Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:21

Babootje schreef:
Goof schreef:
[
Eens maar die manege zal er een andere goede pony voor terug willen kunnen kopen en die kosten toch meer dan 500 euro. Dus ergens snap ik het wel.


Het was natuurlijk ook geen goede pony. Het was een kreupele pony. Door eerdere medicatie is het dier ook niet geschikt voor consumptie. Kortom, je krijgt er niets voor bij de slacht. Je moet eerder betalen voor de 'dienst' die is geleverd. Zo'n handelaar koopt zo'n beestje echt voor honderd. Legt er nog paar honderd op en dan heeft ie weer driehonderd op een dag verdiend. Lekker zwart, want niks gaat met een factuur.
Dus nee, veel zal hij niet gekost hebben. Manege eigenaren weten heel goed wat ze kopen.


Veel zal die niet gekost hebben nee. Ze weten vast wel dat die kreupel is, maar hé, het is geld, dus zo'n pony word gewoon gekocht en ingezet. Ze weten nu ook heel goed dat TS emotionele waarde hecht aan de pony. Ze weten best dat TS de pony niet naar de slacht zou laten gaan en haar zou opkopen, ondanks een misschien wel veel te hoge prijs. Daar slaan ze vast een slaatje uit, zoals bijna elke manege zou doen.

Femke_Tweety

Berichten: 12020
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:36

Ik heb mijn exmanege paard nu bijna 10 jaar geleden ook voor relatief veeeeel geld gekocht.

Men wist dat ik echt echt echt dat paard heel graag wou hebben.

En ondanks af en toe kuren was het wel een paard dat heel veel manegelessen liep. (ong 12 a 14 per week denk ik)

Uiteindelijk zijn er via mij geschikte vervangers gekomen (waarvan er nu zelfs nog steeds 1 daar loopt...)


Maar het heeft me dus wel veel en veel meer dan handelswaarde gekost.

Een manege is en blijft een bedrijf natuurlijk. En hoe irritant voor mij persoonlijk ook, ik begrijp die zakelijke kant ook prima.

Dus reken vooral niet op "maar" 500 euro.
Mocht dat zo zijn: helemaal geweldig.
Maar een stuk hoger kan ik ook begrijpen.


Overigens ben ik nog steeds hartstikke gek op mijn paard, heb hem nog steeds. Komende oktober 10 jaar...

Dus teveel geld, ja.
Begrijpelijk ja.
Voor mij persoonlijk dat geld waard, ook ja...

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:55

Fijn voor TS dat het verhaal ( tot nu toe ) zo goed gelopen is ! En natuurlijk hoop ik dat de rest ook goed komt met een happy end voor beiden.
Waar ik echter best van geschrokken ben is dat de horror verhalen over je geliefde paard naar de slacht en dan doorverkocht echt waar blijken te zijn.....
Ik heb mijn paarden tot nu toe in ons bij zijn in laten slapen bij een Dierenarts, ( meer uit overweging dat ik slacht niet vind kunnen als je weet hoeveel medicijnen een sportpaard gemiddeld ingespoten krijgt en dat in het consumptie vlees komt ), maar blij toe.
Maar goede leer, blijf erbij , of kijk achteraf dus dat je zeker weet dat je geliefde dier dood is .

Babootje

Berichten: 26452
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:15

proudmama schreef:
Ik heb mijn paarden tot nu toe in ons bij zijn in laten slapen bij een Dierenarts, ( meer uit overweging dat ik slacht niet vind kunnen als je weet hoeveel medicijnen een sportpaard gemiddeld ingespoten krijgt en dat in het consumptie vlees komt ), maar blij toe.


Dat kan in ieder geval in EU niet meer. Een paard kan alleen nog maar voor consumptie worden geslacht met een DA verklaring dat het 'schoon' is. In NL zijn ze daar vrij streng op. Maar ja alles is te vervalsen natuurlijk.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 12:18

Hoi allemaal,

Ondertussen ben ik druk bezig geweest met het opzoeken van mijn oude spullen voor Lotje. Sorry dat ik niet kon reageren.

