ieris schreef:Wat gaaf zeg dat je er zo op kon klimmen!
Fijn hè van die relaxte paarden!
Met het stalprobleem kan ik je niet helpen, zou ook niet weten wat voor haar het beste is, denk gewoon uitproberen.
Succes ermee!
Ontzettend fijn!
En mijn nieuwe tuig is toegekomen daarnet, dus straks passen en fotospam! 
Ik kan eens aan de staleigenaar vragen wat de opties zijn, al wil ik niet teveel heen en weer sleuren met Aliaa.
Ik blijf het een moeilijke keuze vinden, zeker omdat hier thuis iedereen zegt om het niet te doen.
zippora schreef:Van wat je beschrijft (het gebeurt (volgens je stalgenoten) alleen als jullie er zijn) zou het ook gewoon jaloezie/waarschuwing/overbescherming kunnen zijn.
Jullie zijn van haar en van niemand anders en dat zullen de andere weten ook. En blijkbaar kan je dat niet vaak genoeg herhalen. Misschien dat ze daarom soms haar box ook niet in wilt, dan kan ze jullie niet meer "beschermen".
Geen idee wat hierin het wijste is. Misschien moet je het inderdaad proberen - aan de andere kant is mijn ervaring dat AT's juist heel erg sociaal zijn naar andere paarden (buiten die beschermings/verdedigingsdrang), dus misschien dat het juist niet goed voor haar is.
Ik denk dat je het alleen weet als je het probeert, Maar ik neem aan dat als het averechts werkt voor haar welzijn het moeilijk is om nog een andere box te krijgen?
moeilijk. Sterkte met beslissen.
Op die manier had ik het nog niet bekeken eigenlijk. De jaloezie enzo wel, maar ik denk/dacht dat ze haar in het algemeen slecht voelt maar dit niet altijd laat zien bijvoorbeeld. Maar jouw theorie vind ik ook iets hebben. En een van de redenen waarom ik zo twijfel is juist omdat ik bang ben, zoals jij zegt, dat ze het sociaal contact wel eens zou kunnen missen. Als ik er niet bij ben, is zij vaak degene die op de weide naar de anderen toe loopt. In dat geval zou het beter zijn om haar in deze box te laten staan.
Ik kan nog eens praten met de staleigenaar wat de opties zijn, maar ik wil die mensen ook niet teveel lastig vallen met wisselen.
In ieder geval al dank je voor je inzicht, al doe je me nog sterker twijfelen nu of mijn idee wel de beste oplossing zou zijn.