Volg je paard, 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:46

Agility lijkt me zo leuk om eens te doen :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:58

Ik ben nog redelijk stijf maar ga straks rijden, en als dat gaat, ga ik morgen op jumping!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:04

Waar is de jumping?
Ik ga morgen wellicht in de buurt hier foto's maken op een jumping, misschien is het dezelfde :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:16

Jumping Amsterdam denk ik?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:24

Haha neen! Zo groots is nog lang niet aan de orde. Ik ga naar de Warre in Opoeteren. Zou super zijn, want daar is nooit een fotograaf

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:30

Oh god verleidelijk, ik ging normaal naar Peer maar voor Opoeteren hoef ik niet eens vroeger op te staan.. Misschien doe ik dat wel! Kun je daar gewoon binnen? Hoe laat moet je?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:35

Ja kun je gewoon binnen. Is maar 10 minuutjes van jou haha! Mijn proef start om 9 en ik heb startnummer 40 :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:39

Oké dan change of plans, op naar Neeroeteren morgen :P Hoe laat begint het? Dan kan ik wat oefenen op andere paarden :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:54

oh superleuk haha! De start is mijn proef, om 9 uur!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:23

nanoukkie schreef:
Haha neen! Zo groots is nog lang niet aan de orde. Ik ga naar de Warre in Opoeteren. Zou super zijn, want daar is nooit een fotograaf

Oh sorry! Haha ik dacht om te kijken. Wat leuk dat Granouk (misschien) komt :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:27

I'll be there 8-)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:59

Er wordt 'heerlijk' gekletst hier zeg!
xxwienekexx wat een mega mooie portret foto is dat zeg! :oo <3

Hier moet ik helaas de doelen beetje aanpassen voor ons.

Citaat:
Doelen voor dit jaar:
-Beginsel van longeren erop zetten. (Stap en ho, op de circel blijven)
-Buiten kilometers maken door erachter te lopen i.p.v ernaast met een touwtje.
-Veel kilometers maken met de fiets.
-Hulpen blijven bevestigen en verbeteren.
-In de zomer weer zwemmen in de zee.
-Oefenen met de barebackpad. Gewoon op zijn rug leggen, aangsingelen en wandelen.
-Als het lukt eind van het jaar een keer erop zitten, maar dit is geen doel die ik echt persé dit jaar wil doen.

Doelen voor Januari:
-Naar het strand wandelen
-Rondje maken terwijl ik achter hem loop.
-Keertje in de 'bak' grondwerken.

Rondje achter hem is ehm, half gelukt. Hij werd halverwege nerveus dus toen weer ernaast gelopen. Bak grondwerken niet aan toe gekomen. Zit zelf niet lekker in mijn vel. Het ging daarna ook niet goed met een van de honden en hij is donderdag ingeslapen. Hij zou niet meer beter worden alleen maar slechter. En we wilden alle ellende die daardoor zou komen hem besparen.
Maar afgelopen maand bijna niks gedaan met Elano, en nu loopt ie niet helemaal lekker. Hij oogt anders enzo. Het is waarschijnlijk zijn PSSM. Nou had ik ook gelezen dat er paarden zijn die juist veel moeten doen als in wandelen, rijden etc. Dus het kan best zijn dat dat bij hem ook zo is. Dus voor nu de doelen even bijgesteld op wat hij aangeeft. Maar een soort richtlijn:

Citaat:
Januari (wat er van over is) en Februari:
-Om de dag wandelen, beginnen met +/- 10 minuten. Gewoon buiten, dat vind hij leuk.
-Na 1 week kijken of ik een straat extra kan pakken en op die manier verder opbouwen.
-Wanneer ik op 20 minuten zit, kijken hoe en wat. Daarna eventueel doelen weer bijstellen.
-Voor mijzelf even alles goed opschrijven. Hoelang gelopen, hoe was hij ervoor, tijdens en na.
-Misschien dat ik de BBP keer op zijn rug kan leggen, maar dat moet ik ook even kijken hoe hij zich voelt.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:05

Goed dat je het gaat opschrijven, vind ik een mooi doel. Zou wat voor mij zijn ook, ik hou dat altijd maar een paar dagen vol en dan doe ik weer random :roll:

