Konikpaarden "redden" of niet?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 16:52

Bedankt voor het medeleven :) na vijf dagen op de intensive care bij Equitom, ziet het er naar uit dat mijn paard weer helemaal op zal knappen :) Nog wel een maand boxrust te gaan, bedolven onder een hele hoop medicatie. Door alle stress en zorgen van de laatste weken, had ik even geen puf om hiermee verder te gaan naast mijn werk en zorg voor de andere paarden. Moest ook elke dag heen en weer naar de kliniek 's avonds, dat put je wel uit...

Hier al de beloofde plaatjes. Hoop verslag morgen te kunnen doen :)

Kan wel al zeggen dat het een heel boeiend gesprek was met de verantwoordelijke vrijwilliger. Wel echt een man met een hart voor paarden.

Enkele plaatjes van de kudde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Leidmerrie, eentje van al 21 jaar, zij hield ons steeds goed in de gaten :)

Afbeelding


De hengst, hij hing duidelijk 'buiten' de kudde. Wel een machtig dier.

Afbeelding


Het laatste veulen van dat jaar, een heel geïnteresseerd diertje :)

Afbeelding


Deze merrie kwam uit Polen geloof ik. Ze was opvallend donkerder gekleurd dan de rest, met leuke opstaande manen. Echt een mooi dier (en de favoriet van de verantwoordelijke :D )

Afbeelding


En dan natuurlijk het veulentje waar het om ging, het vosje. Grappig om zo'n licht gekleurd vosje tussen de rest te zien staan. Het was wel een erg schattig ding. De andere vospaarden zijn enkele weken geleden reeds verkocht (particulier). Het overgrote deel van de kudde is naar een natuurgebied in Nederland vertrokken. Zij konden uiteindelijk meer dieren opnemen dan oorspronkelijk gedacht, heel fijn :)

Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konikpaarden "redden" of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:19

Goed om te horen dat het beter gaat TS!

Wat een leuke foto's! En dat vosje is echt een schatje zeg <3! Wat een leuk koppie (en dat voor iemand die normaal niet van vossen houdt haha). Ik ben benieuwd naar je hele verslag :D!

Mer1980

Berichten: 19025
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Konikpaarden "redden" of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:46

Ik ben ook benieuwd naar je hele verslag :D

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Konikpaarden "redden" of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:49

Fijn dat je eigen dier gaat opknappen!!
En neem vooral je rust!

Prachtige foto's van een bijzondere kudde, ik ben benieuwd naar de verhalen over de kudde!

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Konikpaarden "redden" of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:48

Goed nieuws over je eigen paard! Wat een stress zal je gehad hebben. En dat allemaal naast je werk en andere paarden, logisch dat er dan even geen tijd is voor bokt en de Koniks.

Prachtige plaatjes van een prachtige kudden in een mooie omgeving (heel wat anders dan de OOstvaardersplassen die er uitzien als een kaalgevreten vlakte).
Vind trouwens de voskleurige Konik helemaal niet op een Konik lijken, maar dat kan ook door de kleur komen.

Ben heel benieuwd naar het verhaal.
Succes met je eigen paard en rustig aan.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:09

Ben eigenlijk nu wel erg benieuwd naar het "verhaal" over de te redden Koniks. Is er al meer bekend?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:58

Alfi2010 schreef:
Ben eigenlijk nu wel erg benieuwd naar het "verhaal" over de te redden Koniks. Is er al meer bekend?



jaa hoe is het er mee?

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Konikpaarden "redden" of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:22

Wel jammer dat we hier geen update meer krijgen.