Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:49

hahahahaha lang leve de kindertijd waarin we roekeloos rondsjeesde met shetlanders en dachten dat we anky waren :P

Ik weet het ik had die fries. Was ook pas laat volgroeid. ze is nu wat schraal maar denk dat dat deze zomer best bijtrekt. Wat doe je nu met haar, want dat heb ik gemist denk ik? Ik weet alleen dat je niet rijdt :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:23

Dief doet niets dan eten en een rondje wandelen als ik energie over heb. Een zwaar leven :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:25

Whahahaha heftig leven vooral. Dan is mijne inderdaad overwerkt en zit binnenkort met een burn-out. Laat hem dit maar niet horen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:18

Ik doe echt nog niks met pup. Laat haar maar lekker groot worden en dan komt alles goed.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:31

Ja dat kan ook is ieder zijn ding natuurlijk. Heb hier al veel verschillende meningen gezien.

Ik laat iedereen gewoon zijn ding doenzolang ik zie dat het geen schade zou brengen. Anders zou ik het wel normaal zeggen, maar volgens mij gaan we allemaal toch wel op onze manier respectvol met one guppies om

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:33

Ik heb nog 2 paarden thuis staan, dus druk zat bezig.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:40

Had ik ook hoor toen ik de moeder van mijn vorige veulen nog had. Heb haar toen ook pas met 4 opgepakt. Ze stond me daar wel goed. Deze is qua karakter ook wel veel aanhankelijker.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:55

Oh, maar die kleine van mij staat ook altijd vooraan. Een kriebel en een knuffel. En een poets euro en dan is het weer klaar.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:33

Diva is leuk, ik vind haar babyheid nog wel mee vallen.

Gabber klinkt er als een die je nog tegen zichzelf moet gaan beschermen met rijden straks, allemaal veel te leuk ;)

Coosje is nu ong 146 maar dr kont toch wel 3/4 cm hoger. Die haalt denk ik de 150/ 152 wel. Mooi maatje!

Gister ergens een thorowgood cob zadel kunnen kopen voor niet gek veel geld. Maar eens kijken wat ze ervan vind om hem te passen. Dan kan het zadel daarna nog een paar maanden de kast in. Ook even een bitje gepast van mn vorige pony. Maakte ze weinig van, stond alleen flink te kauwen. 12,5 blijkt wel te groot voor madame haar fijne koppie!

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:47

Ik meld me ook gister een 14 jarige pony gekocht. Kent verder nog niks ze komt eerst week van januari dus eerst even de tijd om te wennen en dan aan de slag.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:04

bonnie1998 schreef:
Ik meld me ook gister een 14 jarige pony gekocht. Kent verder nog niks ze komt eerst week van januari dus eerst even de tijd om te wennen en dan aan de slag.

Grappig, ik wilde me ook melden en meteen vragen, of er hier meer zijn met een volwassen paard wat nog 'niks' kan :) Maar jij hebt er dus ook één.
Toevallig komen mijn nieuwe vriendinnekes ook begin januari!
Gladys, de linkse, is 8jr. Heeft al eens een veulen gehad, maar is nooit bereden. Wel in de hand geweest, wandelt zo de trailer op, enz.
Met Jula (7) is al gestart met tuig en zadel. Mijn zoontje van 5 heeft ook op haar gezeten.

Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:06

eline1991 schreef:
Gabber klinkt er als een die je nog tegen zichzelf moet gaan beschermen met rijden straks, allemaal veel te leuk ;)

Gabb is inderdaad 1 die je ervoor moet beschermen, daarom doe ik het wel maar met mate. Geen heftige dingen want als ik hem elke dag een uur aan het werk zou zetten zou hij dit gewoon doen en met veel plezier. Ik moet hem nu dus al heel erg beschermen tegen zichzelf. Hij denkt dat hij al een 7 jarig zz paard is

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:01

Ik heb mijn paard pas twee maanden. Vandaar dat we nu met anti klit bezig zijn en voetjes. We hebben ook een veulen, zij wordt ook twee keer per week geborsteld. Geloof me een veulen die niks kent is veel makkelijker dan een groot paard wat niks kent. Dus mijn voorkeur gaat ook uit naar eerder beginnen. Maar met het paard is het nu niet anders en ik ben van mening dat als ik zo door ga dat ik over 3maanden een super mak paard heb. Dus tijd genoeg nog!

Ik vind het ook echt niet nodig om je paard nu al aan het werk te zetten als die nog niet 3 is. Alle gewichten en ruggengraat zijn nog niet volgroeid.

Misschien als je dat toch wat wilt doen zou ik m aan de lange lijnen gaan recht richten. Maar je kunt er nog lang genoeg wat mee doen!

Die van ons wordt voorjaar zadelmak gemaakt en dan gedekt en dan rond januari t/m oktober weer stilgezet. Als het veulen er af is pakken we haar weer op.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:09

Ooooh zo bedoelde ik het echt niet hoor. Ik bedoelde dat ik veel verschillende dingen voorbij zie komen. Ik heb ook wel is een 2,5 jarige gehad en die ook gewoon schaapmak gekregen. Mijn band met Risse en Gabber is alleen vele malen hechter zeg ik je eerlijk omdat ik daar altijd mee bezig ben geweest

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:09

suikermeisje schreef:
Mijne vanmiddag even in stal mee staan prutsen en op krukje staan poetsen. Beetje eroverheen hangen en toen ging die m'n kont kriebelen. Ben alleen zo bang dat hij dan bijt :+

Zal aan je naam liggen :+ _/-\o_

Maar wel fijn dat hij het absoluut niet erg lijkt te vinden :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:12

whahahahhaaook hier herkennen wij dat :P
Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:14

Wat leuk mag ik hier ook aanschuiven :D.