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:20

Hè wat balen! Hopelijk gaat het komende maand wat beter met jullie beiden :)

gerpiegorp schreef:
Mijn doelen voor januari:
- Lekker loswerken. Ze heeft nu 2 weken alleen buiten gereden en met haar ietwat oude lichaam merk je dat wel snel
- Buitenrit als het droog is
- Werken aan galop en wijken

Nou voor mijn part zijn de doelen voor januari wel voltooid. Lekker een paar keer buiten gereden, niet heel vaak in de bak dus dat kon nog wel beter, maar ik wil graag afstrepen :o Wijken gaat steeds beter, in stap niet, maar in draf doet ze het af en toe echt super! Galop gaat ook steeds beter, voorheen had ze er duidelijk veel moeite mee (wisselen in tempo, hoofd omhoog, dan omlaag, etc) en nu bleef ze redelijk constant. Misschien volgende week een clinic rijden met haar, ben benieuwd!
Voor februari moet ik nog even nadenken over doelen, die komen nog :D

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:01

Nannoukkie succes morgen!
Granoek, jij ook.

Gerpieporp, sterkte met het verlies.

Gefeliciteerd aan iedereen die zijn doelen gehaald heeft!
En bij wie het niet gelukt is, het is pas de eerste keer. Februari nieuwe ronde nieuwe kansen.

Voor januari had ik geen doelen gesteld voor februari is dit het plan;

Twix
- minimaal 1x les (is al gepland dus gaat wel lukken)
-in het bos draf stiller krijgen en vasthouden.
-iedere bosrit min 1x galop al is het maar een paar sprongen
-1x een langere rit maken dan de standaard 10km, als ik daarvan een stuk moet lopen geeft dat niet
- in de bak voorzichtig de oefeningen van we uitzetten en die oefenen
- mocht het heel goed gaan en ik wordt per ongelukkig heel ambitieus kan ik wel weer eens een drafje in de bak proberen

Kliek
- morgen in het bos de boomstammen springen die de boswachter precies goed gezaagd heeft :D
Verder niets voor februari. Alle plannen die ik met hem heb zijn pas later in het jaar.

Esra
-als ze klaar is met kreupel zijn (hopelijk volgende week) weer 2x per week oppakken

En voor alle paarden
-kliniek bellen ivm inenten en gebitscontroles

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:17

Hey nou ik lig inmiddels ook op bed met griep naast mijn rug en nekklachten. Lijkt sinds vanavond weer wat beter te gaan dus ga nu even lekker alles teruglezen.

@Nanoukkie, succes morgen! Is een jumping gewoon een springwedstrijd?
Ik heb dit namelijk nog nooit iemand horen zeggen hier in mijn omgeving haha.
Vet leuk dat Granoek dan langs kan komen zeg! Ik had laatst al gekeken toen jij springen had ik zit met openbaar vervoer echt 4 uur bij jou vandaan en 2 uur en 30 minuten met de auto....

@xxwienekexx wat een prachtige foto heb je daar!

Felien_Kyra schreef:
Mijn doelen voor dit jaar zijn dan ook:
- Springen B+10 of hoger. Eventueel L starten zou helemaal geweldig zijn maar ik wil niet te hoge eisen stellen.
- Dressuur B+5 (op deze manier ben ik toch al weer een stukje dichter bij de L1, dit is een doel voor het jaar daarop).
- Een fotoshoot hebben met Elaya, zowel onder het zadel als ernaast.
- Een oefencross rijden met Elaya.
- Mijn stijlpunten zou ik met springen graag boven de 65 rijden.
- mijn eigen houding verbeteren!

Doelen januari 2018:

- Alleen (desnoods met fietser) een rondje buiten met Elaya rijden.
- Mok zo goed als laten verdwijnen, dit zal vast weer terugkomen maar ik hoop dat de mokpillen die ze krijgt werken.