Ik zie veel berichtjes voorbij komen over hoeveel er voor Lotje gevraagd zou worden.
Het enige wat ik weet is, ookal is Lotje zelf eigenlijk niks meer waard, voor een manege is ze door haar brave karakter goud waard. De eigenaren hebben ons verteld dat we Lotje terug kunnen kopen voor de prijs dat hun nieuwe vervanger gaat kosten. Hoeveel dat gaat zijn weet ik niet.

Ik ben mij er van bewust dat de prijs waarschijnlijk erg hoog gaat zijn. Ik probeer er ook echt alles aan te doen om geld bij elkaar te halen.

Tijdens het zoeken naar de spullen van Lotje ben ik ook een aantal dingen tegengekomen die nog niet verkocht waren van mijn merrie. Ik heb deze ochtend ze allemaal op de bokt markt geplaatst. Hierbij zit vanalles tussen; van allemaal soorten dekens tot dekjes, tot beschermers, tot halsters, noem maar op. Dus voor degenen die misschien geinteresseerd zouden zijn, ik nodig je graag uit om eens ernaar te kijken! En anders als jullie iemand kennen die op zoek is naar spullen voor hun paard, laat het aan hun zien!

Vandaag ga ik verder mijn het verkopen van mijn zadel. Deze zal ik later deze dag ook online zetten!

Allemaal heel erg bedankt voor alle hulp/tips/alles wat jullie voor mij doen. Jullie zijn geweldig!

Koper

Berichten: 30379
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:22

Ik heb het hele verhaal gelezen. Wat fijn dat Lotje nu redelijk goed terecht is gekomen.

Ik vroeg me af: valt niet te achterhalen wie die handelaar geweest is? Als je die eens kunt benaderen of hij nog een brave pony heeft. Pony naar de manege, Lotje mee naar jou, en jij betaalt de nieuwe pony? Die bij die handelaar zo te lezen niet heel duur hoeft te zijn.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 12:54

Koper schreef:
Ik heb het hele verhaal gelezen. Wat fijn dat Lotje nu redelijk goed terecht is gekomen.

Ik vroeg me af: valt niet te achterhalen wie die handelaar geweest is? Als je die eens kunt benaderen of hij nog een brave pony heeft. Pony naar de manege, Lotje mee naar jou, en jij betaalt de nieuwe pony? Die bij die handelaar zo te lezen niet heel duur hoeft te zijn.


Heel fijn dat je mee denkt! De eigenaren van Lotje hebben heel goed contact met die handelaar. Die handelaar weet dat hij een pony een gouden huisje kan bieden als hij een brave kinderpony tegenkomt. Dus ik denk dat zodra die handelaar er eentje zou hebben, hij meteen naar de eigenaren van Lotje zal gaan. Bovendien krijgen ze van veel mensen pony's aangeboden die een nieuw plekje zoeken. Daarmee denk ik aan de ene kant dat het niet te lang zal duren, maar aan de andere kant weet je het nooit!

Heel erg bedankt voor de tip!

Zoolgangster

Berichten: 9727
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:21

lindahertha schreef:
een paard met atrose is niet meteen afgeschreven hoor, die van mij had het ook, en is er 30 mee geworden. tot de laatste dag "gereden' . Natuurlijk is dat rijden aangepast. en wordt het een rondje stappen, maar hij deed dat met zo veel plezier!! En hoe meer het paard beweegt hoe beter het is. Oma met reuma wordt toch ook niet meteen ingeslapen. En tuulijk hangt het af van de mate van artrose. Gaan ze kreupel lopen dan hebben ze pijn, niet meer op rijden...Gaan ze in de wei ook slecht worden, dan moet je een beslissing nemen...


En ik heb ook artrose en zit ook niet te wachten op een spuitje hoor. :D Ik ben gewoon minder belastend werk gaan zoeken. Want juist fysiek zwaar werk breekt iemand met artrose op. Regelmatige beweging niet. Dat de pony van TS rondjes moet lopen in de manege terwijl hij onregelmatig (=pijn) loopt is natuurlijk niet goed.

Stef_Diva

Berichten: 162
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:30

Heel het topic gelezen en wauw wat een wending!
Ergens vind ik het bizar dat jij de nieuwe pony zou moeten "betalen" in ruil voor Lotje.

Om het over een andere boeg te gooien:
Lotje heeft hun €.... gekost. Heeft daar voor een x bedrag eten/strooisel gehad en verder heeft ze als het goed is geld opgebracht door lesjes te lopen.
Zo zou de nieuwe pony dat ook moeten kunnen doen. Een korte rekensom is dan:
Aankoop bedrag Lotje + voer + strooisel + overige kosten - kosten wat ze opgebracht heeft = bedrag wat ze nog waard is. Even heel cru gezegd.

Anders zou Lotje ineens heel duur worden, terwijl ze 'niks' meer kan/mag qua gezondheid. Ik weet dat dat nu nog niet zo is, ze kan nog wel wat rondlopen. Maar er komt een tijd dat Lotje ook voor dat werk afgeschreven is en dan zou ze nog voor jou veel geld kosten omdat er een andere moet komen. In mijn ogen is dat appels met peren vergelijken.

Een nieuwe gezonde pony zouden ze dus ook meer kunnen laten doen. Die moet zichzelf dus weer "opbrengen".
Snap je wat ik bedoel?

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 13:34

Stef_Diva schreef:
Heel het topic gelezen en wauw wat een wending!
Ergens vind ik het bizar dat jij de nieuwe pony zou moeten "betalen" in ruil voor Lotje.

Om het over een andere boeg te gooien:
Lotje heeft hun €.... gekost. Heeft daar voor een x bedrag eten/strooisel gehad en verder heeft ze als het goed is geld opgebracht door lesjes te lopen.
Zo zou de nieuwe pony dat ook moeten kunnen doen. Een korte rekensom is dan:
Aankoop bedrag Lotje + voer + strooisel + overige kosten - kosten wat ze opgebracht heeft = bedrag wat ze nog waard is. Even heel cru gezegd.

Anders zou Lotje ineens heel duur worden, terwijl ze 'niks' meer kan/mag qua gezondheid. Ik weet dat dat nu nog niet zo is, ze kan nog wel wat rondlopen. Maar er komt een tijd dat Lotje ook voor dat werk afgeschreven is en dan zou ze nog voor jou veel geld kosten omdat er een andere moet komen. In mijn ogen is dat appels met peren vergelijken.

Een nieuwe gezonde pony zouden ze dus ook meer kunnen laten doen. Die moet zichzelf dus weer "opbrengen".
Snap je wat ik bedoel?


Ik snap je volledig, duidelijk uitgelegd hoor! Ik ben het met je eens, een nieuwe jongere pony kost meer en kan meer dan Lotje. Maar helaas kan ik er niks aan doen als ze een bepaald bedrag gewoon willen. Misschien beginnen ze straks hoog omdat ze weten dat we toch gaan zakken ofzo. Ik kan er nu niks over zeggen. Ik ga gewoon hopen op het feit dat ze Lotje werkelijk aan ons gunnen en tegen een prijs voor de onkosten + slacht kosten mee mag. Tot die tijd is er niks anders te doen dan hopen.

Koper

Berichten: 30379
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:16

Wie weet toch de Penny maar inschakelen dan (ze zoeken nog waargebeurde verhalen). Dan lezen misschien de lessertjes van die manege het, en komt er misschien van die kant uit een beweging om Lotje weer bij jou te krijgen. Als ze weten dat Lotje dan een goed thuis heeft én dat er een nieuwe leuke lieve pony voor in de plek komt.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:03

Koper schreef:
Wie weet toch de Penny maar inschakelen dan (ze zoeken nog waargebeurde verhalen). Dan lezen misschien de lessertjes van die manege het, en komt er misschien van die kant uit een beweging om Lotje weer bij jou te krijgen. Als ze weten dat Lotje dan een goed thuis heeft én dat er een nieuwe leuke lieve pony voor in de plek komt.


Goede tip!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 12:06

Tessa_93 schreef:
Koper schreef:
Wie weet toch de Penny maar inschakelen dan (ze zoeken nog waargebeurde verhalen). Dan lezen misschien de lessertjes van die manege het, en komt er misschien van die kant uit een beweging om Lotje weer bij jou te krijgen. Als ze weten dat Lotje dan een goed thuis heeft én dat er een nieuwe leuke lieve pony voor in de plek komt.


Goede tip!


Het is best leuk om te lezen dat er zo veel denken dat mijn verhaal in de penny zou kunnen komen! Het zou echt geweldig zijn om zo meer aandacht te kunnen opbrengen aan de wat mindere kant van de paardenwereld, waarbij je met goede bedoelingen toch veel ellende kunt krijgen.

Is dat iets waar ik zelf de penny voor zou moeten mailen? Of is het iets dat ze liever van een ander te horen krijgen? Wat ik bedoel is zouden ze het niet raar vinden als ik zelf met mijn verhaal naar hun toe ga? :')

Edit:
Ik ben trouwens van plan om er mee te wachten tot ik Lotje echt thuis heb. Ik weet dat het misschien zou kunnen helpen maar aan de andere kant zou het ook tegen kunnen werken. Bovendien is het beter als het verhaaltje helemaal rond is. En dat is het pas als Lotje thuis staat.

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:14

Het is beter te wachten tot je jouw pony bij jou thuis hebt, dat ben ik wel met je eens.

Het zou best tegen jou kunnen werken.........

Succes!

Koper

Berichten: 30379
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:17

Dat is waar, en een happy end is ook geschikter denk ik voor een periodiek als de Penny.

Je kunt ze zelf mailen: redactie@penny.nl
In de laatste Penny stond een oproep voor waargebeurde verhalen. In de eerstvolgende Penny komt ook een verhaal van een bokker te staan.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 21:19

Heeft iemand misschien tips waar er manege pony's zijn die verkocht moeten worden. Door het stoppen van de manege of faillissement? Ik ben overal aan het kijken maar het is best moeilijk om een juiste pony te vinden. Ik snap het wel, aangezien ze goud waard zijn!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 21:19

Koper schreef:
Dat is waar, en een happy end is ook geschikter denk ik voor een periodiek als de Penny.

Je kunt ze zelf mailen: redactie@penny.nl
In de laatste Penny stond een oproep voor waargebeurde verhalen. In de eerstvolgende Penny komt ook een verhaal van een bokker te staan.


Bedankt voor de info! Ik ga inderdaad even wachten tot Lotje thuis is. Daarna is altijd nog een mogelijkheid!

Percy

Berichten: 12088
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:33

Voor jou ben ik heel blij maar ik vind het wel zonde dat deze pony weer in lessen mee loopt hoe kleinschalig ook.

Ik hoop zo hard dat jij haar weer snel terug kan krijgen, dat zou het echte happy end zijn.

Al eerder noemde iemand het hier, bij artrose is het zo dat rust roest. Daar wordt het alleen maar erger van maar beweging moet wel zoveel mogelijk onbelast zijn. Die manegelesjes zijn misschien niet super belastend maar beter is dat ze gewoon redelijk onbelast kan lopen.

Maar ja, daar kan jij nu niets aan doen. Je vecht voor haar en daar mag je jezelf een dikke pluim voor geven +:)+

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:35

Even alles doorgelezen en ben ontzettend blij met dit mooie einde, zo zie je maar. Gevoel kan toch heel goed kloppen. Wel erg naar dat je met zo'n persoon te maken hebt gekregen. Is echt totaal niet fijn en ook bedrog. Of ze nu mee leest of niet, dit is gewoon fout. Ik hoop dat Lotje het goed heeft en je haar misschien ooit kan terug kopen!

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 21:44

Percy schreef:
Voor jou ben ik heel blij maar ik vind het wel zonde dat deze pony weer in lessen mee loopt hoe kleinschalig ook.

Ik hoop zo hard dat jij haar weer snel terug kan krijgen, dat zou het echte happy end zijn.