Ik ben sinds een maandje met een 5-jarige arabier bezig, ze is wel al eens door een ander geprobeerd onder het zadel te brengen maar dat is niet gelukt (explosie gevaar). Het is een heel sensibel paardje dat heeft geleerd alleen maar te reageren en niet na te denken. Mist dus een aardige bak basis opleiding.
Toen ik begon kon bijvoorbeeld een deken opleggen niet zonder heel veel spanning, hoefjes uitkrabben is ook nog een moeilijk ding.

Hopelijk krijg ik haar ergens in 2017 onder het zadel, nu voornamelijk aan de hand aan het zorgen voor wat minder spanning. Daarna ga ik rechtrichten aan de hand en als ze relaxed & recht is gaat er pas een zadeltje op.

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:30

suikermeisje schreef:
Mijne vanmiddag even in stal mee staan prutsen en op krukje staan poetsen. Beetje eroverheen hangen en toen ging die m'n kont kriebelen. Ben alleen zo bang dat hij dan bijt :+

Terecht, want ik ging maandag over de mijme hangen en die beet. En bokte en draaide weg. Eng? Nee hoor, ze vond gewoon niet leuk en wrs dat ik haar gezag ondermeed :+ Brutale aap. Maar blijft een nieuw en vreemde situatie, dus niet boos geworden. Enkel doorgaan en belonen als ze braaf stond. Maar omdat ze al met zoveel dingen zo braaf is en ik heel erg zeker weet pas begin juni er echt op te willen gaan zitten, laat ik het hier voorlopig bij. Ik zie het als hint dat ze er nog klaar voor is. Ze kent verder al ontiegelijk veel, maar kan nog best wat uitbreiden en dingen vaker gaan doen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:53

Oh dat is pijnlijk. Nee mijne geven allemaal kusjes op commando, krijg altijd welterustenkusje (in ruil voor een snoepje). Lola bijt nooit, maandag was het echt op paardse wijze mij van haar rug willen jagen. Nog best kunst om dan te blijven hangen, hihi. Wil natuurlijk zulk gedrag niet belonen door dan eraf te gaan. Terwijl.ik eigenlijk helemaal niet zo'n ding ervan wilde maken. Ze stond idd ook gewoon in stal haar bakje leeg te eten dus dacht lekker ongedwongen en zonder issues. Had al wat voorwerk gedaan, zoals overal kloppen en in die positie gaan zonder gewicht op haar rug. Maar we hebben het echt goed afgesloten en nu voorlopig gewoon nog niet weer, laat haar maar lekker eerst nog wat ouder worden en samen andere dingen ontdekken. Ze is pas 2j6m13d oud en ga er niet op voordat ze exact 3 is dus we hebben nog sowieso een half jaar!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:01

Ik meld me hier ook graag. Planning is om Dilayla in het voorjaar in te rijden. Dilayla is een inmiddels 5,5 jarige AV merrie.
Dilayla heeft eerst de tijd gekregen om mooi uit te groeien. Tot haar 3,5 heeft ze in de opfok gestaan en daarna hebben we rustig aan de eerste stapjes gezet, longeren, heel veel buiten wandelen, rechtschapen kent ze allemaal. Echter heb ik nooit verder willen gaan vanwege mijn gewicht. Inmiddels ben ik bijna 35 kg afgevallen en zit ik op een acceptabel gewicht en mag ik vanmiddag dus verder, dat zal dit voorjaar dus gaan zijn ....
Dilayla is er al een tijdje klaar voor, nu ik ook...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:55

35Kg wauw wat goed! Ook een AV van ongeveer dezelfde leeftijd wat leuk :D. Alleen zo te lezen zit er bij jou ook een mooie basis op.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:00

Pffff ik heb al moeite met 5 kg afvallen. Respect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:08

Goeiemiddag, mag ik ook een poging doen om aan te schuiven? :') (ben meer een lezer dan een schrijver haha)

Ik heb een pup die begin april 3 jaar wordt. Ik ben niet van plan haar volledig in te rijden komend jaar. Maximaal het zitten en een rem en een stuur eind zomer 2017 maar dat laat ik van ponylief afhangen en als we dat doen daarna weer 'laten staan' tot 2018.
We zijn vooral bezig met grondwerk, clickertraining, vrijheidsdressuur, klein beetje rechtrichten en wandelen. Ze is inmiddels absoluut verkeersmak (ook treinen, spoorweg) en kan al mooi vast staan bij het pannenkoekenhuis als we pauzeren. :')
Laatst heeft ze 5 minuten een zadeltje op gehad (die weegt een kilo of 3) en er even mee gestapt en een paar drafpassen gemaakt maar verder gaan we nog even niet.
Ik houd onze progressie sowieso bij op mijn youtube kanaal, erg leuk voor later om terug te kijken :j

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:03

Leuk leuk leuk

Dat doe ik ook altijd eigenlijk. Gabb wordt natuurlijk maart 3 jaar. Dan doe ik een paar simpele dingen bevestigen mits zijn lichaam toelaat. Daarna gaat hij gewoon de zomerweide op om uit te zware en dan komt hij terug en gaat weer langzaam aan de gang. Dan is hij 3,5 gepasseerd.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:53

Wij gaan in januari beginnen met wat "serieuzer" longeren. Ik doe nu maximaal 1/2x per week 10minuutjes ter afwisseling en om de hulpen te leren. Als we verhuisd gaan wil ik hem wat meer oppakken tijden die 2x longeren. En dan even kijken hoe hij ontwikkeld , wil eerst dat ie sterker en groter is voor ik erop ga.

Ik hou trouwens een soort logboek bij met vorderingen enzo zijn er meer mensen die dit doen. Is echt leuk op later terug te lezen!