De doelen van januari zal ik helaas mee gaan nemen naar februari.
De mok is al stukken minder maar is gewoon erg lastig te behandelen met een paardje dat gewoon elke dag naar buiten gaat en dan ja... in de modder staat. Ze heeft t niet zo ernstig als vele anderen en zolang ik t maar blijf behandelen lijkt ze er ook geen last van te hebben.
Ook het rondje buiten is er bij ingeschoten, morgen ga ik wel even een stapritje maken samen met mijn zus, haar paardje heeft een aantal weken niet lekker gelopen en loopt nu alleen nog wat stijf dus gaan we buiten even een rondje stappen, maargoed dat was niet mijn doel, mijn doel was om alleen te kunnen.

Dus voor februari zijn mijn doelen:
- Alleen (desnoods met fietser) een rondje buiten met Elaya rijden.
- Mok zo goed als laten verdwijnen.
- Zadelkast opruimen
- Elke week minimaal 1 keer longeren
- Laarzen invetten
- Minimaal 2 buitenritten maken
- Minimaal 3 van de 4 weken naar springles op de club

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:25

Mercitjes voor de complimentjes :D

Morgen tijd voor wedstrijd in Woubrugge dit keer, vind t wel weer spannend hoor de eerste van t seizoen, maar we gaan maar gewoon lachen en rijden :P

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:28

xxwienekexx schreef:

Morgen tijd voor wedstrijd in Woubrugge dit keer, vind t wel weer spannend hoor de eerste van t seizoen, maar we gaan maar gewoon lachen en rijden :P

Jaa goedzo, vooral lekker genieten *\o/* Ik heb altijd hoe meer ik er van geniet, hoe beter het ook gaat. Succes alvast :D

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:31

Gaat weer lekker hier allemaal... Veel succes morgen op wedstrijd Nannouki, ik ben benieuwd naar de foto's van granouk, wordt vast gezellig morgen :D !

Ik denk dat ik een nieuw jaardoel toevoeg...
Hoe meer ik er over lees, hoe meer ik geprikkeld wordt om over te schakelen op western rijden met Jules... Heeft er iemand hier nog tips voor goede WN instructeurs in BE? :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:32

Felien_Kyra schreef:
xxwienekexx schreef:

Jaa goedzo, vooral lekker genieten *\o/* Ik heb altijd hoe meer ik er van geniet, hoe beter het ook gaat. Succes alvast :D

Altijd haha :D Lol met knol staat altijd voorop, als ik dat niet heb ga ik niet *\o/* *\o/* maar de spanning is er ook :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:20

Felien_Kyra als je tips hebt wat betreft instellingen/lens etc dan hoor ik het graag :D Is mijn eerste keer indoor foto's maken :P

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:40

Granoek schreef:
Felien_Kyra als je tips hebt wat betreft instellingen/lens etc dan hoor ik het graag :D Is mijn eerste keer indoor foto's maken :P

Oh sorry als ik iets zei waardoor ik overkom alsof ik foto's maak? :') :') ik heb echt 0 verstand ervan namelijk....

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:47

Felien_Kyra schreef:
Granoek schreef:

Oh sorry als ik iets zei waardoor ik overkom alsof ik foto's maak? :') :') ik heb echt 0 verstand ervan namelijk....

Ah damn hahahaha, ik dacht dat jij had gekeken om ook naar haar jumping te gaan om foto's te maken :D

Oké als iemand anders hier tips over wilt delen, dan ook graag :P

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 00:33

Granoek schreef:
I'll be there 8-)

Ik hoop dat je dit nog leest! Ik kan niet gaan. Meisje wat me zou helpen van stal heeft afgebeld... Zal voor de volgende jumping zijn -O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:15

Ik ben uiteindelijk alsnog geweest :D Leuke oefening en het is toch super dichtbij :)

On topic;
Vandaag lekker gaan rijden met Dexter, die staat weer veel te veel stil de laatste tijd.
Hij vond het alleen wel prima zo die winterpauze want toen we waren gearriveerd aan het bos en de trailer open deden lag meneer plat onderuit. -:(-
Ik over de zeik, paard lacht mij uit en blijft gewoon liggen. En takel dan maar eens 850kg omhoog, dat geef je snel op.
Tussenschot los gehaald, alles aan de kant en dan hem maar moeten treiteren zodat hij zou rechtstaan. Waren ondertussen een half uur verder en meneer stapt vrolijk de trailer af.

Die paarden van mij weten wel hoe ze me gek krijgen. :roll: