Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:Tja, en ik ben van mening dat al die inspanningen voor nu teveel zijn. Dus helemaal niet longeren, niks zadel er op en echt helemaal niet bijzetten. Nu bijzetten, met dit sprietige halsje en de mate van overbouwd zijn, in combinatie met de stijve gangen die hij laat zien... echt, daarmee maak je zo'n dier kapot.
Dat lijf staat 3-0 achter. Geef dat dier de tijd om het biologisch weer op orde te krijgen voordat je hem allerlei kunstjes wilt laten doen. Geef hem de behandeling die je hem zou geven als hij nu een jaarling zou zijn. Geef dat lichaam de tijd om weer paard te worden.
Change3x schreef:Je moet toch eerst humaan fysiotherapeut zijn voordat je een opleiding voor osteopaat/chiropractor kan doen? Niet even een 'cursus'? Tenminste, dat herinner ik me nog van mijn osteo/chiropractor.
Ik vind hem toch ook niet lekker lopen, ondanks dat hij slap is vind ik hem niet helemaal rad. Ik zou hem als het niet verbetert op de foto zetten.
Geryon schreef:Change3x schreef:Je moet toch eerst humaan fysiotherapeut zijn voordat je een opleiding voor osteopaat/chiropractor kan doen? Niet even een 'cursus'? Tenminste, dat herinner ik me nog van mijn osteo/chiropractor.
Ik vind hem toch ook niet lekker lopen, ondanks dat hij slap is vind ik hem niet helemaal rad. Ik zou hem als het niet verbetert op de foto zetten.
Nee om osteopaat te zijn niet. Dat is een vrij beroep. De meeste osteopaten hebben enkel de tweejarige opleiding gedaan zonder enige voorkennis. Daar wordt ook regelmatig voor gewaarschuwd en die zou ik nooit inhuren.
Je hebt wel een betere en langere opleiding waar een vooropleiding bij nodig is.
Om de opleiding tot chiropractor te volgen moet je dierenarts of fysiotherapeut zijn. Dat is dus vaak echt een tandje hoger dan de osteo.
Fijn dat die van jou een chiropractor was! Dan is het al een stuk zekerder dat het inderdaad wel goed komt met z'n rug
pantarhei schreef:Ik zou keer gaan wandelen en wellicht fietsen, mooi rechtuit. Eventueel als handvaardigheid meenemen, en voorlopig voeren en op de wei laten lopen. Eens met Dees, lijf staat op forse achterstand
poes schreef:Ja dat moet je ze echt leren. Bij de mijne gaat er ook geen bijzet meer om. Ik ben dol op touwtjes maar bij deze veroorzaakt het stress. Hij durft eigenlijk zijn eigen balans niet genoeg zoeken. Als hij dan begrenzing heeft, wordt hij bang. Dus alles eraf en vanuit buiging en rechtmaken gewerkt. Stapt nu moeiteloos goed en mooi door met deinende rug.
Bij het rijden kun je hem beter begeleiden hierin.
Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat evolueren.
Homiafortuna schreef:Heb je er al eens een craniosacraal therapeut bij gehad? Kan soms ook voor verlichting zorgen.