Al eerder noemde iemand het hier, bij artrose is het zo dat rust roest. Daar wordt het alleen maar erger van maar beweging moet wel zoveel mogelijk onbelast zijn. Die manegelesjes zijn misschien niet super belastend maar beter is dat ze gewoon redelijk onbelast kan lopen.

Maar ja, daar kan jij nu niets aan doen. Je vecht voor haar en daar mag je jezelf een dikke pluim voor geven +:)+


Bedankt voor je zorgen. Ik ben inderdaad alles aan het doen wat ik kan. Alles is geregeld hier zodat ze meteen terecht kan. Ik heb alle spulletjes ect ook. Alleen nog dekens voor als het weer slechter wordt. Lotjes dekens waren jammer genoeg ook meegegeven aan die vrouw. Dus die ga ik ook niet meer terug zien. Maar dekens zijn het minste van mijn zorgen.

CalipsoLover schreef:
Even alles doorgelezen en ben ontzettend blij met dit mooie einde, zo zie je maar. Gevoel kan toch heel goed kloppen. Wel erg naar dat je met zo'n persoon te maken hebt gekregen. Is echt totaal niet fijn en ook bedrog. Of ze nu mee leest of niet, dit is gewoon fout. Ik hoop dat Lotje het goed heeft en je haar misschien ooit kan terug kopen!


Bedankt dat je alles gelezen hebt! Wat die vrouw betreft, ik laat het voor wat het is. Wie weet wat er allemaal bij haar speelt waardoor ze bepaalde keuzes moest maken. Het maakt dit allemaal zeker niet goed, maar het gaat Lotje niet terughalen door mijn tijd en gedachtes bij die vrouw te hebben. Nu alle aandacht voor Lotje zodat ze snel terug kan komen! :)

Spaansepony
Berichten: 996
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:53

Ik heb je een pb gestuurd, wij hebben een super lieve beginners paardje staan.

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:11

Ik lees dit nu allemaal pas! Jeetje TS, wat een verhaal en wat een opluchting dat Lotje nog leeft. Ik hoop heel erg dat je snel een manier vindt om Lotje terug te krijgen, jullie verdienen het allebei!

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:39

emilyslaluna schreef:
Koper schreef:
Ik heb het hele verhaal gelezen. Wat fijn dat Lotje nu redelijk goed terecht is gekomen.

Ik vroeg me af: valt niet te achterhalen wie die handelaar geweest is? Als je die eens kunt benaderen of hij nog een brave pony heeft. Pony naar de manege, Lotje mee naar jou, en jij betaalt de nieuwe pony? Die bij die handelaar zo te lezen niet heel duur hoeft te zijn.


Heel fijn dat je mee denkt! De eigenaren van Lotje hebben heel goed contact met die handelaar. Die handelaar weet dat hij een pony een gouden huisje kan bieden als hij een brave kinderpony tegenkomt. Dus ik denk dat zodra die handelaar er eentje zou hebben, hij meteen naar de eigenaren van Lotje zal gaan. Bovendien krijgen ze van veel mensen pony's aangeboden die een nieuw plekje zoeken. Daarmee denk ik aan de ene kant dat het niet te lang zal duren, maar aan de andere kant weet je het nooit!

Heel erg bedankt voor de tip!


Je hebt het steeds maar over een gouden huisje en hoe geweldig die manege is... Maar een pony met artrose door laten lopen in de lessen is allesbehalve een gouden plek. Is gewoon een slechte plek.

Belachelijk dat jij vervanging moet zoeken en die prijs moet betalen, terwijl dat dus een jongere en gezondere pony zal zijn. Niks gouden aan deze manege.

Percy

Berichten: 12088
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:59

TS kan ook nog eens dik betalen voor een pony die ze heeft weggeven. Dat is echt dik treurig.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:07

Percy schreef:
TS kan ook nog eens dik betalen voor een pony die ze heeft weggeven. Dat is echt dik treurig.


Weggegeven aan die vrouw. De manege heeft m waarschijnlijk gewoon gekocht van die handelaar.
Maar snap je punt. Het is echt triest