Ohh ja nee maar het is echt basis (halt houden achter uit mee lopen etc) heb natuurlijk de da gevraagd wat ik wel/niet mocht doen. Eerste 2 weken alleen stappen en dan daarna kleine stukjes draven. Maar vooral stappen. Maar als hij over twee weken nog steeds niet fijn loopt, dan ga ik ook niet met em draven ofzo hoor hahaha en sowieso niet er op. Maar dat gaat nu sowieso niet.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:52

Dat is inderdaad wel vrij positief nieuws, nu duimen dat speciaal beslag gaat helpen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:53

Nou. Ik zeg nu ook gewoon dat ik het erg goed van je vind dat je nu toch door hebt gezet! Mag ook gezegd worden!

Fijn dat het wat duidelijkheid heeft gegeven!
Zo zie je maar weer zelf blijven gissen niet werkt.

Dank voor je update!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:58

LiannePuthzy schreef:
Dat is inderdaad wel vrij positief nieuws, nu duimen dat speciaal beslag gaat helpen

Ja dat hoop ik ook, vooral voor de atrose ook. Glucosamine is ook al besteld. Helaas geen brok of olie vorm gevonden.

Dinsdag komt de hoefsmid al, dus dat is mooi snel. Ook zijn er voor haar foto's gemaakt. Zodat ze het ook even kan zien van binnen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:06

Knert schreef:
Nou. Ik zeg nu ook gewoon dat ik het erg goed van je vind dat je nu toch door hebt gezet! Mag ook gezegd worden!

Fijn dat het wat duidelijkheid heeft gegeven!
Zo zie je maar weer zelf blijven gissen niet werkt.

Dank voor je update!

Ik sluit me hier helemaal bij aan.

Ben blij dat het voor jou positief uitvalt!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:08

Ja, complimenten met hoe je het oppakt hoor. En fijn dat de prognose goed lijkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:38

Earth schreef:
Ja, complimenten met hoe je het oppakt hoor. En fijn dat de prognose goed lijkt :)

Thanks! Als het goed is ga ik de foto's ook nog via de mail krijgen + prognose en advies(en de factuur wss, hou m'n hart vast hahah). Alleen geen idee wanneer ik dit krijg. Dit zal morgen wel worden denk ik, en anders maandag. Hoop wel voor dinsdag, dan kan de hoefsmid ze alvast bekijken.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:52

Ik heb nog een restje glucosamine en msm staan van mijn overleden pony. Bij interesse pb maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:10

Otti1977 schreef:
Ik heb nog een restje glucosamine en msm staan van mijn overleden pony. Bij interesse pb maar.

Welke omgeving zit je?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:08

Epe.